Ik zie dan de verbinding met de term 'alarmist' niet.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Eigenlijk iemand die vind dat we uit alle macht moeten stoppen met CO2 uitstoten, maar in de praktijk de mensen die boven modaal verdienen en graag willen laten zien dat ze het niet alleen voor zichzelf doen. Door te investeren in groene dingen die hun geld besparen. De typische Groen Links stemmer, dus.
Ja, de pessimist ziet alleen de slechte dingen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik zie dan de verbinding met de term 'alarmist' niet.
Voor de rest een kleinzielige omschrijving (met zoals gewoonlijk minstens 1 foute werkwoordsvervoeging)
Ja dat blijkt wel uit jouw post.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:04 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, de pessimist ziet alleen de slechte dingen.
Dus wat ziet de optimist? Is die optimistisch omdat hij of zij boven modaal verdient, in een land waar je het dan goed hebt?quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja dat blijkt wel uit jouw post.
Want, hoe zijn ze precies tegen de arbeider dan?quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:01 schreef Weltschmerz het volgende:
De Partij tegen de Arbeider
De elitepartij tegen vrijheid en democratie
De energietransitie is niet te betalen voor een arbeider. De gevolgen van de "zachte dwang" via de energierekening ook niet.quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Want, hoe zijn ze precies tegen de arbeider dan?
Of is dit weer bekende holle vaten retoriek?
Dat is gewoon hoe je het inricht en kosten verdeeld. Maar lijkt er vooral op dat jij het niet wilt betalen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De energietransitie is niet te betalen voor een arbeider. De gevolgen van de "zachte dwang" via de energierekening ook niet.
Hoe kunnen ze tegelijkertijd islamitisch en PVV zijn die wijken? Het kan niet van beide zijn.quote:Hele volkswijken zijn volgepropt met importreligie en PVV geworden.
Groenlinks zeker niet.quote:Ze hebben een neoliberale koers ingezet met de VVD.
Het gaat niet om mij. Types zoals jij kunnen altijd alleen maar om hun eigen omstandigheden denken en nemen aan dat anderen dat ook doen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is gewoon hoe je het inricht en kosten verdeeld. Maar lijkt er vooral op dat jij het niet wilt betalen.
Dat kan prima. 50-50. Daarnaast trekken mensen er weg en dat worden PVV-stemmers.quote:Hoe kunnen ze tegelijkertijd islamitisch en PVV zijn die wijken? Het kan niet van beide zijn.
Drie keer raden waar die op stemmen...quote:Los daarvan zijn veel arbeiders islamitisch.
Daar had ik het niet over.quote:Groenlinks zeker niet.
Je bedoelt, de herstelwerkzaamheden voor de half ingestorte Groningse huizen, waardoor we nu aardgas zo duur mogelijk maken en iedereen aan de zonnepanelen moet? Die we nu ook onbetaalbaar aan het maken zijn voor mensen die geen accu kopen? En mensen met een verplichte, hybride warmtepomp zijn nu ook genaaid? Of alle burgers, die nu allemaal 10.000 Euro moeten betalen voor het verzwaren van het elektriciteitsnet?quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:25 schreef Hexagon het volgende:
Dat is gewoon hoe je het inricht en kosten verdeeld. Maar lijkt er vooral op dat jij het niet wilt betalen.
Kijk, af en toe post je wel dingen die ik erg kan waarderen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je bedoelt, de herstelwerkzaamheden voor de half ingestorte Groningse huizen, waardoor we nu aardgas zo duur mogelijk maken en iedereen aan de zonnepanelen moet? Die we nu ook onbetaalbaar aan het maken zijn voor mensen die geen accu kopen? En mensen met een verplichte, hybride warmtepomp zijn nu ook genaaid? Of alle burgers, die nu allemaal 10.000 Euro moeten betalen voor het verzwaren van het elektriciteitsnet?
Volgens de Rekenkamer zou dat per huishouden gemiddeld "slechts" 40.000 Euro gaan kosten, maar daar zijn wel al hard voorbij gescheurd. Nu de rest nog. En het lijstje is lang.
Linkse droeftoeter gespot.quote:Op donderdag 13 maart 2025 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zou prima passen in het rijtje leugenachtige partijnamen als Partij voor de Vrijheid, Forum voor Democratie, Nieuw Sociaal Contract.
(Ik ga even niet in op de zieligheid en bekrompenheid van je post.)
Dit! Het is zo'n open deur dat er geen enkele partij opstaat om het klassieke linkse verhaal te vertellen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 17:44 schreef Regilio_ het volgende:
*Popcorn pakt voor de volgende ledenvergadering*. Dit worden CDA-taferelen.
Was het niet ene Mark (die nu de NAVO voorzit) die deze fusie al een flinke tijd geleden opperde of speelde dat al eerder?
Belachelijk idee trouwens, compleet verschillende partijen dit. GL is meestal een club waar de wereldvreemde jup op stemt, en de PvdA zou o.a. met hun Joodse achterban alleen al überhaupt niets met dit activistisch tuig te maken moeten willen hebben.
Daarbij kun je volgens mij redelijk makkelijk uittekenen dat er na jaren van afbraak (al dan niet agv liberisering, etc.) er een groeiende behoefte zal onstaan aan sociaaldemocratie. Als de PvdA nou slim is gooien ze die hele inclusiepropaganda de deur uit, gaan een realistischere toon aanslaan en de zetels vliegen ze bijna om de oren. Kan Geert ook weer lekker schreeuwen vanaf de zijlijn met die paar zetels die ie toch wel over houdt.
VVD is vies rechtsquote:Op donderdag 13 maart 2025 17:41 schreef BlaZ het volgende:
Ik denk dat ze extreemlinks bedoelen, tegenwoordig is VVD het centrum.
Lang leve Israël!!!!quote:Op donderdag 13 maart 2025 17:42 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Gevuld met blanken. Een partij tegen blanken met alleen blanken in de partij.
Maar goed ik reageer dan ook op een user met een vlag van een land uit het Midden-Oosten.
Linkse knakker met een white savior complex gespot.quote:Op donderdag 13 maart 2025 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zou prima passen in het rijtje leugenachtige partijnamen als Partij voor de Vrijheid, Forum voor Democratie, Nieuw Sociaal Contract.
(Ik ga even niet in op de zieligheid en bekrompenheid van je post.)
Dat is alles als je een narcistische eeuwig wijzende en huilende d66/gl'ert bentquote:
Helaas voor je stem ik nooit op die 2 partijenquote:Op vrijdag 14 maart 2025 08:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is alles als je een narcistische eeuwig wijzende en huilende d66/gl'ert bent
Neoliberaal, kijk naar die - vroeger prima functionerende - nutsbedrijven waar de marktwerking is geïntroduceerd en huil.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 13:16 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Belachelijk idee. GroenLinks en de PvdA hebben van oudsher een totaal andere achterban. Als de PvdA het immigratiebeleid van de sociaaldemocraten in Denemarken zou overnemen, wordt de PvdA met gemak de grootste partij in Nederland. De meeste Nederlanders zijn op economisch gebied niet neoliberaal.
XR.quote:Op donderdag 13 maart 2025 17:00 schreef Bocaj het volgende:
Hoe die nieuwe partij gaat heten, is nog niet bekend.
Slimme zet. Er is ruimte voor een klassiek linkse sociaaldemocratische partij. De gewone man is niet geïnteresseerd in al die progressieve gekte van GroenLinks. Als ze dan ook nog eens een rechts migratiebeleid nastreven kan dit weleens een doorslaand succes gaan worden.quote:Timmermans krijgt mogelijk concurrentie op links: Rood Vooruit overweegt nieuwe partij
Den Haag - Als de fusie tussen PvdA en GL doorgaat, overweegt Rood Vooruit een nieuwe linkse partij. Dat zegt voormalig PvdA-wethouder en -Kamerlid Rob Oudkerk in een interview met De Telegraaf. Die nieuwe partij moet een ’gewone sociaaldemocratische partij’ worden: ’Niet groenrood, maar rood’.
Oudkerk is een van de prominente PvdA’ers die zich heeft verenigd in het initiatief Rood Vooruit, dat zich vooral kenmerkt door verzet tegen de fusie met GL. Meerdere PvdA-coryfeeën zoals Ad Melkert zetten zich hard af tegen de plannen om de eigen partij net als GL op te heffen en samen te gaan in één nieuwe beweging.
„Het huwelijk tussen PvdA en GL is bij voorbaat gedoemd om te mislukken”, zegt Oudkerk. Hij wijst daarvoor naar fundamentele verschillen tussen beide partijen. „Op migratie wil GL alle grenzen open. PvdA heeft jarenlang een zwalkend beleid gevoerd, maar wil nu juist een strenger migratiebeleid. Daarnaast vindt GL ieder grasveld belangrijk, terwijl PvdA woningen op die grasvelden wil bouwen. En qua buitenlandbeleid is alleen Israël-Palestina al een splijtzwam.”
’Domlinks’
Het verbaast de voormalige PvdA-wethouder dan ook dat het bestuur eerst wil fuseren en dan pas naar de inhoud wil kijken. „Daar heb ik een woord voor: domlinks.” Mocht de fusie doorgaan, is het voor Rood Vooruit noodzakelijk dat de nieuwe partij een sociaaldemocratische grondslag krijgt. „Anders staat het ons vrij om een nieuwe partij op te richten”, waarschuwt Oudkerk.
De PvdA-prominenten willen wel eerst het congres op 21 juni afwachten, waar het principebesluit in stemming gebracht wordt. Leden van beide partijen kunnen dan bepalen of beide partijen opgaan in één. Oudkerk vindt het nu nog te vroeg om de knoop door te hakken, maar hij heeft al wel ideeën over de nieuwe partij, die dan op links zou concurreren met Timmermans. „Een gewone sociaaldemocratische partij. Niet groenrood, maar gewoon rood.”
https://www.telegraaf.nl/(...)rweegt-nieuwe-partij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou wel ironisch zijn als er daardoor in feite alsnog twee partijen komenquote:Op woensdag 19 maart 2025 20:00 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Slimme zet. Er is ruimte voor een klassiek linkse sociaaldemocratische partij. De gewone man is niet geïnteresseerd in al die progressieve gekte van GroenLinks. Als ze dan ook nog eens een rechts migratiebeleid nastreven kan dit weleens een doorslaand succes gaan worden.
quote:Op donderdag 13 maart 2025 17:39 schreef Hexagon het volgende:
Nou prima idee. Minder versplintering is goed.
quote:Op vrijdag 14 maart 2025 13:19 schreef Hexagon het volgende:
Nou Hans en Gerdi, een middagje naar de notaris en de KvK en je hebt weer een nieuwe sociaaldemocratische partij opgericht.
Niet zo janken, schouders eronder.
wordt vast net zo'n succes als DENKquote:Op woensdag 19 maart 2025 20:00 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Slimme zet. Er is ruimte voor een klassiek linkse sociaaldemocratische partij. De gewone man is niet geïnteresseerd in al die progressieve gekte van GroenLinks. Als ze dan ook nog eens een rechts migratiebeleid nastreven kan dit weleens een doorslaand succes gaan worden.
Ik neem aan dat je dit een beetje spottend bedoelt. Ik zou DENK inderdaad geen doorslaand succes willen noemen, maar ook beslist geen mislukking. Het ziet er naar uit dat DENK een blijvertje wordt in de Nederlandse politiek en dat ze inmiddels wel een vaste achterban hebben opgebouwd.quote:Op woensdag 19 maart 2025 20:12 schreef zakjapannertje het volgende:
wordt vast net zo'n succes als DENK
4240 leden 1 januari 2025. voor de gemeenteraden is dat nog steeds veel te weinigquote:Op woensdag 19 maart 2025 20:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dit een beetje spottend bedoelt. Ik zou DENK inderdaad geen doorslaand succes willen noemen, maar ook beslist geen mislukking. Het ziet er naar uit dat DENK een blijvertje wordt in de Nederlandse politiek en dat ze inmiddels wel een vaste achterban hebben opgebouwd.
DENK is het afgelopen jaar behoorlijk gegroeid in aantal leden, mogelijk vertaalt zich dat ook in het aantal kiezers.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |