Beetje vulkaan kan jouw zon morgen nog voor een paar jaar verpesten !quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:39 schreef RedShoe het volgende:
[..]
De zon gaat gelukkig nog wel ff mee
Zo snel zal het idd niet gaan .. Ik ga het niet meer meemaken of we moeten weer eens een super meteoriet te verwerken te krijgenquote:Op woensdag 12 maart 2025 22:39 schreef RedShoe het volgende:
[..]
De zon gaat gelukkig nog wel ff mee
Nee want die wat je erin stopt komt ook weer ergens vandaan. Dat is dweilen met de kraan open.quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:34 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Waar een wil is....
Alleen de wil is er niet.
Teveel mensen is wel een feit idd, maar dat is ook niet overal. Het overgrote deel woont in Azië.
Meer voedsel uit het lab kan een oplossing zijn.
Die vulkaanuitbarsting bij Tonga schijnt idd wel iets gedaan te hebben, maar niet echt genoeg om het weer wereldwijd te beïnvloeden.quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:40 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Beetje vulkaan kan jouw zon morgen nog voor een paar jaar verpesten !
Dat lukt die Chinese kolencentrale niet
Talloze voorbeelden van oude, maar ook redelijk recente voorbeelden van vulkanen die je zomer jatten!quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:44 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Die vulkaanuitbarsting bij Tonga schijnt idd wel iets gedaan te hebben, maar niet echt genoeg om het weer wereldwijd te beïnvloeden.
Die zien ze nog wel over het hoofd. Het universum is blijkbaar te groot om helemaal in de gaten te houdenquote:Op woensdag 12 maart 2025 22:43 schreef chufi het volgende:
[..]
Zo snel zal het idd niet gaan .. Ik ga het niet meer meemaken of we moeten weer eens een super meteoriet te verwerken te krijgen
quote:De volgende ijstijd, de mens zal voorlopig een volgende ijstijd niet meemaken
Uit analyses van de groei van ijskappen in het verleden blijkt dat ijstijden uitsluitend beginnen als de zonnestraling in de zomer zeer minimaal is. Na de eerste sterke aanwas zijn deze baby-ijskappen groot genoeg om daaropvolgende maxima in zonnestraling te “overleven”. Het einde van een ijstijd (de deglaciatie) valt vaak samen met een maximum in zonnestraling waardoor de inmiddels enorme ijskappen instabiel worden en versneld afsmelten.
Omdat de Milankovitch cycli worden veroorzaakt door de aantrekkingskracht van zon, maan, en planeten, kunnen deze ook voor de toekomst worden berekend. Wat blijkt? Het eerstvolgende minimum in zonnestraling volgt pas over 15.000 jaar, en het daaropvolgende over 45.000 jaar. Bovendien is de hoeveelheid zonnestraling in deze minima nog relatief groot, dus is het maar de vraag of ze een ijstijd kunnen initiëren.
Daar komt bovenop dat in het Antropoceen de temperatuur is gestegen door de extra uitstoot van broeikasgassen. Logisch gevolg is dus dat de mens voorlopig een volgende ijstijd niet zal meemaken en dat een nieuwe ijstijd de huidige razendsnelle broeikasopwarming niet gaat ombuigen.
Hier een "klein" voorbeeldquote:Op woensdag 12 maart 2025 22:37 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Het klimaat verandert idd altijd, maar het gaat nu wel extreem snel. En dat is vooral de schuld van de mens.
Uiteindelijk gaat de aarde toch echt wel opgeslokt en verbrand worden door de zon. De ijstijden kunnen weer als er iets heftigs uit de ruimte inslaat, en de zon een aardige periode verduisterd wordt, of door de mens zelf een paar bommetjes gooienquote:Op woensdag 12 maart 2025 22:37 schreef chufi het volgende:
[..]
Vroeger zonder milieu waren er ook ijstijden en geen ijstijden .... dus het blijft gissen over hoe en wat ... maar onze planeet zal niet dichter bij de zon komen.. De zon geeft licht en warmte... dat gaat afnemen ..
Oude steden plattegrond van de Amazone:quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:47 schreef Soury het volgende:
[..]
Hier een "klein" voorbeeld [ link | afbeelding ]
Dit is in nog geen honderd jaar, en dat is een een piep klein dingetje op de meter sinds de aarde bestaat en nog kleiner sinds de mensheid bestaat.
Ja hallo wat een vergelijkingquote:Op woensdag 12 maart 2025 22:51 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Oude steden plattegrond van de Amazone:
[ afbeelding ]
800 jaar later:
[ afbeelding ]
quote:
Klopt. En gaat steeds sneller.quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:47 schreef Soury het volgende:
[..]
Hier een "klein" voorbeeld [ link | afbeelding ]
Dit is in nog geen honderd jaar, en dat is een een piep klein dingetje op de meter sinds de aarde bestaat en nog kleiner sinds de mensheid bestaat.
Hoeveel mondjes moesten er in plaatje één gevoed worden en hoeveel in plaatje tweequote:Op woensdag 12 maart 2025 22:53 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Wat mankeert er aan? Is toch het omgekeerde?
Je klooit wat met de griep en geeft iedereen een prikjequote:Op woensdag 12 maart 2025 22:53 schreef RedShoe het volgende:
[..]
.....
Maar hoe stop je zoiets, vraag ik me dan af.
....
Wat ging niet zo snel?quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:54 schreef chufi het volgende:
Ik heb nog eens een onderzoek gedaan voor mn afstuderen en zo .. dat ging oa over ijstijden maar toen ging het nog niet zo snel en viel het nog binnen de waarden van voorgaande cycli ..maar goed das ook al bijna 40 jaar geleden ..
Ah op die fietsquote:Op woensdag 12 maart 2025 22:54 schreef Soury het volgende:
[..]
Hoeveel mondjes moesten er in plaatje één gevoed worden en hoeveel in plaatje twee
Een volgende pandemie kan tien keer erger zijn dan de Corona pandemie.quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:54 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Je klooit wat met de griep en geeft iedereen een prikje
Plaatje 1 is Tokyo na talloze bombardementen. Er waren zoveel doden dat er bijna geen voedsel nodig was.quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:54 schreef Soury het volgende:
[..]
Hoeveel mondjes moesten er in plaatje één gevoed worden en hoeveel in plaatje twee
Weet je.. ik zal dan wel weer de wappie zijn.. so be it. Maar ik zie het vooral als paniekzaaien en oplossingen die erger zijn dan de kwaal.quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:59 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Een volgende pandemie kan tien keer erger zijn dan de Corona pandemie.
Ik maak me wel zorgen om die vogelgriep, dat gaat een keer goed mis. In de VS waren er al mensen besmet en met de huidige regering
De temperatuurstijging van de afgelopen jaren is echt bizar. Vooral die van de oceanen (wat weer invloed heeft op het weer).quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:59 schreef chufi het volgende:
[..]
De temperatuurstijging.. Dus te verklaren binnen een cyclus ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |