SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
"Alle overeenkomsten - met alle begrip voor de noodzaak van compromissen - moeten op onze voorwaarden, niet op Amerikaanse. En dit is geen opscheppen, maar begrijpen dat er daar, aan het front, nog steeds echte overeenkomsten worden geschreven. Dat zouden ze in Washington ook moeten begrijpen."quote:Op woensdag 12 maart 2025 09:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ben zeer benieuwd wat Amerika doet als Rusland nu niet met de zaak instemt. Dat zal de loyaliteit en de wil om de oorlog te stoppen van het Amerikaans apparaat definitief vastzetten lijkt mij.
Door er een mineralendeal aan vast te koppelen, zeg ik nee. Ik vind dat wij als EU i.p.v. nu 800.000.000.000 euro te lenen voor vage militaire doelen beter Oekraïne kunnen helpen door voor Oekraïne met het afkopen van die zogenaamde 350 miljard dollar VS-steun.quote:
Ik hekel complotdenken. Maar als je zoiets durft te zeggen terwijl je een senator bent van een land dat ecomomisch volledig op zijn gat ligt, en ezels nodig heeft voor militair vervoer...quote:Op woensdag 12 maart 2025 09:47 schreef Wotte het volgende:
[..]
"Alle overeenkomsten - met alle begrip voor de noodzaak van compromissen - moeten op onze voorwaarden, niet op Amerikaanse. En dit is geen opscheppen, maar begrijpen dat er daar, aan het front, nog steeds echte overeenkomsten worden geschreven. Dat zouden ze in Washington ook moeten begrijpen."
Op NOS staat deze quote van een invloedrijkeinvloedrijke Russische senator. Daar heb je eigenlijk je antwoord al dat ze vermoedelijk openingen bieden. Wellicht dat ze daadwerkelijk dusdanig ideologisch verblindt zijn maar eigenlijk is het een no-brainer vanuit Russisch perspectief.
Ik vind het terecht, dat we hebben tegen gestemd. PS: het is trouwens Slowakije.quote:Op woensdag 12 maart 2025 09:47 schreef theunderdog het volgende:
Zo. Ik lees net dat Nederland al tegen de gemeenschappelijke defensiebudget heeft gestemd. Lekker man.
Wij staan naast Hongarije en Slovenie qua dwars zitten.
1: Nog erger.quote:Op woensdag 12 maart 2025 09:52 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik vind het terecht, dat we hebben tegen gestemd. PS: het is trouwens Slowakije.
De landen die zich niet houden aan de EU-regels van het verdrag van Maastricht, moeten uit de eurozone 'gedonderd' worden. Frankrijk gebruikt bijvoorbeeld nog steeds de coronacrisis om een jaarlijks begrotingstekort van 6% te hebben.
Als landen moeten lenen voor hun defensiebudget, dan mogen ze daar niet de euro- 'sponsors' voor gebruiken.
Ja, dat vond ik ook alquote:
Totaal ander onderwerp ineens.quote:Op woensdag 12 maart 2025 08:53 schreef sp3c het volgende:
Zelfs Afghanen hebben telefoontjes met internet
Er zal wel een deal liggen tussen de VS en Rusland die gezien de omstandigheden heel gunstig is voor de Russen. Volgens mij wil Trump heel graag de boeken in als groot president daar hoort beëindigen van het conflicten natuurlijk bij.quote:Op woensdag 12 maart 2025 09:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik hekel complotdenken. Maar als je zoiets durft te zeggen terwijl je een senator bent van een land dat ecomomisch volledig op zijn gat ligt, en ezels nodig heeft voor militair vervoer...
Wat weten zij?
Een EU-leger is ook een stap te ver, maar dat de Nederlandse landmacht onderdeel is van de Duitse landmacht, vind ik geen bezwaarquote:Op woensdag 12 maart 2025 09:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Nog erger.
2: Allemaal leuk, hoor. Maar een sterke, gezamenlijke defensiekracht is nu prioriteit. En nee, ik heb het dan niet over een EU-leger (dat lijkt mij onzinnig. Liever een coalitie van de welwillende) maar een concrete samenwerking (ook binnen de EU) is dan wel nodig.
Denk dat Poetin binnenkort meldt best akkoord te willen gaan met een tijdelijke wapenstilstand, mits Oekraïne het bezette grondgebied opgeeft, toezegt niet bij de NAVO of EU te gaan, Zelenskyy aftreedt of beter nog zichzelf uitlevert aan Rusland, en Oekraïne herstelbetalingen doet aan Rusland voor de geraakte doelen (inclusief natuurlijk de op Oekraïne veroverde gebieden). Rusland biedt in ruil daarvoor een wapenstilstand van een maand, waarop nog eens een poging kan worden gedaan de rest van Oekraïne in te lijven.quote:Op woensdag 12 maart 2025 09:47 schreef Wotte het volgende:
[..]
"Alle overeenkomsten - met alle begrip voor de noodzaak van compromissen - moeten op onze voorwaarden, niet op Amerikaanse. En dit is geen opscheppen, maar begrijpen dat er daar, aan het front, nog steeds echte overeenkomsten worden geschreven. Dat zouden ze in Washington ook moeten begrijpen."
Op NOS staat deze quote van een invloedrijkeinvloedrijke Russische senator. Daar heb je eigenlijk je antwoord al dat ze vermoedelijk openingen bieden. Wellicht dat ze daadwerkelijk dusdanig ideologisch verblindt zijn maar eigenlijk is het een no-brainer vanuit Russisch perspectief.
Tja, is dat wijsheid? Waar wil de VS die gaan inzetten? Voor defensieve taken is het natuurlijk prima, maar wegens al dat agressieve geblaat richting Groenland en Canada is het misschien geen goed idee.quote:No U.S. company can compete with Ukraine: The U.S. is asking Ukraine to help develop better drones, reports WSJ. Despite Pentagon plans to produce 100K drones per year, Ukraine built over 2M in 2024.
https://www.wsj.com/world(...)ch-startups-25f1fe92
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lk6a6rlrtk2g
Hij gaat de boeken in als iemand die machtspolitiek niet begrijpt. Iemand die denkt dat een grote bek hebben en weer toegeven gelijkstaat aan machtspolitiek.quote:Op woensdag 12 maart 2025 09:59 schreef Wotte het volgende:
[..]
Er zal wel een deal liggen tussen de VS en Rusland die gezien de omstandigheden heel gunstig is voor de Russen. Volgens mij wil Trump heel graag de boeken in als groot president daar hoort beëindigen van het conflicten natuurlijk bij.
Hij wil vooral die nobelprijs voor de vrede. Waar hij volgens mij totaal geen kans op maakt.quote:Op woensdag 12 maart 2025 09:59 schreef Wotte het volgende:
[..]
Er zal wel een deal liggen tussen de VS en Rusland die gezien de omstandigheden heel gunstig is voor de Russen. Volgens mij wil Trump heel graag de boeken in als groot president daar hoort beëindigen van het conflicten natuurlijk bij.
Ja. Of dat Trump dan toch boos wordt op Putin.quote:Op woensdag 12 maart 2025 10:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Denk dat Poetin binnenkort meldt best akkoord te willen gaan met een tijdelijke wapenstilstand, mits Oekraïne het bezette grondgebied opgeeft, toezegt niet bij de NAVO of EU te gaan, Zelenskyy aftreedt of beter nog zichzelf uitlevert aan Rusland, en Oekraïne herstelbetalingen doet aan Rusland voor de geraakte doelen (inclusief natuurlijk de op Oekraïne veroverde gebieden). Rusland biedt in ruil daarvoor een wapenstilstand van een maand, waarop nog eens een poging kan worden gedaan de rest van Oekraïne in te lijven.
Zelenskyy zal weigeren, waarop Trump weer luidkeels kan verkondigen dat Zelenskyy geen vrede wil en Rusland gaat steunen.
Hahaha. Dit meen je niet. Vraagt de VS nu Oekraine om hulp?quote:Op woensdag 12 maart 2025 10:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tja, is dat wijsheid? Waar wil de VS die gaan inzetten? Voor defensieve taken is het natuurlijk prima, maar wegens al dat agressieve geblaat richting Groenland en Canada is het misschien geen goed idee.
En stond er trouwens "pretty please with sugar on top" in dat verzoek? Dat is erg belangrijk.
Zelensky niet alleen, heel Oekraïne zal een middelvinger opsteken in oostwaartse richting.quote:Op woensdag 12 maart 2025 10:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Denk dat Poetin binnenkort meldt best akkoord te willen gaan met een tijdelijke wapenstilstand, mits Oekraïne het bezette grondgebied opgeeft, toezegt niet bij de NAVO of EU te gaan, Zelenskyy aftreedt of beter nog zichzelf uitlevert aan Rusland, en Oekraïne herstelbetalingen doet aan Rusland voor de geraakte doelen (inclusief natuurlijk de op Oekraïne veroverde gebieden). Rusland biedt in ruil daarvoor een wapenstilstand van een maand, waarop nog eens een poging kan worden gedaan de rest van Oekraïne in te lijven.
Zelenskyy zal weigeren, waarop Trump weer luidkeels kan verkondigen dat Zelenskyy geen vrede wil en Rusland gaat steunen.
Het heeft maar een paar weken problemen veroorzaakt voor Oekraíne, maar in ruil heeft de Trump NAVO kapotgemaakt en gezorgd dat Polen en Duitsland aan de atoomwapens willen. Dat is, weet ik veel, een succes of zoiets.quote:The transport of American weapons to Ukraine via a hub in Poland has resumed, said Polish Deputy Defense Minister Pawel Zalewski.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lk6a4g4qlk2z
Polen en Duitsland willen niet zelf atoomwapens toch? eerder dat ze onder de paraplu van Frankrijk (en desnoods Engeland) vallen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 10:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het heeft maar een paar weken problemen veroorzaakt voor Oekraíne, maar in ruil heeft de Trump NAVO kapotgemaakt en gezorgd dat Polen en Duitsland aan de atoomwapens willen. Dat is, weet ik veel, een succes of zoiets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |