Ik zoek voor een schaduwplek ook iets dat nog groen blijft in de winter. Ik weet alleen niet of de vorm van de struik klimop misschien net niet passend is voor mijn plek. Maar ik heb ook nog wat andere plekken waar hij wel goed zou kunnen passen.quote:Op donderdag 17 april 2025 17:44 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja het bloeit en daarna besjes en doet het goed op elke standplaats. Ik heb veel schaduw daar en had de hoop voor iets leuks al bijna opgegeven.
Voor schaduwplekken kun je ook Pachyphragma macrophyllum of pachysandra overwegenquote:Op donderdag 17 april 2025 19:02 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zoek voor een schaduwplek ook iets dat nog groen blijft in de winter. Ik weet alleen niet of de vorm van de struik klimop misschien net niet passend is voor mijn plek. Maar ik heb ook nog wat andere plekken waar hij wel goed zou kunnen passen.
Prachtig. Hier in de buurt zag ik er vanmiddag ook een paar heel mooi bloeien.quote:Op zaterdag 19 april 2025 17:41 schreef Blues het volgende:
Came Came Came Came Came Cameliaaaa
bloeit🌺
[ link | afbeelding ]
Hier begint het net met de beukhaag. Die van de overbuurman is altijd het eerst.quote:Op zaterdag 19 april 2025 20:58 schreef Doedezemaar het volgende:
De halve buurt hier heeft de lila muurbloem in de voortuin, wij sinds gisteren op een paar plekken in de achtertuin, lekker knallend gecombineerd met de rode beukenhaag op 2 plekken (als die haag nog eens in blad wil komen) en met wat oranje tinten en de zwarte schutting van de buren op de 3e plek. Ik begreep dat de planten redelijk kortlevend zijn, dus volgend jaar in mei ofzo maar wat stekken nemen.
Ik krijg hacquetia (of dondia) als zoekresultaat. Zonder Nederlandse benaming.quote:Op zaterdag 19 april 2025 21:34 schreef Anton91 het volgende:
Is een Zeeuws knoopje een woekerplant? Ik heb deze woning sinds vorig jaar en de tuin was al vrij groen maar ik heb niet veel tijd en aandacht ervoor gehad. Gister gekeken met plantenapp en de foto die ik maakte, dat leek van een zeeuws knoopje, maar die duikt echt overal op in mijn tuin. Er waren wat kale plekken, maar daar komt het nu ook? Gras heb ik geverticuteert en daar zie ik ook wat plukjes tussen zitten. Als zeeuw knoopje een goede bodembedekker is vind ik alles prima. Maar het begint pas vanaf juni te bloeien dacht ik. Zonde als ik tot die tijd de hele tuin bedekt heb en er dan achter kom dat ik het beter in toom had kunnen houden.
Foto ter beoordeling, dit zat er een paar weken geleden niet en het rode wat ik omcirkeld heb is ook nieuw.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 19 april 2025 21:34 schreef Anton91 het volgende:
Is een Zeeuws knoopje een woekerplant? Ik heb deze woning sinds vorig jaar en de tuin was al vrij groen maar ik heb niet veel tijd en aandacht ervoor gehad. Gister gekeken met plantenapp en de foto die ik maakte, dat leek van een zeeuws knoopje, maar die duikt echt overal op in mijn tuin. Er waren wat kale plekken, maar daar komt het nu ook? Gras heb ik geverticuteert en daar zie ik ook wat plukjes tussen zitten. Als zeeuw knoopje een goede bodembedekker is vind ik alles prima. Maar het begint pas vanaf juni te bloeien dacht ik. Zonde als ik tot die tijd de hele tuin bedekt heb en er dan achter kom dat ik het beter in toom had kunnen houden.
Foto ter beoordeling, dit zat er een paar weken geleden niet en het rode wat ik omcirkeld heb is ook nieuw.
[ afbeelding ]
Bronquote:Astrantia’s kun je vermeerderen door te scheuren, maar ze zaaien zich ook gemakkelijk uit.
Alleen….de zaailingen zullen vaak anders van kleur zijn dan de moederplant. Op zich kan dat hele mooie verassingen opleveren. Hoogte van de planten inclusief bloem is rond de 80-90 cm.
Het zou kunnen, maar persoonlijk vind ik hem toch meer op het zeeuws knoopje lijken, in een andere bron lees ik ook dat de hacquentia niet of nauwelijks woekert en dat doet het zeeuws knoopje wel. Dat is ook meer wat ik zie.quote:Op maandag 21 april 2025 17:01 schreef maily het volgende:
[..]
Ik krijg hacquetia (of dondia) als zoekresultaat. Zonder Nederlandse benaming.
https://www.blumeninschwa(...)uetler/hacquetia.htm
Volgens GroenLinks woekert ie amper:quote:Op maandag 21 april 2025 22:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het zou kunnen, maar persoonlijk vind ik hem toch meer op het zeeuws knoopje lijken, in een andere bron lees ik ook dat de hacquentia niet of nauwelijks woekert en dat doet het zeeuws knoopje wel. Dat is ook meer wat ik zie.
Wel goed misschien iets duurder: www.sprinklr.co.quote:Op dinsdag 22 april 2025 12:44 schreef Debuteer het volgende:
Ik wil wat borders aanleggen in mijn tuin om de boel wat op te leuken. Nou zou ik het graag online bestellen omdat ik dan rustig kan uitzoeken wat ik precies wil hebben. Heeft er iemand hier een aanrader voor een goede een voordelige webshop?
Ik ga meestal voor Directplant voor grotere aantallen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 12:44 schreef Debuteer het volgende:
Ik wil wat borders aanleggen in mijn tuin om de boel wat op te leuken. Nou zou ik het graag online bestellen omdat ik dan rustig kan uitzoeken wat ik precies wil hebben. Heeft er iemand hier een aanrader voor een goede een voordelige webshop?
Hij mag wel iets groter. 2-2,5 meter vind ik vrij laag.quote:Op donderdag 24 april 2025 13:21 schreef Doedezemaar het volgende:
Volgens mij heeft Eetbaargoed de walnoot die je zoekt https://www.eetbaargoed.n(...)-mini-multiflora-14/
Ah, geen idee of een walnoot van die hoogte dan ook nog een wat minder grote kruin heeft, ik ken ze alleen met fikse kruin. Hier staat er bij de oprit om die reden een smalle lijsterbes.quote:Op donderdag 24 april 2025 13:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij mag wel iets groter. 2-2,5 meter vind ik vrij laag.
Ik zou eerder denken aan het dubbele ofzo. Wel echt een boom, zeg maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |