abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 14 april 2025 @ 11:00:21 #101
382129 crew  Donna
pi_217366163
Heb magnolia's geplant en mijn rozenstruiken die er stonden op de weggeefhoek gezet. Binnen 15 minuten waren ze weg. Bij mijn vriend mag ik nog een mooie hortensia uit de tuin scheppen.

Achter huis heb ik een strook 'tuin' die de vorige bewoonster gevuld heeft met wit zand en wat stenen. Daar stonden dus enkel dode struiken in, want ja, dat wordt natuurlijk niks. Mijn bonuszoon en een vriend gaan dat stuk leegscheppen, naar het stort er mee en dan komt er gewoon tuinaarde in. Ik weet nog niet wat voor planten ik er in ga zetten (vol in de zon) maar zal in ieder geval blij zijn als het weer echt tuin is.

Oh en de dahliaknollen zijn ook in de grond inmiddels, dus ben heel benieuwd!
  maandag 14 april 2025 @ 11:17:44 #102
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217366378
Het gaat nu wel hard hoor, de geraniums en het kattenkruid gieren de grond uit en de waldstenias bloeien uitbundig. Ook de maagdenpalm begint aardig te groeien. De vlinderstruik en hortensias zie je zo'n beetje per dag verder uitlopen. De siergrassen beginnen nu ook uit te lopen, als we eens een maand verder zijn.. :D
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_217366584
Ja hier lopen de leilindes ineens uit. Daar lijkt per uur wel een extra blad aan te zitten _O_
pi_217366591
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 10:56 schreef Cinemaniak het volgende:

[..]
Weg blijven halen, liefst met wortel en al en anders plukken.
Ik weet het. Ben ik al bijna 14 jaar mee bezig :') helaas zit-ie (ook) tussen een hortensia van meer dan 20 jaar oud. Ik heb het nog niet over mijn hart kunnen verkrijgen om die op te offeren.
Dus eigenlijk moet ik niet zeuren, eigen schuld ;)
pi_217378220
Dit jaar niet al te veel bloemetjes in het oude amandelboompje.

Moderator woensdag 16 april 2025 @ 09:40:59 #106
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_217382442
Wonende in zuid-oost Spanje wist ik voordat ik hierheen kwam natuurlijk al wat voor klimaat en vegetatie ik kon verwachten. En daar heb ik over algemeen geen problemen mee, ik kan de palmen, cacti en vetplanten juist ook heel erg waarderen hier...

Maar in deze tijd van het jaar, geef ik toe, is er een ding wat ik hier niet heb (en dus wel mis) en wat ik in Nederland altijd een genot vond om te aanschouwen, en dat zijn alle kersenbloesem bomen overal. O+

Wie heeft er een foto van mooie bloesembomen in zijn/haar tuin of omgeving om mij even jaloers mee te maken?? ;)
pi_217382822
Vooruit:
Een Hollandse bui kwam aandrijven vanuit het zuiden over de Lek:
En mijn uitzicht op de bloesem bij de buren, wonend in de fruitregio.

Er komen vast nog meer plaatjes 😉
pi_217382912
Is er niks van bloesem in jouw regio? Sinasappel- en citroenbomen hebben geen bloesom🙃
En de overdaad in Houten onlangs:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vooruit: deze staat ieder jaar te pronken aan de vroegere overkant. Ja, wij zijn dus verhuisd.
De eigenaresse kwam haar eigen boom tegen op tiktok.😎
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door AnneX op 16-04-2025 12:19:33 ]
pi_217384670
Hier is de lichtroze sierkers in onze tuin net klaar met bloeien, onderweg zag ik zojuist wel een paar mooie donkerroze oude exemplaren staan, zo fraai O+
  woensdag 16 april 2025 @ 22:04:58 #110
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_217389214
Waldsteinia

Hier stond veel onkruid en meuk met hele lange diepe wortels }:|
Maar nu struikklimop. Met dank aan iemand die het hier een keer noemde! Wist niet dat hedera ook in struikvorm bestond.

Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator donderdag 17 april 2025 @ 10:35:34 #111
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_217391633
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 10:49 schreef AnneX het volgende:
Is er niks van bloesem in jouw regio? Sinasappel- en citroenbomen hebben geen bloesom🙃
En de overdaad in Houten onlangs:
SPOILER
Vooruit: deze staat ieder jaar te pronken aan de vroegere overkant. Ja, wij zijn dus verhuisd.
De eigenaresse kwam haar eigen boom tegen op tiktok.😎
SPOILER

Ja dit soort bomen heb je hier dus niet nee, en dit mis ik wel ja :'(. Zo mooi.

Wat meer het binnenland in heb je ze wel wat meer, maar dan nog zijn ze vaak niet zo vol en groot en mooi zoals in Nederland. Maar hier aan de kust waar ik woon heb je eigenlijk gewoon zo goed als geen cherry blossom...

Wij hebben zelf een citroenboompje en die heeft idd wel wat bloemetjes nu en dan maar dat kan je echt no way vergelijken met de volle bloesembomen zoals bij jullie.

Maar goed, onze vetplantjes zijn wel heel mooi in bloei geraakt ook door de vele regen hier in maart en april.

donderdag 17 april 2025 @ 12:34:55 #112
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217392487
Ik wil eigenlijk nog een vlinderstruik verplaatsen (beter te doen nu hij net gesnoeid is) maar vrees dat het daarvoor eigenlijk alweer te laat is. :P
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_217392741
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 12:34 schreef PzKpfw het volgende:
Ik wil eigenlijk nog een vlinderstruik verplaatsen (beter te doen nu hij net gesnoeid is) maar vrees dat het daarvoor eigenlijk alweer te laat is. :P
Vlinderstruiken zijn net onkruid, die overleeft het vast wel
  donderdag 17 april 2025 @ 13:21:55 #114
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_217392749
Ik heb echt de schurft aan waldsteinia. De buurman heeft zn hele achtertuin er mee volgegooid. En die zooi groeit overal onze tuin in. Het zit zelfs in het gras en omdat het zo laag blijft, maai je het niet kapot ;( .
  donderdag 17 april 2025 @ 13:22:50 #115
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_217392751
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2025 13:19 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Vlinderstruiken zijn net onkruid, die overleeft het vast wel
Alles wat niet op de juiste plek groeit is onkruid :P .
pi_217392808
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2025 13:21 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb echt de schurft aan waldsteinia. De buurman heeft zn hele achtertuin er mee volgegooid. En die zooi groeit overal onze tuin in. Het zit zelfs in het gras en omdat het zo laag blijft, maai je het niet kapot ;( .
De hovenier wilde onze groene oprit inplanten met waldsteinia, daar heb ik nee tegen gezegd, ik vind dat echt een nare plant. De oprit is ingezaaid met klaver en dat heeft echt goed uitgepakt, hij is de hele winter redelijk groen gebleven en ziet er inmiddels weer helemaal weelderig groen uit na die paar buitjes afgelopen week.
pi_217393113
Ik heb weer liever waldsteinia dan klaver.

quote:
5s.gif Op donderdag 10 april 2025 20:13 schreef Seven. het volgende:
@:Claudia_x hoe is het met je potentilla haagje?
Gaat heel goed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 17 april 2025 @ 14:32:24 #118
244125 laziness
pi_217393239
Het is één border waar weinig zon komt en nu staan er mooie gele bloemetjes. Ik vind het helemaal prima zo. Ik ondervind er geen hinder van, het blijft netjes in deze kleine border ^O^
pi_217393350
De potentilla red ace hier waren op sterven na dood, ze sloegen niet goed aan, bloeiden nauwelijks en waren direct kaal in het najaar. Ik heb ze naar een lullig hoekje verplaatst en daar krijgen ze hun laatste kans, als ze daar de gravende buurtkatten uit dat stukje kunnen houden dan vind ik het best als ze daar alleen maar een beetje armetierig staan te staan. Maar op hun originele plek naast de voordeur wil ik wel iets met meer leven en groen, dus daar staat nu Armeria Maritima en Saxifraga
  donderdag 17 april 2025 @ 16:21:08 #120
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217393770
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2025 14:32 schreef laziness het volgende:
Het is één border waar weinig zon komt en nu staan er mooie gele bloemetjes. Ik vind het helemaal prima zo. Ik ondervind er geen hinder van, het blijft netjes in deze kleine border ^O^
Speenkruid toevallig?
Resistance is futile.
pi_217393946
Ja speenkruid! Hier in de tuin doemen ze elk voorjaar meer op. Ik vind ze leuk, zonnig!
Ze verdwijnen ook weer vanzelf.
  donderdag 17 april 2025 @ 17:12:55 #122
244125 laziness
pi_217394024
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2025 16:21 schreef Seven. het volgende:

[..]
Speenkruid toevallig?
Nee de waldsteinia die ik dus plaatste met vrolijke gele blommetjes en toen ging men miepen dat ze het zo’n stomme plant vinden.
pi_217394088
quote:
11s.gif Op donderdag 17 april 2025 10:35 schreef dick_laurent het volgende:

Maar goed, onze vetplantjes zijn wel heel mooi in bloei geraakt ook door de vele regen hier in maart en april.

[ afbeelding ]
Wat een lekker stukje oranje Nederland w/ :D

quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 22:04 schreef laziness het volgende:

Maar nu struikklimop. Met dank aan iemand die het hier een keer noemde! Wist niet dat hedera ook in struikvorm bestond.

Wat leuk, die ken ik ook niet en ga ik onthouden. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  donderdag 17 april 2025 @ 17:44:42 #124
244125 laziness
pi_217394228
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 17:23 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Wat een lekker stukje oranje Nederland w/ :D
[..]
Wat leuk, die ken ik ook niet en ga ik onthouden. :)
Ja het bloeit en daarna besjes en doet het goed op elke standplaats. Ik heb veel schaduw daar en had de hoop voor iets leuks al bijna opgegeven.
pi_217394351
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2025 17:12 schreef laziness het volgende:

[..]
Nee de waldsteinia die ik dus plaatste met vrolijke gele blommetjes en toen ging men miepen dat ze het zo’n stomme plant vinden.
Als jij er blij mee bent is het goed toch? Het ziet er in jouw border ook heel zonnig uit. Ik wil het niet als groene oprit. Mocht de klaver niet goed aanslaan, dan hadden we vinca minor/major als alternatief, dat vinden sommige mensen ook onkruid, ik zag hier in de buurt bij 2 voortuinen dat het daar ook wel een beetje de spuigaten uit loopt met de vinca major.

Man, die regenbuitjes hebben niet veel zoden aan de dijk gezet, ik heb net alle nieuwe aanplant van de afgelopen weken maar weer van een paar gieters water voorzien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')