Hoi, ik heb nu al 5 jaar een groot stuk grond waar ik nu eindelijk ook het plezier helemaal van uithaal.
Het is een idioot stuk grond voor mij alleen, en het was het kleinste stuk ook nog wat ze hadden. De eerste paar jaren heb ik er vaak wakker van gelegen gezien ik maar gelimiteerd tuinwerk kan doen omdat ik een kapotte rugwervel heb

Maar ik wil zo graag en heb volgehouden al die jaren.
Met veel vallen en opstaan (soms letterlijk), heb ik nu eindelijk steeds meer grip op de tuin en word het elk jaar beter. Dit jaar heb ik zelfs nog geen enkele stress gevoelt bij de tuin, alleen maar ontspanning

Door de jaren heen veel dingen mogen leren, zoals mijn eigen limieten, maar ook dingen als waarom je niet alle bollen op een stuk vierkant moet planten, waarom je in het voorjaar niet te enthousiast moet schoffelen (alle zaailingen

), welke planten het best doen enzovoort.
Ik ga nu meestal minimaal 1 keer per week, maar meestal meerdere avonden na achten naar de tuin, dan doe ik mijn oordopjes in met muziek en ga ik 2 uur schoffelen, onkruid plukken, dooie koppen trekken, en dan de hele zooi water geven van de pomp als het droog en warm is. Tussendoor neem ik pauze door op de grond te zitten en alleen maar kijken naar de beestjes die in mijn persoonlijke jungle gedijen. Heerlijk vind ik dat, ik vind het zo mooi om al die bijen, hommels, spinnen, torren, kevers en nog meer spul te mogen zien.
Ik doe het ook meestal daarvoor, vind al dat kleine grut zo leuk om te zien. Heb ook tijgerspinnen, kolibrievlinders en schorpioenvliegen mogen zien, en dat vind ik echt zo mooi.
Het is leuk als ik wat kan oogsten, daar niet van, maar eigenlijk doe ik het voor de beestjes, en voor de ontspanning.
Ik doe wat foto's in de spoiler, kunnen jullie meegenieten.
En voor je het vraagt, ik ben me van al het gras/onkruid bewust, ik doe mijn best ermee en elk jaar word het beter, de buren hebben nog niet geklaagd over mijn wilde chaos

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anyhow, dat was mijn spreekbeurt weer, ik hoop dat jullie het leuk vonden
Twiddel