quote:Oliver Naesen is vlijmscherp na neutralisatie en herstart: "0,0 solidariteit: dit is koersvervalsing"
Ze trilden aan de finish niet meer zoals ze onderweg hadden gedaan, maar de renners in Parijs-Nice hebben een helse dag achter de rug. Dat de koers een tijdlang geneutraliseerd werd, was de juiste beslissing, zo klonk het in koor. Maar Oliver Naesen hekelt wat er meteen daarna gebeurd is.
"Onvermijdelijk", zo bestempelde Oliver Naesen de neutralisatie van 45 minuten op 45 kilometer van de finish. "Maar daarna was het minder proper."
De renner van Decathlon-AG2R, met Matteo Trentin de rennersafgevaardigde in dit peloton, deed uitgebreid zijn verhaal.
"Er werd gestopt en ik ging als vertegenwoordiger naar voren. De jury zei me dat de kopgroep en het peloton zouden stoppen en dat we dan zouden kijken wat we zouden doen."
"Ik ging om een regenjas", vertelt Naesen, die ostentatief de laagjes toont die hij droeg aan de finish. "1, 2, 3, ... Zo kan je niet koersen, hé."
"Ik vroeg bij de teams om hun standpunt en maakte een steekproef. 7 ploegen zeiden dat we zouden stoppen, 2 ploegen wilden zich aansluiten bij de meerderheid."
Waarna Naesen aan zijn inhaalrace begon. Hij reed enkele minuten dicht om weer tot bij de jurywagen te komen, want het versnipperde peloton was intussen al beginnen te rijden, weliswaar nog geneutraliseerd.
"Ik kwam vooraan en toen zei men me dat we over 2 minuten zouden starten. Daar sta je dan, net zoals de helft van het peloton, met al je kleren."
"Movistar draaide meteen de kraan open. Sommige jongens hingen nog tussen de wagens. De solidariteit was 0,0. Dit is koersvervalsing!"
"Zelf heb ik hier niets bij te winnen, maar ik denk aan mannen als Ben O'Connor en Aleksander Vlasov."
"Zij gaan ervan uit dat de koers stilgelegd wordt en het eerste wat ze zien, is dat de groep in 3 stukken ligt. Zo mag dit niet verlopen."
Naesen vertelt het sereen, maar is duidelijk verontwaardigd. "Het was heel koud en alle coureurs geraakten onderkoeld. Het was ook gevaarlijk in de afdaling."
"In de Dauphiné zijn we vorig jaar met 120 man gevallen. Dat had nu weer kunnen gebeuren, maar dat hebben ze gelukkig vermeden."
Maar wat er daarna is gebeurd, zint Naesen dus niet. "We hebben hier een grote groepschat en daar zal hevig over gesproken worden. Zeker weten!"
"Zaterdag wordt er ook nog eens 30 centimeter verwacht. Ik weet niet hoe we daar zullen passeren, maar blijkbaar wordt er niet geluisterd. Dit is wegwielrennen, hé. Geen reuzenslalom."
Bevroren.quote:Op woensdag 12 maart 2025 16:58 schreef The_Undertone het volgende:
Stef Crass heeft opgegeven, is dat alweer zijn jaarlijks sleutelbeentje of kan hij niet tegen de koude?
quote:Steff Cras heeft de finish van de 4e etappe in Parijs-Nice niet gehaald. De ranke klimmer van TotalEnergies kreeg het zwaar te verduren tijdens de etappe naar La Loge des Gardes, geteisterd door het slechte weer. Zijn ploeg meldt dat Cras opgaf door onderkoelingsverschijnselen.
Als je de verschillende reacties mag geloven ging het van 10+ graden naar net boven het vriespunt.quote:Op woensdag 12 maart 2025 20:08 schreef Pistolero het volgende:
Wat voor waardeloze regenkleding hebben de ploegen tegenwoordig dat iedereen en zijn moeder blijkbaar zo snel onderkoeld raakt? Zo bijzonder was dit weer helemaal niet, en qua temperatuur viel het ook reuze mee.
Dan is er iemand die de door jou ook gehate Pogacar kan bedreigen, moet die levenslang geschorst worden!quote:Op woensdag 12 maart 2025 17:37 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik veracht de huidige generatie wielrenners. Het lijkt wel hun levensdoel om onze mooie sport op brute wijze te vermoorden.
UCI, grijp in. Schors deze gek levenslang.
Dat is niet nodig hoor, de koers moet altijd doorgaan. De renners mogen dan lekker zelf bepalen hoe veilig ze het willen maken op basis van hun koersgedrag. Misschien hadden ze vandaag ook even moeten bedenken dat het in dit weer beter is om te koersen dan om een half uur stil te gaan staan.quote:Op woensdag 12 maart 2025 20:45 schreef Marcoss het volgende:
Voortaan laten ze Pistolero gewoon alle etappes rijden en bekijken ze naar aanleiding van zijn bevindingen of het veilig is om te koersen!
Alsof Vingegaard Pogacar kan bedreigen. Matxin en Gianetti lachen om deze uitspraak.quote:Op woensdag 12 maart 2025 20:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan is er iemand die de door jou ook gehate Pogacar kan bedreigen, moet die levenslang geschorst worden!
Het 2023 van Visma was toen het gebeurde al lachwekkend, maar gezien de huidige downfall wordt het met de dag nog lachwekkender heh?quote:Op woensdag 12 maart 2025 21:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dit was wel tamelijk lachwekkend zeg.
Vingegaard wint nooit meer een koers.
Vingegaard liet in de Tirreno vorig jaar en daarna in de Tour (zonder voorbereiding) nog betere cijfers zien dan in 2023 toch? Jorgenson versloeg even Evenepoel in Parijs-Nice en bijna Roglic in de Dauphine.. Alleen wordt dat seizoen nu voornamelijk herinnerd door alle crashes, blessures en ziektes..quote:Op woensdag 12 maart 2025 21:07 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Het 2023 van Visma was toen het gebeurde al lachwekkend, maar gezien de huidige downfall wordt het met de dag nog lachwekkender heh?
Ik moet echt weten aan welk spul ze zaten toen. Het absolute magnum opus van Merijn Z.
Dat de gemiddelde renner tegenwoordig standaard met een vet percentage van 5% rondrijdt zal niet helpen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 20:08 schreef Pistolero het volgende:
Wat voor waardeloze regenkleding hebben de ploegen tegenwoordig dat iedereen en zijn moeder blijkbaar zo snel onderkoeld raakt? Zo bijzonder was dit weer helemaal niet, en qua temperatuur viel het ook reuze mee.
Mag je geen elektrisch dekentje gebruiken?quote:Op woensdag 12 maart 2025 21:32 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Dat de gemiddelde renner tegenwoordig standaard met een vet percentage van 5% rondrijdt zal niet helpen.
De leeftijdsopbouw van Visma is net als bij Ineos niet al te best. Veel te weinig gasten van 24-28.quote:Op woensdag 12 maart 2025 21:07 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Het 2023 van Visma was toen het gebeurde al lachwekkend, maar gezien de huidige downfall wordt het met de dag nog lachwekkender heh?
Ik moet echt weten aan welk spul ze zaten toen. Het absolute magnum opus van Merijn Z.
De 1-2-3 in 2022 was ook episch, Jumbo-Gewiss-Visma praktijken.quote:Op woensdag 12 maart 2025 21:07 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dat ze er qua talentontwikkeling op het hoogste niveau helemaal geen ene klote van bakken is ook wel een probleempje. De beloftenploeg draait al vanaf dag één als een tierelier, en de juniorenploeg is ook gigantisch stacked. Maar zodra die talenten dan de stap naar de WT maken kunnen ze er opeens niks meer van. Het enige talent dat in al die jaren écht is doorgebroken is Kooij, en die wordt zo gemismanaged dat hij hoogstwaarschijnlijk gaat vertrekken na dit jaar.quote:Op woensdag 12 maart 2025 21:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
De leeftijdsopbouw van Visma is net als bij Ineos niet al te best. Veel te weinig gasten van 24-28.
Daarom is ook die hele middengroep weg. En ze hebben renners als Affini en Valter ook totaal verpest.quote:Op woensdag 12 maart 2025 21:48 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dat ze er qua talentontwikkeling op het hoogste niveau helemaal geen ene klote van bakken is ook wel een probleempje. De beloftenploeg draait al vanaf dag één als een tierelier, en de juniorenploeg is ook gigantisch stacked. Maar zodra die talenten dan de stap naar de WT maken kunnen ze er opeens niks meer van. Het enige talent dat in al die jaren écht is doorgebroken is Kooij, en die wordt zo gemismanaged dat hij hoogstwaarschijnlijk gaat vertrekken na dit jaar.
Keihard gelachen ook om dat hele PR-gelul over de 'White Jersey Group'. Ze zijn er na al die jaren eindelijk achter dat het misschien wel handig is als talenten wat kleinere koersen kunnen rijden voor eigen kans.
Het is toch ook gecommuniceerd dat ze (zowel de klassieke kern als de klassementsrenners) bewust minder goed zijn op dit moment. Nou ja, niet dat ze bewust slechter rijden. Maar dat ze in voorgaande jaren altijd vanaf het begin vlogen als ze van de vulkaan af kwamen en later in het seizoen de pijp wel een beetje leeg was. En dat ze dat nu dus een beetje om willen draaien.quote:Op woensdag 12 maart 2025 21:12 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Vingegaard liet in de Tirreno vorig jaar en daarna in de Tour (zonder voorbereiding) nog betere cijfers zien dan in 2023 toch? Jorgenson versloeg even Evenepoel in Parijs-Nice en bijna Roglic in de Dauphine.. Alleen wordt dat seizoen nu voornamelijk herinnerd door alle crashes, blessures en ziektes..
Maar voorlopig lijkt 2025 nergens op inderdaad. Ook al zullen veel ploegen dolblij zijn met plek 1 en 2 in Parijs-Nice
Om de één of andere reden willen ze Zingle gaan omvormen tot renner voor de Waalse klassiekers. Tsja.quote:Op woensdag 12 maart 2025 21:57 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ook ergerlijk dat ze zo'n iemand als Zingle niet gewoon wat wedstrijden in Frankrijk laten rijden zoals de GP can Marseille.
Watquote:Op woensdag 12 maart 2025 22:04 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Om de één of andere reden willen ze Zingle gaan omvormen tot renner voor de Waalse klassiekers. Tsja.
Oh, die communicatie had ik gemist. Maar dat zal toch niet bij alle matige prestaties de verklaring zijn?quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:01 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het is toch ook gecommuniceerd dat ze (zowel de klassieke kern als de klassementsrenners) bewust minder goed zijn op dit moment. Nou ja, niet dat ze bewust slechter rijden. Maar dat ze in voorgaande jaren altijd vanaf het begin vlogen als ze van de vulkaan af kwamen en later in het seizoen de pijp wel een beetje leeg was. En dat ze dat nu dus een beetje om willen draaien.
Gaat wel voor de Waalse klassiekers ja (en rijdt ook MSR)quote:
Ik vind hem iets meer geschikt voor koersen als de Brabantse Pijl en Dwars Door Vlaanderen, maar zo heel gek is dat toch niet. Zeker de Amstel moet hij best aankunnen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:04 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Om de één of andere reden willen ze Zingle gaan omvormen tot renner voor de Waalse klassiekers. Tsja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |