Nah, die blijven wel hoor. Hier.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:24 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Internationale Vrouwendag vind ik wel een belangrijke dag.
Op vele plekken op deze aardbol gaat het nogsteeds zeer slecht met vrouwenrechten. We zien zelfs achteruitgang op dit moment.
Hier heb ik als vrouw zijnde gelukkig nogsteeds weinig te klagen, maar ik blijf me beseffen dat de gelijke rechten die ik hier heb niet vanzelfsprekend zijn. Dat het zomaar de verkeerde kant op kan gaan.
Mag ik dat artikel eens lezen?quote:Op zondag 9 maart 2025 20:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach germ, de bedreigde man durft wat te zeggen…
Las vanmiddag nog een goed artikel over de radicalisering onder vele jonge mannen in het westen, die vinden diep van binnen dat westerse vrouwen vooral tevreden en blij moeten zijn en niet zeuren, dat ze maar wat verwend zijn met de rechten die ze hier hebben.
Dat vrouwen aanrandingen en verkrachtingen die ze meemaken meestal vreselijk overdrijven en dramatiseren en abortus een recht is waar best aan gemorreld mag worden.
Zorgelijk. Je mag je islamitische vrienden die je zo verfoeid eigenlijk de hand geven qua gedachtengoed.
Eens lezen.quote:Op maandag 10 maart 2025 10:15 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuw(...)caal-rechts-a4885625
Jammer dat je dat zo ziet.quote:Op maandag 10 maart 2025 10:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens lezen.
Maar laat ik het maar alvast zeggen: jammer dat we richting een dynamiek gaan dat vrouwen en mannen tegen elkaar worden opgezet.
Paywall.quote:Op maandag 10 maart 2025 10:15 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuw(...)caal-rechts-a4885625
Als je vermeende superioriteit t.o.v. vrouwen niet blijkt te kloppen geeft dat bij sommige mannen onzekerheid. Daar wordt handig op ingespeeld door Andrew Tate en consorten: mannen wijs maken dat het krampachtig vrouwen als minderwaardig te zien goed is voor je zelfvertrouwen.quote:Op maandag 10 maart 2025 11:17 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik hoor en lees nooit dat blanke mannen hun bek moeten houden en minderwaardig zijn.
Maar wel dat ze het tegenwoordig te horen krijgen als ze zich zo gedragen naar anderen. En dat geldt voor iedereen.
Vrouwen willen helemaal niet dat mannen slechter worden behandeld of dat ze als minderwaardig zien.
Er zit bij sommige mannen zo veel woede, wat scheelt er toch in hun leven dat ze zo boos worden om een vrouwendag op 8 mei?
Want achter die passief agressieve ‘grapjes’ zit gewoon ook een hoop woede.
Is je eigen leven niet zo gelopen als je zou willen dat dit je zo raakt?
Even ter verduidelijking.quote:Op maandag 10 maart 2025 11:17 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik hoor en lees nooit dat blanke mannen hun bek moeten houden en minderwaardig zijn.
Maar wel dat ze het tegenwoordig te horen krijgen als ze zich zo gedragen naar anderen. En dat geldt voor iedereen.
Vrouwen willen helemaal niet dat mannen slechter worden behandeld of dat ze als minderwaardig zien.
Er zit bij sommige mannen zo veel woede, wat scheelt er toch in hun leven dat ze zo boos worden om een vrouwendag op 8 mei?
Want achter die passief agressieve ‘grapjes’ zit gewoon ook een hoop woede.
Is je eigen leven niet zo gelopen als je zou willen dat dit je zo raakt?
Die vlag vond ik ook ongepast daar.quote:Op zondag 9 maart 2025 20:02 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die landen er enige boodschap aan hebben dat er hier mensen de straat op gaan. En het is contradictisch dat je dan een Palestina vlag gaat wapperen, alsof vrouwen onder de islam vrij zijn.
Jij hebt alle duizenden deelnemers beoordeeld ja?quote:Op maandag 10 maart 2025 14:25 schreef phpmystyle het volgende:
Kijk, het probleem met zo'n dag is dat het vooral vrouwen aantrekt die alle stereotyperingen wel bevestigen - zie hier ook in dit topic-, vrouwen met studieschulden, hysterisch gedrag, zelfmedelijden, etc etc. Er zijn zat goede vrouwen die beter en meer presteren dan mannen en respect afdwingen, maar die zie je daar niet.
Uiteraard. Het zijn immers mannen die moeten zorgen dat er een maatschappij is waar vrouwen gelijke rechten en kansen hebben. Dat is verworvenheid uit de geschiedenis, ook voor mannen, die met veel hard werk gekomen is en die in stand gehouden moet worden en dat kan nog steeds niet zonder mannen. Kantoorbanen bestaan bij gratie van echt mannenwerk, mannen hebben in de loop van geschiedenis een paradijsje uitgekerfd waarin de hersens en andere vaardigheden van vrouwen van grote toegevoegde waarde zijn, net zoals nerds in dit tijdsgewricht meer floreren dan in de 17e eeuwse walvisvaart.quote:Op maandag 10 maart 2025 13:20 schreef ieniminimuis het volgende:
Van al die honderden jaren, hebben vrouwen de afgelopen 50 jaar meer rechten gekregen. We zijn er nog lang niet dat vrouwen en mannen daadwerkelijk gelijk zijn.
De maatschappij is nog steeds gebaseerd op al die voorgaande jaren en niet op de laatste decennia dat vrouwen meer rechten hebben. En dan bedoel ik vooral dat sociaal de maatschappij nog steeds leeft in een mannenmaatschappij.
Gelijke rechten bestaan weldegelijk op papier. Zo bepalen we gelijke rechten, met papier. Ongelijkheid is heel iets anders dan gelijke rechten.quote:Daarnaast is het niet zo dat als je rechten gekregen hebt, dat je er ook gebruik van kan maken of dat je er na behandeld wordt. Heelveel van de ongelijkheid bestaat namelijk niet op papier.
Vrouwen zijn zelden uitvinders of stichters van grote rijken.quote:Op maandag 10 maart 2025 14:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uiteraard. Het zijn immers mannen die moeten zorgen dat er een maatschappij is waar vrouwen gelijke rechten en kansen hebben. Dat is verworvenheid uit de geschiedenis, ook voor mannen, die met veel hard werk gekomen is en die in stand gehouden moet worden en dat kan nog steeds niet zonder mannen. Kantoorbanen bestaan bij gratie van echt mannenwerk, mannen hebben in de loop van geschiedenis een paradijsje uitgekerfd waarin de hersens en andere vaardigheden van vrouwen van grote toegevoegde waarde zijn, net zoals nerds in dit tijdsgewricht meer floreren dan in de 17e eeuwse walvisvaart.
[..]
Gelijke rechten bestaan weldegelijk op papier. Zo bepalen we gelijke rechten, met papier. Ongelijkheid is heel iets anders dan gelijke rechten.
0,0 zelfreflectiequote:Op maandag 10 maart 2025 08:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zal ik dan ook meedoen met omdraaiendat kan jij niet
Dit is toch wel een hardnekkige mythe. In de geschiedenis waren het vooral een happy few mannen die alle rechten hadden en de rest van de bevolking gewoon niet. Ja, een adelijke titel werd doorgegeven via de man maar wat had 99% van de bevolking in het jaar 1250 daaraan?quote:Op maandag 10 maart 2025 13:20 schreef ieniminimuis het volgende:
Van al die honderden jaren, hebben vrouwen de afgelopen 50 jaar meer rechten gekregen. We zijn er nog lang niet dat vrouwen en mannen daadwerkelijk gelijk zijn.
https://www.montesquieu-i(...)ling_kiesstelsels_enquote:Maar pas in 1917 werd het algemeen mannenkiesrecht ingevoerd. In 1919 kregen ook vrouwen het stemrecht en was er sprake van algemeen kiesrecht.
Het censuskiesrecht van 1850
Bij de Grondwetsherziening van 1848 werden directe verkiezingen ingevoerd. Voortaan werden de leden van de Tweede Kamer (en ook van Provinciale Staten en de gemeenteraden) rechtstreeks door de burgers gekozen. Niet ieder kreeg echter het kiesrecht. Alleen mannen van boven de 23 jaar die voor een bepaald bedrag in de directe belastingen werden aangeslagen, kregen het stemrecht. Dit heet censuskiesrecht. Zij moesten verder in het bezit zijn van burgerlijke en burgerschapsrechten, waardoor bijvoorbeeld ongehuwde mannen jonger dan 25 jaar veelal geen stemrecht hadden.
Het bedrag waarvoor iemand moest zijn aangeslagen om stemrecht te krijgen verschilde per gemeente. Het lag tussen de 20 en 160 gulden. In plattelandsgemeenten was het bedrag lager dan in de steden. Slechts in 14 gemeenten lag de census boven de 50 gulden, maar daar woonden wel de meeste kiezers. Op het platteland waren er daardoor meer kiezers dan in de steden.
Waar merken we dat concreet aan? We leven in een maatschappij waarin het onderwijssysteem inmiddels zo is ingericht dat vrouwen beter presteren en ook vaker een studie afmaken. Er beginnen inmiddels juist steeds vaker single mannen buiten de boot te vallen.quote:De maatschappij is nog steeds gebaseerd op al die voorgaande jaren en niet op de laatste decennia dat vrouwen meer rechten hebben. En dan bedoel ik vooral dat sociaal de maatschappij nog steeds leeft in een mannenmaatschappij.
Beschrijf die ongelijkheid eens dan?quote:Daarnaast is het niet zo dat als je rechten gekregen hebt, dat je er ook gebruik van kan maken of dat je er na behandeld wordt. Heelveel van de ongelijkheid bestaat namelijk niet op papier.
Die vind ik nog wel het belangrijkste en is belangrijk en valide om voor te strijden. Rechten zijn sowieso heel fragiel in de tijdsschaal van de geschiedenis en we zien ontwikkelingen waarin vrouwenrechten onder druk staan en in sommige landen hebben vrouwen ze überhaupt niet.quote:Het is niet zo gek dat vrouwen van zich laten horen op dit soort dagen en daarbuiten. Op zo'n dag sta je er niet alleen voor jezelf. Je staat er voor je moeder, oma, toekomstige vrouwen en je staat er ook voor vrouwen in andere delen van de wereld die steeds onzichtbaarder worden.
Je staat er dat je verkregen rechten niet worden afgepakt, rechten die we vandaag de dag als normaal beschouwen maar op de tijdschaal van de geschiedenis heel fragiel zijn.
Hoezo? Word je ziek als je rechten gekregen hebt? En wordt je dan behandeling ontzegd of zo?quote:Op maandag 10 maart 2025 13:20 schreef ieniminimuis het volgende:
Daarnaast is het niet zo dat als je rechten gekregen hebt, dat je er ook gebruik van kan maken of dat je er na behandeld wordt.
Bedankt voor het complimentquote:Op maandag 10 maart 2025 07:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat leuk dat je precies mijn punt bevestigd.
Daarom gruw ik van conservatisme.quote:Op zondag 9 maart 2025 07:34 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Daar kan ik niet anders dan het volledig mee eens zijn.
Maar of dat nu een conservatief wittemanneneerst-ideologie is of een hetstaatineenofanderheiligboek, of een inceltheorie is maakt niet uit natuurlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |