abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 maart 2025 @ 08:51:51 #226
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216994304
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 08:47 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Eeh: dat kan jij niet.
Zal ik dan ook meedoen met omdraaien :D dat kan jij niet
  maandag 10 maart 2025 @ 08:59:23 #227
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216994354
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 12:24 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Internationale Vrouwendag vind ik wel een belangrijke dag.

Op vele plekken op deze aardbol gaat het nogsteeds zeer slecht met vrouwenrechten. We zien zelfs achteruitgang op dit moment.

Hier heb ik als vrouw zijnde gelukkig nogsteeds weinig te klagen, maar ik blijf me beseffen dat de gelijke rechten die ik hier heb niet vanzelfsprekend zijn. Dat het zomaar de verkeerde kant op kan gaan.
Nah, die blijven wel hoor. Hier.

Vind het alleen raar dat je op dit soort dagen met een pali vlag gaat zwaaien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 10 maart 2025 @ 09:15:26 #228
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_216994527
Altijd grappig mensen die op pad gan om te klagen over iets waar ze geen flauw idee over hebben.

Mannen en vrouwen zijn niet gelijkwaardig en hebben beide compleet verschillende rollen. Dat hele feministiscshe gelul heeft de afgelopen decenia meer kapot gemaakt dan welke andere beweging dan ook.
  maandag 10 maart 2025 @ 09:59:09 #229
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216995216
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 20:07 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ach germ, de bedreigde man durft wat te zeggen…

Las vanmiddag nog een goed artikel over de radicalisering onder vele jonge mannen in het westen, die vinden diep van binnen dat westerse vrouwen vooral tevreden en blij moeten zijn en niet zeuren, dat ze maar wat verwend zijn met de rechten die ze hier hebben.
Dat vrouwen aanrandingen en verkrachtingen die ze meemaken meestal vreselijk overdrijven en dramatiseren en abortus een recht is waar best aan gemorreld mag worden.
Zorgelijk. Je mag je islamitische vrienden die je zo verfoeid eigenlijk de hand geven qua gedachtengoed.
Mag ik dat artikel eens lezen?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 10 maart 2025 @ 09:59:50 #230
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216995223
Tussen het poetsen en zuigen even snel een demonstratie meepakken. Moet gewoon kunnen in de moderne tijd.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 10 maart 2025 @ 10:15:27 #231
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216995406
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 10 maart 2025 @ 10:47:21 #232
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216995724
quote:
Eens lezen.
Maar laat ik het maar alvast zeggen: jammer dat we richting een dynamiek gaan dat vrouwen en mannen tegen elkaar worden opgezet.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 10 maart 2025 @ 11:03:21 #233
438527 MissButterflyy
pi_216995910
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2025 10:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Eens lezen.
Maar laat ik het maar alvast zeggen: jammer dat we richting een dynamiek gaan dat vrouwen en mannen tegen elkaar worden opgezet.
Jammer dat je dat zo ziet.
  maandag 10 maart 2025 @ 11:05:38 #234
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_216995939
quote:
Paywall.

Maar denk dat jonge mannen meer naar rechts gaan omdat ze daar meer worden gerespecteerd en mannelijk kunnen zijn.
De linkerkant is veel aggresiever naar mannen, met name blanke mannen, die mogen niet klagen en zeuren want ze hebben toch al alles.

Actie geeft reactie.
Jarenlang hebben mannen online SJW's gezien die mannen haten en dat gewoon openlijk uiten en dat ook kunnen uiten.
Gekleurde mensen moeten beschermd worden en moeten trots zijn op hun kleurtje en hun cultuur.
Vrouwen moeten beschermd worden en moeten trots zijn op hun gender en empowered zijn.
Blanke mannen moeten hun bek houden en zijn kwaadaardig!

Nu is dat natuurlijk wat overdreven en pak ik de extremen eruit, maar als je dan een jonge man bent die veel online is en de ene kant spuugt op je en de andere kant verwelkomd je, tja dan vind ik het niet zo gek dat steeds meer met name jonge mannen naar rechts toe trekken.
  maandag 10 maart 2025 @ 11:17:55 #235
438527 MissButterflyy
pi_216996106
Ik hoor en lees nooit dat blanke mannen hun bek moeten houden en minderwaardig zijn.
Maar wel dat ze het tegenwoordig te horen krijgen als ze zich zo gedragen naar anderen. En dat geldt voor iedereen.

Vrouwen willen helemaal niet dat mannen slechter worden behandeld of dat ze als minderwaardig worden gezien.

Er zit bij sommige mannen zo veel woede, wat scheelt er toch in hun leven dat ze zo boos worden om een vrouwendag op 8 mei?
Want achter die passief agressieve ‘grapjes’ zit gewoon ook een hoop woede.
Is je eigen leven niet zo gelopen als je zou willen dat dit je zo raakt?

[ Bericht 0% gewijzigd door MissButterflyy op 10-03-2025 11:27:17 ]
pi_216996213
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2025 11:17 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik hoor en lees nooit dat blanke mannen hun bek moeten houden en minderwaardig zijn.
Maar wel dat ze het tegenwoordig te horen krijgen als ze zich zo gedragen naar anderen. En dat geldt voor iedereen.

Vrouwen willen helemaal niet dat mannen slechter worden behandeld of dat ze als minderwaardig zien.

Er zit bij sommige mannen zo veel woede, wat scheelt er toch in hun leven dat ze zo boos worden om een vrouwendag op 8 mei?
Als je vermeende superioriteit t.o.v. vrouwen niet blijkt te kloppen geeft dat bij sommige mannen onzekerheid. Daar wordt handig op ingespeeld door Andrew Tate en consorten: mannen wijs maken dat het krampachtig vrouwen als minderwaardig te zien goed is voor je zelfvertrouwen.

:')^oneindig.
  maandag 10 maart 2025 @ 11:32:28 #237
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_216996233
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2025 11:17 schreef MissButterflyy het volgende:

Vrouwen willen helemaal niet dat mannen slechter worden behandeld of dat ze als minderwaardig zien.

Even ter verduidelijking.
Ik heb zelf geen hekel aan vrouwen, helemaal niet en ik heb al helemaal geen woede in me.
Ik ben helemaal tegen Trump en types als Andrew Tate.

Dat wil niet zeggen dat ik niet snap waarom met name jongere mannen meer naar dat soort types trekken.

En er was zeker wel een lange periode waar onderstaande posts vrij veel voorkwamen:

En zoals ik al zei, ik pak de extremen ja, maar dat wil niet zeggen dat er verder geen cultuur en sfeer hangt tegen mannen gericht.

Oh en prima dat er een vrouwendag is! Vrouwen hebben lang moeten vechten voor hun rechten en vind het ook belangrijk dat we opkomen voor de rechten van vrouwen in landen waar het een stuk slechter voor hen is.
  Redactie Sport maandag 10 maart 2025 @ 11:39:36 #238
274204 crew  Mexicanobakker
pi_216996304
Er bestaan ook wat femcels ja, het is wat.

Incels/vrouwenhaters zijn ook niet de norm gelukkig.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_216996482
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 20:02 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Ik denk niet dat die landen er enige boodschap aan hebben dat er hier mensen de straat op gaan. En het is contradictisch dat je dan een Palestina vlag gaat wapperen, alsof vrouwen onder de islam vrij zijn.
Die vlag vond ik ook ongepast daar.
Vind alleen de focus op die ene vlag wat overdreven.

Zeker aangezien dit een internationale dag is, op vele plekken van dit soort demonstraties zijn. Ook in landen waar er wel degelijk nog wat aan vrouwen rechten schort.

Deze demonstraties op deze specifieke dag gaan over rechten wereldwijd. Dus ook over solidariteit met vrouwen die het heel wat minder hebben dan wij hier.
  maandag 10 maart 2025 @ 13:20:53 #240
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_216997217
Van al die honderden jaren, hebben vrouwen de afgelopen 50 jaar meer rechten gekregen. We zijn er nog lang niet dat vrouwen en mannen daadwerkelijk gelijk zijn.
De maatschappij is nog steeds gebaseerd op al die voorgaande jaren en niet op de laatste decennia dat vrouwen meer rechten hebben. En dan bedoel ik vooral dat sociaal de maatschappij nog steeds leeft in een mannenmaatschappij.
Daarnaast is het niet zo dat als je rechten gekregen hebt, dat je er ook gebruik van kan maken of dat je er na behandeld wordt. Heelveel van de ongelijkheid bestaat namelijk niet op papier.

Het is niet zo gek dat vrouwen van zich laten horen op dit soort dagen en daarbuiten. Op zo'n dag sta je er niet alleen voor jezelf. Je staat er voor je moeder, oma, toekomstige vrouwen en je staat er ook voor vrouwen in andere delen van de wereld die steeds onzichtbaarder worden.
Je staat er dat je verkregen rechten niet worden afgepakt, rechten die we vandaag de dag als normaal beschouwen maar op de tijdschaal van de geschiedenis heel fragiel zijn.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  maandag 10 maart 2025 @ 14:25:09 #241
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216997827
Kijk, het probleem met zo'n dag is dat het vooral vrouwen aantrekt die alle stereotyperingen wel bevestigen - zie hier ook in dit topic-, vrouwen met studieschulden, hysterisch gedrag, zelfmedelijden, etc etc. Er zijn zat goede vrouwen die beter en meer presteren dan mannen en respect afdwingen, maar die zie je daar niet.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 10 maart 2025 @ 14:38:32 #242
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_216997940
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2025 14:25 schreef phpmystyle het volgende:
Kijk, het probleem met zo'n dag is dat het vooral vrouwen aantrekt die alle stereotyperingen wel bevestigen - zie hier ook in dit topic-, vrouwen met studieschulden, hysterisch gedrag, zelfmedelijden, etc etc. Er zijn zat goede vrouwen die beter en meer presteren dan mannen en respect afdwingen, maar die zie je daar niet.
Jij hebt alle duizenden deelnemers beoordeeld ja?
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_216998034
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 13:20 schreef ieniminimuis het volgende:
Van al die honderden jaren, hebben vrouwen de afgelopen 50 jaar meer rechten gekregen. We zijn er nog lang niet dat vrouwen en mannen daadwerkelijk gelijk zijn.
De maatschappij is nog steeds gebaseerd op al die voorgaande jaren en niet op de laatste decennia dat vrouwen meer rechten hebben. En dan bedoel ik vooral dat sociaal de maatschappij nog steeds leeft in een mannenmaatschappij.
Uiteraard. Het zijn immers mannen die moeten zorgen dat er een maatschappij is waar vrouwen gelijke rechten en kansen hebben. Dat is verworvenheid uit de geschiedenis, ook voor mannen, die met veel hard werk gekomen is en die in stand gehouden moet worden en dat kan nog steeds niet zonder mannen. Kantoorbanen bestaan bij gratie van echt mannenwerk, mannen hebben in de loop van geschiedenis een paradijsje uitgekerfd waarin de hersens en andere vaardigheden van vrouwen van grote toegevoegde waarde zijn, net zoals nerds in dit tijdsgewricht meer floreren dan in de 17e eeuwse walvisvaart.

quote:
Daarnaast is het niet zo dat als je rechten gekregen hebt, dat je er ook gebruik van kan maken of dat je er na behandeld wordt. Heelveel van de ongelijkheid bestaat namelijk niet op papier.
Gelijke rechten bestaan weldegelijk op papier. Zo bepalen we gelijke rechten, met papier. Ongelijkheid is heel iets anders dan gelijke rechten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 10 maart 2025 @ 15:19:09 #244
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216998447
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 14:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Uiteraard. Het zijn immers mannen die moeten zorgen dat er een maatschappij is waar vrouwen gelijke rechten en kansen hebben. Dat is verworvenheid uit de geschiedenis, ook voor mannen, die met veel hard werk gekomen is en die in stand gehouden moet worden en dat kan nog steeds niet zonder mannen. Kantoorbanen bestaan bij gratie van echt mannenwerk, mannen hebben in de loop van geschiedenis een paradijsje uitgekerfd waarin de hersens en andere vaardigheden van vrouwen van grote toegevoegde waarde zijn, net zoals nerds in dit tijdsgewricht meer floreren dan in de 17e eeuwse walvisvaart.
[..]
Gelijke rechten bestaan weldegelijk op papier. Zo bepalen we gelijke rechten, met papier. Ongelijkheid is heel iets anders dan gelijke rechten.
Vrouwen zijn zelden uitvinders of stichters van grote rijken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216999269
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 08:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zal ik dan ook meedoen met omdraaien :D dat kan jij niet
0,0 zelfreflectie :')
  maandag 10 maart 2025 @ 16:59:04 #246
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216999484
quote:
Dit is toch wel een hardnekkige mythe. In de geschiedenis waren het vooral een happy few mannen die alle rechten hadden en de rest van de bevolking gewoon niet. Ja, een adelijke titel werd doorgegeven via de man maar wat had 99% van de bevolking in het jaar 1250 daaraan?

Om even een vergelijking te maken: er heeft minder tijd gezeten tussen algeheel stemrecht voor zowel mannen en vrouwen vanuit een situatie dat alleen mannen konden stemmen dan dat er opkomstverplichting werd ingevoerd voor mannen en vrouwen ten opzichte van alleen mannen. Sterker nog, pas in 1917 kwam er algemeen kiesrecht voor mannen en in 1919 algemeen kiesrecht voor vrouwen:

quote:
Maar pas in 1917 werd het algemeen mannenkiesrecht ingevoerd. In 1919 kregen ook vrouwen het stemrecht en was er sprake van algemeen kiesrecht.

Het censuskiesrecht van 1850
Bij de Grondwetsherziening van 1848 werden directe verkiezingen ingevoerd. Voortaan werden de leden van de Tweede Kamer (en ook van Provinciale Staten en de gemeenteraden) rechtstreeks door de burgers gekozen. Niet ieder kreeg echter het kiesrecht. Alleen mannen van boven de 23 jaar die voor een bepaald bedrag in de directe belastingen werden aangeslagen, kregen het stemrecht. Dit heet censuskiesrecht. Zij moesten verder in het bezit zijn van burgerlijke en burgerschapsrechten, waardoor bijvoorbeeld ongehuwde mannen jonger dan 25 jaar veelal geen stemrecht hadden.

Het bedrag waarvoor iemand moest zijn aangeslagen om stemrecht te krijgen verschilde per gemeente. Het lag tussen de 20 en 160 gulden. In plattelandsgemeenten was het bedrag lager dan in de steden. Slechts in 14 gemeenten lag de census boven de 50 gulden, maar daar woonden wel de meeste kiezers. Op het platteland waren er daardoor meer kiezers dan in de steden.
https://www.montesquieu-i(...)ling_kiesstelsels_en

In de tussentijd zijn het mannen geweest die massaal in de meatgrinder zijn gegooid en/of op basis van geslacht 1,5 tot 2 jaar van hun tijd hebben moeten inleveren.

Kanalen gedwongen gegraven onder Willem I? Mannen. Veenkoloniën ontgonnen? Mannen. WO1? Mannen. WO2? Mannen. Indonesië? Mannen. Korea? Mannen.

Ik wil er trouwens geen wedstrijd van maken, dat is het idee niet. Maar het idee dat de man altijd zoveel rechten heeft gehad klopt simpelweg niet. Als deze rechten er al waren stonden daar ook zware plichten tegenover (de meatgrinder in en dienstplicht).

quote:
Waar merken we dat concreet aan? We leven in een maatschappij waarin het onderwijssysteem inmiddels zo is ingericht dat vrouwen beter presteren en ook vaker een studie afmaken. Er beginnen inmiddels juist steeds vaker single mannen buiten de boot te vallen.

quote:
Beschrijf die ongelijkheid eens dan?

quote:
Het is niet zo gek dat vrouwen van zich laten horen op dit soort dagen en daarbuiten. Op zo'n dag sta je er niet alleen voor jezelf. Je staat er voor je moeder, oma, toekomstige vrouwen en je staat er ook voor vrouwen in andere delen van de wereld die steeds onzichtbaarder worden.
Je staat er dat je verkregen rechten niet worden afgepakt, rechten die we vandaag de dag als normaal beschouwen maar op de tijdschaal van de geschiedenis heel fragiel zijn.

Die vind ik nog wel het belangrijkste en is belangrijk en valide om voor te strijden. Rechten zijn sowieso heel fragiel in de tijdsschaal van de geschiedenis en we zien ontwikkelingen waarin vrouwenrechten onder druk staan en in sommige landen hebben vrouwen ze überhaupt niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Richestorags op 10-03-2025 17:11:51 ]
  maandag 10 maart 2025 @ 17:09:21 #247
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216999588
quote:

Daarnaast is het niet zo dat als je rechten gekregen hebt, dat je er ook gebruik van kan maken of dat je er na behandeld wordt.
Hoezo? Word je ziek als je rechten gekregen hebt? En wordt je dan behandeling ontzegd of zo?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 10 maart 2025 @ 18:11:21 #248
28033 Pek
je moet wat
pi_217000088
De overblijfselen van gisteren op het Museumplein, er zitten wel leuke tussen.
Aan de rommel te zien waren het geen milieu activisten. :P

The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_217000490
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2025 07:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat leuk dat je precies mijn punt bevestigd.
Bedankt voor het compliment :@

Al weet ik natuurlijk ook niet waar je de grens trekt bij jong.

En pas maar op dat ik geen racisme ga roepen, want mijn kleurtje komt niet van de zon :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 10 maart 2025 @ 19:21:58 #250
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217000982
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 07:34 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Daar kan ik niet anders dan het volledig mee eens zijn.
Maar of dat nu een conservatief wittemanneneerst-ideologie is of een hetstaatineenofanderheiligboek, of een inceltheorie is maakt niet uit natuurlijk.
Daarom gruw ik van conservatisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')