quote:Internationale Vrouwendag staat elk jaar op 8 maart in het teken van strijdbaarheid en het gevoel van solidariteit van vrouwen overal ter wereld, meestal aan de hand van een specifiek thema. Internationale Vrouwendag is in de twintigste eeuw ontstaan doordat vrouwen opkwamen voor hun rechten, onder andere op het gebied van arbeid en vrouwenkiesrecht. In 1911 werd de Vrouwendag internationaal voor het eerst gevierd, in 1912 voor het eerst in Nederland.[1]
Ik ben geen vrouwquote:Op zaterdag 8 maart 2025 07:54 schreef FlippingCoin het volgende:
Fijne vrouwendag @:ama @:aberkullie @:bocaraton @:maily @:yvonne @:roos94 @:dotteke @:tjacka
Ik sta nooit mijn stoel af.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 09:28 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
Rosa Parks:
Parks was een voorvechter van burgerrechten in de VS en een icoon in de strijd voor vrouwenrechten en raciale gelijkheid.
Ze werd het boegbeeld van de vrouwenrechtenbeweging binnen de bredere strijd voor burgerrechten, ondanks pogingen haar te reduceren tot een symbolische figuur. Haar moedige weigering om haar busstoel af te staan aan een witte passagier in 1955 leidde tot de Montgomery-busboycot, een cruciaal moment in de strijd tegen segregatie en discriminatie.
Parks benadrukte dat zwarte vrouwen niet alleen vochten tegen racisme, maar ook tegen seksisme binnen én buiten de burgerrechtenbeweging. Ze zette zich in voor gelijke arbeidsrechten, eerlijke lonen en bescherming tegen seksueel geweld, een vaak vergeten aspect van haar activisme.
Na haar beroemde protest bleef ze actief als voorvechter van vrouwenrechten, onder andere bij de NAACP, waar ze zich inzette voor de bescherming van zwarte vrouwen tegen raciale en gendergerelateerde onderdrukking. Haar nalatenschap reikt verder dan haar iconische daad—ze was een radicale activiste die een van de grootste stappen zette in de strijd voor gender- en raciale gelijkheid.
Een van haar krachtigste uitspraken was:
"Women have been the backbone of the whole civil rights movement."
Met deze woorden benadrukte ze de cruciale rol van vrouwen in de strijd voor vrijheid en gerechtigheid, ondanks hun vaak onderbelichte positie in de geschiedenis.
Moest er geen _ bij boca ?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 07:54 schreef FlippingCoin het volgende:
Fijne vrouwendag @:ama @:aberkullie @:boca_raton @:maily @:yvonne @:roos94 @:dotteke @:tjacka
Ja alleen na een edit werkt de mention toch niet meerquote:
Oh daar ben ik tegen, vrouwen in de sportschool zijn irritant.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:16 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik zou in dit rijtje ook Caroline Franssen willen noemen.
Caroline Franssen is de oprichtster van Stichting Voorzij. Deze stichting voert actie voor het behoud van de vrouwensport, voor het behoud van allerlei voorzieningen voor vrouwen, zoals vrouwentoiletten en vrouwenkleedkamers in sportscholen. Verder strijdt deze stichting ook tegen de waanzin om van gezonde 16-jarige meisjes die alleen een beetje in de war zijn over hun lichaam, de borsten te amputeren.
Stomquote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:58 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja alleen na een edit werkt de mention toch niet meer
Probleem is volgens mij dat mensen niet voor iedere edit een mention willen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 13:08 schreef oor80 het volgende:
[..]
Stom! Deze bug moet toch wel te fixen zijn ?!
En dan had je iedere dag sexquote:Op zaterdag 8 maart 2025 09:31 schreef Evangelion het volgende:
Was ik maar een vrouw, dan breide ik met jou
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |