Bron.quote:GRONINGEN - Vindicat heeft de leden die zich donderdag misdroegen in een Frans ski-hotel geschorst. De organisator van de reis, Sunweb, noemt het een kwalijke zaak. „Wat hier gebeurde is uitzonderlijk.”
De leden die bij de reis aanwezig waren, zijn volgens Vindicat-rector Wibe Kaak 72 uur geschorst. De reis stond los van de studentenvereniging, maar volgens rector Kaak waren er leden bij de misdragingen betrokken. „We nemen nu de tijd om uit te zoeken wat er daadwerkelijk gebeurd is.”
Sunweb start onderzoek
Hoeveel leden betrokken zijn, wil Kaak niet zeggen. Volgens bronnen heeft een groep Vindicat-leden zich hier ernstig misdragen. Zo zou er zijn gepoept op balkons, werd afwasmiddel over computers gegooid en werd er geplast in de lift.
Ook circuleert er een filmpje waarop te zien is dat een deur compleet wordt vernield. Onder luid gejoel stoot een jongeman er met zijn hoofd dwars doorheen.
De Vindicaters boekten hun reis bij Sunweb. De reisorganisatie heeft donderdag bussen geregeld en de studenten uit Groningen op weg naar huis gezet. „We bieden al jaren studentenreizen aan. Dat gaat vaak hartstikke goed. Tuurlijk gebeurt er wel eens wat. Maar wat hier gebeurde is wel uitzonderlijk.”
Sunweb is een onderzoek gestart. Gekeken wordt hoe groot de schade is in het Franse hotel in Risoul.
Vindicat vaker in opspraak
Het is niet de eerste keer dat Vindicat in opspraak raakt door wangedrag van leden. Afgelopen september werden 150 studenten van het corps uit restaurant Kaap Hoorn aan het Hoornsemeer gezet. Volgens de eigenaar gedroegen ze zich als beesten. In 2017 en 2022 gebeurde iets soortgelijks in de Sushi Mall.
Ook kwam Vindicat de afgelopen jaren negatief in het nieuws door geweld tijdens de ontgroening en seksisme binnen de vereniging. Berucht waren de zogenaamde banga-lijsten met persoonsgegevens van vrouwelijke leden. De uitspattingen waren voor universiteit, hogeschool en gemeente afgelopen jaar reden om verandering van het studentencorps te eisen, waarmee het corps aan de slag is gegaan.
Ziehier de toekomstige hooggeleide G's.quote:Zo zou er zijn gepoept op balkons, werd afwasmiddel over computers gegooid en werd er geplast in de lift.
Straffen is natuurlijk nodig, maar het is uiteraard niet de bedoeling dat Jan-Diederik en Roderick echte consequenties voor hun gedrag ervaren.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
72 uur geschorst.
Nou dit is wel een heel zware maatregel hoor. Kan dat niet ietsje minder??
Vundicat is wel een van de laatste zo niet de laatste waarvan ik dacht dat daar ooit iets van onbesproken gedrag plaats vond.quote:. „Wat hier gebeurde is uitzonderlijk.”
Nee hoor.quote:
quote:Vindicat vaker in opspraak
Het is niet de eerste keer dat Vindicat in opspraak raakt door wangedrag van leden. Afgelopen september werden 150 studenten van het corps uit restaurant Kaap Hoorn aan het Hoornsemeer gezet. Volgens de eigenaar gedroegen ze zich als beesten. In 2017 en 2022 gebeurde iets soortgelijks in de Sushi Mall.
Ook kwam Vindicat de afgelopen jaren negatief in het nieuws door geweld tijdens de ontgroening en seksisme binnen de vereniging. Berucht waren de zogenaamde banga-lijsten met persoonsgegevens van vrouwelijke leden.
Dit mensen zijn op hoge posten later die elkaar baantjes toeschuiven want je wordt natuurlijk Vrinden voor het Leven door dat soort groepsuitjes. Dat soort verenigingen kweekt een verderfelijke bestuurscultuur later.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ziehier de toekomstige hooggeleide G's.
Ach Papa betaald wel voor de deurquote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Gewoon met je harses door de deur. Knettergestoord![]()
Afgelopen jaren het 'nieuws' gemist?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:55 schreef Nober het volgende:
[..]
Vundicat is wel een van de laatste zo niet de laatste waarvan ik dacht dat daar ooit iets van onbesproken gedrag plaats vond.
Ik denk dat ze zich al aan het inleven zijn voor de toekomst,quote:
Dat doet het volk wat we in grote getale binnenhalen ook.quote:Zo zou er zijn gepoept op balkons en werd er geplast in de lift.
Hoe kan ik het topic over mijn stokpaardje laten gaan.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:11 schreef Cruzinats het volgende:
Dit past helemaal in de trend van hoogopgeleiden die klinkers uit de straat rukken om vervolgens naar de ME te gooien.
Zou ie 'Johnny' heten?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 14:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Gewoon met je harses door de deur. Knettergestoord![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |