abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 7 maart 2025 @ 12:26:49 #126
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216960329
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
'daar komen de grootste problemen vain de maatschappij', o ja joh? Hoezo dan? Komt daar grootschalige criminaliteit van? Of geweld? Diefstal? Corruptie?

Nee, way worse.

Aanslagen, Sekten, Brainwashings, Witchhunt's in Salem die gebaseerd waren op letterlijke teksten uit Exodus...

En nee, ik zeg niet dat jij dat doet he, maar je begeeft je op gevaarlijk terrein imo, radicalisatie komt vanuit Orthodox/Fundamentalistische leren en ik denk dat ik geen andere religie bij naam hoef te noemen die daar ook een handje van heeft zodra men die teksten letterlijk leest.

quote:
Het is allemaal moeilijk te volgen wat je zegt.
Dus nevermind
As above, so below.
pi_216960401
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:26 schreef Mijk het volgende:

[..]
Nee, way worse.

Aanslagen, Sekten, Brainwashings, Witchhunt's in Salem die gebaseerd waren op letterlijke teksten uit Exodus...

En nee, ik zeg niet dat jij dat doet he, maar je begeeft je op gevaarlijk terrein imo, radicalisatie komt vanuit Orthodox/Fundamentalistische leren en ik denk dat ik geen andere religie bij naam hoef te noemen die daar ook een handje van heeft zodra men die teksten letterlijk leest.
[..]
Dus nevermind
Wel eens gehoord wat Hindoe fundies doen?
Laatst riep er een op om christenen te doden omdat ze een koe hadden geslacht.
Koeverering is met baal en nimrod te linken.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_216960416
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:24 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Ik begrijp waarom je bloedoffer zegt maar is die term te onderbouwen met verzen? Ik heb het idee dat veel dingen erin sluipen zonder er verder bij stil te staan wat het precies zegt en of het klopt.
Bloedoffers deden de heidenen aan voor een goede oogst.
Nou, ik denk dat de bijbel er vrij helder over is dat vergeving van zonden alleen kon plaatsvinden door middel van een bloedoffer geofferd door een rein slachtoffer. Dat werd in de tempel gesymboliseerd doordat alleen reine dieren geofferd mochten worden. Hun bloed werd vervolgens gebruikt om in de tempel te sprenkelen. Het bloed is het middel om de zonden van de schuldige over te dragen naar de tempel, via een slachtoffer.

Dat lezen we bijvoorbeeld hier:

7Verwijder dan het oude zuurdeeg, opdat u een nieuw deeg zult zijn. U bent immers ongezuurd, want ook ons Paaslam is voor ons geslacht: Christus.

Hebreeën 9:22 En bijna alles wordt volgens de wet door bloed gereinigd, en zonder het vergieten van bloed vindt er geen vergeving plaats.

Dus hier stelt Paulus Christus gelijk aan het 'paaslam'. Dat was een slachtoffer waarvan het bloed in Egypte aan de deurstijlen moest worden gesmeerd om te voorkomen dat de engel van de heer de eerstgeborenen zou doden.

Maar in Hebreeën 10 lezen we dat het bloed van stieren en bokken onze zonden niet kan wegnemen:

4 Want het is onmogelijk dat het bloed van stieren en bokken de zonden wegneemt.

Waarom niet? Omdat stieren en bokken geen waardige plaatsvervangers van mensen zijn. Maar Jezus was wel een waardig plaatsvervanger:

5Daarom zegt Hij bij Zijn komst in de wereld: Slachtoffer en graanoffer hebt U niet gewild, maar U hebt voor Mij een lichaam gereedgemaakt.
6Brandoffers en offers voor de zonde hebben U niet behaagd.
7Toen zei Ik: Zie, Ik kom – in de boekrol is over Mij geschreven – om Uw wil te doen, o God.
8Daarvoor had Hij gezegd: Slachtoffer en graanoffer en brandoffers en offers voor de zonde hebt U niet gewild en zij hebben U niet behaagd, hoewel zij overeenkomstig de wet worden gebracht.
9Daarna sprak Hij: Zie, Ik kom om Uw wil te doen, o God. Hij neemt het eerste weg om het tweede daarvoor in de plaats te zetten.
10Op grond van die wil zijn wij geheiligd door het offer van het lichaam van Jezus Christus, eens en voor altijd gebracht.
11En iedere priester stond wel dagelijks te dienen en bracht vaak dezelfde slachtoffers, die de zonden toch nooit zouden kunnen wegnemen,
12maar deze Priester is, nadat Hij één slachtoffer voor de zonden geofferd had, tot in eeuwigheid gezeten aan de rechterhand van God.
13Verder wacht Hij op het tijdstip dat Zijn vijanden tot een voetbank voor Zijn voeten gemaakt worden.
14Want met één offer heeft Hij hen die geheiligd worden, tot in eeuwigheid volmaakt.
15En de Heilige Geest getuigt het ons ook.
16Want na eerst gezegd te hebben: Dit is het verbond, dat Ik met hen na die dagen zal sluiten, zegt de Heere: Ik zal Mijn wetten in hun hart geven en Ik zal die in hun verstand schrijven,
17en aan hun zonden en hun wetteloze daden zal Ik beslist niet meer denken.
18Waar er nu vergeving voor is, is er geen offer voor de zonde meer nodig.
19Omdat wij nu, broeders, vrijmoedigheid hebben om in te gaan in het heiligdom door het bloed van Jezus,
20langs een nieuwe en levende weg, die Hij voor ons heeft ingewijd door het voorhangsel, dat is door Zijn vlees,

21en omdat wij een grote Priester hebben over het huis van God,
22laten wij tot Hem naderen met een waarachtig hart, in volle zekerheid van het geloof, nu ons hart gereinigd is van een slecht geweten en ons lichaam gewassen is met rein water.

Dus Jezus was het slachtoffer dat de zonden voor ons kon wegnemen.

Daarbij was het vloeien van bloed noodzakelijk, omdat er zonder het vergieten van bloed geen vergeving mogelijk is. Want:

Leviticus 11:11 Want het leven van het vlees is in het bloed, en Ik heb dat Zelf voor u op het altaar gegeven om voor uw leven verzoening te doen. Want het is het bloed dat door middel van het leven verzoening bewerkt.

Dus het bloed van Jezus geeft ons leven. Jezus geeft zijn leven op door middel van het slachtoffer, en wij krijgen het. Je zou het bijna met een bloedtransfusie kunnen vergelijken, maar dan in spirituele zin.

Is dit zo duidelijker of wil je meer verzen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_Kannibali op 07-03-2025 12:51:39 ]
  Moderator vrijdag 7 maart 2025 @ 12:39:14 #129
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216960433
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:35 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Wel eens gehoord wat Hindoe fundies doen?
Laatst riep er een op om christenen te doden omdat ze een koe hadden geslacht.
Koeverering is met baal en nimrod te linken.
Counteren met tu quoque..., maargoed, je mist het target ,want óók ben ik tegen Hindu Fundamentalists. Bhagwan bijv, radicaliseerde terwijl hij behoorlijke kennis in huis had, zonde, want hij had wel mooie ideeen verder maar kreeg een godscomplex (als in; "de enige ware", wat we dus wel vaker zien bij religie.)
As above, so below.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 12:43:43 #130
545 dop
:copyright: dop
pi_216960474
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Het hele NT en het OT barsten van de ondersteunende teksten voor die leer. Je doet nu net alsof het allemaal compleet uit de lucht gegrepen is. Als dat waar zou zijn, zou er niet zoveel overeenstemming over zijn. De verschillen tussen kerken zitten hem meer in andere details, dan in de verlossingsleer.
de verlossing van wat? Het Ego?
De meeste gelovigen geloven omdat ze gered willen worden. En hopen op een mooie toekomst.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_216960502
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:43 schreef dop het volgende:

[..]
de verlossing van wat? Het Ego?
De meeste gelovigen geloven omdat ze gered willen worden. En hopen op een mooie toekomst.
De zonde en de dood.
pi_216960547
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nou, ik denk dat de bijbel er vrij helder over is dat vergeving van zonden alleen kon plaatsvinden door middel van een bloedoffer geofferd door een rein slachtoffer. Dat werd in de tempel gesymboliseerd doordat alleen reine dieren geofferd mochten worden. Hun bloed werd vervolgens gebruikt om in de tempel te sprenkelen. Het bloed is het middel om de zonden van de schuldige over te dragen naar de tempel, via een slachtoffer.

Dat lezen we bijvoorbeeld hier:

7Verwijder dan het oude zuurdeeg, opdat u een nieuw deeg zult zijn. U bent immers ongezuurd, want ook ons Paaslam is voor ons geslacht: Christus.

Dus hier stelt Paulus Christus gelijk aan het 'paaslam'. Dat was een slachtoffer waarvan het bloed in Egypte aan de deurstijlen moest worden gesmeerd om te voorkomen dat de engel van de heer de eerstgeborenen zou doden.

Maar in Hebreeën 10 lezen we dat het bloed van stieren en bokken onze zonden niet kan wegnemen:

4 Want het is onmogelijk dat het bloed van stieren en bokken de zonden wegneemt.

Waarom niet? Omdat stieren en bokken geen waardige plaatsvervangers van mensen zijn. Maar Jezus was wel een waardig plaatsvervanger:

5Daarom zegt Hij bij Zijn komst in de wereld: Slachtoffer en graanoffer hebt U niet gewild, maar U hebt voor Mij een lichaam gereedgemaakt.
6Brandoffers en offers voor de zonde hebben U niet behaagd.
7Toen zei Ik: Zie, Ik kom – in de boekrol is over Mij geschreven – om Uw wil te doen, o God.
8Daarvoor had Hij gezegd: Slachtoffer en graanoffer en brandoffers en offers voor de zonde hebt U niet gewild en zij hebben U niet behaagd, hoewel zij overeenkomstig de wet worden gebracht.
9Daarna sprak Hij: Zie, Ik kom om Uw wil te doen, o God. Hij neemt het eerste weg om het tweede daarvoor in de plaats te zetten.
10Op grond van die wil zijn wij geheiligd door het offer van het lichaam van Jezus Christus, eens en voor altijd gebracht.
11En iedere priester stond wel dagelijks te dienen en bracht vaak dezelfde slachtoffers, die de zonden toch nooit zouden kunnen wegnemen,
12maar deze Priester is, nadat Hij één slachtoffer voor de zonden geofferd had, tot in eeuwigheid gezeten aan de rechterhand van God.
13Verder wacht Hij op het tijdstip dat Zijn vijanden tot een voetbank voor Zijn voeten gemaakt worden.
14Want met één offer heeft Hij hen die geheiligd worden, tot in eeuwigheid volmaakt.
15En de Heilige Geest getuigt het ons ook.
16Want na eerst gezegd te hebben: Dit is het verbond, dat Ik met hen na die dagen zal sluiten, zegt de Heere: Ik zal Mijn wetten in hun hart geven en Ik zal die in hun verstand schrijven,
17en aan hun zonden en hun wetteloze daden zal Ik beslist niet meer denken.
18Waar er nu vergeving voor is, is er geen offer voor de zonde meer nodig.
19Omdat wij nu, broeders, vrijmoedigheid hebben om in te gaan in het heiligdom door het bloed van Jezus,
20langs een nieuwe en levende weg, die Hij voor ons heeft ingewijd door het voorhangsel, dat is door Zijn vlees,

21en omdat wij een grote Priester hebben over het huis van God,
22laten wij tot Hem naderen met een waarachtig hart, in volle zekerheid van het geloof, nu ons hart gereinigd is van een slecht geweten en ons lichaam gewassen is met rein water.

Dus Jezus was het slachtoffer dat de zonden voor ons kon wegnemen.

Daarbij was het vloeien van bloed noodzakelijk, omdat er zonder het vergieten van bloed geen vergeving mogelijk is. Want:

Leviticus 11:11 Want het leven van het vlees is in het bloed, en Ik heb dat Zelf voor u op het altaar gegeven om voor uw leven verzoening te doen. Want het is het bloed dat door middel van het leven verzoening bewerkt.

Dus het bloed van Jezus geeft ons leven. Jezus geeft zijn leven op door middel van het slachtoffer, en wij krijgen het. Je zou het bijna met een bloedtransfusie kunnen vergelijken, maar dan in spirituele zin.

Is dit zo duidelijker of wil je meer verzen?
Geen twijfel aan zijn offer aan het kruis, er staat Hij heeft z'n leven (en lichaam) opgeofferd, gegeven, en was gehoorzaam tot de dood.
Het het offer is het opgeven van z'n leven. Van het bloed wordt van gezegd dat het alles reinigt, verzoent en dat we ermee gekocht zijn, maar bloedoffer :?

Een lichaam toebereid betekent ook niet wat het lijkt, het heeft met de totale ge-hoor-zaamheid te maken, het OT vers waarnaar het verwijst zegt dan ook oor.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_216960570
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:52 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Geen twijfel aan zijn offer aan het kruis, er staat Hij heeft z'n leven opgeofferd, gegeven, en was gehoorzaam tot de dood.
Het het offer is het opgeven van z'n leven. Van het bloed wordt van gezegd dat het alles reinigt en dat we ermee gekocht zijn, maar bloedoffer :?

Een lichaam toebereid betekent ook niet wat het lijkt, het heeft met de totale ge-hoor-zaamheid te maken, het OT vers waarnaar het verwijst zegt dan ook oor.
Hoe interpreteer je dit dan:

Hebreeën 9:22 En bijna alles wordt volgens de wet door bloed gereinigd, en zonder het vergieten van bloed vindt er geen vergeving plaats.

Dat is toch een bloedoffer dan.

Daarom zegt Jezus:

28want dit is Mijn bloed, het bloed van het nieuwe verbond, dat voor velen vergoten wordt tot vergeving van zonden.

Een offer zonder bloed zou niet hebben volstaan. Jezus had niet zomaar kunnen sterven, er moest bloed worden vergoten.

Het toebereide lichaam was bedoeld om te worden geofferd:

Hebreeën 10:10 Op grond van die wil zijn wij geheiligd door het offer van het lichaam van Jezus Christus, eens en voor altijd gebracht.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 12:55:08 #134
545 dop
pi_216960606
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
De zonde en de dood.
De zonde zal de meeste geen klap interesseren, al zullen de meeste ongevraagd wel een beter mens willen worden. (Ego) en enkel gered van de dood zal voor de meeste ook niet voldoende zijn. Zonder een mooi toekomst.
Enkel niet dood gaan kan op zichzelf een wrede straf zijn.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_216960620
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:55 schreef dop het volgende:

[..]
De zonde zal de meeste geen klap interesseren, al zullen de meeste ongevraagd wel een beter mens willen worden. en enkel gered van de dood zal voor de meeste ook niet voldoende zijn. Zonder een mooi toekomst.
Enkel niet dood gaan kan op zichzelf een wrede straf zijn.
Gered worden van de zonde = een beter mens worden.
pi_216960652
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Hoe interpreteer je dit dan:

Dat is toch een bloedoffer dan.

Een offer zonder bloed zou niet hebben volstaan. Jezus had niet zomaar kunnen sterven, er moest bloed worden vergoten.

Het toebereide lichaam was bedoeld om te worden geofferd:

Hebreeën 10:10 Op grond van die wil zijn wij geheiligd door het offer van het lichaam van Jezus Christus, eens en voor altijd gebracht.
Wat er geofferd werd waren volmaakte dieren, het resultaat was bloedstorting na het wegnemen en opofferen van het leven.

In het heidendom gaat het alleen om het bloed en niet om de waarde van het offerdier of -mens.

Denk aan Koning Saul en Malachi.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 12:58:41 #137
545 dop
pi_216960678
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Gered worden van de zonde = een beter mens worden.
Los komen van je ego, noemen ze dat ook wel.
pi_216960722
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:58 schreef dop het volgende:

[..]
Ja, maar niet in de mystieke zin van het woord.
pi_216960741
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:57 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Wat er geofferd werd waren volmaakte dieren, het resultaat was bloedstorting na het wegnemen en opofferen van het leven.

In het heidendom gaat het alleen om het bloed en niet om de waarde van het offerdier of -mens.
Sorry maar ik begrijp je punt niet. De tekst zegt dat er zonder vergieten van bloed geen vergeving plaatsvindt. Christus was een acceptabel offer, omdat Hij volmaakt was, zonder zonde. Maar als Hij niet was gestorven door bloedvergieten, was het offer niet acceptabel geweest. Dus zowel het offer zelf (Jezus) als de vorm van het offer (bloedvergieten) waren belangrijk. Jezus had bijv. niet gewurgd kunnen worden. Met wat de heidenen allemaal doen, heb ik eerlijk gezegd niet zoveel te maken.
  Moderator vrijdag 7 maart 2025 @ 13:04:16 #140
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216960755
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:58 schreef dop het volgende:

[..]
En dat is dan ook de dood, want dat is de enige dood die er is.

En eens met; enkel eeuwig leven (als 1 lichaam met 1 geheugen) zou een buitengewoon wrede straf zijn, zo zegt ook Watts in 1 van zijn lectures. Want hoe lang kun je omgaan met mooie herinneringen?

10 jaar? 100 jaar? 1 miljoen jaar? 100 miljard jaar? infinite? of ga je dan kapot als mens aan "gemis" van mensen die wél dood gingen?
As above, so below.
pi_216960760
Phi 2:1-11 SV 1 Indien er dan enige vertroosting is in Christus, indien er enige troost is der liefde, indien er enige gemeenschap is des Geestes, indien er enige innerlijke bewegingen en ontfermingen zijn; 2 Zo vervult mijn blijdschap, dat gij moogt eensgezind zijn, dezelfde liefde hebbende, van één gemoed en van één gevoelen zijnde. 3 Doet geen ding door twisting of ijdele eer, maar door ootmoedigheid achte de een den ander uitnemender dan zichzelven. 4 Een iegelijk zie niet op het zijne, maar een iegelijk zie ook op hetgeen der anderen is.

5 Want dat gevoelen zij in u, hetwelk ook in Christus Jezus was;

6 Die in de gestaltenis Gods zijnde, geen roof geacht heeft Gode even gelijk te zijn; 7 Maar heeft Zichzelven vernietigd, de gestaltenis eens dienstknechts aangenomen hebbende, en is den mensen gelijk geworden; 8 En in gedaante gevonden als een mens, heeft Hij Zichzelven vernederd, gehoorzaam geworden zijnde tot den dood, ja, den dood des kruises. 9 Daarom heeft Hem ook God uitermate verhoogd, en heeft Hem een Naam gegeven, welke boven allen naam is; 10 Opdat in den Naam van Jezus zich zou buigen alle knie dergenen, die in den hemel, en die op de aarde, en die onder de aarde zijn. 11 En alle tong zou belijden, dat Jezus Christus de Heere zij, tot heerlijkheid Gods des Vaders.
  Moderator vrijdag 7 maart 2025 @ 13:05:22 #142
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216960765
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
De zonde en de dood.
= Ego idd.
As above, so below.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:06:20 #143
545 dop
pi_216960772
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ja, maar niet in de mystieke zin van het woord.
Ego is een mystieke interpretatie.
pi_216960775
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Sorry maar ik begrijp je punt niet. De tekst zegt dat er zonder vergieten van bloed geen vergeving plaatsvindt. Christus was een acceptabel offer, omdat Hij volmaakt was, zonder zonde. Maar als Hij niet was gestorven door bloedvergieten, was het offer niet acceptabel geweest. Dus zowel het offer zelf (Jezus) als de vorm van het offer (bloedvergieten) waren belangrijk. Jezus had bijv. niet gewurgd kunnen worden. Met wat de heidenen allemaal doen, heb ik eerlijk gezegd niet zoveel te maken.
Het gaat om de term bloedoffer, dat lijkt me niet bijbels. Het eerste wat een ongelovige denkt bij dat woord is hoe heidenen offerden.
pi_216960804
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:06 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Het gaat om de term bloedoffer, dat lijkt me niet bijbels. Het eerste wat een ongelovige denkt bij dat woord is hoe heidenen offerden.
Van Dale:

bloed­of­fer
bloed·of·fer
zelfstandig naamwoord • het • bloed­of­fers

1

toe­wij­ding aan een god­heid van het bloed van een mens die of dier dat voor die god­heid is ge­dood
2

mens die of dier dat wordt ge­dood en waar­van het bloed wordt toe­ge­wijd aan een god­heid

14hoeveel te meer zal het bloed van Christus, Die door de eeuwige Geest Zichzelf smetteloos aan God geofferd heeft, uw geweten reinigen van dode werken om de levende God te dienen!

Ik zie het probleem niet zo. Christus offert zich op via bloedvergieten. Dat is toch een bloedoffer?
  Moderator vrijdag 7 maart 2025 @ 13:10:39 #146
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216960808
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:06 schreef dop het volgende:

[..]
Ego is een mystieke interpretatie.
Psychologisch construct/fenomeen. Maar idd veel gebruikt in mystieke zin, omdat dit een belachelijk belangrijk deel is van de psyche. Dat doorzien, is volgens mij, en vele anderen, het doel van spiritualiteit en religie.
As above, so below.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:10:44 #147
545 dop
pi_216960811
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:06 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
dan hadden ze zijn keel door moeten snijden.
pi_216960817
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:39 schreef Mijk het volgende:

[..]
Counteren met tu quoque..., maargoed, je mist het target ,want óók ben ik tegen Hindu Fundamentalists. Bhagwan bijv, radicaliseerde terwijl hij behoorlijke kennis in huis had, zonde, want hij had wel mooie ideeen verder maar kreeg een godscomplex (als in; "de enige ware", wat we dus wel vaker zien bij religie.)
Jezus heeft nooit gezondigd en in hem ligt ook alle kennis en wijsheid. Zijn godcomplex leidde tot het kruis, maar hij sprak de waarheid.

Van corrumpeerbare bomen als baghwan, baghtwo, Mohammed kun je de vruchten niet van eten.
  Moderator vrijdag 7 maart 2025 @ 13:11:52 #149
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216960821
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:11 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Jezus heeft nooit gezondigd en in hem ligt ook alle kennis en wijsheid.
Oke.
As above, so below.
pi_216960866
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:10 schreef dop het volgende:

[..]
dan hadden ze zijn keel door moeten snijden.
Tja zoals in vikings te zien is, maar ze hebben hem niet geofferd, hij had zichzelf geofferd.
De speer in zijn zij deed het bloed storten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')