abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 maart 2025 @ 14:34:11 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216948377
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 11:27 schreef Oud_student het volgende:
Merkwaardig hoe links en rechts van standpunt en inhoud zijn gewisseld
Antifa zegt links te zijn is in werkelijkheid fscistisch rechts
Groenen, SPD en Lnke waren vroeger tegen oorlog (links) nu zijn het oorlog hitsers (rechts)
Meningsvrijheid vroeger links nu VERBOTEN/HAUSDURCHSUCHEN und Abführen !!
AfD is extreem rechts volgens links maar tegen oorlog en voor democratie
etc
Het is eerder

Gewone politici, dus gematigd links en gematigd rechts = Rusland is agressief en we moeten ons beschermen

Extreme politici, dus extreemlinks en extreemrecht = Poetin-kontjelik
  donderdag 6 maart 2025 @ 14:43:55 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216948530
En het is goed als onze veiligheidsdiensten iedere Poetin-mol eens flink hard aanpakken.
pi_216950859
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 14:43 schreef Hexagon het volgende:
En het is goed als onze veiligheidsdiensten iedere Poetin-mol eens flink hard aanpakken.
Leuk en aardig. Maar onze premier, en daarmee uiteindelijk chef van de veiligheidsdiensten, zit er namens de PVV. Die gaat zijn eigen broodheer echt niet flink hard aanpakken…
  Moderator donderdag 6 maart 2025 @ 19:05:22 #54
236264 crew  capricia
pi_216951645
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2025 18:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Leuk en aardig. Maar onze premier, en daarmee uiteindelijk chef van de veiligheidsdiensten, zit er namens de PVV. Die gaat zijn eigen broodheer echt niet flink hard aanpakken…
Partijen die in de TK oproepen om militair samen te werken met de Russische defensie zijn wmb de eerste kandidaat.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216951733
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 19:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Partijen die in de TK oproepen om militair samen te werken met de Russische defensie zijn wmb de eerste kandidaat.
Ze zijn ook nog niet zo gek om dat al te openbaar te doen…
  Moderator donderdag 6 maart 2025 @ 19:15:56 #56
236264 crew  capricia
pi_216951790
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2025 19:11 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ze zijn ook nog niet zo gek om dat al te openbaar te doen…
Idd. Onschendbaarheid in de TK.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216951860
Voor zekerheid even opschrijven: het Westen wilt dat Duitsland zich langzamerhand moet voorbereiden voor een mogelijke inval in Rusland, dwars door Polen.

DIt schrijven we even op, voordat het Westen weer begint te klagen dat Duitsland opgedeeld moet worden.
  donderdag 6 maart 2025 @ 20:07:23 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216952523
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2025 18:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Och Geert zit tamelijk klem rondom Rusland, dus als Dick op eigen houtje 3,5 miljard in Oekraine kan steken, kan hij ook wel de duimschroeven aandraaien bij Rusland collaborateurs.
  Moderator donderdag 6 maart 2025 @ 20:49:04 #59
236264 crew  capricia
pi_216953308
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 19:20 schreef FordSierra het volgende:
Voor zekerheid even opschrijven: het Westen wilt dat Duitsland zich langzamerhand moet voorbereiden voor een mogelijke inval in Rusland, dwars door Polen.

DIt schrijven we even op, voordat het Westen weer begint te klagen dat Duitsland opgedeeld moet worden.
Hoe komt je bij deze nonsense?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216953637
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 20:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoe komt je bij deze nonsense?
Is een grappige meme die de ronde doet en er niet grappiger op wordt als je hem vertaald naar het Nederlands :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_216953649
Driemaal is scheepsrecht zullen de Duitsers denken.
  Moderator donderdag 6 maart 2025 @ 21:11:00 #62
236264 crew  capricia
pi_216953685
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 21:09 schreef JopieKlaassen het volgende:
Driemaal is scheepsrecht zullen de Duitsers denken.
Operatie Barbapapa
Huup Huup barbatruuc
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 6 maart 2025 @ 21:12:37 #63
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216953720
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 19:20 schreef FordSierra het volgende:

Tja, ik verbaas me er ook over. De vorige eeuw twee wereldoorlogen gestart waarbij een groot deel van Europa in een rokende puinhoop veranderde en het o.a. de Amerikanen en de Russen zeker m.b.t. de tweede gigantische offers aan mensenlevens heeft gekost om de rest van Europa daarvan te bevrijden.

Maar amper tachtig jaar later wordt er in dit topic hardop afgevraagd waarom "we" onze oren in de decennia daarna zo naar de VS en Rusland hebben laten hangen en gesteld dat "we" een slapende reus zijn. Blijkbaar was er direct na WWII sprake van een "we" en waren we enorm eensgezind en beschaafd. "Haha, Duitsland, geeft niet joh. Foutje! Zand erover, we zijn nu van het een op het andere moment uit het niets allemaal één! Raar dat jullie je niet samen met ons direct mogen herbewapenen zonder toezicht. Wat denken die Geallieerden wel niet?"

Sterker nog, er wordt hier zelfs met enige bewondering gerefereerd aan verschillende Duitse veldmaarschalken/generaals, waarvan een aantal verdacht waren of zelfs veroordeeld zijn voor ernstige oorlogsmisdaden. De goede oude tijd ofzoiets, blijkbaar. Stel je voor dat je in de jaren na WWII als Nederlander je warme gevoelens over allerlei Duitse legercommandanten uitsprak en je je er ook nog eens mee vereenzelvigde, onder het mom van "we". Ik denk niet dat je erg veel enthousiaste reacties zou krijgen.

Nu snap ik echt wel dat het in oorlogen nooit zwart-wit is, de overwinnaars de geschiedenis schrijven en oordelen wat goed en kwaad was en Wehrmacht-functionarissen ook maar gewoon hun taak in dienst van hun land uitvoerden. Mits bijvoorbeeld de SS of Gestapo er niet bij betrokken waren, want dan wordt het wel een ander verhaal en kun je wat mij betreft met een gerust hart over pure kwaadaardigheid spreken.

Een Stalin was natuurlijk geen haar beter, of zo mogelijk nog vele malen erger. Maar ondanks dat de Duitsers in eerste instantie in bijvoorbeeld Oekraïne als 'bevrijders' werden binnengehaald, keerde dat sentiment snel om en voegde men zich ook daar massaal bij het Rode Leger om de Duitsers eruit te trappen. Het was allebei kut, maar de Duitsers waren zoveel kutter dat het Rode Leger nog de minst slechte optie was. Dat wil wat zeggen, als je het track record van Stalin in ogenschouw neemt.

Het punt van bovenstaande: het is wat mij betreft allemaal zo fucking opportunistisch. Was Duitsland de vorige eeuw tot tweemaal toe de grote paria en vijand van het grootste deel van de andere Europese naties (met alle verwoestende gevolgen en miljoenen doden van dien) en moesten andere landen daarvoor de kastanjes uit het vuur halen, nu moeten we er voor het gemak maar van uit gaan dat we hier allemaal dikke vrienden zijn en dat voor altijd is.

Duitsland is nu blijkbaar ons lichtend voorbeeld dat we moeten volgen en we kunnen er gerust op zijn dat zij (en daarmee ook wij) in die tachtig jaar na WWII zo beschaafd zijn geworden dat ze nooit meer een agressor zullen zijn of dat er nooit meer een volksmenner aan het bewind komt die zijn land in oorlog stort.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat Duitsland en andere Europese landen waaronder wij het volste recht hebben om zich te bewapenen en een sterke krijgsmacht op te bouwen. Uiteraard heb ik in deze tijd ook liever Duitsland aan onze zijde en voel ik me daar meer mee verwant dan met allerlei Oost-Europese landen of Rusland.

Alleen dat rotsvaste vertrouwen in dat we nu zo eensgezind zijn, het nooit meer onderling met elkaar aan de stok zullen krijgen, het ter discussie stellen van alle maatregelen ter bevordering van Europese vrede na WWII (ondanks de voorafgaande feitelijke gebeurtenissen tot tweemaal toe in de twintigste eeuw) en de veronderstelling dat die saamhorigheid van nu altijd al zo is geweest, vind ik verre van realistisch. Wat vandaag je vrienden of bondgenoten zijn, kunnen met hetzelfde gemak binnen no-time weer je vijanden zijn.
pi_216953822
Deze keer staan de Duitsers aan onze kant, en we gaan ze nodig hebben als we tegen Rusland moeten vechten, vooral als die hulp krijgen van de VS.

Wees blij!
pi_216953866
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 21:12 schreef Repentless het volgende:
Tja, ik verbaas me er ook over. De vorige eeuw twee wereldoorlogen gestart waarbij een groot deel van Europa in een rokende puinhoop veranderde en het o.a. de Amerikanen en de Russen zeker m.b.t. de tweede gigantische offers aan mensenlevens heeft gekost om de rest van Europa daarvan te bevrijden.
"We moeten met terugwerkende kracht alle mensen ophangen wiens voorvaderen ooit wat fout hebben gedaan!"
  donderdag 6 maart 2025 @ 21:19:55 #66
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216953884
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 21:18 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
"We moeten met terugwerkende kracht alle mensen ophangen wiens voorvaderen ooit wat fout hebben gedaan!"
:?
pi_216953907
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 21:19 schreef Repentless het volgende:

[..]
:?
Ik heb je lange post even samengevat.
  donderdag 6 maart 2025 @ 21:21:09 #68
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216953913
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 21:20 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik heb je lange post even afgekort.
Dat doe je dan niet best.
pi_216953977
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 21:21 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat doe je dan niet best.
Ik heb me beperkt tot de essentie :)
  Moderator donderdag 6 maart 2025 @ 21:24:21 #70
236264 crew  capricia
pi_216953991
Ik zit nog in deel 2 van Operatie Barbarossa.
The battle of Smolensk. 1941
https://pca.st/episode/c47ebd95-2973-4eb2-a394-8177e99e4b25

Wel goede stafkaarten van Oekraïne ook, die Duitsers. Dat dan weer wel. Het terrein is niet echt veranderd.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 6 maart 2025 @ 21:25:39 #71
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216954012
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 21:24 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik heb me beperkt tot de essentie :)
Tja, dat is de essentie geenszins. Sterker nog, ik maak die bewering van jou op geen enkele wijze, ook niet in andere bewoordingen. :)
  Moderator donderdag 6 maart 2025 @ 21:32:28 #72
236264 crew  capricia
pi_216954141
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 21:18 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Niet alleen dat. Maar ook 'Duitsland startte de eerste wereldoorlog '. :+
En Zjoekov was een pacifist, zeker.
Haha.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216954180
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 21:25 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, dat is de essentie geenszins. Sterker nog, ik maak die bewering van jou op geen enkele wijze, ook niet in andere bewoordingen. :)
Het was een lang verhaal met als kern: die Duitsers worden nooit wat! Die kunnen we nooit meer vertrouwen! Ik reageer daar op door te zeggen dat al die onbetrouwbare Duitsers al lang dood zijn.

En trouwens, we zien hier iedere dag het fascisme weer sterker worden. Duitsland is net bij uitstek een land dat weet wat een schade dat aan kan richten en uit alle macht probeert dat te voorkomen.

Ga je schamen.

En als we toch bezig zijn: kunnen we niet al die mensen die in de EU fascistisch stemmen hun eigen land geven en ze daar naar exporteren? De Sahara, bijvoorbeeld. En anders baggeren we daar wel een groot nieuw land voor, op een plaats waar ze geen schade aan kunnen richten.

Rot op, jullie zijn hier ongewenst.
  donderdag 6 maart 2025 @ 21:42:35 #74
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_216954337
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 21:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Niet alleen dat. Maar ook 'Duitsland startte de eerste wereldoorlog '. :+
En Zjoekov was een pacifist, zeker.
Haha.
Wat denk je, zou het zonder de oorlogsverklaring van Duitsland aan Rusland en Frankrijk een wereldoorlog zijn geworden?
pi_216954434
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 21:42 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wat denk je, zou het zonder de oorlogsverklaring van Duitsland aan Rusland en Frankrijk een wereldoorlog zijn geworden?
Wat denk je, hebben we nu genoeg aan Frankrijk om Rusland en de VS van ons af te houden, of zou de hulp van Duitsland heel welkom zijn?

Ik begrijp dat niet, mensen die liever doodgaan dan samen te werken, omdat de grootvader van iemand ooit akelig was tegen jouw grootvader.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')