abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 29 december 2025 @ 11:22:37 #201
284411 crew  heywoodu
pi_219649178
Nummer drie in heats 1 en 2 zijn alvast langzamer dan Bruna in de kwalificatie was. Zegt niet heel veel, head-to-head is natuurlijk altijd anders dan tijdritformat, maar goed.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 29 december 2025 @ 11:29:31 #202
284411 crew  heywoodu
pi_219649326
Keurig dicht bij de andere twee in haar heat (waaronder een rappe Noorse), en sowieso één van de twee snelste nummers drie. Nu even afwachten wat het systeem is voor doorgaan naar de volgende ronde, als het top-2 + twee tijdsnelsten is mag ze halve finales doen _O-
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 29 december 2025 @ 11:36:40 #203
284411 crew  heywoodu
pi_219649470
En inderdaad, halve finales, en de enige van alle vijftien vrouwen in de kwartfinales die sneller ging dan in de kwalificatie _O_

Halve finale wordt wel het eindstation, maar boeiend, eindelijk een leuke wedstrijddag :D
pi_219649479
_O_
Spoilers!
pi_219649665
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 11:06 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Eigenlijk is het belangrijkste nu wat de concurrente doet: als die haar gemiddelde op duurwedstrijden (gemeten over haar beste vijf resultaten) onder de 150 krijgt is het eigenlijk gewoon klaar (in Bruna's nadeel), als ze dat níet haalt is het normaal gesproken ook klaar (maar dan in Bruna's voordeel).

Ik probeer dan ook al wekenlang bij elke duurwedstrijd, waar dan ook ter wereld, te kijken of er een inschrijf/startlijst is om te kijken of die concurrente er is. Ze staat ingeschreven voor morgen, dus ik neem aan dat ze dan gewoon start in Campra, net als Bruna.

Het is denk ik 50/50 ongeveer, er zijn realistisch gezien nog maximaal zo'n 5-6 kansen voor de concurrente om het te doen.
Het aantal kansen om nog te verbeteren wordt wel rap minder toch? Snap dat er met een 80 score of iets bizars het rap kan gaan, maar om nog 4-5x onder de 150 te scoren op de lange afstand wordt al moeilijker en moeilijker.

Fingers crossed voor de komende weken, vamo Bruna!
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 29 december 2025 @ 12:00:17 #206
284411 crew  heywoodu
pi_219649923
quote:
10s.gif Op maandag 29 december 2025 11:45 schreef DeeBee het volgende:

[..]
Het aantal kansen om nog te verbeteren wordt wel rap minder toch? Snap dat er met een 80 score of iets bizars het rap kan gaan, maar om nog 4-5x onder de 150 te scoren op de lange afstand wordt al moeilijker en moeilijker.

Fingers crossed voor de komende weken, vamo Bruna!
Nou ja, ze hoeft het niet 4-5 keer te doen :P

Ze heeft, even uit mijn hoofd, 127, 158 en 164 als drie beste resultaten staan. Daar moet ze nog twee keer iets van 155 aan toevoegen en dan is ze er, dus voor ons is het eigenlijk relatief simpel: elke afstandswedstrijd waarop zij 160+ scoort is er weer één die we weg kunnen strepen. Haar beste kans zou doorgaans op de vrije stijl moeten liggen, daar zijn nog een aantal kansen voor.
pi_219649987
COME ON GA HELEMAAL LOCO HIER
U MAD?
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 29 december 2025 @ 20:33:48 #208
284411 crew  heywoodu
pi_219660290
Jaaa inschrijvingen voor het weekeinde zijn eindelijk geregeld *O*

Hadden we 'pas' op de 19e gevraagd, en op de 22e nog een keer, en op de 26e (en daarvoor nog een keer) werd door de bond al een inschrijfformulier verstuurd zien we nu....zonder Bruna, maar nadat ik het vandaag nóg eens gevraagd heb (deadline is woensdag) is 'ie eindelijk binnen. Nog twee keer ons door dit geneuzel heen worstelen om inschrijvingen gewoon voor elkaar te krijgen, dan kan dit stukje voorlopig uit mijn leven verdwijnen _O-

Tot zover dit piepkleine kijkje op het gedoe achter de schermen :+
pi_219669900
Een DNS voor Jacque en een 33e plaats voor Bruna vandaag

Dus weer een dag zonder goede score voor de concurrente :+
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 30 december 2025 @ 10:50:42 #210
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219669946
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 20:33 schreef heywoodu het volgende:
Jaaa inschrijvingen voor het weekeinde zijn eindelijk geregeld *O*

Hadden we 'pas' op de 19e gevraagd, en op de 22e nog een keer, en op de 26e (en daarvoor nog een keer) werd door de bond al een inschrijfformulier verstuurd zien we nu....zonder Bruna, maar nadat ik het vandaag nóg eens gevraagd heb (deadline is woensdag) is 'ie eindelijk binnen. Nog twee keer ons door dit geneuzel heen worstelen om inschrijvingen gewoon voor elkaar te krijgen, dan kan dit stukje voorlopig uit mijn leven verdwijnen _O-

Tot zover dit piepkleine kijkje op het gedoe achter de schermen :+
Moet toch gewoon allemaal digitaal kunnen? Het is 2025 jeetje.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 30 december 2025 @ 10:59:31 #211
284411 crew  heywoodu
pi_219670093
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 10:50 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Moet toch gewoon allemaal digitaal kunnen? Het is 2025 jeetje.
Vaak kunnen teams uit het land zelf het digitaal regelen. Bijvoorbeeld voor de FESA Cup (voor Alpenlanden) is er een inlogsysteem voor de landen die lid zijn van FESA, voor de Swiss Cup kunnen Zwitserse teams naar hun portaal, etc. Buitenlandse teams moeten het via de mail doen, dan moet je een inschrijfformulier (gewoon beschikbaar via FIS) invullen en opsturen.

Sinds het drama rondom inschrijvingen voor Servië vier jaar geleden sturen ze de mail met inschrijfformulier nu altijd ook door met de betrokken atleten/coaches in de CC, gelukkig, dus weten we in elk geval of Bruna ergens is ingeschreven (of dat in elk geval de inschrijving verstuurd is).

Komend weekeinde Arber in Duitsland, daar staat Jaque ook ingeschreven zagen we gisteren. Net als een aantal jongens die daar zijn met een coach waar de nodige problemen mee zijn richting Bruna, hopelijk laat ze zich daar niet gek door maken deze week. Blij dat mijn ouders en zus er vrijdag arriveren zodat ze daar rond de wedstrijden zelf niet alleen is :P
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 30 december 2025 @ 15:57:56 #212
284411 crew  heywoodu
pi_219675067
Overigens nog even voor de liefhebber, die in de gaten wil houden wat de concurrentie doet, dit is wat ik verwacht als resterende programma van haar (op basis van inschrijvingen en verder een beetje logisch redeneren):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met natuurlijk als kanttekening dat er op 17 en 18 januari maar één wedstrijd per dag gedaan kan worden en het kiezen wordt tussen Zwitserland of Italië (of na de zaterdag naar de andere plek rijden, dat kan ook), maar dat spreekt voor zich denk ik :+

Als ze op álle duurwedstrijden 156.00 of hoger (dus slechter) scoort, en op álle sprints 302.00 of hoger, is het voor Bruna, tenzij ik me echt heel erg misreken ergens (maar ik heb na 459224 keer opnieuw rekenen hoop dat ik het wel goed heb).
pi_219675411
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 15:57 schreef heywoodu het volgende:
Overigens nog even voor de liefhebber, die in de gaten wil houden wat de concurrentie doet, dit is wat ik verwacht als resterende programma van haar (op basis van inschrijvingen en verder een beetje logisch redeneren):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met natuurlijk als kanttekening dat er op 17 en 18 januari maar één wedstrijd per dag gedaan kan worden en het kiezen wordt tussen Zwitserland of Italië (of na de zaterdag naar de andere plek rijden, dat kan ook), maar dat spreekt voor zich denk ik :+

Als ze op álle duurwedstrijden 156.00 of hoger (dus slechter) scoort, en op álle sprints 302.00 of hoger, is het voor Bruna, tenzij ik me echt heel erg misreken ergens (maar ik heb na 459224 keer opnieuw rekenen hoop dat ik het wel goed heb).
Enig idee waarom ze DNS was vandaag?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 30 december 2025 @ 16:23:12 #214
284411 crew  heywoodu
pi_219675630
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 16:15 schreef franklop het volgende:

[..]
Enig idee waarom ze DNS was vandaag?
Ik gok dat ze er gewoon niet was. Stond ook ingeschreven voor gisteren, maar ze had haar inschrijving niet bevestigd (doe je de dag voor de wedstrijd, dan betaal je ook je inschrijfgeld) en stond dus niet op de startlijst. Gisteravond hoorde Bruna daar al dat ze niet wisten of Jaque haar inschrijving had bevestigd, maar dat ze voor de zekerheid iedereen maar op de startlijst hadden gezet. DNS, dus dan zal ze überhaupt gewoon niet in Campra zijn geweest :P

Waarom dan niet? Tja, wie zal het zeggen, maar ik denk dat ze de deelnemerslijst wel gezien hebben en zagen dat goede punten halen gewoon niet echt een optie zou zijn daar.

Vermoeden dat ze al in Finland is voor de sprint vrijdag. Of ze heeft zich daar ook weer voor ingeschreven zonder te starten, zoals ze in november ook heel vaak deed, en is stiekem al in Duitsland, wie weet. Helaas is er voor de Deutschlandpokal geen online inschrijflijst :P
pi_219675737
Hoe is die onderlinge relatie eigenlijk?
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 30 december 2025 @ 16:40:40 #216
284411 crew  heywoodu
pi_219675992
quote:
12s.gif Op dinsdag 30 december 2025 16:28 schreef mitt het volgende:
Hoe is die onderlinge relatie eigenlijk?
Dit kan ik niet echt kort houden, sorry :@

Altijd lastig om echt zeker te weten hoe dat is nu het weer op het scherp van de snede om een startbewijs gaat, maar vorig jaar nog was er een moment waarop Jaque huilend zei dat ze er enorm van baalde dat zij Bruna uit de Spelen zou moeten houden om zelf te gaan.

Lang geleden op FOK! een interview gedaan met Bruna en haar beste vriendin (nog voor we een relatie hadden), op deze pagina vertelt ze veel over Jaque en dat zegt denk ik het meeste wel:
Exotische wintersporters beantwoorden jullie vragen!

Zonder Jaque was Bruna in elk geval geen sporter meer geweest, als ze überhaupt nog had geleefd, want Jaque heeft destijds alles uit de kast getrokken - inclusief haar bekendheid gebruikt - om te zorgen dat Bruna een hartoperatie kon krijgen.

Het is dus, om eerlijk te zijn, echt heel dubbel allemaal. Hier ook nog iets van het WK in Oberstdorf 2021, toen ze met z'n tweeën Brazilië een tweede startbewijs bezorgden met hun prestatie in de teamsprint. Het was zo enorm hun doel om dat na al hun vroegere geschiedenis samen te doen, vandaar ook de pure blijdschap bij Bruna's finish in die teamsprint hier (waar ze zó enorm last van haar benen had dat ze oprecht nauwelijks kon blijven staan, maar ze móest naar de finish):

https://www.instagram.com/p/CL10oZTFVDk/

Dus ja, de droom is al jarenlang geweest om samen te gaan, en dat ze nu dan tegen elkaar strijden - nadat het vorige keer in principe was gelukt, tot het ongeluk - maakt het voor beiden ook echt wel zuur. Ze zullen er allebei voor gaan, zeker weten, maar hadden echt veel liever gehad dat ze samen zouden gaan.
pi_219676454
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 16:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zonder Jaque was Bruna in elk geval geen sporter meer geweest, als ze überhaupt nog had geleefd, want Jaque heeft destijds alles uit de kast getrokken - inclusief haar bekendheid gebruikt - om te zorgen dat Bruna een hartoperatie kon krijgen.

Het is dus, om eerlijk te zijn, echt heel dubbel allemaal. Hier
Holy Moly. Bijzonder lieve vrouw dan. Snap dat het dubbel voelt nu.

En ook nog eens 8-voudig Olympiër, is eigenlijk ook al ongelooflijk _O_

Maar hoop nog steeds op Bruna, hoor.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_219676850
Bijzonder verhaal @heywoodu

Dat las ik er uit de verslagen niet uit.
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_219676929
Dacht dat de 1977 een foutje was bij Jacque toen ik de inschrijflijst eergisteren bekeek, dat blijkt dus wel te kloppen :+

Verder mooi verhaal! Zal interview binnenkort eens teruglezen
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 30 december 2025 @ 17:31:02 #220
284411 crew  heywoodu
pi_219677038
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 17:27 schreef franklop het volgende:
Dacht dat de 1977 een foutje was bij Jacque toen ik de inschrijflijst eergisteren bekeek, dat blijkt dus wel te kloppen :+

Verder mooi verhaal! Zal interview binnenkort eens teruglezen
1977 klopt niet...ze is afgelopen week 50 geworden _O-

Ook gewoon groot respect voor haar als sporter hoor, zeker weten. Maar soms gaan er ook wel gedachten door je hoofd als "ga gewoon eens lekker een winter met je kinderen doorbrengen" enzo :+
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 30 december 2025 @ 17:33:34 #221
284411 crew  heywoodu
pi_219677109
quote:
12s.gif Op dinsdag 30 december 2025 17:24 schreef mitt het volgende:
Bijzonder verhaal @:heywoodu

Dat las ik er uit de verslagen niet uit.
We hebben zelfs al een afspraak staan om, als dit allemaal achter de rug is, een keer bij hun op bezoek te gaan in Canada :P Wellicht rond de World Cup mountainbiken in Mt St Anne, die is bijna letterlijk bij hun in de achtertuin (ik denk nog geen 5 minuten lopen en je staat aan het parcours)

Want ze doet in interviews vaak wel alsof het allemaal moeilijk is als wintersporter uit exotisch land zonder sneeuw enzo...maar ze woont wel al 20+ jaar in Canada met sneeuw van af en toe oktober tot diep in april :+

Ideale, zij het onrealistische oplossing, zou zijn dat Brazilië alsnog een derde ticket krijgt en ze allebei gaan. Die kans is wel echt heel klein, helaas. Wat dan weer wel leuk is: als Bruna gaat, is Jaque op de Braziliaanse TV co-commentator :Y
pi_219677154
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 december 2025 17:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]
We hebben zelfs al een afspraak staan om, als dit allemaal achter de rug is, een keer bij hun op bezoek te gaan in Canada :P Wellicht rond de World Cup mountainbiken in Mt St Anne, die is bijna letterlijk bij hun in de achtertuin (ik denk nog geen 5 minuten lopen en je staat aan het parcours)

Want ze doet in interviews vaak wel alsof het allemaal moeilijk is als wintersporter uit exotisch land zonder sneeuw enzo...maar ze woont wel al 20+ jaar in Canada met sneeuw van af en toe oktober tot diep in april :+

Ideale, zij het onrealistische oplossing, zou zijn dat Brazilië alsnog een derde ticket krijgt en ze allebei gaan. Die kans is wel echt heel klein, helaas. Wat dan weer wel leuk is: als Bruna gaat, is Jaque op de Braziliaanse TV co-commentator :Y
Wat moet er voor het 3e ticket gebeuren dan?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 30 december 2025 @ 17:37:34 #223
284411 crew  heywoodu
pi_219677205
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 17:34 schreef franklop het volgende:

[..]
Wat moet er voor het 3e ticket gebeuren dan?
Genoeg startbewijzen die teruggegeven worden door andere landen. Bijvoorbeeld dat een land 7 startbewijzen heeft en maar 5 vrouwen stuurt. Dat gebeurt altijd wel, alleen volgens mij moeten er 16 teruggegeven worden voor een derde voor Brazilië en dat is realistisch gezien wel even teveel.

Vorige keer kwamen ze één plekje tekort voor een derde startbewijs, maar stonden ze iets hoger in de ranglijst. Toen gaven bijvoorbeeld Tsjechië en Oostenrijk er twee van de (uit mijn hoofd) respectievelijk zeven en vier terug, en stuurde Servië niemand, ondanks twee startbewijzen.

Dat gaan we allemaal zien als de kwalificatieperiode is afgelopen, na 18 januari. Dan moeten landen in een periode van een paar dagen de startbewijzen (al dan niet deels) gaan accepteren en rolt die hele tombola beetje bij beetje door naar andere landen.

Dan wordt het honderdmiljoen keer per dag deze pagina refreshen:
https://www.fis-ski.com/DB/v2/quota/list/owg/cc/2026
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')