Is 4,5 minuut sneller hard genoeg?quote:
Dit viel tegen ja, ze kon eigenlijk de hele wedstrijd niet goed de techniek uitvoeren omdat haar benen heel stijf waren, geen idee waarom.quote:
Balen! Jammer dat er niet meer startplaatsen zijn want dan zou de sprint en afstandswedstrijden nog verdeeld kunnen worden.quote:
In de ranglijst staat Bruna gewoon nog ruim voor Jaque, dat klopt. Het grootste gevaar is de mogelijkheid dat Jaque gemiddeld onder de 150 komt: als dat gebeurt en Bruna lukt dat niet, dan gaat die ranglijst overboord en is het ticket voor Jaque. Maar goed, zo ver is het natuurlijk nog niet, om dat te doen moet ook Jaque nog beter presteren dan vandaag.quote:Op zondag 16 november 2025 10:39 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Balen! Jammer dat er niet meer startplaatsen zijn want dan zou de sprint en afstandswedstrijden nog verdeeld kunnen worden.
Voorlopig is er nog geen groot probleem met de punten toch?
Heb je al een grove berekening hoe het er na vandaag voor staat met de punten voor ons?quote:Op zondag 16 november 2025 10:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In de ranglijst staat Bruna gewoon nog ruim voor Jaque, dat klopt. Het grootste gevaar is de mogelijkheid dat Jaque gemiddeld onder de 150 komt: als dat gebeurt en Bruna lukt dat niet, dan gaat die ranglijst overboord en is het ticket voor Jaque. Maar goed, zo ver is het natuurlijk nog niet, om dat te doen moet ook Jaque nog beter presteren dan vandaag.
Jazeker. Er zijn twee ranglijsten die van belang (kunnen) zijn. Ranglijst B is van kracht als niemand het A-criterium haalt en meerdere atleten op zowel afstand als sprint het B-criterium (onder 350 punten) hebben, die bepaalt dan wie er gaat en zo lang Jaque niet gemiddeld onder de 150 staat, is dat de 'huidige' ranglijst:quote:Op zondag 16 november 2025 10:47 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Heb je al een grove berekening hoe het er na vandaag voor staat met de punten voor ons?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ranglijst A is van kracht als meerdere atleten het A-criterium hebben, daar gaat het niet om de 3 beste klassieke sprints en vrije stijl duurwedstrijden, maar om de 2 beste in die twee disciplines plus de beste 2 overige wedstrijden (die ik in Excel dan even WC/wildcard noem). Deze is nu dus nog niet nodig, maar wordt bepalend als ze allebei het A-criterium halen (lastig inschatten hoe realistisch dat is):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jaque heeft op het moment het B-criterium op de sprint überhaupt nog niet en zit dus zelfs nog een hele categorie onder Bruna in de selectievolgorde, maar als ze dat A-criterium haalt springt ze er dus wel in één keer overheen, vandaar dat de focus eigenlijk nog meer ligt op haar punten dan op wat Bruna zelf doet.
Als Jaque het A-criterium niet haalt, maak ik me vrij weinig zorgen, want in de sprints blijft Bruna nog steeds wel echt veel beter.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
quote:Op zondag 16 november 2025 10:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jazeker. Er zijn twee ranglijsten die van belang (kunnen) zijn. Ranglijst B is van kracht als niemand het A-criterium haalt en meerdere atleten op zowel afstand als sprint het B-criterium (onder 350 punten) hebben, die bepaalt dan wie er gaat en zo lang Jaque niet gemiddeld onder de 150 staat, is dat de 'huidige' ranglijst:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ranglijst A is van kracht als meerdere atleten het A-criterium hebben, daar gaat het niet om de 3 beste klassieke sprints en vrije stijl duurwedstrijden, maar om de 2 beste in die twee disciplines plus de beste 2 overige wedstrijden (die ik in Excel dan even WC/wildcard noem). Deze is nu dus nog niet nodig, maar wordt bepalend als ze allebei het A-criterium halen (lastig inschatten hoe realistisch dat is):Als ik dit zo zie dan lijkt de kans me überhaupt klein dat Jacque onder de 350 op de sprint gaat komen, dus als die slim is gaat ze 0 energie daaraan verspillen en vol voor dat A-criterium, vreemd dat ze vrijdag die sprint dan nog deed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jaque heeft op het moment het B-criterium op de sprint überhaupt nog niet en zit dus zelfs nog een hele categorie onder Bruna in de selectievolgorde, maar als ze dat A-criterium haalt springt ze er dus wel in één keer overheen, vandaar dat de focus eigenlijk nog meer ligt op haar punten dan op wat Bruna zelf doet.
Als Jaque het A-criterium niet haalt, maak ik me vrij weinig zorgen, want in de sprints blijft Bruna nog steeds wel echt veel beter.
[ Bericht 46% gewijzigd door Wienerschnitzels op 16-11-2025 13:17:04 ]
Ik vermoed dat vrijdag ook was om te kijken of het mogelijk was, maar ook om wedstrijdritme te krijgen. Ze was pas drie dagen ervoor aangekomen vanuit Canada (waar ze al vele jaren woont), dus op zich is dat wel te verklaren. Op zich denk ik dat wedstrijdritme en parcourskennis ook wel wat meer op kan leveren dan die vier minuten aan energie sparen als je belangrijkste wedstrijd van het weekeinde dan pas twee dagen later is. Alleen voor ons wat vervelend dat wat Jaque doet nu praktisch belangrijker is dan wat Bruna doet (tenzij die zich echt heel lekker gaat voelen in de duurraces en ook richting A kan)quote:Op zondag 16 november 2025 12:30 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Als ik dit zo zie dan lijkt de kans me überhaupt klein dat Jacque onder de 350 op de sprint gaat komen, dus als die slim is gaat ze 0 energie daaraan verspillen en vol voor dat A-criterium, vreemd dat ze vrijdag die sprint dan nog deed.
Jep, zeker nadat het in Muonio eigenlijk net zo koud was. Het lijkt ook wel aan het parcours te liggen: met de temperaturen wordt de sneeuw/het ijs zo kneiterhard op sommige plekken dat bepaalde afdalingen, lastiger dan in Muonio, gewoon echt gevaarlijk worden..quote:
Zomerbiatlon en rollerskiën op de Spelen zou wel gaaf zijn.quote:Op vrijdag 21 november 2025 07:50 schreef franklop het volgende:
Stelletje mietjes die langlaufers! Moet zeker straks naar de Zomerspelen zodat ze lekker op rollerskis en korte mouwen kunnen!
Juuuuist, gas erop!quote:Jurydecision:
Today's competition goes as planned, first start 09.45.
A new decision after the qualification for the finals.
Brrr, gelukkig is het maar maximaal 5 minuten knallen en dan snel naar binnenquote:Op vrijdag 21 november 2025 09:04 schreef heywoodu het volgende:
Maar deze komt zojuist binnen:
[..]
Juuuuist, gas erop!
-17, lekker maat.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:24 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Brrr, gelukkig is het maar maximaal 5 minuten knallen en dan snel naar binnen
Nee, ze is daar met de vrouw van haar werkgever (die is er bij de eerste vijf weekeinden bij)quote:
12 seconden langzamerquote:Op vrijdag 21 november 2025 10:13 schreef heywoodu het volgende:
Dat lijkt wéér een nieuw PR![]()
Nu hopen dat Jaque niet heel dik scoort.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |