Nee.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja. Heeft hij jou iets anders wijsgemaakt soms?
Wat NIET sterk is, is dat hij het advies van Rutte heeft gevolgd. En dat hij bereid is alsnog te tekenen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:50 schreef Tengano het volgende:
Voor zijn imago had Zelensky beter vrijdag kunnen tekenen. In feite is dit gezichtsverlies (vind ik); Zelensky moet immers terugkomen op zijn eigen beslissing en dat is niet sterk. Dan geef je blijk dat je een inschattingsfout hebt gemaakt.
Ik vermoed dat het ook z o'n uitwerking gaat zijn. Zeker als de betreffende mineralen in gebied ligt wat nu door Rusland bezet is.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die mineralen deal is in mijn ogen slechts een geste. Een symbolisch ding wat Oekraïne lijkt te onderwerpen aan de VS. Er gaat denk ik praktisch helemaal geen bedrijf heen.
De Oek krijgen steun en in ruil daarvoor krijgt de VS 50% van hun inkomen.
Ken je de Sharks? Daar zat Trump ook een tijdje in.
Ik heb geen act; ik wil vooruitgang in de situatie. Er moet gewoon iets veranderen en dit is het beste wat we nu kunnen aannemen, ook al is het een sprong in het diepe.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoort dat bij je act dat je eerst anti Trump bent en nu weer pro Trump?
Wij hebben natuurlijk geen idee wat daar allemaal achter de schermen is gebeurd.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:50 schreef capricia het volgende:
Hopelijk heeft Zelensky dan toch nog het advies van Mark Rutte opgevolgd.
Dat is dus juist uiterst zwak én uiterst dom wat mij betreft.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:50 schreef capricia het volgende:
Hopelijk heeft Zelensky dan toch nog het advies van Mark Rutte opgevolgd.
Nu heeft hij extra steun van Europa vanwege wat er zich afgespeelt heeft in het Witte Huis. Als hij dan ook nog steeds precies dezelfde deal kan binnenslepen met de VS heeft Zelensky het nog als slimste gespeeld.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:50 schreef Tengano het volgende:
Voor zijn imago had Zelensky beter vrijdag kunnen tekenen. In feite is dit gezichtsverlies (vind ik); Zelensky moet immers terugkomen op zijn eigen beslissing en dat is niet sterk. Dan geef je blijk dat je een inschattingsfout hebt gemaakt.
Ik zeg niet dat het zo is maar ik zou ook niet helemaal uitsluiten dat dit bewust is. Want als je er over nadenkt slaat hij twee/drie Amerikaanse vliegen in een klap met deze strategie in Oekraïne.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:40 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Tijd dat we dus zelf ook gaan innoveren, investeren in dit soort dingen. Nogmaals. Wat is dan exact de 4d schaakmove van Trump?
Dat er minder afnemers zijn van hun nieuwste shit? Chapeau hoor
Realpolitik is zelden eervolquote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is dus juist uiterst zwak én uiterst dom wat mij betreft.
Wat hij vrijdag deed was onverstandig.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat NIET sterk is, is dat hij het advies van Rutte heeft gevolgd. En dat hij bereid is alsnog te tekenen.
Wat hij vrijdag deed was WEL sterk.
Geen idee, maar wel duidelijk een vorm van capitulatie.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus de VS levert wapens en krijgt in ruil 50% van de winst van twee mijnen in bezet gebied en een mijn die op instorten staat en waar eerst 300 miljoen dollar in moet worden geïnvesteerd om die weer veilig en exploiteerbaar te krijgen?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die mineralen deal is in mijn ogen slechts een geste. Een symbolisch ding wat Oekraïne lijkt te onderwerpen aan de VS. Er gaat denk ik praktisch helemaal geen bedrijf heen.
De Oek krijgen steun en in ruil daarvoor krijgt de VS 50% van hun inkomen.
Ken je de Shark tank? Daar zat Trump ook een tijdje in.
Dit is wat mij betreft geen realpolitik.quote:
Lekker makkelijk roepen, ik ga er van uit dat Zelensky en anderen iets beter weten dan jij of mij wat er speelt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb geen act; ik wil vooruitgang in de situatie. Er moet gewoon iets veranderen en dit is het beste wat we nu kunnen aannemen, ook al is het een sprong in het diepe.
Nog jaren oorlog voeren is geen optie en niet haalbaar.
De EU met Poetin aan tafel zetten om vrede te bespreken is uitgesloten.
Er is gewoon geen andere weg, dus zul je moeten meebewegen.
Zaterdag had je wel een hele andere mening over de mineralen deal.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ach kom op nou. Het enige wat Trump wilde is Zelensky en Oekraine uitkleden. Voor de rest interesseert het hem geen reet.
Ook dat hele dramastukje iedere keer "Oh god oh god, al die mensen die stervenlaten we maar snel een deal sluiten
"
Het lijkt bijna wel of je naar een soort fragment uit de Shining zit te kijken of zo.
Dat is juist niet 4d-schaak, maar een potentiele kleine lokale win terwijl je qua grote plaatje juist verliest op de langere termijn.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:54 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het zo is maar ik zou ook niet helemaal uitsluiten dat dit bewust is. Want als je er over nadenkt slaat hij twee/drie Amerikaanse vliegen in een klap met deze strategie in Oekraïne.
Overigens heb je natuurlijk niet zomaar productie faciliteiten en technologie op hetzelfde niveau als een land dat al decennia toonaangevend is op defensie gebied.
Heel ver gezocht hoor.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:53 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nu heeft hij extra steun van Europa vanwege wat er zich afgespeelt heeft in het Witte Huis. Als hij dan ook nog steeds precies dezelfde deal kan binnenslepen met de VS heeft Zelensky het nog als slimste gespeeld.
Dat klopt. Ik heb me toen ook laten leiden door de emotie waar ik volop inzat, want ik heb een hart voor Zelensky dus die scene van vrijdag schoot bij mij echt in het verkeerde keelgat.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:55 schreef Momo het volgende:
Zaterdag had je wel een hele andere mening over de mineralen deal.
Noem het dan gewoon capitulatie in plaats van vrede.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:56 schreef Discombobulate het volgende:
Trump wil vrede hé? En dat is gewoon de boel weggeven aan Rusland.
Die deal heeft er niet zo veel mee te maken.
Sorry, moet echt wel lachen even. Ja en jij denkt dat alle Europeanen debiel zijn?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heel ver gezocht hoor.
Maar heb weleens gedacht. Wat als Zelensky bespeeld wordt of een agent van de Russen is?
Dan hebben ze. Europa ontdaan van vele wapens
De VS ontdaan van vele wapens. Enorm veel geld doorgesluisd. Onenigheid tussen de VS en EU veroorzaakt. De NAVO gesloopt. De amerikaase president in de zak.
En kunnen ze straks samen Europa veroveren.
Maar neem aan dat dat goed is onderzocht door intelligentie-diensten. En niet zo is.![]()
Ja precies. Er zit sowieso veel minder dan op papier. En de kosten van ontginnen zijn hoger dan de opbrengsten.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus de VS levert wapens en krijgt in ruil 50% van de winst van twee mijnen in bezet gebied en een mijn die op instorten staat en waar eerst 300 miljoen dollar in moet worden geïnvesteerd om die weer veilig en exploiteerbaar te krijgen?
Ik zeg: Prima deal, doen!
Het gros van de mensen is niet bijster intelligent nee.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:59 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Sorry, moet echt wel lachen even. Ja en jij denkt dat alle Europeanen debiel zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |