Och, tijdens de Krim oorlog schopten ze de Russen gillend naar Moskou.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 12:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je hiermee wil zeggen. Voor iedere situatie is er in het verleden wel iets te vinden.
Bijv dat de Fransen niet zulke goede ervaringen hebben met het vechten tegen de Russen. Die gingen jankend en gedecimeerd naar huis.
Zo zie je maar. Voor iedere kant is er wel iets in het verleden te vinden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Och, tijdens de Krim oorlog schopten ze de Russen gillend naar Moskou.
Ik citeerde Rutte die dat een paar weken geleden tijdens een persconferentie zei.quote:
Oh best wel hoor.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 12:44 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon iets wat jij vindt.
Je kunt dit toch niet serieus vinden?
Wie ben jij om te bepalen wat Oekraine moet doen. Zolang zij vechtbereidheid hebben en ze vragen ondersteuning financieel en wapentuig. Waarom zouden wij dat niet leveren zodat ze een kans maken tegen evil.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 12:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet.
Tevens als de donder je eigen Europese krijgsmacht op orde brengen. Dat is wat ons te doen staat.
Je kunt niet tegen mensen in Oekraïense loopgraven zeggen dat ze zich maar dood moeten vechten omdat Poetin anders misschien wel naar de Baltics gaat. Lekker cynisch, dat dan weer wel.
Hier ben ik het dus niet mee eens.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:00 schreef capricia het volgende:
Het probleem zit bij ons. Wij kunnen (nog) niets. We zijn geen macht van betekenis op dit moment.
En ik moet überhaupt nog zien of we dat wel gaan worden.
Hoe kun je dan aan de ene kant zeiken over de PVV en rechtstatelijkheid en democratie.quote:
Het is zeker onze fout dat we in februari 2022 niet meteen wakker zijn geworden in Europa en massaal onze strategie hebben aangepast.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Het wordt wel een beetje veel voor Poetin. En de Baltics en de rest van Oekraïne over 6 maanden. Tegelijkertijd, als ik deze pagina goed lees.![]()
Antwoord:
Door te zorgen dat we zelf onze krijgsmacht op orde hebben. En we (afhankelijk van de overeenkomst) de rest van Oekraïne volledig vol stoppen met wapens.
Want wat is jouw alternatieve plan dan?
Het probleem zit bij ons. Wij kunnen (nog) niets. We zijn geen macht van betekenis op dit moment.
En ik moet überhaupt nog zien of we dat wel gaan worden.
Wat een raar en bijzonder hautain stokpaardje waarop je telkens terugvalt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 12:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet.
Tevens als de donder je eigen Europese krijgsmacht op orde brengen. Dat is wat ons te doen staat.
Je kunt niet tegen mensen in Oekraïense loopgraven zeggen dat ze zich maar dood moeten vechten omdat Poetin anders misschien wel naar de Baltics gaat. Lekker cynisch, dat dan weer wel.
En Moldavie en Roemenie. De Sovjet Unie moet gewoon weer terugkomen, is het doel.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 12:51 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dan loopt hij dus door naar de Baltics
Hij had het specifiek over artilleriequote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:03 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Ik citeerde Rutte die dat een paar weken geleden tijdens een persconferentie zei.
Naast onvoorwaardelijke overgave?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 12:55 schreef capricia het volgende:
[..]
En welk alternatief plan heb jij dan?
quote:
Exact. Natuurlijk schort er veel aan het Europese leger ten opzichte van het leger van een VS of China. Maar vergeleken met het Russische leger moge het duidelijk zijn dat we wel een behoorlijke voorsprong hebben. Zelfs in aantallen actieve krijgslieden als Europa, los van NAVO of EU verbanden één vuist zou willen maken.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:04 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Hier ben ik het dus niet mee eens.
Als Oekraïne al zo een vuist kan maken tegen Rusland, de vuist die Europa kan maken is vele malen krachtiger.
Ik snap werkelijk niet waarom je Europa zo omlaag wil praten.
Je wordt helemaal niet aangevallen. Je wordt gewezen op de grenzen van je idealen. Ik weet dat het een gemankeerd voorbeeld is; maar Hitler is toch echt via min of meer democratische wijze aan de macht gekomen. En het zou een democraat niet misstaan om óók na te denken wat te doen als dat weer dreigt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:00 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja dat mag je vinden. En ik ben ook niet pro-Rusland. Wel pro vrede.
Ik verdedig alleen de democratie en word daar op aangevallen.
Dat is best eng.
Wat staat een democraat dan te doen anders dan democratisch besluiten wat er mee moet gebeuren?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Je wordt helemaal niet aangevallen. Je wordt gewezen op de grenzen van je idealen. Ik weet dat het een gemankeerd voorbeeld is; maar Hitler is toch echt via min of meer democratische wijze aan de macht gekomen. En het zou een democraat niet misstaan om óók na te denken wat te doen als dat weer dreigt.
Waarna die door de Russen in 1919 weer gillend naar huis werden geschopt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Och, tijdens de Krim oorlog schopten ze de Russen gillend naar Moskou.
Ik reageer niet op jou.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:01 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja en Volt door Soros.
Verbieden dan maar?
https://united24media.com(...)ar-states-rutte-5860quote:
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:04 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Hier ben ik het dus niet mee eens.
Als Oekraïne al zo een vuist kan maken tegen Rusland, de vuist die Europa kan maken is vele malen krachtiger.
Ik snap werkelijk niet waarom je Europa zo omlaag wil praten.
Maar dat weet je helemaal niet... Heeft helemaal niet gestaan in de papers die Putin vlak voor de oorlog uitbracht.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:06 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
En Moldavie en Roemenie. De Sovjet Unie moet gewoon weer terugkomen, is het doel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |