abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 maart 2025 @ 19:09:35 #151
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_217035860
quote:
10s.gif Op woensdag 12 maart 2025 21:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Christenen zijn dan ook superieur aan moslims. Dat heb je wel bewezen met deze wijze van redeneren! Geheel in lijn met het doel van dit topic, althans zo lijkt het.

Zeker, zijn de migratiestromen op de wereld niet het levende bewijs? Of dacht je dat het toevallig is dat de combinatie van vrijheid en brede individuele welvaart met name in (van origine) christelijke landen een ding is? Ik kan je van harte Max Weber zijn "De Protestantse ethiek en de geest van het kapitalisme" aanbevelen als deur down de spreekwoordelijke rabbit hole.

Deo volente, natuurlijk.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 13 maart 2025 @ 19:23:18 #152
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217036152
quote:
10s.gif Op woensdag 12 maart 2025 22:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Nou veel succes dan met je topic, loopt ekte storm!
Ja, ik had nog een vraagje openstaan over de hel.

Geloof jij daar in?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 13 maart 2025 @ 19:24:18 #153
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217036168
quote:
9s.gif Op woensdag 12 maart 2025 22:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Als dat zo was, dan zou ik hier niet posten he slimmerikje - maar juist in dat andere topic. Scorpietje toch.
Houd toch op man.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217037202
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 19:09 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Zeker, zijn de migratiestromen op de wereld niet het levende bewijs? Of dacht je dat het toevallig is dat de combinatie van vrijheid en brede individuele welvaart met name in (van origine) christelijke landen een ding is? Ik kan je van harte Max Weber zijn "De Protestantse ethiek en de geest van het kapitalisme" aanbevelen als deur down de spreekwoordelijke rabbit hole.

Deo volente, natuurlijk.
De migratiestromen uit Zuid Amerika enzo bedoel je toch. En donker Afrika. Ja. Of bedoel je de stroom naar landen als de VAE. Ja nee migratiestromen zijn het bewijs!
Allah Al Watan Al Malik
pi_217037457
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 19:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Geloof jij daar in?
Daar is je obsessie en stokpaardje weer.
  donderdag 13 maart 2025 @ 20:28:31 #156
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217037482
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 20:27 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Daar is je obsessie en stokpaardje weer.
Bekijk deze YouTube-video
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 13 maart 2025 @ 20:30:41 #158
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217037520
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 20:30 schreef Kerelx het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Is dat het plaatje dat je je volgelingen voorhoudt?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217037569
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Is dat het plaatje dat je je volgelingen voorhoudt?
Alleen jou, gezien je obsessie met de hel.
  donderdag 13 maart 2025 @ 20:34:42 #160
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217037595
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 20:33 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Alleen jou, gezien je obsessie met de hel.
Dat denk ik niet...

Liever spiegel je dit soort gruwelijke beelden voor aan jan en alleman. Opdat we terugkeren naar een betere tijd, met vrouwen bedekt en in de keuken en homo's in de kast. En wellicht nog wat publieke executies op het plein.

Wat zou dit hedonistische, seculiere Westen daar profijt van hebben...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217037731
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 20:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat denk ik niet...

Liever spiegel je dit soort gruwelijke beelden voor aan jan en alleman. Opdat we terugkeren naar een betere tijd, met vrouwen bedekt en in de keuken en homo's in de kast. En wellicht nog wat publieke executies op het plein.

Wat zou dit hedonistische, seculiere Westen daar profijt van hebben...
Je begon er (weer) zelf over lieverd:

quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 19:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Geloof jij daar in?
Zoek hulp voor je trauma uit het verleden. Je wilt heel graag vrouwen uitkleden en in bed hebben en homo's terug n de kast hebben als ze het niet eens zijn met je waarheid. En als onze huis-inquisiteur wellicht wat vervolgingen van moslims, joden en andersdenkenden.
  donderdag 13 maart 2025 @ 20:45:45 #162
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_217037780
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 20:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
De migratiestromen uit Zuid Amerika enzo bedoel je toch. En donker Afrika. Ja. Of bedoel je de stroom naar landen als de VAE. Ja nee migratiestromen zijn het bewijs!
Welke stroom naar de VAE? Die paar expats noem jij een stroom? Dat zijn nauwelijks migranten. Die gasten zitten daar te cashen en zijn voor hun pensioen allemaal terug terwijl hun kinderen 'gewoon thuis' naar de uni gaan.

Dat is wel andere koek dan die miljoenen die inmiddels hun heil hebben gezocht in de VS en de EU en nog altijd met duizenden per maand aankomen.

Maar goed, dat wist jij ook wel natuurlijk. Jij zit immers ook hier. Dankzij je ouders waarschijnlijk. Het toegeven echter; andere koek. Ik snap het; je gelooft in de "laatste, finale - en daarmee stiekem beste- versie van de Abrahmistische religies". Het moet vanuit die optiek schrijnend zijn dat god vrijwel ieder land waar die religie cultureel leidend is verlaten heeft.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 13 maart 2025 @ 20:49:51 #163
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217037837
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 20:43 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Je begon er (weer) zelf over lieverd:
[..]
Zoek hulp voor je trauma uit het verleden. Je wilt heel graag vrouwen uitkleden en in bed hebben en homo's terug n de kast hebben als ze het niet eens zijn met je waarheid. En als onze huis-inquisiteur wellicht wat vervolgingen van moslims, joden en andersdenkenden.
Wat doen we met onze Taliban-vergoeilijker en z'n pseudo-spirituele bagger?

Precies.

Niets.

Ik heb verder geen behoefte aan blote vrouwen; de mooiste vrouw is al van mij en ik ben van haar.

If you don't get it the first time, back up and try again...

[ Bericht 9% gewijzigd door EttovanBelgie op 13-03-2025 20:57:16 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217038830
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat doen we met onze Taliban-vergoeilijker en z'n pseudo-spirituele bagger?

Precies.

Niets.

Ik heb verder geen behoefte aan blote vrouwen; de mooiste vrouw is al van mij en ik ben van haar.

If you don't get it the first time, back up and try again...
Je springt zoals gewoonlijk naar andere onderwerpen, zegt veel. :D

Wat doen we met onze genocide-vergoeilijker, z'n pseudo-mystieke bagger en hypocriete uitspraken over barmhartigheid? Precies. Niets.

Die behoefte aan blote vrouwen heb je wel, net zoals je denkt dat ik behoefte heb aan bedekte vrouwen. Net zoals jij bij verschillende users opzettelijk een verkeerd beeld neerzet, stropoppen optuigt, zet ik op dezelfde wijze die over jou neer, maar het ontbreekt je aan zelfreflectie om dat te herkennen, zoals nu.

Ik geloof er niks van dat je een vrouw hebt. Iemand die een beetje liefde in zijn leven heeft zou niet steeds zo zuur en giftig op users reageren. Het geeft aan dat je persoonlijke issues hebt die je graag hier op het forum op users afreageert. Dat je zo bezitterig over een vrouw praat past verder wel bij je karakter.
  donderdag 13 maart 2025 @ 21:44:37 #165
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217038849
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 21:43 schreef Kerelx het volgende:

[..]

Wat doen we met onze genocide-vergoeilijker, z'n pseudo-mystieke bagger en hypocriete uitspraken over barmhartigheid? Precies. Niets.

Die behoefte aan blote vrouwen heb je wel, net zoals je denkt dat ik behoefte heb aan bedekte vrouwen. Net zoals jij bij verschillende users opzettelijk een verkeerd beeld neerzet, stropoppen optuigt, zet ik op dezelfde wijze die over jou neer, maar het ontbreekt je aan zelfreflectie om dat te herkennen, zoals nu.

Ik geloof er niks van dat je een vrouw hebt. Iemand die een beetje liefde in zijn leven heeft zou niet steeds zo zuur en giftig op users reageren. Het geeft aan dat je persoonlijke issues hebt die je graag hier op het forum op users afreageert. Dat je zo bezitterig over een vrouw praat past verder wel bij je karakter.
goeiedag ben je er nou nog?

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217041587
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 20:45 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Welke stroom naar de VAE? Die paar expats noem jij een stroom? Dat zijn nauwelijks migranten. Die gasten zitten daar te cashen en zijn voor hun pensioen allemaal terug terwijl hun kinderen 'gewoon thuis' naar de uni gaan.

Dat is wel andere koek dan die miljoenen die inmiddels hun heil hebben gezocht in de VS en de EU en nog altijd met duizenden per maand aankomen.

Maar goed, dat wist jij ook wel natuurlijk. Jij zit immers ook hier. Dankzij je ouders waarschijnlijk. Het toegeven echter; andere koek. Ik snap het; je gelooft in de "laatste, finale - en daarmee stiekem beste- versie van de Abrahmistische religies". Het moet vanuit die optiek schrijnend zijn dat god vrijwel ieder land waar die religie cultureel leidend is verlaten heeft.
LOL. Ben je er wel is geweest? Je komt geen local tegen

88.5% is immigrant daar.

https://www.globalmediain(...)%20around%2011.50%25.

Dat hele land draait op migranten. En daar zitten inderdaad goed betaalde expats tussen. Maar het grootste gedeelte werkt 15 uur per dag als au pair, uber chauffeur, of restaurant medewerker, bouwvakker, glazenwassser of iets soortgelijks.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2025 03:53:26 ]
pi_217068583
Toch jammer dat er niet veel aandacht is voor deze belangrijke religieuze gebeurtenis.
pi_217068699
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 08:26 schreef Wirelessmouse het volgende:
Toch jammer dat er niet veel aandacht is voor deze belangrijke religieuze gebeurtenis.
Vlaamse "christelijke" partij:

twitter
pi_217068737
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 08:41 schreef GoldenAge het volgende:

[..]
Vlaamse "christelijke" partij:

[ x ]
Niet echt handig van die personen, maar wat wil je er mee zeggen?
  zondag 16 maart 2025 @ 08:54:05 #170
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217068792
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 20:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Als die 3/4 generaties geleden nog kamelenherders geen olie hadden gevonden zou niemand er naartoe trekken.
  zondag 16 maart 2025 @ 08:57:18 #171
396550 Richestorags
pi_217068812
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 21:43 schreef Kerelx het volgende:

[..]

Je hoeft niet zuur te zijn om er met gestrekt been in te gaan. Sommige mensen hebben zalvende woorden nodig, sommige mensen een gemoedelijke discussie, anderen een spiegel.

P.s. genocides kunnen alleen worden vergoeilijkt als ze plaatsvinden. Niemand hier zegt dat Israël nooit oorlogsmisdaden begaat of dat hun settlerpolitiek juist is of dat ze nou zo'n fantastische regering hebben momenteel. Die kritische noot is bij de hele hivemind Palliekliek nergens te vinden, net als begrip van terminologie.
  zondag 16 maart 2025 @ 09:04:56 #172
396550 Richestorags
pi_217068874
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 03:49 schreef Shotty het volgende:

[..]
LOL. Ben je er wel is geweest? Je komt geen local tegen

88.5% is immigrant daar.

https://www.globalmediain(...)%20around%2011.50%25.

Dat hele land draait op migranten. En daar zitten inderdaad goed betaalde expats tussen. Maar het grootste gedeelte werkt 15 uur per dag als au pair, uber chauffeur, of restaurant medewerker, bouwvakker, glazenwassser of iets soortgelijks.
Inderdaad. De Kafir mag je eindeloos uitbuiten en geen enkele rechten geven. Wel vreemd dat ik maar blijf lezen dat de hele wereld Islam nodig heeft om corruptie en maatschappelijk verval te bestrijden.
pi_217074015
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 09:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Inderdaad. De Kafir mag je eindeloos uitbuiten en geen enkele rechten geven. Wel vreemd dat ik maar blijf lezen dat de hele wereld Islam nodig heeft om corruptie en maatschappelijk verval te bestrijden.
Behalve dat veel van die immigranten in de UAE ook moslim zijn ;-) maakt ze geen fuck uit wat voor geloof je aanhangt, uitgebuit wordt je.
  zondag 16 maart 2025 @ 16:31:48 #174
396550 Richestorags
pi_217074384
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 16:08 schreef Shotty het volgende:

[..]
Behalve dat veel van die immigranten in de UAE ook moslim zijn ;-) maakt ze geen fuck uit wat voor geloof je aanhangt, uitgebuit wordt je.
Dat weet ik, Egyptenaren, Bengali, Pakistanen, Jordaniërs, Filipijnse moslims, Indonesiërs.

Dat is de tweede redpill nadat je eerst de redpill moet slikken dat andersgelovigen als afval worden behandeld. Kan nooit een krulletje in mijn mondhoeken onderdrukken als ik weer één of andere imam hoor zeggen dat Islam alle morele verval oplost.
pi_217074617
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 16:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat weet ik, Egyptenaren, Bengali, Pakistanen, Jordaniërs, Filipijnse moslims, Indonesiërs.

Dat is de tweede redpill nadat je eerst de redpill moet slikken dat andersgelovigen als afval worden behandeld. Kan nooit een krulletje in mijn mondhoeken onderdrukken als ik weer één of andere imam hoor zeggen dat Islam alle morele verval oplost.
Hangt er van af wat je als moreel verval ziet natuurlijk. Genoeg progresieve moslims die er anders over denken. Helaas spreken die zicht te weinig uit, en de uitspraken van conservatieve moslims maakt betere nieuwsartikelen, omdat die zo ver van onze waardes af liggen.
  zondag 16 maart 2025 @ 16:53:49 #176
396550 Richestorags
pi_217074715
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 16:48 schreef Shotty het volgende:

[..]
Hangt er van af wat je als moreel verval ziet natuurlijk. Genoeg progresieve moslims die er anders over denken. Helaas spreken die zicht te weinig uit, en de uitspraken van conservatieve moslims maakt betere nieuwsartikelen, omdat die zo ver van onze waardes af liggen.
Een progressieve moslim is een ex-moslim. Met de Koran, de Sharia, de Soerah en de Hadith als basis ga je nergens komen.

Of je bent een Sufi die gelooft in allegorische betekenissen maar dan is het gewoon je eigen laag eroverheen gooien.
pi_217074766
Moslims :') :') :')
pi_217075601
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 16:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Een progressieve moslim is een ex-moslim. Met de Koran, de Sharia, de Soerah en de Hadith als basis ga je nergens komen.

Of je bent een Sufi die gelooft in allegorische betekenissen maar dan is het gewoon je eigen laag eroverheen gooien.
Je kent te weinig moslims vrees ik. Er zijn veel verschillende stromingen.
Wel is het zo dat de conservatiefste stromingen het meest gehoord worden, en helaas ook in Nederland vrij populair zijn. Veel moslims in Nederland hangen de islam van hun (over) groot ouders aan. Terwijl dat in het land van hun (over) groot ouders al veel progressiever is.

Ik kan je aanbevelen is naar Oman te reizen. Hoewel ze daar ook nog wel een weg te gaan hebben, is dat een vrij progresief land, met vrijheid van meningsuiting en religie. “Het midden oosten voor beginners” is een vaak gehoorde term.

Ik ben er af en toe voor werk, en geniet altijd van dat land en de gastvrijheid van de mensen. Neem wat stroopwafels mee om uit te delen, en een extra grote koffer voor alle lekkernijen die je mee terug neemt.
Je gaat een geweldige tijd hebben, en krijgt een ruimere blik op de wereld.
(Ga wel in de winter, in de zomer is het er snikheet)

Er zijn 1.4 miljard moslims op deze aarde. Die kan je echt niet allemaal over 1 kam scheren.
pi_217075677
Is er een topic geopend over katholieke vastentijd gaat het vooral over moslims/islam. :')
Je kan het topic beter toevoegen aan het Ramadan topic. :')

quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 16:53 schreef Richestorags het volgende:
Met de Koran, de Sharia, de Soerah en de Hadith
Wow, jij hebt kennis van zaken. :') "de Soerah" :D

[ Bericht 11% gewijzigd door Kerelx op 16-03-2025 18:13:03 ]
  zondag 16 maart 2025 @ 18:42:46 #180
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_217076299
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 18:00 schreef Kerelx het volgende:
Is er een topic geopend over katholieke vastentijd gaat het vooral over moslims/islam. :')
Je kan het topic beter toevoegen aan het Ramadan topic. :')
[..]
Wow, jij hebt kennis van zaken. :') "de Soerah" :D

Doe je ook aan katholiek vasten ?
  maandag 17 maart 2025 @ 00:06:13 #181
396550 Richestorags
pi_217080591
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 17:53 schreef Shotty het volgende:

[..]
Je kent te weinig moslims vrees ik. Er zijn veel verschillende stromingen.
Ik ken er genoeg, in binnen- en buitenland.

quote:
Wel is het zo dat de conservatiefste stromingen het meest gehoord worden, en helaas ook in Nederland vrij populair zijn. Veel moslims in Nederland hangen de islam van hun (over) groot ouders aan. Terwijl dat in het land van hun (over) groot ouders al veel progressiever is.
Dat is mijn punt. In Europa wordt het steeds conservatiever, terwijl in het MO er veel meer progressieve stromingen en atheïsme / een spirituele beleving op komst zijn.

quote:
Ik kan je aanbevelen is naar Oman te reizen. Hoewel ze daar ook nog wel een weg te gaan hebben, is dat een vrij progresief land, met vrijheid van meningsuiting en religie. “Het midden oosten voor beginners” is een vaak gehoorde term.

Ik ben er af en toe voor werk, en geniet altijd van dat land en de gastvrijheid van de mensen. Neem wat stroopwafels mee om uit te delen, en een extra grote koffer voor alle lekkernijen die je mee terug neemt.
Je gaat een geweldige tijd hebben, en krijgt een ruimere blik op de wereld.
(Ga wel in de winter, in de zomer is het er snikheet)

Er zijn 1.4 miljard moslims op deze aarde. Die kan je echt niet allemaal over 1 kam scheren.
Oh, dat doe ik ook niet hoor, wees maar niet bang. Oman staat hoog op mijn lijstje. Qua landschappen ook prachtig.

Het punt is dat je in Oman veel meer van een lokale cultuur gemixed met een geloofsbeleving kan spreken, terwijl de geloofsbeleving in Europa zich vooral afzet tegen de lokale cultuur, die seculier is en significant afwijkt van de conservatieve geloofsbeweging en cultuur waaruit de migranten komen. Een essentieel verschil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')