abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 maart 2025 @ 16:53:49 #176
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217074715
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 16:48 schreef Shotty het volgende:

[..]
Hangt er van af wat je als moreel verval ziet natuurlijk. Genoeg progresieve moslims die er anders over denken. Helaas spreken die zicht te weinig uit, en de uitspraken van conservatieve moslims maakt betere nieuwsartikelen, omdat die zo ver van onze waardes af liggen.
Een progressieve moslim is een ex-moslim. Met de Koran, de Sharia, de Soerah en de Hadith als basis ga je nergens komen.

Of je bent een Sufi die gelooft in allegorische betekenissen maar dan is het gewoon je eigen laag eroverheen gooien.
pi_217074766
Moslims :') :') :')
pi_217075601
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 16:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Een progressieve moslim is een ex-moslim. Met de Koran, de Sharia, de Soerah en de Hadith als basis ga je nergens komen.

Of je bent een Sufi die gelooft in allegorische betekenissen maar dan is het gewoon je eigen laag eroverheen gooien.
Je kent te weinig moslims vrees ik. Er zijn veel verschillende stromingen.
Wel is het zo dat de conservatiefste stromingen het meest gehoord worden, en helaas ook in Nederland vrij populair zijn. Veel moslims in Nederland hangen de islam van hun (over) groot ouders aan. Terwijl dat in het land van hun (over) groot ouders al veel progressiever is.

Ik kan je aanbevelen is naar Oman te reizen. Hoewel ze daar ook nog wel een weg te gaan hebben, is dat een vrij progresief land, met vrijheid van meningsuiting en religie. “Het midden oosten voor beginners” is een vaak gehoorde term.

Ik ben er af en toe voor werk, en geniet altijd van dat land en de gastvrijheid van de mensen. Neem wat stroopwafels mee om uit te delen, en een extra grote koffer voor alle lekkernijen die je mee terug neemt.
Je gaat een geweldige tijd hebben, en krijgt een ruimere blik op de wereld.
(Ga wel in de winter, in de zomer is het er snikheet)

Er zijn 1.4 miljard moslims op deze aarde. Die kan je echt niet allemaal over 1 kam scheren.
pi_217075677
Is er een topic geopend over katholieke vastentijd gaat het vooral over moslims/islam. :')
Je kan het topic beter toevoegen aan het Ramadan topic. :')

quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 16:53 schreef Richestorags het volgende:
Met de Koran, de Sharia, de Soerah en de Hadith
Wow, jij hebt kennis van zaken. :') "de Soerah" :D

[ Bericht 11% gewijzigd door Kerelx op 16-03-2025 18:13:03 ]
  zondag 16 maart 2025 @ 18:42:46 #180
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_217076299
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 18:00 schreef Kerelx het volgende:
Is er een topic geopend over katholieke vastentijd gaat het vooral over moslims/islam. :')
Je kan het topic beter toevoegen aan het Ramadan topic. :')
[..]
Wow, jij hebt kennis van zaken. :') "de Soerah" :D

Doe je ook aan katholiek vasten ?
  maandag 17 maart 2025 @ 00:06:13 #181
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217080591
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 17:53 schreef Shotty het volgende:

[..]
Je kent te weinig moslims vrees ik. Er zijn veel verschillende stromingen.
Ik ken er genoeg, in binnen- en buitenland.

quote:
Wel is het zo dat de conservatiefste stromingen het meest gehoord worden, en helaas ook in Nederland vrij populair zijn. Veel moslims in Nederland hangen de islam van hun (over) groot ouders aan. Terwijl dat in het land van hun (over) groot ouders al veel progressiever is.
Dat is mijn punt. In Europa wordt het steeds conservatiever, terwijl in het MO er veel meer progressieve stromingen en atheïsme / een spirituele beleving op komst zijn.

quote:
Ik kan je aanbevelen is naar Oman te reizen. Hoewel ze daar ook nog wel een weg te gaan hebben, is dat een vrij progresief land, met vrijheid van meningsuiting en religie. “Het midden oosten voor beginners” is een vaak gehoorde term.

Ik ben er af en toe voor werk, en geniet altijd van dat land en de gastvrijheid van de mensen. Neem wat stroopwafels mee om uit te delen, en een extra grote koffer voor alle lekkernijen die je mee terug neemt.
Je gaat een geweldige tijd hebben, en krijgt een ruimere blik op de wereld.
(Ga wel in de winter, in de zomer is het er snikheet)

Er zijn 1.4 miljard moslims op deze aarde. Die kan je echt niet allemaal over 1 kam scheren.
Oh, dat doe ik ook niet hoor, wees maar niet bang. Oman staat hoog op mijn lijstje. Qua landschappen ook prachtig.

Het punt is dat je in Oman veel meer van een lokale cultuur gemixed met een geloofsbeleving kan spreken, terwijl de geloofsbeleving in Europa zich vooral afzet tegen de lokale cultuur, die seculier is en significant afwijkt van de conservatieve geloofsbeweging en cultuur waaruit de migranten komen. Een essentieel verschil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')