abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216941797
Zelensky bij een iftar maaltijd

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_216941829
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 14:06 schreef Hathor het volgende:

[..]
Wat jullie doen is ook geen vasten. Jullie wachten gewoon tot de zon ondergaat en proppen je dan helemaal vol. Als dat de definitie van vasten is dan ben ik een diehard want ik eet overdag nooit, een gewoonte die ik me van jongs af aan heb aangeleerd.
Het geeft aan, dat het opgelegde vasten niet zo houdbaar is. Komt uit de woestijnregio, waar wel vaker gevast moest worden uit bittere noodzaak. Als je jaar in jaar uit zo leeft, kan je lichaam zich erop instellen. De ramadan-variant is erg ongezond, vooral als je in de zomer 2x in de nacht moet eten om een etens
loze lange dag door te komen.
Het is wel degelijk vasten, omdat er over een lange tijd niet gegeten wordt. Maar is zinloos als dat na afloop direct ingehaald wordt.
pi_216942154
quote:
15s.gif Op woensdag 5 maart 2025 14:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Grote jongen!

:{
Nee bitch, ik doe gewoon het hele jaar door wat jullie een maand per jaar doen. Waarom ben je zo trots op iets wat geen reet voorstelt?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_216942165
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 22:43 schreef Teslynd het volgende:

[..]
Het geeft aan, dat het opgelegde vasten niet zo houdbaar is. Komt uit de woestijnregio, waar wel vaker gevast moest worden uit bittere noodzaak. Als je jaar in jaar uit zo leeft, kan je lichaam zich erop instellen. De ramadan-variant is erg ongezond, vooral als je in de zomer 2x in de nacht moet eten om een etens
loze lange dag door te komen.
Het is wel degelijk vasten, omdat er over een lange tijd niet gegeten wordt. Maar is zinloos als dat na afloop direct ingehaald wordt.
Kijk dit is een zinnig antwoord waar ik iets mee kan.
pi_216942202
Jammerdan
pi_216942243
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 23:15 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nee bitch, ik doe gewoon het hele jaar door wat jullie een maand per jaar doen. Waarom ben je zo trots op iets wat geen reet voorstelt?
Dus overdag eet je niet, drink je niet, doe je niet aan seks, rook je niet, enz.? Ik vind dat wel knap als je dat als gewoonte het hele jaar doet. Drink je ook geen water overdag?
pi_216942279
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 23:29 schreef ejtleeditnA het volgende:

[..]
Dus overdag eet je niet, drink je niet, doe je niet aan seks, rook je niet, enz.? Ik vind dat wel knap als je dat als gewoonte het hele jaar doet. Drink je ook geen water overdag?
Juist
pi_216942567
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 23:32 schreef Hathor het volgende:

[..]
Juist
Je drinkt ook geen water overdag?
  donderdag 6 maart 2025 @ 11:01:40 #99
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_216945510
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 23:15 schreef Hathor het volgende:

[..]
Niet alles op jezelf betrekken dappere vent. Ik krijg niks dan respect van mensen die vooral het drinken lastig vinden. Met de immer elk jaar terugkerende vraag:"Ook geen water?"

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 6 maart 2025 @ 11:27:54 #100
117098 Hathor
Effe niet
pi_216945897
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 00:16 schreef ejtleeditnA het volgende:

[..]
Je drinkt ook geen water overdag?
Nee nee, ik heb je denk ik verkeerd begrepen. Ik drink bijna elke ochtend wel een paar koppen koffie, en s'middags een colaatje of ijsthee. Ik eet alleen niet s'ochtends en s'middags.
  donderdag 6 maart 2025 @ 11:45:15 #101
13462 BansheeBoy
pi_216946100
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 11:27 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nee nee, ik heb je denk ik verkeerd begrepen. Ik drink bijna elke ochtend wel een paar koppen koffie, en s'middags een colaatje of ijsthee. Ik eet alleen niet s'ochtends en s'middags.
Zo, ja. Dat lijkt ontzettend op ons vasten. Kom op Hathor, in al je dapperheid trek je hele gekke anoligin. :')

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_216946126
waarom staat dit in NWS?
  donderdag 6 maart 2025 @ 11:56:45 #103
13462 BansheeBoy
pi_216946279
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 11:46 schreef GoldenAge het volgende:
waarom staat dit in NWS?
Waar heb je het over. Dit is al deel 2.

pi_216946393
leuke sc banshee
pi_216950482
Ramadan is kennelijk ook tijd om te bekeren. En voor wie niet wil is het "ramme dan":
twitter
-
pi_216950821
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 17:42 schreef quo_ het volgende:
Ramadan is kennelijk ook tijd om te bekeren. En voor wie niet wil is het "ramme dan":
[ x ]
En dan schakelen we nu over naar het collectief van de "gematigde" moslims die massaal openlijk hun walging en afschuw hier over zullen uitspreken;
pi_216950916
Ook hier op fok, zie ik ze.

I see envious Muslim-haters with unfulfilled lives of their own are now bashing Ramadan as "skipping lunch."

Firstly, Muslims are not boasting about how hard it is to fast. The truth is that Ramadan is a moderate fast and not an extreme one, although in the summer months it can be difficult due to the long days.

But the focus on food and drink abstinence is missing the point. Ramadan is not just a fast of the stomach, it is a fast of the spirit, soul and tongue as well. It's a spiritual and physical boot camp that renews our commitment to God every year.

It's not just about hunger and thirst, it's about worship, learning, self-control and giving charity.

The Islamophobes have one thing in common - ignorance. And what a shame that ignorance has such a big platform.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_216951068
twitter
twitter

[ Bericht 29% gewijzigd door egayalS op 06-03-2025 18:27:01 ]
-Rabia Al-Basri
pi_216951463
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 18:10 schreef egayalS het volgende:
The Islamophobes have one thing in common - ignorance. And what a shame that ignorance has such a big platform.
Gelukkig heb je in de Islam dat probleem niet (nou ja, behalve op 1 gebied en dat is vrij duidelijk, lol).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_216951558
quote:
4s.gif Op donderdag 6 maart 2025 18:02 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
En dan schakelen we nu over naar het collectief van de "gematigde" moslims die massaal openlijk hun walging en afschuw hier over zullen uitspreken;
Ik verwacht dat niet, net zoals ik het niet verwacht dat het collectief van niet-moslims zich ook niet massaal openlijk hun walging en afschuw uitspreekt als een "christen" of "athest" een misdrijf pleegt. Als we dat zouden doen zouden we elke dag elke seconde bezig zijn met het openlijk afkeuren van misdrijven die overal door mensen, moslim of niet, gepleegd worden.

Ik kan me wel voorstellen dat 99,99999% van de moslims die het bericht leest deze daad afkeurt en net zo verbijsterd is als ik, want je dwingt iemand tot bekeren wat volgens de islam niet mag en daarbovenop beroof je hem wat ook niet mag en waar zelfs in de islam een lijfstraf op staat. Je spoort dan gewoon niet en dient dan als crimineel zelf maar eerst te bekeren.
pi_216954884
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 18:59 schreef ejtleeditnA het volgende:

[..]
Ik verwacht dat niet, net zoals ik het niet verwacht dat het collectief van niet-moslims zich ook niet massaal openlijk hun walging en afschuw uitspreekt als een "christen" of "athest" een misdrijf pleegt. Als we dat zouden doen zouden we elke dag elke seconde bezig zijn met het openlijk afkeuren van misdrijven die overal door mensen, moslim of niet, gepleegd worden.

Ik kan me wel voorstellen dat 99,99999% van de moslims die het bericht leest deze daad afkeurt en net zo verbijsterd is als ik, want je dwingt iemand tot bekeren wat volgens de islam niet mag en daarbovenop beroof je hem wat ook niet mag en waar zelfs in de islam een lijfstraf op staat. Je spoort dan gewoon niet en dient dan als crimineel zelf maar eerst te bekeren.
Het verhaal dat iemand bekeren tot de islam niet zou mogen van ''de islam zelf'', daar had ik zon 10 jaar geleden nog schouder ophalend kunnen denken; ''ja, dat klopt''. Alleen ben ik de afgelopen 10 jaar bezig geweest met het verdiepen in de islam, en ben ik inmiddels tot de conclusie gekomen dat de vork wel iets anders in de steel steekt.

Je probeert een vergelijking te maken met ''christenen'' en ''athesten'', maar dat slaat kant nog wal, aangezien de islam een heel ander beest is. Ik weet niet precies wat en hoever de kennis van jou over de islam is, maar ik wijs je bij deze er maar even op dat in (streng) islamitische landen op afvalligheid van de islam de doodstraf staat. Dit alleen al zou jou toch aan het denken moeten zetten. Enige tijd geleden nog het nieuws bericht over een jonge vrouw die werd vermoord omdat ze ''te westers'' werd, en daar mag U lezen; niet islamitische genoeg.

Ik zou je kunnen vragen om n enkel ander voorbeeld van zulks dodelijke afstraffing waar het niet om de islam draait, maar om een andere religie/ideologie/cultuur die (hier) word getolereerd en waarvan men zegt; daar moet je respect voor hebben.

Maar dat is zinloos, die bestaan niet.

De islam is de enige -hier getolereerde en ''gerespecteerde''- religie/ideologie/cultuur waarin een dodelijke afstraffing wegens afvalligheid voor handen is, en dr hoor je geen enkele moslim over. Ook geen ''gematigde''.

Wat vreemd dan toch dat 99.99999% van alle moslims (zoals jij zegt) hun afschuw ''denken'' over berichten waar dit topic over gaat, maar vervolgens collectief muisstil blijven als het gaat om het feit dat in landen waar hun ideologie de scepter zwaait het een algemeen bekend iets is dat op afvalligheid van de islam de doodstraf staat...

Maar goed. Hoewel de geschiedenis en actualiteiten al talloze malen hebben aangetoond dat het fout gaat met een multiculti samenleving waar de islam vrij mag woekeren, blijf jij maar lekker denken dat het allemaal wel goed komt met die ''99.99999% gematigde moslims''; zalig zijn de onnozelen van geest.
pi_216955634
quote:
4s.gif Op donderdag 6 maart 2025 22:10 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Het verhaal dat iemand bekeren tot de islam niet zou mogen van ''de islam zelf'', daar had ik zon 10 jaar geleden nog schouder ophalend kunnen denken; ''ja, dat klopt''. Alleen ben ik de afgelopen 10 jaar bezig geweest met het verdiepen in de islam, en ben ik inmiddels tot de conclusie gekomen dat de vork wel iets anders in de steel steekt.

Confirmation bias noemen ze dat.
pi_216955694
Waarom zou je eigenlijk moeten vasten?
https://www.trouw.nl/reli(...)ten-vasten~be1163de/
De islamitische en de christelijke vastentijd vallen deze maand samen. Zowel moslims als christenen doorbreken hun dagelijkse gewoontes, er zijn seculieren die zich aansluiten. Maar waarom zou je eigenlijk eten en drinken laten staan? Twee theologen reflecteren op deze kwestie.
-Rabia Al-Basri
pi_216955757
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 22:46 schreef Killumination het volgende:

[..]
Confirmation bias noemen ze dat.
Nee.
pi_216955770
quote:
4s.gif Op donderdag 6 maart 2025 22:52 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Nee.
Ja.
pi_216956300
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 22:52 schreef Killumination het volgende:

[..]
Ja.
Nee, want zoals ik al zei -en wat jij gemakshalve maar even negeert- het verleden en heden leert. Ik hoef niet op zoek te gaan, dergelijke stof is voor handen.

En dat ga jij weer negeren, ook prima.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 10:04:58 #117
13462 BansheeBoy
pi_216958586
quote:
4s.gif Op donderdag 6 maart 2025 23:36 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Nee, want zoals ik al zei -en wat jij gemakshalve maar even negeert- het verleden en heden leert. Ik hoef niet op zoek te gaan, dergelijke stof is voor handen.

En dat ga jij weer negeren, ook prima.
Ik overweeg jou te negeren. En dat doe ik normaal niet zo snel. Dit topic gaat over de ramadan en jij trekt je dappere Wilders retoriek uit je vochtige mondje. Come on.

Ik kijk het nog even aan. Ik geef je nog een klein kansje.

pi_216958646
nieuws?
  vrijdag 7 maart 2025 @ 10:21:00 #119
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216958693
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 10:13 schreef GoldenAge het volgende:
nieuws?
Ik ben vooral benieuwd welke mensen hier zoal naar een iftar zijn geweest of deze plannen nog hebben. Maar goed, de kans is groot dat velen dit ook zullen verzwijgen helaas.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216958757
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 10:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik ben vooral benieuwd welke mensen hier zoal naar een iftar zijn geweest of deze plannen nog hebben. Maar goed, de kans is groot dat velen dit ook zullen verzwijgen helaas.
als een land zo spiritueel leeg is dan worden vormen als deze religiositeit jammer genoeg aanvaard met alle gevolgen van dien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')