Twee vragen:quote:Op zondag 2 maart 2025 19:03 schreef PSVCL het volgende:
Volgens de islam is Allah buiten tijd en ruimte. Hij heeft de tijd geschapen en is er niet aan onderworpen. Dit betekent dat voor God verleden, heden en toekomst één geheel zijn. Alles is al bekend bij Hem en staat al vast in Loeh al-Mahfoez (de Bewaarde Tafel).
Soefismequote:
1 naam is relevant hier imo; Rumi.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:03 schreef PSVCL het volgende:
Volgens de islam is Allah buiten tijd en ruimte. Hij heeft de tijd geschapen en is er niet aan onderworpen. Dit betekent dat voor God verleden, heden en toekomst één geheel zijn. Alles is al bekend bij Hem en staat al vast in Loeh al-Mahfoez (de Bewaarde Tafel).
Soefisme benadrukt vaak dat alles al "geschreven" staat, maar dat wij als mensen binnen de illusie van tijd leven. Vanuit ons perspectief maken we keuzes, maar vanuit Gods alomvattende kennis is alles al bepaald. Dit roept de vraag op: als alles vastligt, leven we dan eigenlijk nog?
Sommige soefi-meesters beschrijven het wereldse bestaan als een droom en de dood als ontwaken. Rumi zei:
"Sterf vóór je sterft",
wat betekent dat men zijn ego en wereldse gehechtheid moet laten sterven om echte realiteit (het goddelijke) te ervaren.
Vanuit onze ervaring: We leven, maken keuzes en ervaren tijd.
Vanuit het absolute perspectief van God: Alles is al gebeurd, en ons einde is al bekend.
Sommige soefi’s zeggen zelfs dat we in een droomtoestand verkeren en pas echt zullen "ontwaken" bij de dood of het spirituele inzicht.
Koran (2:154):
"En zeg niet over degenen die ter wille van Allah zijn gedood: 'Zij zijn dood.' Nee, zij leven, maar jullie beseffen het niet."
In de materiële wereld ervaren we geboorte en dood, maar dit is slechts een overgang.
In de spirituele realiteit is er geen absolute dood, alleen transformatie.
Ons ware bestaan is niet het lichaam, maar de ziel, die altijd blijft bestaan.
Soefi’s zeggen daarom:
🌀 Wij sterven, maar wij waren nooit echt levend.
🌀 Wij leven, maar wij waren nooit echt dood.
Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
Als het Christendom niet superieur zou zijn aan alle andere stromingen, zouden er geen miljoenen mensen naar de Christelijke wereld reizen om daar te profiteren van de vrijheden, rechten en welvaart die er is opgebouwd. Christus en het Christendom is superieur omdat het meer waarde hecht aan het menselijke leven en menselijk welzijn. Daarom lopen al die landen die niet Christelijk zijn of nog steeds gigantisch achter in termen van menselijke beschaving, of als ze dat niet doen is dat omdat ze het Christelijke westen kopiëren. Dus ja, objectief gezien is Christus en het Christendom superieur voor een mens.quote:Op zondag 2 maart 2025 23:03 schreef Mijk het volgende:
[..]
1 naam is relevant hier imo; Rumi.
"You are not a drop in the ocean, you are the entire ocean in a drop".
Niet enkel Islam beweert dit, ook het Buddhisme en Hinduisme hameren heel sterk hierop, Anatta, Leela(Lila) , de wereld is 1 groot niet-bestaand hologram, en jij bent elk karakter. God speelt 1 grote live RPG met zichzelf.
In Egyptian book of the dead, staat een phrase als; "I am one, shattered as many", verwijzende naar dit. Ook Jezus zegt hier in "Gospel of Thomas" eea over (al is dit (waarschijnlijk om vaticaan redenen) geen officieel onderdeel van de bijbel, werd het wel in dezelfde tijd gescheven).
Verder, vraag ook Hermeticism maar, Principle1 in het Hermetisme; "The All is Mind; the Universe is Mental."
En dit is wat ik iets al langer probeer te vertellen hier; élke religie heeft het over hetzelfde fenomeen, ze kunnen het alleen niet eens worden over de verhalen. Omdat het 1 "SUPERIEUR" zou moeten zijn aan het ander, en dat is precies de contradictie/valkuil van wat er speelt; Hierarchie, is een ding van het Ego, en Ego = Satan. Ego = het analytische mind, ook de "denkende" mind. Je wordt verleidt door je gedachten, en door nooit iets anders dan dat, dus als we kijken naar Christelijke uitspraken als; de duivel zal verleidelijk zijn enzovoorts, is het duidelijk dat daar de gedachten mee bedoeld worden, en dus het ego. Elke, zonde is dan ook terug te voeren op het ego, want "superieuriteit" is een gevalletje Pride, 1 van de zonden, dus iedere Christen die zegt dat het Christendom unieker, beter, hoger of verder is dan elke andere religie, maakt zich direct schuldig aan zonde.
nu kan ik hier, zoals iedereen weet, een nog 100x zo groot verhaal over afsteken, maar dit is de core essence imo.
Drogreden; "omdat de meesten het geloven is het waar". De meesten hebben ook een IQ van onder de 105quote:Op zondag 2 maart 2025 23:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als het Christendom niet superieur zou zijn aan alle andere stromingen, zouden er geen miljoenen mensen naar de Christelijke wereld reizen om daar te profiteren van de vrijheden, rechten en welvaart die er is opgebouwd.
Als je niet ziet dat dit puur egoic mind is, en dus een vals pad (ironie ten top), dan wacht ik even op je reactie op mn andere post , van gister.quote:Dus ja, objectief gezien is Christus en het Christendom superieur voor een mens.
Waar slaat dit nou weer op. Waar zeg ik nou weer 'omdat de meesten het geloven is het waar'?quote:Op zondag 2 maart 2025 23:11 schreef Mijk het volgende:
[..]
Drogreden; "omdat de meesten het geloven is het waar". De meesten hebben ook een IQ van onder de 105
Welke christelijke werelden heb je het over? degenen waar de KERK en staat keihard gescheiden zijn van elkaar omdat we zien wat er gebeurt als dat niet zo is? Zie Moslim landen....
Bedoel je die?
Ik zie dat niet nee, en je post zal daar niets aan veranderen.quote:Op zondag 2 maart 2025 23:13 schreef Mijk het volgende:
[..]
Als je niet ziet dat dit puur egoic mind is, en dus een vals pad (ironie ten top), dan wacht ik even op je reactie op mn andere post , van gister.
Ja, dat welvarende deel vd wereld waar de kerken leeglopen omdat er niet veel meer van het verhaal te bakken is omdat iedereen het letterlijk neemt, mensen niet in dergelijke sprookjes geloven als het "letterlijk" genomen wordt zoals tovenarijen enzo, en men geen symboliek meer kan lezen. Die wereld bedoel je? Waar ongelovigen inmiddels al even in de meerderheid zijn omdat religies (in de cloak) zware regels opleggen.quote:Op zondag 2 maart 2025 23:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou weer op. Waar zeg ik nou weer 'omdat de meesten het geloven is het waar'?
De Christelijke wereld is het westen en dan specifiek Noord-West Europa en de VS/Canada en Australië. Het relatief welvarende, vrije deel van de wereld.
Ik wacht op t antwoord, je weet welke post, anders kan ik m nog wel even linkenquote:Op zondag 2 maart 2025 23:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik zie dat niet nee, en je post zal daar niets aan veranderen.
quote:
SPOILER: Unfortunate truthOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.As above, so below.
quote:Op zondag 2 maart 2025 23:03 schreef Mijk het volgende:
In Egyptian book of the dead, staat een phrase als; "I am one, shattered as many", verwijzende naar dit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resonates quite loudly.
"Every relgion is te product of the conceptual mind attempting to describe the mystery" ~Ram Dass.
[ Bericht 5% gewijzigd door Mijk op 03-03-2025 02:56:11 ]As above, so below.
En je hebt weer niet inhoudelijk gereageerd Ali. Sorry hoor maar dit zijn drogredenen en is onwetenschappelijk geklets. Je maakt een rangschikking van goden en zegt dat "mijn God beter is dan de jouwe". Je maatstaf is subjectief. Het is ook erg beledigend. Haatzaaiend zelfs. Ik denk er over na dit te rapporteren want dergelijke forumvervuiling is ongewenst.quote:Op zondag 2 maart 2025 23:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als het Christendom niet superieur zou zijn aan alle andere stromingen, zouden er geen miljoenen mensen naar de Christelijke wereld reizen om daar te profiteren van de vrijheden, rechten en welvaart die er is opgebouwd. Christus en het Christendom is superieur omdat het meer waarde hecht aan het menselijke leven en menselijk welzijn. Daarom lopen al die landen die niet Christelijk zijn of nog steeds gigantisch achter in termen van menselijke beschaving, of als ze dat niet doen is dat omdat ze het Christelijke westen kopiëren. Dus ja, objectief gezien is Christus en het Christendom superieur voor een mens.
Daar heb ik gisteren al op gereageerd, Mijk. In het vorige deel staat dat antwoord.quote:Op zondag 2 maart 2025 23:16 schreef Mijk het volgende:
[..]
Ik wacht op t antwoord, je weet welke post, anders kan ik m nog wel even linken
ELKE religie zegt dat ze superieur zijn, (behalve de Oosterse, om redenen) , dus je hebt geen argument met "Jezus zus", of "Jezus zo", Joden zeggen weer dat zíj superieur zijn, Islam ook omdat de bijbel in de tjid veranderd is enz enz. Dus jouw argument; dat "De Christus het Superieur maakt", is evenveel waard als het argument van de Joden en/of Islam. Dus het is een drog-argument. Een mening.
Sorry, ik kreeg geen popupding daarvan, ik had t niet gezien.quote:Op maandag 3 maart 2025 08:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Daar heb ik gisteren al op gereageerd, Mijk. In het vorige deel staat dat antwoord.
Ha ha. Mooi altijd hoe je jouw eigen mening als zijnde objectief probeert te verkopen.quote:Op zondag 2 maart 2025 23:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als het Christendom niet superieur zou zijn aan alle andere stromingen, zouden er geen miljoenen mensen naar de Christelijke wereld reizen om daar te profiteren van de vrijheden, rechten en welvaart die er is opgebouwd. Christus en het Christendom is superieur omdat het meer waarde hecht aan het menselijke leven en menselijk welzijn. Daarom lopen al die landen die niet Christelijk zijn of nog steeds gigantisch achter in termen van menselijke beschaving, of als ze dat niet doen is dat omdat ze het Christelijke westen kopiëren. Dus ja, objectief gezien is Christus en het Christendom superieur voor een mens.
Complimenten voor dit topic. Interessant.quote:
Je weet hoe ik denk over de dominante vorm van het geloof daar. Christelijk is voor mij bijbelgebaseerd, niet pausgebaseerd.quote:Op maandag 3 maart 2025 12:13 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Ha ha. Mooi altijd hoe je jouw eigen mening als zijnde objectief probeert te verkopen.
Maar je hebt gelijk hoor objectief gezien lopen ze in overwegend christelijke landen enorm veel voor in de beschaving. Het gaat namelijk zo ontzettend goed in landen als Zambia, Ethiopie en Congo. Echt waar haal je het af en toe toch vandaan...
Zambia is overwegend protestants; Ethiopië koptisch.quote:Op maandag 3 maart 2025 13:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je weet hoe ik denk over de dominante vorm van het geloof daar. Christelijk is voor mij bijbelgebaseerd, niet pausgebaseerd.
Veel christelijke landen in Afrika zijn overwegend protestants.quote:Op maandag 3 maart 2025 13:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je weet hoe ik denk over de dominante vorm van het geloof daar. Christelijk is voor mij bijbelgebaseerd, niet pausgebaseerd.
Ik las; "het Liberatisme"quote:Op maandag 3 maart 2025 13:55 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Veel christelijke landen in Afrika zijn overwegend protestants.
In Amerika een land waar bijvoorbeeld het adventisme heel groot is is het een puinhoop.
Zuid-korea is maar mwah mwah.
Katholieke landen vallen af. Er blijft maar een kleine westelijke christelijke wereld over dan.
Het Nederland boven de rivieren valt ook af, daar steken kinderen elkaar dood en staan er rijen bij de voedselbank.
Wat blijft erover.... Noorwegen, sinds kort rijk door Olie en gas. Ook niet echt door het Lutherarisme
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |