Klopt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
De andere kaart is een actieve of passieve staakt het vuren waarbij harde grenzen ontstaan, een beetje zoals het is tussen Zuid en Noord Korea.
Als die deal niet gesloten wordt en rusland neemt Oekraiene in dan heeft Rusland alles bedenk ik mijquote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Geen. Zonder de steun van de VS loopt dit fout af voor Oekrane. Maar ook die deal zuigt het hele land leeg ook al stopt die oorlog. Overal waar de VS en Rusland een proxy oorlog voeren blijft het land waar het slagveld plaats vind met lege handen achter.
En de EU is te verdeeld. Bovendien zijn Starmer en Macron niet populair in eigen land. En ook Mertz gaat het nog moeilijk krijgen in Duitsland om berhaupt een coalitie te vormen.
Baerbock een van de meest waardeloze politicus die ik heb meegemaakt sprak haar mond voorbij. De EU wil 700 miljard over een x aantal jaren aan Oekrane besteden. Waar dat allemaal vandaan moet komen is een raadsel.
Enfin het is een grote clusterfuck waarbij de VS als grootste winnaar er voorlopig uitkomt. Zeker als die deal alsnog gesloten word.
En dat is mijn idee, Rusland deels uit de sfeer van China trekt.
Overigens blijkt als je geen grootmacht bent je maar beter geen belangrijke grondstoffen kunt bezitten.
Turkije heeft zeker mooi spul, maar niet heel veel.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:15 schreef polderturk het volgende:
Het Turkse Baykar installeert AESA radars op zijn drones. Turkije ontwikkelt ook lucht-lucht ramjet raketten met een bereik van 200+ km. Straks kan Turkije op een afstand van 200 km gevechtsvliegtuigen uit de lucht schieten. Turkije ontwikkelt nu ook stealth drones met een straalmotor. Turkije is ook ver in de ontwikkeling van elektronische oorlogsvoering.
Erdoğan is een rotzak. Dat klopt. Maar Turkije is nu wel een nieuw vredes proces gestart met de Koerden. En misschien kan Europa nog een aantal democratische hervormingen afdwingen.
Het Italiaanse defensie bedrijf Leonardo is een samenwerking aangegaan met het Turkse Baykar op het gebied van drones. Misschien kunnen andere Europese bedrijven ook met Turkije samenwerken. Wapens van Turkse makelij hebben heel wat Russische hardware gesloopt. Turkije heeft natuurlijk niet stilgestaan.
Ik denk dat meer samenwerking wel goed is.
[ x ]
Juist. Die kaart gaan ze vast trekken nu.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:11 schreef luxerobots het volgende:
Als ik eraan denk hoe Vance erop aandrong dat Zelensky dankjewel moest zeggen. Dan is deze post ook wel toepasselijk.
[..]
Die presentator vliegt er stevig in:quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:08 schreef luxerobots het volgende:
Weldenkende Amerikanen zien gelukkig ook wel wat er gebeurt.
-video-
Turkije is geen allies in deze kwestiequote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:22 schreef Shotty het volgende:
[..]
Turkije heeft zeker mooi spul, maar niet heel veel.
Maar je hebt gelijk, we moeten inkopen waar we dat kunnen, en mischien zelfs met Turkije werken om die productie op te schalen.
Veelal US materieel. Zou de VS dat toestaan? Zonder de informatie van de VS, satellieten, starlink etc word dat wel erg moeilijk.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We kunnen de vliegtuigen en de apparatuur leveren aan Oekrane. Dan zijn wij het niet die de dingen uit de lucht schieten.
Goed gesproken. Maar je praat hier tegen een publiek dat ten dele nog denkt dat Rusland 1500 slachtoffers per dag heeft, hun logistiek verzorgen met ezels, en hun tanks van kruidkoek zijn gemaakt. Er heerst een enorm dedain. Maar dat wil er maar niet in hier.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:26 schreef Cherni het volgende:
[..]
Veelal US materieel. Zou de VS dat toestaan? Zonder de informatie van de VS, satellieten, starlink etc word dat wel erg moeilijk.
En dan moet je ook nog de piloten hebben.
Nee, zonder steun van de VS zie ik dit niet gebeuren. Ben daar misschien wat pessimistisch in. Uiteindelijk zul je ook boots on the ground moeten hebben. Zie je dat gebeuren zonder de VS? Nog maar te zwijgen over een confrontatie met ook nog de middelen die Rusland heeft. Je neemt het niet op tegen een leger zonder luchtmacht en andere zware wapens zoals een IS/Taiwan en andere dwaze groepingeren die op badslippers rond lopen. En dat was al een clusterfuck in het mo. En ook Rusland zal waarschijnlijk steun krijgen van bijvoorbeeld China, Iran, NK.
Alleen met de volledige steun van de VS is er die hoop. En dan nog zal het niet eenvoudig zijn.
Toch staat Turkije te boek als het sterkste leger van de NATO, na dat van de Verenigde Staten.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:22 schreef Shotty het volgende:
[..]
Maar je hebt gelijk, we moeten inkopen waar we dat kunnen, en mischien zelfs met Turkije werken om die productie op te schalen.
De grap is dat heel veel eu landen vijandiger zijn richting Turkije dan tegen Rusland. Met traditioneel Frankrijk voorop. Het was de Fransen die bv niet wilden dat de Turken artillerie shells leverden aan Oekrane dat betaald werd door de EU, het moest binnen de Eu blijven, ik meen dat Noorwegen 1 van uitzonderingen was, die wel aanspraak kon maken op het fonds. Dat terwijl Turkije een shit load aan shells had kunnen leveren. We weten allemaal hoe dat heeft uitgepakt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:15 schreef polderturk het volgende:
Het Turkse Baykar installeert AESA radars op zijn drones. Turkije ontwikkelt ook lucht-lucht ramjet raketten met een bereik van 200+ km. Straks kan Turkije op een afstand van 200 km gevechtsvliegtuigen uit de lucht schieten. Turkije ontwikkelt nu ook stealth drones met een straalmotor. Turkije is ook ver in de ontwikkeling van elektronische oorlogsvoering.
Erdoğan is een rotzak. Dat klopt. Maar Turkije is nu wel een nieuw vredes proces gestart met de Koerden. En misschien kan Europa nog een aantal democratische hervormingen afdwingen.
Het Italiaanse defensie bedrijf Leonardo is een samenwerking aangegaan met het Turkse Baykar op het gebied van drones. Misschien kunnen andere Europese bedrijven ook met Turkije samenwerken. Wapens van Turkse makelij hebben heel wat Russische hardware gesloopt. Turkije heeft natuurlijk niet stilgestaan.
Ik denk dat meer samenwerking wel goed is.
[ x ]
Goed dat je dat noemtquote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:10 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat was onder Biden. Zelensky heeft een fout gemaakt. Tijdens de campagne zijn steun voor Harris en anti Trump was niet verstandig je daar mee te bemoeien.
Het lijkt mij evident dat er veiligheids garanties aan worden toegevoegd dat de VS weigert. Volgens mij is die deal op papier 2 A4tjes(Volgens bronnen die ik helaas niet zo snel kan terug vinden). Mijn arbeidscontract heeft nog meer inhoud als je het mij vraagt. Nogal logisch dat Oekrane nog wil onderhandelen over die deal en niet zomaar een handtekening zet bij het kruisje.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als die deal niet gesloten wordt en rusland neemt Oekraiene in dan heeft Rusland alles bedenk ik mij
Moeten wij in de toekomst Russische sources kopen voor de vergroening en elektrificering van de maatschappij
Zolang ze ons wapens verkopen boeit dat niet. En ik zie niet waarom ze dat niet zouden doen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Turkije is geen allies in deze kwestie
Ze zijn zeker sterk. Maar de productiecapaciteit om een land in oorlog te bevooraden hebben ze niet. En dat hebben we wel nodig.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:29 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Toch staat Turkije te boek als het sterkste leger van de NATO, na dat van de Verenigde Staten.
Syrie-Israel zal ook de aandacht van Erdogan en zijn generaals opeisen.
Naast het mooie spul, is uiteraard de geografische ligging van Turkije de grootste selling point. De enige reden dat de Amerikanen back in the day Turkije in de Navo wilde was omdat ze zo de zuid flank van Sovjets hadden afgegrendeld. Sindsdien is er niks veranderd wat geografische ligging tussen Moskou en Ankara. En is Turkije niet minder belangrijk geworden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:22 schreef Shotty het volgende:
[..]
Oekrane heeft de boots on the ground. Uiteindelijk hoeven wij alleen maar de (juiste) wapens te leveren.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:26 schreef Cherni het volgende:
[..]
Veelal US materieel. Zou de VS dat toestaan? Zonder de informatie van de VS, satellieten, starlink etc word dat wel erg moeilijk.
En dan moet je ook nog de piloten hebben.
Nee, zonder steun van de VS zie ik dit niet gebeuren. Ben daar misschien wat pessimistisch in. Uiteindelijk zul je ook boots on the ground moeten hebben.
Is alles een facade, uiteindelijk gaat het toch enkel om hardpower. Leuk vinden koop je niks voor.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:30 schreef phpmystyle het volgende:
Opvallend: we zitten nu in een fase dat het niet alleen meer gaat over hardpower maar ook softpower. Relaties, sympathie, elkaar leuk vinden doet er toe.
Hoezo? Wat heeft Zelensky misdaan? Waarom zou hij excuses maken? En voor wat dan? Excuses omdat hij voor zijn eigen land opkomt?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:46 schreef Scjvb het volgende:
Stel dat wanneer Zelensky het pad van de Verstandigste Weg wil kiezen en de deal voor grondstoffen alsnog wil tekenen, verder onderhandelen met de VS e.d., hij allereerst z'n excuses zal moeten maken aan Donald Trump.
Het liefst zie ik dat Rusland uit de Oekrane geschopt word. Maar ik probeer ook rustig te blijven en proberen realistisch naar die clusterfuck te kijken. Als ik een zaak geleerd heb ook op een werkvloer is het niet onderschatten van je tegenstander. Wil je je tegenstander verslaan moet je zeker weten waar hij toe instaat is.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goed gesproken. Maar je praat hier tegen een publiek dat ten dele nog denkt dat Rusland 1500 slachtoffers per dag heeft, hun logistiek verzorgen met ezels, en hun tanks van kruidkoek zijn gemaakt. Er heerst een enorm dedain. Maar dat wil er maar niet in hier.
Ja laten we gewoon een dictator in opkomst gaan steunen.. Met de huidige macht in de USA kan je geen gezonde band meer opbouwen. Trump is net zo'n dictator als een Putin, Hitler, Mao, Stalin etc etc..quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goed dat je dat noemt
Dat was hl dom.
verkiezingen zijn vaak close calls. Brand je vingers er niet aan als je het niet kan permitteren dat er een administratie komt die je niet gunstig gezind is
Voor het voortbestaan van de staat.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoezo? Wat heeft Zelensky misdaan? Waarom zou hij excuses maken? En voor wat dan? Excuses omdat hij voor zijn eigen land opkomt?
En geheel afhankelijk van twee dictators; dat is geen voortbestaan maar uitstel van executie.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Voor het voortbestaan van de staat.
Executie is wachten op leveranties vanuit de EU die er niet gaan komen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:54 schreef The-BFG het volgende:
[..]
En geheel afhankelijk van twee dictators; dat is geen voortbestaan maar uitstel van executie.
Jij bent echt moreel failliet, fuck die oranje clown.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:46 schreef Scjvb het volgende:
Stel dat wanneer Zelensky het pad van de Verstandigste Weg wil kiezen en de deal voor grondstoffen alsnog wil tekenen, verder onderhandelen met de VS e.d., hij allereerst z'n excuses zal moeten maken aan Donald Trump.
In wezen niets speciaals.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoezo? Wat heeft Zelensky misdaan? Waarom zou hij excuses maken? En voor wat dan? Excuses omdat hij voor zijn eigen land opkomt?
Iets met vliegtuigen, of inside job, altijd leuk. Of een verwarde man/vrouw/het trainen en naar de uitgang begeleiden? *oepsquote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:50 schreef The-BFG het volgende:
Laten we overigens hopen dat al die complottheorien over de macht van CIA daadwerkelijk kloppen en dat zowel Trump als Vance snel gaan hemelen.
ffs man, zo dacht Chamberlain zo'n 80 jaar geleden ook..quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:56 schreef Scjvb het volgende:
[..]
In wezen niets speciaals.
Helaas werd tijdens het bezoek helaas wl ernstige irritatie bij Trump gewekt vanwege in zijn optiek Zelensky's ondankbaarheid en een doorstaand veeleisende houding aan het adres van de VS.
Eens dat je je vijand nooit mag overschatten.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het liefst zie ik dat Rusland uit de Oekrane geschopt word. Maar ik probeer ook rustig te blijven en proberen realistisch naar die clusterfuck te kijken. Als ik een zaak geleerd heb ook op een werkvloer is het niet onderschatten van je tegenstander. Wil je je tegenstander verslaan moet je zeker weten waar hij toe instaat is.
De EU zal wel moeten.. simpel zat... En het is nou ook niet zo dat Rusland die supermacht meer is die ze ooit waren.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Executie is wachten op leveranties vanuit de EU die er niet gaan komen.
Hij heeft niets misdaan dus. Geen enkele reden om excuses te maken dus.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:56 schreef Scjvb het volgende:
[..]
In wezen niets speciaals.
Helaas werd tijdens het bezoek helaas wl ernstige irritatie bij Trump gewekt, vanwege in zijn optiek Zelensky's ondankbaarheid en een doorstaand veeleisende houding aan het adres van de VS.
En excuses voor het goede doel.![]()
Het liefst zie ik dat Rusland uit de Oekrane geschopt word. Maar ik probeer ook rustig te blijven en proberen realistisch naar die clusterfuck te kijken. Als ik een zaak geleerd heb ook op een werkvloer is het niet onderschatten van je tegenstander. Wil je je tegenstander verslaan moet je zeker weten waar hij toe instaat is.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goed gesproken. Maar je praat hier tegen een publiek dat ten dele nog denkt dat Rusland 1500 slachtoffers per dag heeft, hun logistiek verzorgen met ezels, en hun tanks van kruidkoek zijn gemaakt. Er heerst een enorm dedain. Maar dat wil er maar niet in hier.
Uiteindelijk raken die manschappen op. Je kunt ook niet iedereen inzetten aan het front. Je hebt ook nog een economie te draaien. En een heel simpel reken sommetje laat zien dat Rusland in iedergeval meer manschappen heeft.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Oekrane heeft de boots on the ground. Uiteindelijk hoeven wij alleen maar de (juiste) wapens te leveren.
Ja, Europa heeft haar defensie verwaarloosd, maar het is zeker niet zo dat Rusland het fantastisch doet. Rusland moet noodgedwongen haar vervoer op ezels doen en Noord-Koreaanse soldaten gebruiken.
Als Europa echt op stoom komt, kunnen wij ook de drones, granaten, tanks en vliegtuigen leveren. De EU is na de VS en China de derde economie, Rusland staat niet eens in de top 10.
Klopt uiteraard.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hij heeft niets misdaan dus. Geen enkele reden om excuses te maken dus.
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:46 schreef Scjvb het volgende:
Engeland, Duitsland en Frankrijk met hulp van Polen zullen het moeten doen. Voor Nederland lijkt me gezien de beperkte defensieve middelen en een regering met Rusland-pijpende invloeden een rol in de marge weggelegdquote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:01 schreef yessie234 het volgende:
Vanmiddag gesprek tussen Zelensky met Starmer, morgen Europese top in Londen onder leiding van Starmer.
https://www.bbc.com/news/articles/cg4k137ezlgo
Wat een schandalige onzin.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:46 schreef Scjvb het volgende:
Dat de VS dat mede ook uit eigen interesse heeft gedaan, om Rusland af te zwakken en dat spul zou anders toch vernietigd worden, laat je gemakshalve maar even weg.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:09 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Klopt uiteraard.
Eerder dan voor z'n veeleisende houding daar die irritatie bij Trump teweegbracht na alle bijval en wapenlevering door de VS afgelopen lange drie jaren.
Daar heeft hij ze dan ook meer dan 30x voor bedankt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:09 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Klopt uiteraard.
Eerder dan voor z'n veeleisende houding daar die irritatie bij Trump teweegbracht na alle bijval en wapenlevering door de VS afgelopen lange drie jaren.
Ik denk dat vooral besproken wordt hoe men de VS weer kan behagen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Engeland, Duitsland en Frankrijk met hulp van Polen zullen het moeten doen. Voor Nederland lijkt me gezien de beperkte defensieve middelen en een regering met Rusland-pijpende invloeden een rol in de marge weggelegd
Al had Trump hem in het zicht gespuugd, dan had hij daar nog dankbaar voor moeten zijn. Niet dat ik dat fatsoenlijk vindt. Maar Oekraine heeft USA nodig.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Daar heeft hij ze dan ook meer dan 30x voor bedankt.
Trump en Vance waren alles en zn moeder van Oekraine door het slijk aan het halen. Terecht dat hij opkomt voor zijn land en tegengas geeft bij deze pestkoppen.
Trump en Vance moeten excuses maken.
Voor wie de hele thread niet kan lezen:quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:11 schreef recursief het volgende:
[..]
Wat een schandalige onzin.
Lees dit draadje:
[ x ]
Totaal eens!quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Al had Trump hem in het zicht gespuugd, dan had hij daar nog dankbaar voor moeten zijn. Niet dat ik dat fatsoenlijk vindt. Maar Oekraine heeft USA nodig.
Er zijn geen alternatieven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |