#uithangbordquote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Je wilt te graag. Vasten is bij uitstek een aanbidding die niemand ziet.²
#RamadanLightsquote:MATTEÜS 6
Het bidden
5 En wanneer gij bidt, zult gij niet zijn als de huichelaars, want zij staan gaarne in de synagogen en op de hoeken der pleinen te bidden, om zich aan de mensen te vertonenVoorwaar, Ik zeg u, zij hebben hun loon reeds. 6Maar gij, wanneer gij bidt, ga in uw binnenkamer, sluit uw deur en bid tot uw Vader in het verborgene; en uw Vader, die in het verborgene ziet, zal het u vergelden.
Het vasten
16 En wanneer gij vast, toont dan niet, zoals de huichelaars, een somber gelaat; want zij maken hun aangezicht ontoonbaar, om zich aan de mensen te vertonenwanneer zij vasten. Voorwaar, Ik zeg u, zij hebben hun loon reeds.
Gaat er ook wel eens wat fout bij moslims? Want ik vind dat je het allemaal wel rooskleurig voorstelt. Bijvoorbeeld hoe wordt er aangekeken tegen psychologen, geestesziekten, burn-out e.d.?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Nou, de eerste iftar zit er weer op! Ontzettend voedzaam en wat hebben we er van genoten. We zijn zo fijn.²
Ik denk dat het heel weinig mensen ook maar iets boeit wat jij vindt, pik. Je vindt het vooral zelf heel interessant, maar verder is er echt niemand van onder de indrukquote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou ja, 'saai', zulke kritiek op de Islam ligt een beetje gevoelig zul je bedoelen.
De enige reden dat je vast is omdat je dan straks van bil kunt gaan met die 40 maagden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je wilt te graag. Vasten is bij uitstek een aanbidding die niemand ziet.²
Knettermesjogge....quote:Op zaterdag 1 maart 2025 20:26 schreef HowardRoark het volgende:
Het wordt ook groots gevierd in Londen zo te zien, zelfs met 'Ramadan lights'.
[ x ]
In Islamabad en Rijaad zijn er nu ook lightshows om de komende christelijke vastentijd te vieren.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 20:26 schreef HowardRoark het volgende:
[ x ]
Okee, je draait er omheen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:31 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Over welke stroming binnen de islam heb je het nu precies? Ik discussieer graag met mensen die veel kennis hebben over het onderwerp. Een discussie voeren vanuit een soort eensgezinde islamitische opvatting zegt mij wel genoeg.
Natuurlijk zijn er walgelijke praktijken, maak die verschillen van stroming tot stroming, en zijn vaak ook cultureel van aard.
Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met deze vraag. Maar laat ik het zo zeggen. We erkennen deze klachten. De islam geeft handvaten om veel van dit soort klachten te (kunnen) voorkomen. Ik zal wat voorbeelden geven:quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:11 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Gaat er ook wel eens wat fout bij moslims? Want ik vind dat je het allemaal wel rooskleurig voorstelt. Bijvoorbeeld hoe wordt er aangekeken tegen psychologen, geestesziekten, burn-out e.d.?
Inteelt mis ik in dit verhaal. Is wel iets wat veel voorkomt en zorgt voor veel problemenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 22:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met deze vraag. Maar laat ik het zo zeggen. We erkennen deze klachten. De islam geeft handvaten om veel van dit soort klachten te (kunnen) voorkomen. Ik zal wat voorbeelden geven:
• Balans, deel je dag goed in en overdrijf in niets.
• De islam geeft aandacht aan de familiebanden, dit voorkomt sociale isolementen
• Relativering, doordat we er ons van bewust zijn dat dit leven tijdelijk is tillen we niet te zwaar aan zgn. tegenvallers
• Veel geestelijke problemen komen door het gebruik van middelen (drugs e.d.). De Islam verbiedt dat.
Ik heb het van dichtbij gezien. Vrouwen die uit een klein gezin komen en een koude afstandelijke relatie hebben met de ouders hebben door het omarmen van de islam een heel sociaal netwerk er bij.
Los daarvan zijn veel psychologische klachten van biologische aard (stofjes kwestie in de heade). Daar kunnen psychologen en psychiaters mee aan de gang gaan. Prima.²
Mooi man. Ik kom graag in London.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 20:26 schreef HowardRoark het volgende:
[ x ]
Sow koekoekquote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Een gelukkig huwelijk van je ouders bestaat ook niet.
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 22:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met deze vraag. Maar laat ik het zo zeggen. We erkennen deze klachten. De islam geeft handvaten om veel van dit soort klachten te (kunnen) voorkomen. Ik zal wat voorbeelden geven:
• Balans, deel je dag goed in en overdrijf in niets.
• De islam geeft aandacht aan de familiebanden, dit voorkomt sociale isolementen
• Relativering, doordat we er ons van bewust zijn dat dit leven tijdelijk is tillen we niet te zwaar aan zgn. tegenvallers
• Veel geestelijke problemen komen door het gebruik van middelen (drugs e.d.). De Islam verbiedt dat.
Ik heb het van dichtbij gezien. Vrouwen die uit een klein gezin komen en een koude afstandelijke relatie hebben met de ouders hebben door het omarmen van de islam een heel sociaal netwerk er bij.
Los daarvan zijn veel psychologische klachten van biologische aard (stofjes kwestie in de heade). Daar kunnen psychologen en psychiaters mee aan de gang gaan. Prima.²
Haha.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 22:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ramadan Mubarak broederquote:Op zaterdag 1 maart 2025 22:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mooi man. Ik kom graag in London.²
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 1 maart 2025 22:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
Ik zie vooral vrouwen die volledig uitgekotst zijn door dat warme sociaal netwerk toen ze besloten te stoppen met geloof.
Ook deze dame laat jij als een baksteen vallen mocht ze die hoofddoek weer afdoen en het geloof verlaten.quote:
De snelheid waar jij mee replyed toont een gebrek aan een dame in jouw leven.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 23:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ook deze dame laat jij als een baksteen vallen mocht ze die hoofddoek weer afdoen en het geloof verlaten.
Juist vanwege die aanwezigheid van 'een dame' heb ik een aversie tegen conservatieve religieuze engnekken en hun primitieve ideeën over 'die dame'.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 23:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De snelheid waar jij mee replyed toont een gebrek aan een dame in jouw leven.
Huw een Marokkaanse schone en thank me later. Wel eerst Moslim worden aub. Als zels voormannen van de PVV het kunnen worden dan ook jij met je vochtige balsamico mondje.²
Nu is dat verstoten worden natuurlijk niet leuk, maar dat soort shit zie je elders ook, zoals bij Jehova's getuigen. Ik vind dat echt totaal idiote kutzooi. Maar, waar de islam nu echt ''bijzonder'' in is, is dat het een cultuur met zich mee draagt waarbij -in dat soort gevallen- een rechtvaardiging/motivatie voor de dood te vinden is, zoals laats met die ''verwesterste'' jonge vrouw die omwille van de eer van de familie dood moest.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 22:37 schreef ems. het volgende:
[..]
Haha.
Ik heb het daadwerkelijk van dichtbij gezien. Vrouwen die geen zin hadden in Islam en het vuile lef hadden om een niet-moslim, en/of erger nog, een Nederlander als vriendje te nemen. Direct verstoten uit de familie. Ouders geen contact meer met hun eigen dochter en de rest van de familie moest haar ook negeren totdat ze het pad naar "het licht" weer had gevonden.
Het is een gigantische cult. Ik ken genoeg 'leuke' moslims of zelfs 'moderne progressieve' moslims maar ik heb absoluut geen enkel greintje respect voor dat domme geloof in het algemeen. Er is geen fragment positiviteit wat islam ooit zal brengen en elke gewoonte, vorm of uitoefening ervan moet op z'n allerstrengst worden ontmoedigd.
Alle ellende die drugs ooit heeft veroorzaakt in de wereld valt in het niet bij de pure fucking ellende die islam heeft gebracht naar alles waar het mee in aanraking is gekomen.
Wat ik mij terzijde even afvraag; Wat krijgen de ''goede'' dames in het islamitische hiernamaals?quote:Op zondag 2 maart 2025 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Juist vanwege die aanwezigheid van 'een dame' heb ik een aversie tegen conservatieve religieuze engnekken en hun primitieve ideeën over 'die dame'.
Wat dat trouwen betreft; blijf jij jouw 'dame' ook in het hiernamaals trouw, of is het dan gewoon lekker losgaan op die 40 'dames' die je verdient hebt omdat je oh zo religieus bent geweest?
Vrouwen doen er voor de Banshee's van de wereld totaal niet toe. Vleespoppen hier en in het hiernamaals.quote:Op zondag 2 maart 2025 00:08 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nu is dat verstoten worden natuurlijk niet leuk, maar dat soort shit zie je elders ook, zoals bij Jehova's getuigen. Ik vind dat echt totaal idiote kutzooi. Maar, waar de islam nu echt ''bijzonder'' in is, is dat het een cultuur met zich mee draagt waarbij -in dat soort gevallen- een rechtvaardiging/motivatie voor de dood te vinden is, zoals laats met die ''verwesterste'' jonge vrouw die omwille van de eer van de familie dood moest.
En sterker nog, in tal van islamitische landen staat op afvalligheid de doodstraf.
''Jij bent als moslim geboren, maar wil de islam nu verlaten? Dan moet en ga je dood.''
Wie dit niet gestoord vind, is zelf gestoord. (Of ja, dus; moslim).
En dan krijg je vaak van niet-moslims als verweer dat domme defensieve gezwets als in ''ja maar er zijn heel veel stromingen binnen in de islam blablabla'' wat nergens in deze discussie op slaat want alle aanhangers van de islamitische wereldgemeenschap (de ''oemha'') beginnen allemaal bij dat boek waar niet te missen oproepen tot geweld te vinden zijn, en allemaal zien ze een barbaarse en pedofiele moordenaar als ''perfect rolmodel''. Over gestoord gesproken.
''Ja maar, zo worden ''gematigde'' moslims over diezelfde gestoorde kam geschoren''. Ja fuck-ing duh. Wellicht zou het ietsie pietsie helpen met de ''islamofobie'' & ''moslimhaat'' hier als we hier in grote getalen de ''gematigde'' moslims over straat zouden zien gaan om zich te verzetten tegen de gestoorde bovengenoemde dingen die plaats vinden uit naam van de islam.
Maar nee.
Want ''eer'' en een compleet gebrek aan zelfreflectie, want ''islam''. En gesterkt door de usefull deugbrigade, lekker wentelend in de slachtofferrol.
En zo kan de barbaarse kern van de islam als onkruid, als een virus, als kwaadaardig kanker, verder woekeren -onschuldige cellen consumerend- tot dat er een zwarte homogene massa overblijft waarbij gestoorde barbaarsheid de norm is. Dit hebben we de afgelopen 40 a 50 jaar gezien bij landen die nu islamitisch zijn, en een soortgelijke dynamiek begint nu hier ook heel erg langzaam maar zeker steeds meer te spelen.
De weg naar gestoorde barbaarsheid ligt voor ons, en het zal je niet verbazen dat de zogenaamde ''gematigde'' moslims hier zich erg ''fier'' hierover voelen.
[..]
Wat ik mij terzijde even afvraag; Wat krijgen de ''goede'' dames in het islamitische hiernamaals?
Een keuken vol bronzige en hengstige jongheren? Of het ultieme geluk om voor eeuwig dienaar van de man te mogen zijn?
En hiermee toon je direct zijn punt aan.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 23:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De snelheid waar jij mee replyed toont een gebrek aan een dame in jouw leven.
Huw een Marokkaanse schone en thank me later. Wel eerst Moslim worden aub. Als zels voormannen van de PVV het kunnen worden dan ook jij met je vochtige balsamico mondje.²
Je lijkt een aversie tegen haar te hebben. Want je bent hier heel de dag. Reacties binnen 5 seconden geven op een post duiden niet bepaald op een liefdevolle relatie. Maar nu genoeg over jou. Dit topic gaat over de Ramadan.quote:Op zondag 2 maart 2025 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Juist vanwege die aanwezigheid van 'een dame' heb ik een aversie tegen conservatieve religieuze engnekken en hun primitieve ideeën over 'die dame'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |