abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 28 februari 2025 @ 20:05:53 #26
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216867428
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 20:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is simpelweg onhandig. Hij had dit spelletje even moeten meespelen om die deal te krijgen. Dat zou ook een flinke dreun zijn richting Poetin. Als de VS economische belangen heeft in Oekraïne, staat er voor de VS veel op het spel, dat kan als een voedingsbodem zijn voor veiligheidsgaranties. Met de VS achter zich staat Oekraïne voorlopig goed. Wij kunnen als Europa zulke garanties momenteel helaas niet bieden.
Maar je kan niet verwachten dat Zelensky een deal ondertekend zonder directe veiligheidsgarantie, geen NAVO, afgeven van grondstoffen, weggeven van grondgebied etc. Denk ook niet dat meerderheid Oekraïners dat zouden willen.
pi_216867429
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 19:53 schreef phpmystyle het volgende: [..] Ik heb ook het gevoel dat hij er teveel alleen voor staat, puur gevoel. je ziet de moedeloosheid in zijn gezicht. Ik vind dat hij zich knap staande houdt. Ik zou dat werk niet kunnen doen. Hij is omringd met onbetrouwbare mogendheden. Hij kan niemand vertrouwen, EU niet, Trumpt niet, Poetin niet. Niemand niet.
Er zijn nu al 2 hechte en persoonlijke adviseurs van hem uit dienst gezet, en die moesten op een gegeven moment vluchten. Beide zeggen dat het een karaktertrek is van Zelensky om zelf alles te willen doen, weinig tegenspraak duldt en zeer gedreven is om in de picture te blijven. Afgezien van alle zichtbare goede dingen die hij heeft kunnen doen voor Oekraïne.

Ik vermoed zomaar dat de staf via Intel in de VS veel meer weet dan wij, de CIA is zeer betrokken geweest de hele oorlog en in Kiev. Het is natuurlijk wel een terugkomend gebeuren dat Z heel goed is in de emotie over te brengen en zodoende steun, geld en wapens heeft gehaald over de hele wereld.

Maar hier ging dat helemaal niet goed. Hij had er nooit heen moeten gaan. Ws door interne druk moest hij er wel heen. Ik vraag me nu dan ook af hoe hij in Oekraïne wordt ontvangen. Na deze gebeurtenis en openbare ruzie zie ik hem nog wel aftreden.
Vakman pur sang
pi_216867430
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 20:00 schreef Strani het volgende:
Het erge is dat het niet genoeg zal zijn dat een democraat de volgende verkiezing wint. Deze hele situatie laat zien dat het fascisme in de VS zo enorm voet aan de grond heeft gekregen dat het niet zomaar meer uit te roeien valt. De keer erna zal wellicht weer een extremist winnen, enzovoort.

Europa moet dit maar als voorbeeld gebruiken en de strijd tegen fascisten (en mensen die 'er begrip voor hebben') vanaf nu keihard aangaan.
Vance noemde Trump ooit een Amerikaanse Hitler. Ongeveer elke topfunctionaris heet Trump unfit genoemd maar prijst hem nu. Vanuit de republikeinse partij moet je ook niet teveel verwachten.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_216867432
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 20:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is simpelweg onhandig. Hij had dit spelletje even moeten meespelen om die deal te krijgen. Dat zou ook een flinke dreun zijn richting Poetin. Als de VS economische belangen heeft in Oekraïne, staat er voor de VS veel op het spel, dat kan als een voedingsbodem zijn voor veiligheidsgaranties. Met de VS achter zich staat Oekraïne voorlopig goed. Wij kunnen als Europa zulke garanties momenteel helaas niet bieden.
We weten niet wat de deal / voorstel is. En dit zegt natuurlijk nog niks, kan best zijn dat zelensky overmorgen wel tekent.

Want lijkt me niet dat ze nu pas de details door bespraken.

Dus erg benieuwd wat er gebeurde
  vrijdag 28 februari 2025 @ 20:06:16 #30
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216867434
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 20:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het gevecht dat Oek voert heeft nauwelijks perspectief. Dat hadden de geallieerden wel toen de USSR terug vocht.
Het is soms beter om je verlies te nemen.
Dan was Nederland nu een Duitse vazalstaat.

Immers, als elk land 'zonder perspectief' zichzelf verdedigt, en je verlies nemen 'beter' is, geldt dat in alle gevallen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216867435
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 20:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als Oekraïne deze deal had getekend was het dus wél een partner van de VS geweest.
“Partner”.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 20:06:17 #32
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_216867436
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 20:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, jij wenst Westerse politici meteen maar dood als ze niet doen wat jij willen? Rare post. Doe even normaal joh.
Heel terecht dat hij dat wenst. Net zoals ik snap dat mensen sympathie kunnen opbrengen voor degene die de directeur van de zorgverzekaar heeft omgelegd. Als iemands leven meer schade en ellende oplevert dan iemands dood, dan is het begrijpelijk dat mensen het tweede prefereren.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  Redactie Sport vrijdag 28 februari 2025 @ 20:06:24 #33
274204 crew  Mexicanobakker
pi_216867437
De derde wereldoorlog is nu dichtbij, met dank aan de onbetrouwbaarheid van Amerika.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_216867438
Ik zei het eerder deze maand al een paar keer. Trump is zo gek als een deur net als Alexander I op het Congres van Wenen. De laatste wilde zelfs een duel met pistolen uitvechten tegen Klemens von Metternich (de centrale onderhandelaar op dat congres) , omdat Von Metternich iets had gezegd wat Alexander I niet zinde bij een één-op-één gesprek tussen die twee..
pi_216867439
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 20:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als Oekraïne deze deal had getekend was het dus wél een partner van de VS geweest.
En wat heb je precies aan dat partnerschap als de lui die daar de dienst uitmaken geen seconde erover twijfelen om je een dolk in je rug te steken? Dan maakt die eventuele afhankelijkheid je eerder zwakker dan sterker.
pi_216867442
Gelukkig hebben wij Ursula die het wel ff gaat fixen.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_216867443
quote:

[..]
Ah, jij wenst Westerse politici meteen maar dood als ze niet doen wat jij willen? Rare post. Doe even normaal joh.
Doodwensen mag niet O-) , maar als dit soort lieden niet zouden bestaan was het een betere wereld hoor. Dat valt moeilijk te ontkennen.
pi_216867446
Tsjah, wel te verwachten natuurlijk dit.
Trump wil iets terug hebben voor de Amerikaanse hulp en Zelensky is zelfverzekerd genoeg om er niet in mee te gaan.

In principe verandert dit niet direct iets.
Mocht Amerika nu de hulp stopzetten aan Oekraïne dan nog is het afhankelijk van Europa/de voortgang van de oorlog zelf.

Alleen vanuit een een afstand gekeken/zonder moraal erin meegenomen, waarom zou Amerika zich al te druk maken over een oorlog op een ander continent, waarbij je directe bondgenoten (EU/Navo landen) op dat continent met zijn allen ongeveer net evenveel leveren als zij zelf.
  Moderator vrijdag 28 februari 2025 @ 20:06:43 #39
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216867447
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 20:04 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ja natuurlijk, die jonge jongens en meisjes lopen geheel vrijwilliger het maanlandschap op om vervolgens als kanonnenvoer te dienen. In het begin van de oorlog was het moreel misschien hoog, maar nu jaren later is de oorlog gewoon een uitputtingsslag waar niemand meer op zit te wachten. Je schetst het beeld te romantisch.
Oh, er is niks romantisch aan hoor, pure noodzaak op leven en dood.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 20:07:20 #40
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_216867453
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 20:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
De derde wereldoorlog is nu dichtbij, met dank aan de onbetrouwbaarheid van Amerika.
_O- _O- _O- ja hoor, pak je wapen maar vast en trek richting het front!
Le Diable
  vrijdag 28 februari 2025 @ 20:07:25 #41
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216867455
Die Trump is werkelijk waar knettergek. "Niet dankbaar"... alsof men niet al jaren in oorlog is.

Europa heeft een grove fout gemaakt afhankelijk te willen zijn van de VS.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_216867457
quote:

[..]
:')

Gelukkig geven Vance en Trump wel om elk mensenleven in Oekraïne
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_216867465
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 20:06 schreef Korenfok het volgende:

[..]
We weten niet wat de deal / voorstel is. En dit zegt natuurlijk nog niks, kan best zijn dat zelensky overmorgen wel tekent.

Want lijkt me niet dat ze nu pas de details door bespraken.

Dus erg benieuwd wat er gebeurde
https://kyivindependent.c(...)e-mineral-agreement/

Dat is de deal, de volle tekst ervan, en niets ervan is een garantie voor de toekomst van Oekraïne.
pi_216867467
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 20:00 schreef Chadi het volgende:
Zelensky weer een illusie armer
Poetin steunt Hamas.
  Moderator vrijdag 28 februari 2025 @ 20:08:13 #45
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216867468
Nou we zullen zien of Trump nu weer aan de pik van Putin gaat slobberen.
pi_216867469
Zelensky met z'n grote mond (in het witte huis) terwijl hij compleet afhankelijk is van de VS.
pi_216867470
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 20:04 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Oekraine kan ook kapot gaan na het beëindigen van deze oorlog. Onder andere door economisch aan de ketting te liggen bij de Vs en leeggezogen te worden.
In deze deal zou men economisch niet leeg worden gezogen door de VS.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216867472
Aan de al verwijderde persoon die het had over linkse illusies over "het kwaad": als je dat na vanavond nog ontkent, dan ben je als mens failliet.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 20:09:02 #49
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216867477
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 20:06 schreef CryptoPunk het volgende:
Gelukkig hebben wij Ursula die het wel ff gaat fixen.
Die gaat er helemaal niet over. Dat is Kaja Kallas
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_216867478
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 20:06 schreef Momo het volgende:

[..]
Oh, er is niks romantisch aan hoor, pure noodzaak op leven en dood.
Dit is altijd hetzelfde geneuzel. Oorlog is bittere noodzaak door de aanwezigheid van agressors. Schaar je je achter een agressor dan kun je niet stellen dat de tegenpartij de oorlog moet stoppen. Dan snap je er gewoon geen reet van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')