Jane | vrijdag 28 februari 2025 @ 11:25 |
Wanneer en hoe laat![]() Waar te zien • F1TV • Viaplay Wie rijdt wanneer ![]() | |
ESF1Gamer | vrijdag 28 februari 2025 @ 11:26 |
Het is blijkbaar een samenwerking tussen F1TV en SkyTv commentatoren tijdens deze testdagen. | |
Jane | vrijdag 28 februari 2025 @ 11:26 |
Lawson ziet er ineens een stuk ouder uit dan voor de winter. | |
Red_85 | vrijdag 28 februari 2025 @ 11:31 |
Gaan we dit nu het hele jaar krijgen? | |
Red_85 | vrijdag 28 februari 2025 @ 11:31 |
BeaVer! | |
TweedeKlum | vrijdag 28 februari 2025 @ 11:32 |
![]() ![]() ![]() | |
Jane | vrijdag 28 februari 2025 @ 11:32 |
Laten we hopen dat Max doorgaans vóór Bearman rijdt. | |
Pinnenmutske | vrijdag 28 februari 2025 @ 11:33 |
Dus als ik het goed begrijp wisselen ze van driver ![]() | |
WheeledWarrior | vrijdag 28 februari 2025 @ 11:33 |
| |
ESF1Gamer | vrijdag 28 februari 2025 @ 11:34 |
![]() | |
Red_85 | vrijdag 28 februari 2025 @ 11:46 |
Sorry, maar ik zie m ff niet. | |
WheeledWarrior | vrijdag 28 februari 2025 @ 11:47 |
Butgroper denk ik. | |
Zipportal | vrijdag 28 februari 2025 @ 11:50 |
Tied voor een voodoopop. @3rr0r | |
ChevyCaprice | vrijdag 28 februari 2025 @ 11:56 |
Ze hebben maar 1 auto die ze mogen rijden per team dus inderdaad. | |
Managarm | vrijdag 28 februari 2025 @ 12:13 |
Bagger F1Tv heeft ondersteuning Firefox stopgezet.Glasbakcircuit, de harde versie van zand. | |
ChevyCaprice | vrijdag 28 februari 2025 @ 12:30 |
Klopt. Echt onzin. Schijnt een workaround voor te zijn wat je kan vinden in het f1t topic. | |
ChevyCaprice | vrijdag 28 februari 2025 @ 13:10 |
Rode vlag. Reed ineens een bus langs het circuit. lol | |
chufi | vrijdag 28 februari 2025 @ 13:10 |
lijnbus op de baan ... | |
DKUp | vrijdag 28 februari 2025 @ 13:29 |
Busje komt zo. Benieuwd of die nieuwe neus de boel gaat verbeteren. | |
ChevyCaprice | vrijdag 28 februari 2025 @ 13:32 |
Dat zei Michael Jackson ook af en toe | |
DKUp | vrijdag 28 februari 2025 @ 13:36 |
Vanuit deze test kan je nog niet echt wat zeggen. | |
hoatzin | vrijdag 28 februari 2025 @ 13:42 |
Doe het dan ook niet! | |
ChevyCaprice | vrijdag 28 februari 2025 @ 13:43 |
Goed om te weten. | |
Tijn | vrijdag 28 februari 2025 @ 13:44 |
Ja, wtf. Op m'n oude iPad werkt de F1TV app ook niet meer. | |
ChevyCaprice | vrijdag 28 februari 2025 @ 13:45 |
Ferrari veel overstuur T13 | |
ChevyCaprice | vrijdag 28 februari 2025 @ 13:50 |
Interessant detail: Lawson en Sainz de enigen zonder tijd vandaag. | |
DKUp | vrijdag 28 februari 2025 @ 14:07 |
Nieuwe vloer voor Verstappen. Hij is weer in de pit. | |
ESF1Gamer | vrijdag 28 februari 2025 @ 14:10 |
Hij kan zijn auto ook nooit heel houden | |
alpeko | vrijdag 28 februari 2025 @ 14:12 |
Visgraat? | |
Tijn | vrijdag 28 februari 2025 @ 14:15 |
Hij is alweer op de baan. Lijkt me niet dat ze in 7 minuten de vloer hebben vervangen. | |
DKUp | vrijdag 28 februari 2025 @ 14:16 |
Hij was deze middag nog niet buiten geweest. | |
ChevyCaprice | vrijdag 28 februari 2025 @ 14:18 |
![]() | |
ChevyCaprice | vrijdag 28 februari 2025 @ 14:20 |
En een lock. Hij is niet blij denk ik. ![]() | |
DKUp | vrijdag 28 februari 2025 @ 14:22 |
Die twee runs zagen er niet goed uit. | |
ChevyCaprice | vrijdag 28 februari 2025 @ 14:24 |
Ja dat kunnen ze hierboven zien. | |
ChevyCaprice | vrijdag 28 februari 2025 @ 14:41 |
Heb nu zelf ook die FireFox user agent plugin. F1TV werkt nu ineens perfect. Echt zo dom (lol) | |
Red_85 | vrijdag 28 februari 2025 @ 14:55 |
Dat zag er in 1x een stuk strakker uit bij Max' bakkie. | |
DKUp | vrijdag 28 februari 2025 @ 14:59 |
1 sec verschil ook meteen. | |
DKUp | vrijdag 28 februari 2025 @ 15:03 |
Hamilton in zijn Ferrari outfit met een parelketting en oorbellen ziet er ook heel bijzonder uit op het tweede scherm….. | |
ChevyCaprice | vrijdag 28 februari 2025 @ 15:04 |
Die man heeft wel echt insane veel stijl voor een F1 coureur | |
StephanL | vrijdag 28 februari 2025 @ 15:08 |
Jahahaa ![]() ![]() ![]() | |
DKUp | vrijdag 28 februari 2025 @ 15:09 |
“Het lek is boven!” | |
Starflyer | vrijdag 28 februari 2025 @ 15:09 |
Dat was een olielek bij de motor. | |
ChevyCaprice | vrijdag 28 februari 2025 @ 15:09 |
Deze flowvis is ook vrij even verdeeld over de zijkant![]() | |
DKUp | vrijdag 28 februari 2025 @ 15:10 |
Ja hij is er veel mee bezig. | |
DKUp | vrijdag 28 februari 2025 @ 15:11 |
Ah bij F1TV hadden ze het over een nieuwe vloer. | |
3rr0r | vrijdag 28 februari 2025 @ 15:12 |
Voodoopop Premium nemen | |
Droopie | vrijdag 28 februari 2025 @ 15:20 |
Ik trek hier toch wel conclusies uit hoor. | |
ChevyCaprice | vrijdag 28 februari 2025 @ 15:35 |
Dat is al van ff geleden. Na wat aanpassingen staat die weer eerste | |
DKUp | vrijdag 28 februari 2025 @ 15:37 |
Die dramatische stuurbewegingen zijn nu wel weg. Zag er wel slecht uit daarstraks. | |
Wienerschnitzels | vrijdag 28 februari 2025 @ 15:39 |
Red Bull wel relatief veel binnen gestaan met de schermen voor de garage deze drie dagen. | |
ESF1Gamer | vrijdag 28 februari 2025 @ 15:45 |
Stroll heeft weer geen zin | |
ChevyCaprice | vrijdag 28 februari 2025 @ 15:51 |
Dan zullen ze veel vertrouwen hebben in de betrouwbaarheid | |
ESF1Gamer | vrijdag 28 februari 2025 @ 15:54 |
Stroll het lachertje van de grid. | |
HiDiHo | vrijdag 28 februari 2025 @ 16:27 |
Max ![]() | |
Jane | vrijdag 28 februari 2025 @ 16:40 |
Rondje van Max | |
HiDiHo | vrijdag 28 februari 2025 @ 16:43 |
Koude bandjes?![]() | |
Nattekat | vrijdag 28 februari 2025 @ 16:45 |
Tijd voor het zinloze conclusies trekken? Ja? Top. Williams WCC en WDC ![]() | |
ESF1Gamer | vrijdag 28 februari 2025 @ 16:48 |
Klaar met werken? | |
Nattekat | vrijdag 28 februari 2025 @ 16:50 |
Nee, ik stuurde die post tijdens m'n lunchpauze en hij kwam er eindelijk doorheen. | |
ESF1Gamer | vrijdag 28 februari 2025 @ 16:58 |
Bij F1TV hebben ze over Aston Martin en hun problemen met de auto. Het enige probleem bij Aston Martin is Lance Stroll | |
HiDiHo | vrijdag 28 februari 2025 @ 17:05 |
![]() | |
HiDiHo | vrijdag 28 februari 2025 @ 17:07 |
En dat was hem weer....![]() ![]() Tot over twee weken ![]() | |
THEFXR | vrijdag 28 februari 2025 @ 17:30 |
ik ontdek nu pas dit topic, lekker die aparte topics had makkelijk in algemeen gekund | |
THEFXR | vrijdag 28 februari 2025 @ 17:34 |
Bekijk deze YouTube-video | |
Starflyer | vrijdag 28 februari 2025 @ 18:00 |
Die schijnt ziek te zijn. | |
WheeledWarrior | vrijdag 28 februari 2025 @ 18:31 |
Jack Plooij. Niet geklikt. | |
SiGNe | vrijdag 28 februari 2025 @ 20:13 |
Jack heeft ook de Ozempic ontdekt. ![]() | |
Nebelwerfer | vrijdag 28 februari 2025 @ 20:22 |
Toch waren de winter tests in de saaie jaren met Mercedes dominantie boeiender. :p | |
Peterselieman | vrijdag 28 februari 2025 @ 20:31 |
Mijn volgorde na de testdagen: 1. McLaren 2/3. Ferrari en Mercedes 4. RBR | |
Nattekat | vrijdag 28 februari 2025 @ 20:56 |
Mijn volgorde: 1. Geen idee 10. Haas | |
Droopie | vrijdag 28 februari 2025 @ 21:03 |
Dat vind ik dan na 3 dagen een beetje voorbarig ![]() Maar idd hoor, heel misschien heeft het een verzachtende omstandigheid? Maar ze hebben niets medegedeeld dat niet klaar waren of zaten te wachten op iets. | |
PzKpfw | zaterdag 1 maart 2025 @ 00:49 |
Ik vrees een zwaar seizoen voor Red Bull. | |
SiGNe | zaterdag 1 maart 2025 @ 03:56 |
Hoogstens voor Lawson..Max redt 't wel weer. Belangrijkste is dat RB er dit jaar beter voor staat dan vorig jaar bij de tests, de wagen is stabiel, doet wat Max wil en dat is het belangrijkst. Ferrari staat er altijd wel goed bij bij de pre tests maar falen dan bij de echte start van het seizoen, zijn dan alweer ingehaald. En eigenlijk alle teams hebben Red Bull gekopieerd dit jaar.. kennelijk hebben die vorig jaar toch iets goeds gedaan. | |
ChevyCaprice | zaterdag 1 maart 2025 @ 06:50 |
De tes was beter dan vorig jaar? Waar leid je dat uit af? Vorig jaar waren ze superieur in het begin. | |
PzKpfw | zaterdag 1 maart 2025 @ 08:20 |
In welke zin zou Max het gaan redden? In principe heeft hij dit seizoen alleen maar te verliezen. | |
Tarado | zaterdag 1 maart 2025 @ 08:21 |
Klopt ja, die auto kon alleen slecht doorontwikkeld worden, als ik het goed begrijp hebben ze de koeling aangepast omdat die de aero ontwikkeling in de weg zat, vandaar ook die kinderziektes met lekken etc. Als Max met deze auto dichtbij McLaren zit de eerste race, dan komt het wel goed verwacht ik qua ontwikkeling en meedoen om kampioenschap. | |
Jane | zaterdag 1 maart 2025 @ 10:10 |
Qua (gebrek aan) doorontwikkeling was vorig seizoen wel ongebruikelijk voor RBR. Hopelijk lukt het dit jaar beter. | |
Wienerschnitzels | zaterdag 1 maart 2025 @ 10:20 |
Ik heb dan toch een andere test gezien, RB had de wagen veel achter de schermen staan (waar strenge regels over zijn wanneer je die mag hebben staan) wat duidt op veel veranderingen en/of problemen met de wagen. Ook het minste aantal rondjes van iedereen gereden. Zeker een Lawson wil je zoveel mogelijk rondjes geven en ga je echt niet binnen houden uit luxe. Qua snelheid zal het allemaal in orde zijn (top-4 lijkt heel dicht bij elkaar te zitten), maar ik vrees een beetje voor een smalle window naar de optimale setup (hetzelfde probleem als vorig seizoen) en misschien ook wel wat betrouwbaarheidsproblemen. | |
DKUp | zaterdag 1 maart 2025 @ 11:36 |
McLaren lijkt in ieder geval weer prima te draaien. Ferrari, Mercedes en Red Bull Racing daaronder en kan nog alle kanten op. Mercedes is beter als het koud is, dus ja ze zeggen het zelf ook nog niet te weten. | |
Starflyer | zaterdag 1 maart 2025 @ 11:39 |
Ferrari lijkt in ieder geval weer veel last te hebben van bandendegradatie. Zeker als het wat warmer is, zoals op de vrijdag. Schijnt volgens de geruchten ook de reden te zijn dat de racesim van Hamilton is afgebroken. | |
Tarado | zaterdag 1 maart 2025 @ 11:48 |
Daarom, het is leuk om de snelste rondjes te vergelijken, maar niet meer dan dat, over 1 ronde was Ferrari altijd al snel. | |
SiGNe | zaterdag 1 maart 2025 @ 13:22 |
Precies, dat dus.. Max klaagde vorig jaar veel over de bestuurbaarheid van de auto, zegt dat de nieuwe auto nu al beter aanvoelt. Dan sta je er beter voor, dan kan de auto ook doorontwikkeld worden ipv dat fouten eerst hersteld moeten worden | |
Droopie | zaterdag 1 maart 2025 @ 13:28 |
Het kan ook zijn dat alle data prima overeen komt met de simulatie en dat ze het echt als testprogramma's zien van de auto en niet voor een coureur. Wat zijn (even grof weg) de regels dan voor de schermen? Moet die garage openstaan tenzij de auto uit elkaar ligt ter voorkoming van kopieeren/ foto's? Grappig , wist ik niet ![]() | |
ChevyCaprice | zaterdag 1 maart 2025 @ 13:42 |
Dit zei Max vorig jaar In essentie hetzelfde als deze week dus. Hij vertelde deze week dat de balans er was maar dat ze nog performance moeten zoeken. | |
Wienerschnitzels | zaterdag 1 maart 2025 @ 13:57 |
Uit mijn hoofd moet de vloer eraf liggen. Dat is echt wishful thinking. Ontwikkeling is wel een interessant thema dit jaar, want er gaat een punt zijn dat je de focus op 2026 moet gaan leggen en hoe eerder hoe beter theoretisch. Je ziet bijvoorbeeld nu al dat een Williams enkel doorontwikkeld heeft t.o.v. vorig jaar en zelfs min of meer dezelfde monocoque gebruikt en zo kan je meer teams invullen die heel weinig gaan ontwikkelen dit jaar. | |
Tarado | zaterdag 1 maart 2025 @ 15:27 |
Dat zei hij een jaar geleden, dat is ook vorig jaar uiteraard, maar we hebben het over die periode dat de ontwikkeling van de auto stokte. | |
Nieuwschierig | zaterdag 1 maart 2025 @ 16:42 |
Mwa, als ze in de laatste uren van het testen nog steeds met die groene vloeistof rijden dan wijst dat er niet op dat ze alles voor elkaar hebben. | |
Tarado | zaterdag 1 maart 2025 @ 16:47 |
Dat zegt ook niet alles, dat kan van een set up keuze zijn voor een bepaald circuit die ze willen bekijken, uiteindelijk is er verdomd weinig tijd om te zien of nieuwe onderdelen werken. | |
THEFXR | zaterdag 1 maart 2025 @ 20:33 |
ik denk dar RB het 4de team is. | |
Nieuwschierig | zondag 2 maart 2025 @ 11:04 |
Zack Brown zei gisteren op CNN dat geen enkel team in paniek hoeft te raken als ze de eerste 3 races tegenvallen omdat het seizoen zo lang is. Maar mocht dat bij Red Bull gebeuren, en Max heeft geen auto gekregen waarmee hij kan winnen, dan verwacht hij dat Max zal gaan flippen en RB door interne conflicten ineenstorten. | |
PzKpfw | zondag 2 maart 2025 @ 11:09 |
'My tyres are dead/done' incoming x1000 ![]() | |
Nebelwerfer | zondag 2 maart 2025 @ 13:05 |
Flippen zoals hij vorig jaar flipte toen de rb minder was dan de mclaren? | |
SiGNe | zondag 2 maart 2025 @ 15:21 |
![]() | |
ChevyCaprice | zondag 2 maart 2025 @ 15:22 |
Hoop het wel. Dat was altijd signaal voor de snelste ronde | |
SiGNe | zondag 2 maart 2025 @ 15:24 |
De grote Zak heeft echt een hekel aan Max en Red Bull, speelt ook smerige spelletjes om RB straffen aan te naaien. Sinds Norris eindelijk zijn eerste race gewonnen heeft is het die man in de bol geslagen. | |
THEFXR | zondag 2 maart 2025 @ 16:28 |
zal je zien dat Ferrari ineens Mclaren voorbij rijdt en Zak het verkeerde paard had gekozen. | |
Managarm | zondag 2 maart 2025 @ 16:48 |
Incomming fastest lap. | |
Nieuwschierig | zondag 2 maart 2025 @ 16:51 |
Dat hij zich op de baan maar ook binnen het team heel onaangenaam gaat gedragen als het niet gaat zoals hij wil. Hij zei trouwens eerst wel dat Max de snelste rijder is maar vervolgde dus dat met intern geruzie bij RB het er voor kan zorgen dat het dit seizoen niet meer goed komt. | |
Nebelwerfer | zondag 2 maart 2025 @ 17:14 |
Volgens mij is ie vorig jaar kampioen geworden met een auto die het halve jaar niet deed wat ie wilde. Brown moet op zijn eigen zaken letten. | |
Nieuwschierig | zondag 2 maart 2025 @ 17:29 |
Hij werd er ook maar naar gevraagd door CNN. En natuurlijk hoopt hij dat een snelle concurrent een zwakke auto heeft. | |
Tarado | zondag 2 maart 2025 @ 17:32 |
Zak is gewoon een beetje bang, maar wat moet je met dit soort geleuter voor er 1km geracet is? | |
Nieuwschierig | zondag 2 maart 2025 @ 20:44 |
Klopt wel. Maar hij ziet het als een kans om voor de rest van het seizoen van RB af te komen als daar na 3 of 4 races de pleuris uitbreekt. Waarschijnlijk verwacht hij dat McLaren de rest wel kan hebben. | |
Tarado | zondag 2 maart 2025 @ 20:48 |
Dat gebeurt toch niet en dan nog, vorig jaar stond het daar zo'n beetje in brand en werd Verstappen nog kampioen. Enige wat Zak kan helpen is als z'n auto een halve seconde per rondje sneller is, de rest is ruis. | |
AnneX | zondag 2 maart 2025 @ 21:10 |
Hoe kan dat dan? dat ferrari last van heeft van bandendegradatie? Hullie hebben toch allen dezelfde banden. Is daar een uitleg voor? B.v.d. # leek | |
Droopie | zondag 2 maart 2025 @ 21:21 |
Misschien heb je hier wat aan ![]() https://www.raceteq.com/a(...)adation-in-formula-1 | |
AnneX | zondag 2 maart 2025 @ 21:28 |
Dank je. Het is de theorie die ik wel kan volgen. Alleen begrijp ik niet, dat specifiek ferrari wordt genoemd. Het heeft (dus) te maken met bandenmanagement. Alsof Lewis dat niet beheerst? | |
Droopie | zondag 2 maart 2025 @ 21:31 |
Er zitten hier veel echte kenners, maar heel basic (in mijn hoofd), stel een wagen drukt te veel op de grond (door bv de afstelling of bouw van de auto) dan slijt de band meer dan als de auto over de weg zweeft Maar drukt de band goed op de weg zal ie waarschijnlijk meer grip hebben, dan een auto die weinig contact met de grond heeft. | |
Managarm | zondag 2 maart 2025 @ 21:31 |
Ik denk dat het meer met de auto te maken heeft dan met de coureur, er zit nog iets niet goed. | |
bedachtzaam | zondag 2 maart 2025 @ 22:03 |
Daar is niet zomaar een antwoord op te geven. 1 krijgen de banden niet in goed in het juiste temperatuurbereik waardoor ze minder grip leveren en sneller slijten. 2 glijden, alle kleine glij momenten dragen bij aan slijtage van de banden. Dat glijden gebeurt door te weinig neerwaartse druk en of een onbalans over/onderstuur in langzamere bochten. 3 Afstelling, hoek, toe/uitspoor. | |
ChevyCaprice | zondag 2 maart 2025 @ 22:16 |
Heeft inderdaad te maken met hoe goed is je auto gebouwd. Stel je hebt meer grip met jouw auto dan een andere dan kan je harder door een bocht met een lagere slijtage omdat je minder glijdt. Achterkant ook bijvoorbeeld, stel je kan goed goed op je gas zonder dat je achterbanden doordraaien (veel tractie dus) kan je je banden achter beter houden met dezelfde hoge snelheid dan een auto met minder goede tractie. | |
ChevyCaprice | zondag 2 maart 2025 @ 22:19 |
Soms zie je ook dat een goede kwalificatieronde waarin iemand pole pakt (zoals heel vaak met Leclerc) in de race teniet wordt gedaan omdat over de lange afstand omdat de auto niet op een dusdanig niveau kan houden als je concurrent. Over 1 rondje kan je meekomen maar over 50 rondjes misschien niet. | |
Starflyer | maandag 10 maart 2025 @ 12:54 |
Nu het weer cakeweer is, maar even mijn beknopte analyse van de testen plaatsen. Gebaseerd op de snelste tijden, long runs en racesimulaties kom ik tot de volgende conclusie. 1. McLaren 2/3/4. Red Bull Racing, Mercedes, Ferrari 5/6. Williams, Alpine 7/8. Racing Bulls, Haas 9. Aston Martin 10. Sauber McLaren was tijdens de testen overduidelijk de beste, ondanks dat ze niet voor de snelste tijd gingen, In de racesimulatie op donderdag waren ze echter een klasse apart en ook de racesimulatie van Piastri op vrijdag was de beste van die dag. Wat de snelste tijd betreft, Norris was donderdag blijkbaar sneller dan Sainz, maar heeft die run afgebroken, waardoor die niet op het bord kwam. Achter McLaren is het verschil tussen de topteams erg klein en kan het per circuit verschillen wie er boven komt drijven. Sosieso is het circuit van Bahrein niet representatief voor de eerste races, aangezien Bahrein erg zwaar voor de (achter)banden is en de temperatuur relatief laag was. Red Bull Racing was imho (zeker met de oorspronkelijke vloer) niet zo slecht als dat de problemen doen vermoeden en plaats ik heel licht voor Mercedes en Ferrari, die wat meer problemen met de bandendegradatie leken te hebben, zeker op de vrijdag toen het warmer was (en volgens de geruchten Hamilton daardoor zijn racesimulatie afbrak). In Australië kan het echter weer anders zijn, doordat het circuit een stuk minder zwaar is voor de banden. Ook zou RBR gereden hebben met een lagere motorstand. Daarachter wordt het waarschijnlijk een gevecht tussen Williams en Alpine om de best of de rest. Williams was het snelste in de testsessie (gecompenseerd voor de warmere vrijdag nog altijd P3), maar op de hardere banden werd het verschil groter, wat ook te zien is in de racesimulaties. Ook zouden ze met een wat hogere motorstand gereden hebben. Alpine deed geen racesimulatie maar zat in de long runs achter de top teams en op de C3 ook achter Williams. Racing Bulls zat er verrassend goed bij in de stint op de C1 compound tijdens de racesimulatie op donderdag. De run op de C2 was echter matig en op de C3 zaten ze in de buurt van Alpine. Haas leek zich niet erg te richten op het rijden van snelle tijden en werden een-na-laatste. Hun racesimulatie met Ocon zat echter in de buurt van Lawson en de Racing Bulls. Aston Martin zat in elke categorie in de achterhoede. Bij het zetten van de snelste ronde alleen voor Haas en Sauber en bij long runs op de C2 band alleen voor Racing Bulls en Williams en op de C3 alleen voor Sauber. Sauber lijkt het traagste team van allemaal te zijn. Eigenlijk alleen in de long runs op de C2 zaten ze er redelijk goed bij, verder alleen maar in de achterhoede. Op de C1 band hebben ze niet gereden en de 'racesimulatie' deden ze met twee stints op de C2 band, waar ze maar net voor Williams bleven die wel op de C1 band reden. Bij de long runs op de C3 en in de snelste tijdenlijst stonden ze stijf laatste. |