CharGPT heeft de bekleding ook veel te ver naar beneden getrokken, de orginele gevelbekleding zit boven de ramen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 08:35 schreef tux87 het volgende:
Oeh ik vind die gevelbekleding echt zonde van je huis. Doet me denken aan huizen in België met leien tegen de gevel wat ik altijd heel ouderwets vind ogen..
Hier in de straat hebben ze een houtlook Keralit toegepast in deze situatie. Dat maakt het huis meteen veel jonger ogen.
Dat grijs gaat het sowieso niet worden.quote:Op donderdag 17 april 2025 11:56 schreef Puala het volgende:
Kun je ook een versie maken van de grijze punt icm ook grijs in de strook onderin? Dus de strook die nu donkerbruine stenen zijn?
eens, maar hoe ziet een dambord patroon er dan uit in jouw ogen?quote:Op zaterdag 19 april 2025 20:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
.
Keralit is prima spul maar het blijft er altijd als kunststof uitzien. Dat willen we voor dit huis niet.
Vind jij. Smaak is iets heel subjectiefs. We zoeken rustig verder. Verticale latten heb ik niet echt iets mee.quote:Op zaterdag 19 april 2025 20:51 schreef dop het volgende:
[..]
eens, maar hoe ziet een dambord patroon er dan uit in jouw ogen?
Het springt alleen maat meer in het oog en maakt het bepaald niet mooier, ongeacht welk materiaal of kleur je gebruikt.
Als je een iets andere look wil zou je ook nog voor verticale latten kunnen kiezen.
Het heeft iets militaristisch Oost-Europees , er kunnen zo een paar Spetsnaz uit te voorschijn komen rennen:quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:18 schreef Seven. het volgende:
Gevelbekleding komt weer ter sprake. Ik zag vorige week om de hoek deze Cedral bekleding:
[ link | afbeelding ]
Mooi spul maar ik was niet onder de indruk van de fake houtnerf op zo'n groot oppervlak. Nu heeft Six. vezelcement leien gevonden van hetzelfde merk. Daar ben ik ook wel over te spreken, vooral ook van de klassieke ruitpatronen, en die rechte.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 19 april 2025 21:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Het heeft iets militaristisch Oost-Europees , er kunnen zo een paar Spetnaz uit te voorschijn komen rennen:
[ afbeelding ]
Niet de aandacht erop vestigen: ja, dat ben ik wel met je eens. Kan ook nog wel gebeuren dat we het houtwerk van het huis nog even uitstellen. Dan hoeven we alleen maar voor de aanbouw en de schuur te kiezen, dat idee geeft ook wel rustquote:Op zaterdag 19 april 2025 21:51 schreef dop het volgende:
Smaak is zeker subjectief.
Geen kunststof en geen hout?
Terracotta of aluminium?
Er zijn overigens ook oplossingen van verduurzaamd hout die wel lang mee gaan.
Wat ik wou zeggen, ik zou voor iets kiezen wat niet teveel de aandacht trekt. En dan specifiek in het geval van de nok/voorkant. De gevel is verder netjes en dan vind ik dat het stukje gevel bekleding niet de aandacht moet trekken.
Op op andere plekken waar de bekleding wel de hoofdmoot van het aanzicht is dat natuurlijk anders.
Ik vind de punt zoals die nu is ook niet mooi. Al het houtwerk is trouwens wel in goede staat. Ik ben wel te porren voor de gevelbekleding iets verder naar beneden trekken, wat er dan ook tegenaan komt.quote:Op zaterdag 19 april 2025 22:05 schreef d.k. het volgende:
Dat je de aanbouw wil laten uitspringen snap ik, daar kan je een statement mee maken. Maar die punt bovenin is gewoon wat raar, ook nu al vind ik die niet zo mooi. Kan je die niet ook gewoon metselen? Zodat ie bij de rest past? Al zal het lastig worden om dezelfde kleur te krijgen, eventueel op te lossen met keimen.
Eventueel is bekleden met zink is ook gaaf, al zal dat niet goedkoop zijn vrees ik.
quote:Op zaterdag 19 april 2025 22:05 schreef d.k. het volgende:
Eventueel is bekleden met zink is ook gaaf, al zal dat niet goedkoop zijn vrees ik.
En Gary.quote:Op woensdag 16 april 2025 21:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Haha, is dit het huis van SpongeBob of zo?
Met de nieuwe kozijnen valt die punt wel heel erg uit de toon. Als het hout inderdaad nog goed is dan zou een schilder wonderen kunnen verrichten door de punt en boeidelen in de kleur van de aanbouw of kozijnen te schilderen. Met nieuw schilderwerk kan je weer heel wat jaren vooruit.quote:Op zaterdag 19 april 2025 22:29 schreef Seven. het volgende:
Ik vind de punt zoals die nu is ook niet mooi. Al het houtwerk is trouwens wel in goede staat.
Haha, wel mooi hoe AI van die dichterlijke vrijheid toepast. Zeker niet gek. @monsterd stuurde me ook al een mooie render.quote:Op zondag 20 april 2025 17:22 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Even wat zitten prutsen, maar ik vind t niet gek hoor
Vooral die kamerlamp ja.quote:Op zondag 20 april 2025 17:22 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Even wat zitten prutsen, maar ik vind t niet gek hoor
Hoe dan?quote:Op zondag 20 april 2025 18:50 schreef Seven. het volgende:
Voor de AI liefhebbers, leef je uit!
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |