En dit als plan A niet werktquote:Op donderdag 27 februari 2025 21:57 schreef RamboDirk het volgende:
Pak gewoon die zak doritos vies varken.
Helemaal eens.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:53 schreef Cockwhale het volgende:
Je accepteert wat je niet kunt veranderen en verandert wat je niet kunt accepteren.
Als je het al doet om anderen, dan heeft het meer met begeerd willen worden te maken. Als je het alleen om die reden doet, hou je het denk ik niet lang vol.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:03 schreef LordofLeaves het volgende:
Je gaat toch niet afvallen om een stel vrienden of vreemden te pleasen?!
Klinkt heel goed en ik denk dat je juist bewust bent van de dingen in jezelf.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:20 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..] Toen had ik daarop gereageerd met een vergelijkbaar antwoord, iets van "Ik heb eigenschappen waar ik blij mee ben en eigenschappen waar ik minder blij mee ben. En als die mindere kanten mij teveel in de weg staan, probeer ik mij daarin te ontwikkelen. Volgens mij verschil ik daarmee niet van andere mensen." En toen was het antwoord dat ik niet zo moeilijk moet doen en 'gewoon van mezelf moet leren houden'.
Ik vind het lastig om externe factoren te rijmen met hoe je over jezelf denkt. Als voorbeeld: ik werd door alles en iedereen weggezet als een achterlijke junk, omdat ik mijn heil vond in amfetamine. Vervolgens kreeg ik de diagnose ADHD en kreeg ik wel een soort van bevestiging. Echter wist ik al die tijd hoe het zat voor mezelf en heb ik me daar nooit voor geschaamd, die bevestiging was enkel voor naar de buitenwereld.quote:Op zondag 2 maart 2025 03:48 schreef FrequentieHouder het volgende:
Idem met zelfhaat maar tegenovergestelt.
Vanuit je diepste binnenste geef je jezelf rood licht voor je eigen bestaan.
Ik denk dat het kan ontstaan vanuit intrinsieke of extrensieke faktoren. De extrensieke faktoren zijn de buitenwereld. Mensen, media die vertellen hoe iemand eruit zou moeten zien/ zou moeten zijn.
Als je daar naar luistert en in mee gaat laat je jezelf in de steek. En ben je gevangen in de mening, normen en waarden van blinde, ononderzochte leuzen/ opvattingen.
Intrinsieke haat komt, denk ik, voort uit niet kunnen accepteren of ronduit jezelf verachten van je eigen karakter/gedrag
Ja dat is wel lastigquote:Op donderdag 27 februari 2025 21:58 schreef SemperLibertas het volgende:
Accepteren dat je bepaalde kanten van jezelf haat en erkennen dat je bepaalde kanten van jezelf omarmt en uiteindelijk de gedachte dat het je niet boeit wat mensen daar van vinden en hier met humor mee omgaan zonder te vervallen in aversie naar degenen die kritiek op jouw persoon hebben
Ok groetjes
Ja, vind ik ook een lastige. Ik denk dat er veel grijs gebied is er tussen.quote:Op zondag 2 maart 2025 04:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik vind het lastig om externe factoren te rijmen met hoe je over jezelf denkt. Als voorbeeld: ik werd door alles en iedereen weggezet als een achterlijke junk, omdat ik mijn heil vond in amfetamine. Vervolgens kreeg ik de diagnose ADHD en kreeg ik wel een soort van bevestiging. Echter wist ik al die tijd hoe het zat voor mezelf en heb ik me daar nooit voor geschaamd, die bevestiging was enkel voor naar de buitenwereld.
Ik weet nog steeds niet hoe het zit, maar het gevoel heeft er wel altijd gezeten. Dat is juist wat aan je vreet. Voelen, maar niet weten.quote:Op zondag 2 maart 2025 22:01 schreef FrequentieHouder het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook een lastige. Ik denk dat er veel grijs gebied is er tussen.
Je vertelde in je eerdere post dat zelfhaat bij jou mede te maken had met het niet kennen van jezelf. Maar zo te lezen wist je wel hoe het zat
Ik probeer met je mee te denken, als je dat wil. Maar excuses als ik iets raars zeg. Ik merk dat m’n hersenen niet helder denken de laatste tijd.quote:Op zondag 2 maart 2025 22:11 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet hoe het zit, maar het gevoel heeft er wel altijd gezeten. Dat is juist wat aan je vreet. Voelen, maar niet weten.
Het ging zeker niet stukken beter. Iedereen en zijn moeder had een mening over me en meende die me op te moeten leggen, vandaar ook dat ik praktisch alles wat we dierbaar was kwijtraakte (en mijn shitty baan ook). Ook dat is zelfacceptatie, je niet op laten leggen wat je moet denken of voelen, maar staan achter wat jijzelf denkt en voelt!quote:Op maandag 3 maart 2025 04:18 schreef FrequentieHouder het volgende:
[..]
Ik probeer met je mee te denken, als je dat wil. Maar excuses als ik iets raars zeg. Ik merk dat m’n hersenen niet helder denken de laatste tijd.
Maar kan het zijn dat je al die tijd, toen je jonger was (kind, puber etc) en je adhd had, je lijf tekorten had aan overdrachtshormonen? Amfetamine lijkt chemisch op de neuro transmittors noradrenaline en dopamine (gegoogled)
Je lijf produceerde enorm veel prikkels door de adhd maar ze konden niet doorgeleid wprden omdat er tekort was aan noradrenaline em dopamine. En kreeg je prikkel na prikkel die opbouwde. En jou deed stijgeren?
Tot je amfetamine vond en je je toen stukken beter ging voelen ( betere prikkelgeleiding ??)
Nee.... zelf-acceptatie is vooral dat je je eigen welbevinden niet enkel laat afhangen van de goedkeuring of afkeuring van anderen.quote:Op donderdag 27 februari 2025 21:32 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Heb ik het correct dat zelf-acceptatie vooral inhoudt dat je schijt hebt aan wat anderen wat je zou moeten doen en dat je helemaal zelf bepaalt wat je doet met jouw leven?
Nee het is een stap dichter bij jezelf.quote:Op donderdag 27 februari 2025 21:32 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Heb ik het correct dat zelf-acceptatie vooral inhoudt dat je schijt hebt aan wat anderen wat je zou moeten doen en dat je helemaal zelf bepaalt wat je doet met jouw leven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |