quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:59 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw SiG project:
[..]
https://investeren.sameni(...)berkenwoudestraat-17
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:59 schreef peterc het volgende:
NW SIG Berkenwoudestraat 17 LIVE 6 maart 11.30 uu
met opvallend zinnetje, en eigen inbreng van 8k = mager + p;lus hadden ze voor de foto's de boel wel een bietje kennen ruimen..toch, ff goed googlen nogZelf ben ik nog niet zo enthousiast over het totaal plaatje van dit bedrijfspand.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* De foto's geven mij geen positief beeld
* idem voor Street View
* Geen eigen grond (geen idee of het gemeentelijke erfpacht is) Erfpacht canon ¤ 7.678,32 per jaar.
Zelf laat ik hem lekker lopen.
Die zit nog vóór de Kerst bij Collin Beheerquote:Op dinsdag 4 maart 2025 11:57 schreef Horsemen het volgende:
Nog een nieuwe Collin, deze met een 2e hypotheek op een woonhuis:
AG Financing
¤ 80.000 | 9,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/ag-financing/
De afgelopen jaren was de handel in zonnepanelen natuurlijk super goed maar klaarblijkelijk heeft hij die periode niet gebruik om een spaarpot op te bouwen.
Nu dus weer starten met vooral schulden en dan hopen dat hij de AFM vergunning binnen hengelt.
De 2e hypotheek zou voldoende moeten zijn om te zorgen dat centjes uiteindelijk wel terugkomen en het onderpand ziet er verder oké uit. Zelf denk ik niet dat ik hem meeneem.
Ik vind de combinatie met kinderopvang ook een hele vreemde. Ik zie dit ook niet op de foto's, google of google streetview.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 12:29 schreef Horsemen het volgende:
[..]
[..]
Zelf ben ik nog niet zo enthousiast over het totaal plaatje van dit bedrijfspand.
* De foto's geven mij geen positief beeld
* idem voor Street View
* Geen eigen grond (geen idee of het gemeentelijke erfpacht is) Erfpacht canon ¤ 7.678,32 per jaar.
Zelf laat ik hem lekker lopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zou goed moeten komen door de stok van de tweede hypotheek op het woonhuis op de achterhand.
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 14:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Daar hebben we een accountant in de problemen.3e keer achterstand. Ook in 2023 en 2024 kort het geval geweest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zou goed moeten komen door de stok van de tweede hypotheek op het woonhuis op de achterhand.
ik sla slagers over. Ik heb me al twee of drie keer aan deze bedrijfstak gebrand dus voor mij geen slagers maar ook geen schoenen verkopers meer. Ben überhaupt zeer kritisch op winkeliers die via CF hun zaak willen financieren. Als ik een categorie winkeliers mag noemen waar ik graag in investeer is het Turkse/oriëntaalse supermarkten. Daar heb ik eigenlijk nog nooit betalingsproblemen gehad. Helaas zie ik ze de laatste tijd nooit meer langs komen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 14:46 schreef Fredericm het volgende:
7,5@% wordt het nieuwe normaal bij Collin.
Nu een slagerij, zie er wel gedegen uit, familiebedrijf
Een linkje is welkom
Update ze zijn net betaald op 4/3quote:Op maandag 3 maart 2025 21:45 schreef zeeland6 het volgende:
SiG.
Voerendaal, Kerkplein 78
Heb twee accounts, Bij de ene is schijf 1A wel bijgeschreven, bij het andere account 1A niet. Erg vreemd.
Graan voor Visch is niet bijgeschreven.
Ik begrijp het betaalschema niet helemaal. Op de site zeggen ze met een percentage van 8% te werken, maar dit lijken ze niet toe te passen in het betaalschema of zie ik iets over het hoofd? Aflossingsvrij, dus 10.000*8% (excl kosten) = 800 / 12 maanden is 66,66 en niet 64,34.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:00 schreef KrekelJapie het volgende:
Linkje vakantiepark Duitsland
https://e.geldvoorelkaar.(...)qMh6N27J1AKMrN73o7Dg
2e hypotheek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 06:58 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Ook mooi dat ze de verkoop vestiging in 2024 niet apart noemen maar in mindering brengen op de kosten. Oftewel, wat was nu het resultaat zonder de verkoop...Ik ben uitgegaan van de gekleurde vakjes (en namen) in de EBI, dat komt inderdaad niet overeen met het schema in de pitch. Foutloos blijft moeilijk voor de platformen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GvE hanteert effectieve rente ipv nominale rentequote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:30 schreef boertje2024 het volgende:
[..]
Ik begrijp het betaalschema niet helemaal. Op de site zeggen ze met een percentage van 8% te werken, maar dit lijken ze niet toe te passen in het betaalschema of zie ik iets over het hoofd? Aflossingsvrij, dus 10.000*8% (excl kosten) = 800 / 12 maanden is 66,66 en niet 64,34.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die is er ook niet, het is nu nog een vervallen kantoor. Volgens de tekst hebben ze alleen een huurcontract getekend, de niet nader genoemde kinderopvangorganisatie gaat zelf het pand verbouwen en het bestemmingsplan wijzigen (nou ja, aanvragen bij de gemeente dan neem ik aan). Ik heb daar ook mijn bedenkingen bij.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:57 schreef boertje2024 het volgende:
[..]
Ik vind de combinatie met kinderopvang ook een hele vreemde. Ik zie dit ook niet op de foto's, google of google streetview.
Dankquote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:14 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
GvE hanteert effectieve rente ipv nominale rente
quote:Op maandag 3 maart 2025 19:25 schreef InVestEerder het volgende:
Ik mis van vorige week een betaling van:Vandaag geruisloos alsnog bijgeschreven...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik zal daarin vast niet de enige zijn. Voor mij een beetje zorgelijk want ik zit er, voor mijn begrippen, best dik in.
Dit betreft de laatste aflossingsvrije termijn. Als er nu al problemen ontstaan, dan gaat het nog een hobbelige rit worden.
Ik zie overigens ook, out of the blue, de aflossing van TBR gepland staan voor morgen?
Deze sla ik ook over. Ik geloof dat ik lang geen 6,5% heb gezien.quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:46 schreef zeeland6 het volgende:
CCF
https://www.collincrowdfund.nl/zz-beauty-support-2/
Mooi project voor wie onder de vrijstelling box 3 blijft, want voor 2,5% netto ga ik niet herfinancieren.
ook tegen 6,5%quote:Op woensdag 5 maart 2025 11:04 schreef FokkerCF het volgende:
CRE gaat de Duitse tour op. Zo op eerste oog prima project, maar heb het niet zo op buitenlandse zekerheden
Met zo'n lage LTV snap ik best wel dat ze de hoofdprijs aan rente niet willen betalen. Voor een dergelijke rente (iets lager nog) kun je bij HCN ook een geborgde lening nemen. Nog wel interessant voor een zakelijke investeerder die ook niet op mailtjes van Team Beheer zit te wachtenquote:Op woensdag 5 maart 2025 10:56 schreef boertje2024 het volgende:
Ja, de euribor is de laatste 6 maanden ruim een procent gedaald en de belangstelling voor crowdfunding is nog steeds heel hoog, dus snap ook wel dat partijen proberen met een lagere rente leningen te verkrijgen. Voor deze bedragen stap ik niet in, dan verleg ik mijn spreiding wel iets ten koste van crowdfunding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |