quote:
Dit!! wat fijn dat ik het iemand anders eens zie typen
Er bestaat een gezegde: "Geloof niets van wat je hoort en de helft van wat je ziet".
Wellicht is die anno 2025 in de zgn Post-Truth Era aan revisie toe: "Geloof niets van je hoort en ziet".
Nuance hierbij: Daar bedoel ik niet mee het kansloos ontkennen van voldongen en daadwerkelijke feiten, zoals AJ met z'n Sandy Hook.. of het doordraven en ontkennen van de Maandlanding, of de paranoide Chemtrails, Flat-Earth, etc onzin. Zegge die
belachelijke onzin die slechts is bedoeld om "de put te vergiftigen" (to muddy the water), mensen zichzelf belachelijk te laten maken, en af te leiden van de "Hoofd Kwestie"..
Wat ik wél bedoel, is dat je beste je ogen strak "op de bal" houdt, waarbij je niet opgeeft, je niet laat afleiden en meest belangrijk: Zorg dat de
Kwestie, en niet jijzelf, centraal en ter discussie blijft staan

(wat vrijwel onmogelijk is op Fora, vooral dit Forum). Als je iemand citeert: Dan is dat JOUW boodschap, zo werkt dat hier en elders.. shoot the messenger is hoe we "rollen".
Ik vind jouw opmerking
cruciaal bij wat er zich allemaal afspeelt, dit zou dagelijks herhaalt moeten worden.
Z.g.a.
alles, kan geacteerd, geënsceneerd, georchestreerd en gemanipuleerd zijn.
Ik houd voor mezelf altijd het volgende voorbeeld in gedachten:
Er is een Berg met een flinke sneeuwtop, in het dal van die berg is een schattig dorpje.
Boven aan de berg steekt een onbekend en gecamoufleerd persoon een lawinepijl af, en vlucht weg in het donker van de nacht.
Deze persoon veroorzaakt moedwillig een lawine en het halve dorp raakt bedolven, er vallen vele gewonden en tientallen doden.. de dorpelingen waren totaal verrast, ondanks dat ze wel wisten van het gevaar van lawines. Maar normaal komt de lawine nooit zo ver beneden.
Daar komtie:
- Een lawine is een normaal fenomeen, de 1e gedachte gaat
niet uit naar kwade opzet
- Alle schade aan het dorp, alle gewonden, de doden zijn
echt.. niemand
ontkent de schade, de gewonden noch de doden.
- Niemand van de dorpelingen kan het zich voorstellen dat iemand zò slecht is, om bewust een lawine te veroorzaken. Dit is niet het eerste waar ze aan denken, ookal is het mogelijk: Het lijkt hen onvoorstelbaar, ondenkbaar. Die oorzaak -de kwade opzet- wordt dan ook niet onderzocht door de autoriteiten, zelfs niet nadat enkele overlevenden aangaven een doffe knal te hebben gehoord waar ze wakker van werden.
Deze mensen werden wat opstandig en verwijten de autoriteiten van onwil. De autoriteiten, de andere dorpelingen en de kranten zetten deze mensen vervolgens weg als "paranoia en wappie".. "ze zoeken ook overal wat achter!" gaven zij aan.
Wij weten echter beter, ik heb dit verhaal tenslotte verzonnen

Hopelijk komt over, hoe iets wat jullie of ik
totaal onvoorstelbaar, ondenkbaar en onmogelijk houden,
toch waar kan zijn.
Het enige wat ik hiermee wil overbrengen, is dat we ons allen 100% volbewust worden -zonder schaamte!- dat we een Blinde Vlek hebben. En dat
in die Blinde Vlek, een complete operatie kan plaatsvinden die je niet voor mogelijk, denkbaar of voorstelbaar acht: Maar die tòch plaatsvindt, of je dat nu leuk vindt of niet. Je
wilt niet dat het waar is, dat is een ander verhaal

Slotzin: Je hoeft geen feiten te verdraaien, ontkennen, reviseren, noch hoef je ook maar 1 iemand te beledigen.. wat je wel kan doen, is een Kwestie
in een ander licht zetten. En dat doe je best, door te kijken wie na een nare gebeurtenis als Winnaar uit de bus komt en DUS een dik en vet belang had, in die ellende.
Denk dat jullie de rest wel kunnen invullen, en precies weten waar ik hier op doel
V.w.b. Poetin en dit Topic, doe wat je altijd doet als je een boek pakt.. begin bij het BEGIN.
Begin bijv. bij Poetin en zijn "rise to power", 1999 Moscow, zegge "Poetin's 9/11" zo je wilt. Of nog verder terug, bij de oprichting van de KGB

Of, de jeugd van Poetin, waar en vooral met WIE hij opgroeide.. laat ik hier maar stoppen, denk dat het wel duidelijk is.
Als je dat leest en het nòg niet begrijpt.. denk aan je blinde vlek, en lees het nog eens!!
[ Bericht 1% gewijzigd door Buikbrein op 21-03-2025 16:58:11 ]