abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217131286
En ben je dan wel onafhankelijk als je -letterlijk- naar de pijpen danst van de VS?
Luister naar Hegseth en zie hoe europese leiders binnen de kortste keren doen wat hij zegt.
Ik moet lachen/wenen.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_217131472
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 06:38 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Het zijn allemaal vrienden van elkaar en voeren gezamenlijk een theaterstuk op. Wij, het volk, zijn de vijand.

[ afbeelding ]
Dit!! wat fijn dat ik het iemand anders eens zie typen :D

Er bestaat een gezegde: "Geloof niets van wat je hoort en de helft van wat je ziet".
Wellicht is die anno 2025 in de zgn Post-Truth Era aan revisie toe: "Geloof niets van je hoort en ziet".

Nuance hierbij: Daar bedoel ik niet mee het kansloos ontkennen van voldongen en daadwerkelijke feiten, zoals AJ met z'n Sandy Hook.. of het doordraven en ontkennen van de Maandlanding, of de paranoide Chemtrails, Flat-Earth, etc onzin. Zegge die belachelijke onzin die slechts is bedoeld om "de put te vergiftigen" (to muddy the water), mensen zichzelf belachelijk te laten maken, en af te leiden van de "Hoofd Kwestie"..

Wat ik wél bedoel, is dat je beste je ogen strak "op de bal" houdt, waarbij je niet opgeeft, je niet laat afleiden en meest belangrijk: Zorg dat de Kwestie, en niet jijzelf, centraal en ter discussie blijft staan :) (wat vrijwel onmogelijk is op Fora, vooral dit Forum). Als je iemand citeert: Dan is dat JOUW boodschap, zo werkt dat hier en elders.. shoot the messenger is hoe we "rollen".

Ik vind jouw opmerking cruciaal bij wat er zich allemaal afspeelt, dit zou dagelijks herhaalt moeten worden.
Z.g.a. alles, kan geacteerd, geënsceneerd, georchestreerd en gemanipuleerd zijn.

Ik houd voor mezelf altijd het volgende voorbeeld in gedachten:

Er is een Berg met een flinke sneeuwtop, in het dal van die berg is een schattig dorpje.
Boven aan de berg steekt een onbekend en gecamoufleerd persoon een lawinepijl af, en vlucht weg in het donker van de nacht.

Deze persoon veroorzaakt moedwillig een lawine en het halve dorp raakt bedolven, er vallen vele gewonden en tientallen doden.. de dorpelingen waren totaal verrast, ondanks dat ze wel wisten van het gevaar van lawines. Maar normaal komt de lawine nooit zo ver beneden.

Daar komtie:

- Een lawine is een normaal fenomeen, de 1e gedachte gaat niet uit naar kwade opzet
- Alle schade aan het dorp, alle gewonden, de doden zijn echt.. niemand ontkent de schade, de gewonden noch de doden.

- Niemand van de dorpelingen kan het zich voorstellen dat iemand zò slecht is, om bewust een lawine te veroorzaken. Dit is niet het eerste waar ze aan denken, ookal is het mogelijk: Het lijkt hen onvoorstelbaar, ondenkbaar. Die oorzaak -de kwade opzet- wordt dan ook niet onderzocht door de autoriteiten, zelfs niet nadat enkele overlevenden aangaven een doffe knal te hebben gehoord waar ze wakker van werden.

Deze mensen werden wat opstandig en verwijten de autoriteiten van onwil. De autoriteiten, de andere dorpelingen en de kranten zetten deze mensen vervolgens weg als "paranoia en wappie".. "ze zoeken ook overal wat achter!" gaven zij aan.

Wij weten echter beter, ik heb dit verhaal tenslotte verzonnen :P Hopelijk komt over, hoe iets wat jullie of ik totaal onvoorstelbaar, ondenkbaar en onmogelijk houden, toch waar kan zijn.

Het enige wat ik hiermee wil overbrengen, is dat we ons allen 100% volbewust worden -zonder schaamte!- dat we een Blinde Vlek hebben. En dat in die Blinde Vlek, een complete operatie kan plaatsvinden die je niet voor mogelijk, denkbaar of voorstelbaar acht: Maar die tòch plaatsvindt, of je dat nu leuk vindt of niet. Je wilt niet dat het waar is, dat is een ander verhaal :D

Slotzin: Je hoeft geen feiten te verdraaien, ontkennen, reviseren, noch hoef je ook maar 1 iemand te beledigen.. wat je wel kan doen, is een Kwestie in een ander licht zetten. En dat doe je best, door te kijken wie na een nare gebeurtenis als Winnaar uit de bus komt en DUS een dik en vet belang had, in die ellende.

Denk dat jullie de rest wel kunnen invullen, en precies weten waar ik hier op doel :Y

V.w.b. Poetin en dit Topic, doe wat je altijd doet als je een boek pakt.. begin bij het BEGIN.

Begin bijv. bij Poetin en zijn "rise to power", 1999 Moscow, zegge "Poetin's 9/11" zo je wilt. Of nog verder terug, bij de oprichting van de KGB :) Of, de jeugd van Poetin, waar en vooral met WIE hij opgroeide.. laat ik hier maar stoppen, denk dat het wel duidelijk is.

Als je dat leest en het nòg niet begrijpt.. denk aan je blinde vlek, en lees het nog eens!!

[ Bericht 1% gewijzigd door Buikbrein op 21-03-2025 16:58:11 ]
  FOK!fotograaf vrijdag 21 maart 2025 @ 16:47:09 #128
364681 over_hedge
pi_217131522
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 16:20 schreef UncleScorp het volgende:
En ben je dan wel onafhankelijk als je -letterlijk- naar de pijpen danst van de VS?
Dat is weer precies het zelfde als net.

Onafhankelijk zijn valt samen met doen wat de vs wilt in dit geval.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_217135449
quote:
Trump over toekomstige vredesdeal: "Er wordt onderhandeld over verdeling van land"
Doet me denken aan de oorspronkelijke bedoeling van dit conflict met de uitlokking van Rusland.
Rusland economisch kelderen, volgend regime change, het land opdelen en de grondstoffen verdelen.
Lijkt me goed te lukken, alleen is het oekraine dat de pineut is
:+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_217138810
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 16:47 schreef over_hedge het volgende:
Onafhankelijk zijn valt samen met doen wat de vs wilt in dit geval.
Zelfs je drang naar onafhankelijkheid word je letterlijk met de paplepel ingegeven.
Wederom Hegseth die Europa opdraagt haar bevolking te blijven overtuigen van de "russische dreiging".
Interessante speech hoor :+
pi_217138879
Wonder o wonder...deze week voor de 1e keer een tegengeluid op de belgische tv, al was het maar in een praatprogramma.
Doet me denken aan ten tijde van corona waar ook alle tegengeluid vakkundig geweerd werd. De kudde moet in dezelfde richting blijven lopen.

quote:
Professor Sauer hekelt Europese oorlogskoorts

Terwijl Europa zich steeds dieper in een oorlogshysterie stort, stelt professor Tom Sauer fundamentele vragen bij de NAVO en de militaire strategie van Europa. Hij hekelt de eenzijdige analyses en de toenemende militarisering van het continent.

De oorlogskoorts houdt Europa in zijn greep en weinig intellectuelen bieden weerwerk. Een zeldzame uitzondering is Tom Sauer, professor Internationale Politiek aan de Universiteit van Antwerpen. Ook al heeft hij over de oorlog in Oekraïne al veel lezingen gegeven en opinies neergeschreven, zijn stem haalt nauwelijks de media.

Sinds de oorlog in Oekraïne is er vooral ruimte voor éénzijdige analyses, waarbij Poetin als enige schuldige wordt aangewezen en waarbij gepleit wordt voor drastische verhogingen van de defensie-uitgaven. Andere perspectieven komen amper aan bod.

In wat volgt brengen we een samenvatting van een lang interview in Humo waarin Sauer zich schrap zet tegen de militarisering en de oorlogshysterie van het ‘oude continent’.

https://www.dewereldmorge(...)opese-oorlogskoorts/
Interessant artikel, al is het maar voor een select publiek.
pi_217141142
1 persoon denkt anders over iets. Wat interessant zeg!
Conscience do cost.
pi_217144128
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 08:46 schreef UncleScorp het volgende:
Wonder o wonder...deze week voor de 1e keer een tegengeluid op de belgische tv, al was het maar in een praatprogramma.
Doet me denken aan ten tijde van corona waar ook alle tegengeluid vakkundig geweerd werd. De kudde moet in dezelfde richting blijven lopen.
[..]
Interessant artikel, al is het maar voor een select publiek.
Arno Wellens kwam ook met een interessante theorie.
Ze gaan geld ophalen voor defensie, en dat gebruiken ze om de schulden van de corona periode af te lossen.
Defensie krijgt een deel maar lang niet genoeg en de oorlogskeutel gaan ze weer intrekken.
pi_217144854
Welke schulden? Aflossen aan wie?
Conscience do cost.
pi_217144990
quote:
8s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 17:47 schreef ems. het volgende:
Welke schulden? Aflossen aan wie?
Ga je nou eerst eens verdiepen in de materie en kom dan terug.
  zondag 23 maart 2025 @ 08:08:49 #136
460536 niggeplease
niggeplease
pi_217149306
twitter
pi_217162356
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 18:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ga je nou eerst eens verdiepen in de materie en kom dan terug.
Ah, je roept weer gewoon iets wat je hebt gehoord op een van je social media bronnen. Zeg dat dan meteen.
Conscience do cost.
pi_217162738
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 07:49 schreef ems. het volgende:

[..]
Ah, je roept weer gewoon iets wat je hebt gehoord op een van je social media bronnen. Zeg dat dan meteen.
Wat jij wilt gozer, wat jij wilt.
Maar mocht je nou eens besluiten om te stoppen met gallen en je echt te verdiepen in de materie dan kan ik je deze podcast aanraden.
Die gozer bijt zich er echt in vast legt dingen goed uit en onderbouwd ze ook.
https://www.youtube.com/channel/UCCo19WHoDlzGzbCnUrBvCqg

[ Bericht 0% gewijzigd door Candymannetje op 24-03-2025 12:08:26 ]
pi_217163757
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 08:18 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wat jij gozer, wat jij wilt.
Maar mocht je nou eens besluiten om te stoppen met gallen en je echt te verdiepen in de materie dan kan ik je deze podcast aanraden.
Negeer die toch gewoon.
pi_217163817
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2025 08:08 schreef niggeplease het volgende:
[ x ]
Ja iedereen blaat maar na.
Ze zijn er nog niet eens uit wat het nu eigenlijk is;
- het russisch leger is een lachertje want ze geraken nog niet eens door oekraine
- maar het russisch leger gaat wel Europa aanvallen

Benieuwd wat ze met al dat geld "voor defensie" gaan doen...
pi_217164531
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 10:56 schreef UncleScorp het volgende:
Benieuwd wat ze met al dat geld "voor defensie" gaan doen...
We zijn begonnen met het maken van Nederlandse zelfmoorddrones in Born.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217165006
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 12:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
We zijn begonnen met het maken van Nederlandse zelfmoorddrones in Born.
Ow, zelfmoord plegen klinkt alvast goed :Y)
pi_217168169
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 08:18 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wat jij wilt gozer, wat jij wilt.
Waar in de video gaat het over het aflossen van corona schulden en aan wie dan?

Lijkt me toch een vrij eenvoudige vraag met een eenvoudig antwoord. Daar hoef je je YouTube vriendjes niet helemaal bij te betrekken.
Conscience do cost.
pi_217168336
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 19:08 schreef ems. het volgende:

[..]
Waar in de video gaat het over het aflossen van corona schulden en aan wie dan?

Lijkt me toch een vrij eenvoudige vraag met een eenvoudig antwoord. Daar hoef je je YouTube vriendjes niet helemaal bij te betrekken.
Daar vergis je jezelf in.
Er is geen eenvoudig antwoord.
Dat legt hij uit in z'n meest recente video.
pi_217190142
quote:
Rusland moet eerst alle troepen terugtrekken uit Oekraïne voordat de Europese Unie iets van de sancties zal opheffen of versoepelen. Dat zegt een woordvoerder van de Europese Commissie. Daarmee reageert ze op het Kremlin, dat dinsdag zei de aanvallen op de Zwarte Zee te stoppen als westerse sancties tegen Rusland worden opgeheven.

De EU-landen hebben twee sanctiepakketten tegen Rusland eind januari en eerder deze maand met nog eens zes maanden verlengd. Voor elke wijziging van de sancties is unanimiteit onder de 27 lidstaten vereist.

,,Het einde van de Russische ongeprovoceerde en ongerechtvaardigde agressie in Oekraïne en de onvoorwaardelijke terugtrekking van alle Russische militaire troepen uit het hele grondgebied van Oekraïne zouden een van de belangrijkste voorwaarden zijn om de sancties op te heffen of te wijzigen”, zei de woordvoerder.
https://www.ad.nl/buitenl(...)stend-zijn~ad83b169/
pi_217194105
pi_217198024
twitter
pi_217201002
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 19:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Europa samen met stoere Rutte zijn een stel blaffende en grommende chihuahuas die met hun staart tussen hun benen gaan lopen als je "boe" roept.
Veel blabla weinig boemboem.
pi_217201045
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 17:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
Jep wij gaan allemaal dood.
Laat zelensky nog maar ff leven zodat ie kan inzien wat hij oekraine aangedaan heeft. Eens zijn cocaine rush uitgewerkt is.
pi_217201209
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 21:32 schreef UncleScorp het volgende:
Jep wij gaan allemaal dood.
Hij bedoeld natuurlijk binnenkort. Zelensky zal wel iets weten wat wij niet weten.
Als hij zegt dat alles goed komt, dan zal dat ook gebeuren. Daar moeten we maar gewoon op vertrouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')