abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216860551
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 08:18 schreef TweedeKlum het volgende:
AD liveblog:
[..]
Trump is een patint.
Dunning-Kruger. Hij wist er niets van af, maar hij had daar wel een uitgesproken mening over. Hoe meer hij ziet hoe andere mensen er op reageren en hoe meer hij leert hoe het nou allemaal in elkaar zit, hoe meer hij terug begint te krabbelen.
pi_216860656
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 08:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nee zo werkt vrijheid niet.

Je verwart het misschien met veiligheid.
Het begint met een gevoel van onveiligheid, hoe meer onveilige acties hoe meer mensen leuke dingen gaan ontwijken, meer thuis blijven terwijl ze wel uit zouden willen.
Hoe meer dit toeneemt hoe minder vrijheid mensen ervaren. In dat licht gaat het om vrijheid.
Vakman pur sang
pi_216860732
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 08:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
misschien speelt trump een spelletje en gaat hij er met een 100.000 man op zoek naar aardmetalen zodat de oorlog ook inderdaad afgelopen blijft.

zijn laatste opmerking :
De war kan niet doorgaan als wij daar druk zijn met het zoeken naar rare earth metalen, vond ik opvallend
Nee. Trump speelt geen spelletje. En het is ook geen 4D schaak.

Trump heeft geen flauw idee wat hij aan het doen is. Behalve dat hij de onderbuik van zijn stemvee moet pleasen, en zelfs dat kan hij vaak niet goed inschatten.
pi_216860820
twitter
pi_216860866
Nu lijkt Trump weer Oekrane te steunen.

Wat is dit? Good cop, bad cop?
  vrijdag 28 februari 2025 @ 10:20:12 #231
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216860871
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 10:19 schreef polderturk het volgende:
Nu lijkt Trump weer Oekrane te steunen.

Wat is dit? Good cop, bad cop?
Senile cop.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216861142
quote:
💥 Ukrainian intelligence unit hits Russian forward command post in Kherson Oblast – video

https://bsky.app/profile/pravda.ua/post/3lja4ftzgjc26
Weer wat officieren minder.
pi_216861160
quote:
Norwegian NASAMS air defense manufacturer plans to establish a joint venture in Ukraine for missile production. Kongsberg Defence & Aerospace president confirmed they are setting up a company in Ukraine, aiming for mass missile production using local technology.

https://www.euractiv.com/(...)-missile-maker-says/

https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lja4ularlc2f
Goede move. Ik ben wel benieuwd wat de defensiebedrijven die joint ventures opzetten daar nou mee gaan verdienen. Zou het meer of minder zijn dan met kuilen graven op zoek naar mineralen?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2025 10:55:52 ]
  FOK!fotograaf vrijdag 28 februari 2025 @ 11:22:42 #234
364681 over_hedge
pi_216861397
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 10:15 schreef polderturk het volgende:
[ x ]
Ik hoef geen 'fascisme ' Maar ik wil best een tesla
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_216861506
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 10:54 schreef Ulx het volgende:

[..]
Goede move. Ik ben wel benieuwd wat de defensiebedrijven die joint ventures opzetten daar nou mee gaan verdienen. Zou het meer of minder zijn dan met kuilen graven op zoek naar mineralen?
Economie les 1: halffabrikaten en eindproducten zijn meer waard dan grondstoffen.

Laat een of ander shithole maar zwoegen om grondstoffen uit de grond te halen voor een paar cent per kilo.
pi_216861510
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 11:22 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ik hoef geen 'fascisme ' Maar ik wil best een tesla
Musk is Tesla. Tesla is Musk. Zo zien veel mensen in Europa het. En door het gedrag van Musk is het kopen van een Tesla daarmee een politiek statement geworden.
pi_216861691
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 11:30 schreef oheng het volgende:

[..]
Economie les 1: halffabrikaten en eindproducten zijn meer waard dan grondstoffen.

Laat een of ander shithole maar zwoegen om grondstoffen uit de grond te halen voor een paar cent per kilo.
Maar het gaat niet alleen om waard zijn maar ze ook tot je beschikking hebben. Daar zit ook een prijs aan vast.
pi_216861931
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 10:54 schreef Ulx het volgende:

[..]
- Oekrane heeft historisch gezien een grote defensie-sector, en de lonen liggen er wat lager dan in Noorwegen
- Westerse landen committeren zich steeds meer aan het belang van Oekrane
- De oorlog lijkt wel een beetje op zijn eind te komen dit of volgend jaar
- Oekrane en Rusland hebben op dit moment de meeste ervaring met oorlog voeren

Om er alleen voor de grondstoffen te gaan zitten lijkt me niet echt handig.
pi_216862086
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 11:47 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Maar het gaat niet alleen om waard zijn maar ze ook tot je beschikking hebben. Daar zit ook een prijs aan vast.
Je bedoelt dat je ze moet kunnen kopen?
pi_216862157
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 12:12 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je bedoelt dat je ze moet kunnen kopen?
Ja. Handelsstromen kunnen afgesloten worden hebben we afgelopen jaren gezien. Heel het punt van die metalen is natuurlijk dat het maar op een paar plekken gewonnen wordt.

Overigens zeg ik nergens of dit een goede of slechte deal is, maar afhankelijkheid ergens van heeft ook gewoon een prijs die meegerekend moet worden.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 12:18:55 #242
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216862201
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 10:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Trump speelt geen spelletje. En het is ook geen 4D schaak.

Trump heeft geen flauw idee wat hij aan het doen is. Behalve dat hij de onderbuik van zijn stemvee moet pleasen, en zelfs dat kan hij vaak niet goed inschatten.
ik heb het idee dat Trump heel snel dement aan het worden is
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 28 februari 2025 @ 12:35:19 #243
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216862454
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 12:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Gaat in dat geval erg hard, ja.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_216862471
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 12:16 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ja. Handelsstromen kunnen afgesloten worden hebben we afgelopen jaren gezien. Heel het punt van die metalen is natuurlijk dat het maar op een paar plekken gewonnen wordt.

Overigens zeg ik nergens of dit een goede of slechte deal is, maar afhankelijkheid ergens van heeft ook gewoon een prijs die meegerekend moet worden.
Die zogenaamde rare earth elements kunnen overal worden gewonnen. Ze zijn redelijk gelijkmatig verdeeld maar ze zitten dus in mineralen. De term earth/aarde is een archasche benaming voor mineraal, het slaat niet op onze wereldbol. Het is meer dat de chemische eigenschappen nogal op elkaar lijken wat purificatie duur en complex maakt.
Oekrane is geen grote speler trouwens.
pi_216862560
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 12:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die zogenaamde rare earth elements kunnen overal worden gewonnen. Ze zijn redelijk gelijkmatig verdeeld maar ze zitten dus in mineralen. De term earth/aarde is een archasche benaming voor mineraal, het slaat niet op onze wereldbol. Het is meer dat de chemische eigenschappen nogal op elkaar lijken wat purificatie duur en complex maakt.
Oekrane is geen grote speler trouwens.
Ja die kunnen op veel plekken worden gewonnen maar dat gebeurt niet. En een mijn opzetten kost zo +10 jaar. Sowieso willen we dat in Europa zelf niet doen want te druk/te vies.

Verder gaat het ook om bijvoorbeeld titanium en uranium.

Maar zoals gezegd, het gaat niet per se om deze deal maar dat er gezegd wordt dat je met halffabrikaten meer kan verdienen dan met grondstoffen. Dat klopt ook, maar alleen als je die grondstoffen wel kan krijgen voor je halffabrikaten. Daar moet Europa op letten.
  Forum Admin vrijdag 28 februari 2025 @ 12:48:38 #246
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216862602
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 12:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat denk ik niet. Hij roept en zegt simpelweg zoveel onzin dat hij het zelf niet eens kan onthouden. Dat is zijn tactiek en die backfired nu
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216862651
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 12:44 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ja die kunnen op veel plekken worden gewonnen maar dat gebeurt niet. En een mijn opzetten kost zo +10 jaar. Sowieso willen we dat in Europa zelf niet doen want te druk/te vies.

Verder gaat het ook om bijvoorbeeld titanium en uranium.

Maar zoals gezegd, het gaat niet per se om deze deal maar dat er gezegd wordt dat je met halffabrikaten meer kan verdienen dan met grondstoffen. Dat klopt ook, maar alleen als je die grondstoffen wel kan krijgen voor je halffabrikaten. Daar moet Europa op letten.
Europa kan die ook gewoon krijgen. Het is niet zo'n groot probleem. Bijvoorbeeld uit Groenland, da's een onderdeel van het Deense koninkrijk, daar ligt aardig wat.
pi_216862663
quote:
Last night, a thermobaric ammunition depot of the Russian Armed Forces was destroyed near Selydove, as reported by the General Staff. Three significant targets were struck, including the Ilsk Oil Refinery.

More results are being clarified.

https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3ljac53ghgc2f
KAAAA-BOEM!
pi_216862675
In het meest gunstige geval wordt er vandaag een deal getekend voor grondstoffen en gaan bedrijven met veiligheidstroepen gelijk daarna naar de oekrainse grenzen.
Daarbij hoort een deal die de Russische agressie stopt in Oekrane.

Hoe de EU Rusland verder onder controle houdt lijkt de VS een EU probleem.
Vakman pur sang
pi_216862701
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 12:55 schreef Lospedrosa het volgende:
In het meest gunstige geval wordt er vandaag een deal getekend voor grondstoffen en gaan bedrijven met veiligheidstroepen gelijk daarna naar de oekrainse grenzen.
Daarbij hoort een deal die de Russische agressie stopt in Oekrane.

Hoe de EU Rusland verder onder controle houdt lijkt de VS een EU probleem.
Welke veiligheidstroepen? Amerikaanse soldaten? DaN kRijG jE eScALaTiE!!1!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')