abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219855862
Zijn hier toevallig nog poezenmensen die een Poopy automatische kattenbak gebruiken?
En welke zakken gebruiken jullie dan?
Die van Poopy zelf zijn wel goed, maar vind ze wel aan de dure kant (100 zakken voor 50 euro + verzendkosten).
pi_219855991
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:48 schreef trainfreak het volgende:
Zijn hier toevallig nog poezenmensen die een Poopy automatische kattenbak gebruiken?
En welke zakken gebruiken jullie dan?
Die van Poopy zelf zijn wel goed, maar vind ze wel aan de dure kant (100 zakken voor 50 euro + verzendkosten).
Ik heb niet die dus geen idee waar de zak zit. Bij ons aan de zijkant en ik gebruik gewoon pedaalemmerzakjes gaat prima
pi_219856674
Ja, misschien moeten we dat ook maar gewoon eens proberen :)
pi_219856874
Ik heb ook een andere automatische kattenbak maar gebruik hier swirl 35 liter pedaalemmerzakken. Die passen precies om de bovenkant van de bak heen.

Ik denk dat je voor dat geld best wat kunt uitproberen wat past of niet ☺
pi_219856975
Wij hebben de robot litterbox en gebruiken ook gewoon vuilniszakken.
Wij kopen de 60 liter formido vuilniszakken bij de action.
pi_219858000
Ik had al geprobeerd met andere zakken, maar dat is niet zo'n succes.
De lintjes om vast/dicht te binden zijn iets te kort, waardoor ze soms vanzelf lossen (door het "gewicht" in de zak) en alle vuil gewoon los in de opvangbak terechtkomt :X

Ik denk dat 60 liter wat groot is, maar de swirl 35 liter zien er wel oké uit.
pi_219858184
Zijn jullie allemaal te lui om zelf die kattenbak te verschonen ofzo?
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_219858830
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 16:37 schreef Solotovski het volgende:
Zijn jullie allemaal te lui om zelf die kattenbak te verschonen ofzo?
Ja

Maar zonder gekheid, het scheelt echt een hoop qua geur hier ;)
pi_219859094
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 18:12 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ja

Ah ja ok dat is wel een legitime reden.

Geen last van dat ze niet op zo'n futuristisch ding wil zitten?
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_219862381
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 18:31 schreef Solotovski het volgende:

[..]
Ah ja ok dat is wel een legitime reden.

Geen last van dat ze niet op zo'n futuristisch ding wil zitten?
Nee hoor. Hebben ze geen probleem mee gehad. Even wennen in het begin
pi_219865154
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 18:12 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ja

En ze hebben altijd een propere bak. Ook 's nachts.
pi_219865359
Toen wij die van ons binnen kregen ging onze kat erin liggen en viel inslaap maar de stekker zat erin dus 7 minuten later begon de bak te draaien :). Ze schrok haar eigen rot maar maakte wel gewoon gebruik van de bak dus heeft niet veel impact op haar gehad.
Wat onze katten weleens deden was naar de bak gaan en dan ervoor gaan zitten wachten tot het begon te draaien en dan gingen ze op het plateau staan en daarna weer wachten tot de bak weer begon te draaien, rare beesten :)
pi_219865650
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 12:01 schreef Sorella het volgende:
Toen wij die van ons binnen kregen ging onze kat erin liggen en viel inslaap maar de stekker zat erin dus 7 minuten later begon de bak te draaien :). Ze schrok haar eigen rot maar maakte wel gewoon gebruik van de bak dus heeft niet veel impact op haar gehad.
Wat onze katten weleens deden was naar de bak gaan en dan ervoor gaan zitten wachten tot het begon te draaien en dan gingen ze op het plateau staan en daarna weer wachten tot de bak weer begon te draaien, rare beesten :)
Dat eerste zou niet moeten kunnen toch? Weet niet welk merk je hebt. Maar daar zou toch een beveiliging voor moeten zijn ingebouwd lijkt me tenminste.

Dat tweede doet een van mijn katten ook regelmatig (al wordt dat wel iets minder) of ja eigenlijk andersom. Als de bak begon te draaien ging ze van dichtbij bekijken wat er gebeurde. En al ze te dichtbij komt (of haar hoofd naar binnen steekt) dan stopt de bak dus met draaien voor de veiligheid.
pi_219865768
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 12:50 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Dat eerste zou niet moeten kunnen toch? Weet niet welk merk je hebt. Maar daar zou toch een beveiliging voor moeten zijn ingebouwd lijkt me tenminste.
Ik heb de robotlitterbox en die heeft beveiliging maarja de box reageert op beweging en de kat sliep en bewoog dus niet, dus zogauw de kat begon te draaien schrok de kat en bewoog en toen stopte de bak :)
(dit is denk 15 jaar geleden gebeurt bij onze eerste bak)
pi_219879057
Weet iemand of er lokale dierenwinkels zijn die navoer van Animonda verkopen? Ik bestel het normaal altijd online, maar ik vind het makkelijk als ik het ook gewoon bij en winkel kan halen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_219879482
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 19:58 schreef Morrigan het volgende:
Weet iemand of er lokale dierenwinkels zijn die navoer van Animonda verkopen? Ik bestel het normaal altijd online, maar ik vind het makkelijk als ik het ook gewoon bij en winkel kan halen.
Ranzijn heeft het, maar geen idee of dat beetje in de buurt is voor je.
pi_219879715
quote:
In welke regio? In Twente weet ik Zooveel voor dieren in Enschede.
pi_219881035
Halp. De antibiotica heeft wel geholpen, bacteriën zijn drastisch minder ^O^ (voor nu).

Ze eet alleen bijna niet meer. Ze gaat wel bij haar brokjes zitten, ruikt er ook aan. Ze doet pogingen om ze te eten, maar ze krijgt ze niet naar binnen lijkt het wel. Als het lukt om er eentje te pakken, vliegt ie zo weer uit haar bekje.

We hebben maar van die mousse gehaald. Normaal eet ze geen natvoer (likt de saus en kijkt dan zo van: ew), nu eet ze de mousse wel, maar ze duwt hem over het hele bord, ze neemt geen hapjes. Als ze dat wel doet valt het er weer uit. Uiteindelijk gaat er wel iets naar binnen, maar het duuuuuurt.

Die mousse droogt uit als hij even staat, dus ik werk vandaag maar thuis.

Gister DA geweest, ze heeft een spuit voor de eetlust gekregen (die doet niks, want dit eetgedrag heeft ze al sinds zondagmiddag). Ze heeft ook probiotica gekregen.

En zalf voor op geteisterde anus :X beetje bavianenbips door alle diarree.

Maar goed, wat is dat met dat eten? Toch associatie met misselijk en overgeven? Tandvlees gevoelig of keelpijn van antibiotica?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_219971495
Ze eet weer *O* zonder start-aai, brokjes nommen.

Ze eist wel nog mousse. Ze krijgt een kwart in de ochtend, met lysine >:) en een kwart on de avond.

Benieuwd hoe lang ze dat volhoudt. Wars tot we eens een flinke voorraad ervan kopen :')
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_219980086
quote:
De mijne heeft het, maar dat is een eenmanszaak.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_219980711
Zucht, onze Muffin heeft weer iets nieuws ontdekt: het kiepraam.

Het raam in de keuken staat enkel op kiepen als we zelf thuis zijn, maar we hebben hier helaas geen zicht op wanneer we zelf in onze living zitten.

Toevallig iemand met ervaring met roosters om er tussen te klemmen? Of iemand die een handige oplossing weet?
  dinsdag 3 februari 2026 @ 12:37:02 #297
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_219992156
Er zijn hier superveel mooie vogeltjes in de tuin. Met de tuinvogeltelling konden we beter aftrekken dan optellen, want onze jongste zwarte aanwinst is een echte birdwatcher (and eater). Waar ik eerst dacht dat ze een rondje door de tuin liep als ze buiten was, zag ik nu dat ze zich onder een bosje verschuilt tot er een vogel op de grond gaat zitten.

Vorige week vond ik dus de overblijfselen van een duif :X Ze is zelf net groter dan een duif :o

Het is in de achtertuin, waar ze via de schuifpui af en toe eventjes in mogen en dat zijn ze gewend. Om de boel nu meteen hermetisch af te dichten.... Maar ik houd haar nu echt meer binnen, want vind het sneu voor de vogels. En ik heb geen zin in een plaats delict telkens.

Nog lumineuze aanvullingen of suggesties hier?

quote:
6s.gif Op zondag 1 februari 2026 19:28 schreef trainfreak het volgende:
Zucht, onze Muffin heeft weer iets nieuws ontdekt: het kiepraam.

Het raam in de keuken staat enkel op kiepen als we zelf thuis zijn, maar we hebben hier helaas geen zicht op wanneer we zelf in onze living zitten.

Toevallig iemand met ervaring met roosters om er tussen te klemmen? Of iemand die een handige oplossing weet?
Heb je hier niet speciale tussenstukken voor. Meen me zoiets te herinneren van Pinterest.
pi_219992935
Wij hebben er een hor aan de buitenkant tegenaan laten zetten.
Scheelt muggen maar ook is het katproof (dat zei de winkelier tegen ons dus dan gaan we daar van uit.)
pi_219994292
Ik zat ook al aan een hor te denken aan de buitenkant, maar zou ze dat tegenhouden?
Ik kan me voorstellen dat Muffin dan nog in het venster hangt, met zijn hoofd tegen de hor aan.
Of dat hij tussen het openstaande venster en de hor vastzit :')
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:06:44 #300
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219994481
Geen ervaring mee, maar ik zou dit halen:
https://www.zooplus.nl/sh(...)f6bbb872eb4bdb4c84d2
The madness all around us starts to take it's toll.
|| justdiggit.org ||
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')