abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  roze woensdag 26 februari 2025 @ 13:35:04 #1
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_216840552
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

Your beauty never ever scared me.
  roze donderdag 27 februari 2025 @ 15:16:56 #2
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_216852635
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:34 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Ik was er ook altijd heel tevreden over. Vorig jaar heb ik inderdaad teken gevonden. Voor de overname was de band een beetje poederig. Dat is nu niet meer. Er is dus iets veranderd.
Ik had ook nog twee vrienden gevraagd maar die hebben ook nergens last van met de katten. Ik heb vandaag bij een dierenwinkel toch weer een Seresto bandje gekocht maar deze is wel poederig.

Volgens een mevrouw van een andere webshop die ik heb gevraagd kan je hier de echte aan herkennen:
quote:
geurloos - gepoederd waardoor geen prettige aanraking - grijs van kleur - reliëf op het blik bij het logo - batchnr. op het blik is hetzelfde als op de halsband bij de sluiter in lichte kleur erop geprint - tekst op het blik in het Nederlands.
Ze zei ook dat er veel nep-banden in omloop gaan momenteel. Maar goed als mijn kat over een tijdje toch ineens onder de teken zit dan weet ik genoeg. _O-
  donderdag 27 februari 2025 @ 15:29:20 #3
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_216852741
Ik heb hier druppels van Bolfo Gold. Elke maand in de nek en nooit (meer) vlooien of teken.

Toen we haar kregen was ze praktisch kaal van de stress. Haar haar groeide terug toen ze hier gesetteld was en toen had ze ook meteen vlooien. Nooit meer gezien na de eerste behandeling.
pi_216874415
Ik heb net de Pura Max 2 gekocht, automatische kattenbak.

Heeft iemand hier er ook zo een?
Of de normale Pura Max?

Ben benieuwd of er een alternatief voor de zakjes is. Gewoon ergens in de winkel.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_216875903
Ik heb de trixie besteld. Iemand daar ervaring mee?
  vrijdag 7 maart 2025 @ 10:19:58 #6
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_216958680
Ik heb geen ervaring met een automatische kattenbak. De trixie @F_r kan nog naar alles verwijzen. Een tas om je kat in te vervoeren? Afijn, ook geen ervaring mee :P

Hier leven de 2 dames inmiddels best prima langs elkaar heen :') En nog steeds worden er mijlpalen bereikt in afstand tot elkaar houden. Zodra er iets vliegt in huis hebben ze ineens een gemeenschappelijk doel en jagen ze er samen op. Ofwel: afleiding en spelen is key.

Verder van die opmerkelijke dingen als je er eentje bij hebt:

Kattenbak - De oude (grote) kattenbak staat beneden en de nieuwe (kleine) boven. Ze hebben besloten om met name die boven te gebruiken, die dus snel vol is :D

Voer - Robin is obsessed by food. Inmiddels eet ze hetzelfde als Saar (2x pd nat en continu een laagje brokjes beschikbaar). In tegenstelling tot Saar eet ze alleen liefst al het natvoer in 1x op en dan dus het liefst ook dat van Saar. Saar neemt altijd wat happen en dan eet ze het over langere tijd op. Voor de brokjes wil ik zo'n dispenser kopen en daar 1 bak van maken. Voor natvoer zoek ik nog een oplossing. Voor nu spelen we politieagentje (as if).

Slaapplekjes - Best sneu dat Robin mijn schoot meteen opzoekt zodra ik zit/lig, waardoor Saar er een stuk minder aan bod komt. Terwijl dat toch echt wel een beetje haar domein was. Saar belichaamt inmiddels Grumpy Cat en gromt dan. Robin kent dan haar plek. En zo wordt er hier en daar nog een koude oorlog uitgevochten. Af en toe een tikje aan elkaar en dan nemen ze afstand.

De tuin - Favoriete plek van Saar. Die gaat dus lekker naar buiten zodra mogelijk. Kattenluik doet ze niet aan (don't ask), dus schuifdeur voorzichtig open en dicht. En Robin die pal voor de ruit naar buiten kijkt en ook wil. Ze zal echt moeten wachten. Wel een manier om elkaar van dichtbij te bekijken zonder handpootgemeen.

Tot zover mijn WOG-post.
pi_216960017
De trixie is binnen. Een werd meteen gebruikt de minstens 2 katten. Voor zover werkt hij
pi_216962738
@Quoi Voor natvoer zou de Surefeeder goed kunnen werken. Hoef je dan wsch alleen eentje voor Saar te kopen als Robin haar eigen portie snel wegstofzuigert. Door het klepje blijft het zeker een halve dag vers.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_216962782
Hier ben ik bezig met de overgang van vers voer naar nierdieet.
De markers van kater liepen al langer op en nu doet zijn moeder ook mee. Dus toch maar wat ‘makkelijkere’ eiwitten.

Zoals verwacht was poes in een paar dagen over. Kieskeurige kater vindt de brokjes nog een week of drie nog best stom. Dus nu een tussenfase met vers voer naast brokjes. En de brokjes verstopt in ‘slecht’ regulier natvoer, dat werkt aardig.
Dieet natvoer eten ze gelukkig wel goed, maar ik heb bij Medpets wel maar vast een proefpakket natvoer besteld zodat ik kan kijken welke andere smaakjes dan de dierenarts RC in de smaak vallen.

Over een maand ben ik ruim twee weken weg. Wel handig als ik de catsits dan bij goed etende katten achterlaat natuurlijk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_216970087
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:02 schreef F_r het volgende:
De trixie is binnen. Een werd meteen gebruikt de minstens 2 katten. Voor zover werkt hij
Als je de zelfreinigende kattenbak bedoelt: ik heb niet de Trixie, maar de airrobo, maar die ziet er exact hetzelfde uit. Ik heb hem nu bijna 1.5 jaar en mij bevalt hij prima. Ik maak 'm wekelijks met allesreiniger doekjes schoon voor zover ik er bij kan en leeg het opvangbakje, vul om de week het grit een beetje aan en na een week of 6 leeg ik hem helemaal en gaat er volledig nieuw grit in. En eens in de zoveel tijd gooi ik hem onder de douche met Dreft en sop ik hem even helemaal goed uit, incl de plekken waar ik niet goed bij kom met alleen mn doekjes (het deel waar het 'schone' grit in wordt bewaard als hij aan het draaien is bv). In de zomer doe ik dat wat vaker dan in de winter.

Hangt wel erg af van wat je katten ervan vinden. Bij mij hebben ze ook nog twee grote open kattenbakken. Ik heb met opzet in de automatische ander grit dan in de normale bakken, omdat ze een voorkeur voor dat grit lijken te hebben (en dan is dat een reden om toch de automatische ook te gebruiken). Beide kanten plassen meestal 2x per dag en poepen 1x per dag, en ene kat doet meestal 1x plassen en het poepen in de automatische en de ander plast er nooit in maar poept er 8 vd 10 dagen wel in. Ligt ook beetje aan de timing, de automatische staat boven met een normale bak in de kamer waar ze in de nacht opgesloten zitten, beneden staat een gewone. Dus als ze moeten poepen terwijl ze beneden zijn doen ze dat meestal in de gewone beneden, maar als ze boven zijn allebei vrijwel altijd in de automatische.
pi_216973803
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 16:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hier ben ik bezig met de overgang van vers voer naar nierdieet.
De markers van kater liepen al langer op en nu doet zijn moeder ook mee. Dus toch maar wat ‘makkelijkere’ eiwitten.

Zoals verwacht was poes in een paar dagen over. Kieskeurige kater vindt de brokjes nog een week of drie nog best stom. Dus nu een tussenfase met vers voer naast brokjes. En de brokjes verstopt in ‘slecht’ regulier natvoer, dat werkt aardig.
Dieet natvoer eten ze gelukkig wel goed, maar ik heb bij Medpets wel maar vast een proefpakket natvoer besteld zodat ik kan kijken welke andere smaakjes dan de dierenarts RC in de smaak vallen.

Over een maand ben ik ruim twee weken weg. Wel handig als ik de catsits dan bij goed etende katten achterlaat natuurlijk.
Hier ook een soortgelijk dilemma, was jarenlang fan van Carnibest-diabetes. Zelfs mijn toen hoogbejaarde poezen die gewend waren aan supermarktvoer gingen er makkelijk op over en knapten helemaal op, vacht werd mooier en een boerderijpoesje heeft de leeftijd van 23 gehaald. Nu is de dierenwinkel waar ik het kocht failliet en ben ik noodgedwongen toch maar weer op brokjes en blikvoer over gestapt, de inmiddels bejaarde siamezen doen het daar ook wel goed op.
pi_217072410
We hebben de kinderen een kat beloofd nu we verhuisd zijn. En gaan vanmiddag bij een nestje kijken bij mensen die we (een beetje) kennen.
De kittens zijn nog jong (en blijven vanzelfsprekend nog een paar weken bij mama) maar daardoor hebben we wel eerste keus.

In principe was het idee 1 kitten maar nu hoorde ik laatst iemand die er van overtuigd was dat twee kittens beter was (of dat het soms zelfs als vereiste was als je niet al een andere kat zou hebben?)

Dus nu twijfel ik een beetje wat waar is en of twee inderdaad beter is? Het zouden dus broertjes/zusjes zijn. Of gaat 1 over het algemeen gewoon goed?

(Ik weet niet of het perse een ras is, maar ze zien er wel schattig uit, voor ik dit nestje zag zat ik eigenlijk aan een Britse korthaar te denken die vind ik zo mooi O+ , we hebben hier ook drie (of vier) wilde katten die regelmatig door de tuin lopen waaronder ook een Britse korthaar). Hoop niet dat dat elkaar in de weg gaat zitten als de eigen katten binnen zijn en de wilde buiten bijvoorbeeld ;) )
  roze zondag 16 maart 2025 @ 15:07:11 #13
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217072966
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 14:37 schreef hilliebillie het volgende:
We hebben de kinderen een kat beloofd nu we verhuisd zijn. En gaan vanmiddag bij een nestje kijken bij mensen die we (een beetje) kennen.
De kittens zijn nog jong (en blijven vanzelfsprekend nog een paar weken bij mama) maar daardoor hebben we wel eerste keus.

In principe was het idee 1 kitten maar nu hoorde ik laatst iemand die er van overtuigd was dat twee kittens beter was (of dat het soms zelfs als vereiste was als je niet al een andere kat zou hebben?)

Dus nu twijfel ik een beetje wat waar is en of twee inderdaad beter is? Het zouden dus broertjes/zusjes zijn. Of gaat 1 over het algemeen gewoon goed?

(Ik weet niet of het perse een ras is, maar ze zien er wel schattig uit, voor ik dit nestje zag zat ik eigenlijk aan een Britse korthaar te denken die vind ik zo mooi O+ , we hebben hier ook drie (of vier) wilde katten die regelmatig door de tuin lopen waaronder ook een Britse korthaar). Hoop niet dat dat elkaar in de weg gaat zitten als de eigen katten binnen zijn en de wilde buiten bijvoorbeeld ;) )
Mijn eigen ervaring (en die van mensen om mij heen met 1 kat) is zelf dat katten prima alleen kunnen zijn en als ze genoeg aandacht krijgen lijkt het me sowieso geen probleem. Als we het nu over ratten of konijnen ofzo hadden had ik gezegd ja dat zijn sowieso groepsdieren maar katten zijn eerder solitaire dieren.

Maar als je van plan bent vaak van huis te zijn dan is het wel leuker voor de kat als hij/zij niet altijd alleen is en dan zou ik zelf wel twee kittens nemen.

Het is trouwens sowieso geen vereiste om twee kittens te moeten nemen hoor, dat is echt dikke onzin. Alleen als ze in een asiel samen zijn omdat ze samen zijn opgegroeid willen ze dat ze je ze samen adopteert maar dat is logisch.
  zondag 16 maart 2025 @ 15:42:30 #14
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_217073577
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 14:37 schreef hilliebillie het volgende:

Ik stond een jaar geleden voor dezelfde keuze maar verschillende wetenschappelijke onderzoeken hierover gaven voor mij de doorslag om er 2 uit hetzelfde nestje te nemen. Ik heb er overigens geen moment spijt van gehad als ik zie hoe leuk ze het met elkaar hebben.

Zie o.a. https://underthetrees.be/helping-animals/waarom-duo-kittens/
Looked so alive, turns out I'm not real
Just something you paid for
  zondag 16 maart 2025 @ 17:26:51 #15
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_217075193
Ik heb een paar jaar terug ook voor twee zusjes gekozen. Zijn super lief samen, wassen, spelen, etc. Met twee is gewoon gezelliger.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_217075417
Ik denk dat het heel erg kat afhankelijk is. Bij kittens zou ik ook nestgenootjes nemen. Jaren geleden kreeg ik een ex fok kat van 2 jaar, dacht dat ze, omdat ze gewend was in een cattery te wonen er een maatje bij moest. Dus nog een ex fok kat erbij. Soms enorme ruzie (de vlokken haar vlogen door het huis) en soms dikke vriendjes. Twee jaar geleden er één moeten laten inslapen en tot mijn opperste verbazing had de overgebleven kat, die hier 10 jaar lang erge diarree had (daarom werd er ook niet meer mee gefokt) opeens ontlasting zoals het hoort (geen wijziging in voer). Ze is ook een stuk aanhankelijker geworden, kletst de oren van het hoofd.
Voor haar waren andere katten blijkbaar stressvol.
We have far more in common than that which devides us..
pi_217077130
Ik heb bewust twee kittens genomen destijds, twee broertjes die ook duidelijk bonded waren. Bij het asiel waarvan ik geadopteerd heb, deden ze overigens ook alleen per twee of je moest al een (niet al te oude / nog speelse) kat thuis hebben. Die van mij zijn altijd echt twee handen op één buik geweest. Slapen samen, wassen elkaar, etc. Ik vond het een voordeel dat ze dan lekker met elkaar kunnen spelen (en dus niet alleen met jou), elkaar hebben als je weg bent en elkaar slopen ipv je huis ;) hoewel dat laatste niet helemaal waar is, maar je merkt dat als ze zoomies hebben bv ze wel vooral elkaar opzoeken ipv in de gordijnen hangen ofzo.
pi_217077656
Hier ook broertje en zusje. Toen ze jong waren sliepen ze samen en speelden ze veel. Maar dat veranderde later, ze negeren elkaar al jaren. Onze kater is best een sikkeneurig beestje, en zijn zusje is juist heel gemoedelijk en rustig. Vroeger speelde onze kater ook altijd met de buurkat die even oud is, ze haalden elkaar zelfs op van huis. Maar ook dat is niet meer zo, ze zijn nu water en vuur. Bijzonder wel, en ik snap niet waarom. Nooit eerder hadden we zulke katten, ze zijn echt niet sociaal naar andere katten.
Mijn moeder is net overleden, en ze had ook een kat. Die willen we wel in huis nemen, maar ik weet nu al dat dat een groot probleem zal worden. ;(
pi_217079074
Wisselende verhalen dus. We denken er nog even over na. Al neig ik wel naar 2.

Hoorde net dat moederpoes gisteren is overleden. Wel heel sneu. Ze gaan nu halsoverkop over op zelf voeden en opvoeden. Hopelijk niets onder de leden en blijft het goed gaan met de kittens.

Ze zijn allemaal super snoezig en ik heb bijna de hele middag in wisselende samenstelling met 2-4 slapende kittens op schoot gezeten.
pi_217079148
Oh en over het stukje andere katten buiten in de tuin als jouw katten binnen zitten: dat hoeft geen problemen op te leveren. Mijn katten zijn binnenkatten, en er lopen hier in de buurt tig katten rond, waarvan minstens 4 regelmatig hier in de tuin. Soms reageren ze er überhaupt niet op, soms maken ze van die jaag geluidjes die ze ook bij vogels maken en gaan ze in de krabpaal naar buiten zitten staren. Maar meer dan dat is het niet. Geen blazen of tegen raam tikken of sproeien of iets dergelijks. De oude drie buurkatten kwamen voor hun verhuizing ook regelmatig hier bij het raam zitten en naar binnen kijken, en dan gingen ze soms door het raam beetje met elkaar spelen en soms gewoon naar elkaar zitten kijken :D
  roze woensdag 2 april 2025 @ 12:32:26 #21
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217261874
Zijn er meer mensen met een kat die vrijwel niks wil eten qua natvoer? :') Alles wat ik koop gaat er een half blikje of zakje wel nog in en daarna wil ze het ook niet meer (ook niet op een andere dag). Is het heel zielig als ik haar alleen nog maar brokjes geef? Naast haar liquid snacks enz.

Heb nu inmiddels zoveel de prullenbak ingegooid omdat ze het niet eet nadat ik het had gegeven dat ik er wel een beetje klaar mee ben. Van goedkope zooi tot duur geprobeerd, maakt allemaal niet uit.
pi_217262184
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 12:32 schreef Ama het volgende:
Zijn er meer mensen met een kat die vrijwel niks wil eten qua natvoer? :') Alles wat ik koop gaat er een half blikje of zakje wel nog in en daarna wil ze het ook niet meer (ook niet op een andere dag). Is het heel zielig als ik haar alleen nog maar brokjes geef? Naast haar liquid snacks enz.

Heb nu inmiddels zoveel de prullenbak ingegooid omdat ze het niet eet nadat ik het had gegeven dat ik er wel een beetje klaar mee ben. Van goedkope zooi tot duur geprobeerd, maakt allemaal niet uit.
Vrienden van mij hadden ook een kat die geen natvoer wilde. 2 hapjes en dan weglopen. Mijn katten waren daar blij mee, die kregen de restjes ;)
  roze woensdag 2 april 2025 @ 13:02:00 #23
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217262243
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 12:57 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Vrienden van mij hadden ook een kat die geen natvoer wilde. 2 hapjes en dan weglopen. Mijn katten waren daar blij mee, die kregen de restjes ;)
Zelfs als ik van dat natvoer neerzet wat eigenlijk gewoon puur kip of vis met vocht is dan kiest ze nog voor haar brokken die er naast staan. :') Ja of ze lebbert het vocht weg en dan is het mooi geweest.
pi_217262363
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 13:02 schreef Ama het volgende:

[..]
Zelfs als ik van dat natvoer neerzet wat eigenlijk gewoon puur kip of vis met vocht is dan kiest ze nog voor haar brokken die er naast staan. :') Ja of ze lebbert het vocht weg en dan is het mooi geweest.
Ja, dat had die kat ook. Maar die vond ool liquid snack niet weg te werken terwijl ze hier het liefst de kast waar het ligt hadden opengebroken
  woensdag 2 april 2025 @ 13:18:40 #25
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_217262371
quote:

Ik heb in 2021 een trauma-gevalletje uit het asiel gehaald. Die kreeg daar al geen blikvoer meer omdat hij het toch niet at. Hij is ondertussen een dikke kater vol zelfvertrouwen, maar het enige dat hij eet is Hill's Adult Chicken droogvoer. Het bij alle andere katten zeer populaire Royal Canin Outdoor, of welk ander merk of soort dan ook, ziet hij ook niet als iets eetbaars. Net zoals met alle soorten natvoer en snoepjes die ik uitgeprobeerd heb, en alle soorten rauwe, gekookte of gebakken vlees of vis. Maar dit soort droogvoer is voldoende qua voeding, dus hij gaat zijn gang maar.

Hij was op een schoolplein gevonden, helemaal verstijfd van angst (ze dachten eerst dat hij doodziek was). Ik moest hem na een week naar de DA brengen omdat hij volledig in honger- en dorst-staking was sinds hij bij mij was, maar na en dosis anti-depressiva ging hij gelukkig 's middags drinken en 's nachts eten, en bleef dat doen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_217262712
quote:

Jups, brokken vinden ze hier top maar natvoer halen ze vaak de neus voor op.
Heel veel soorten merken geprobeerd, het beste werkt hier de meest natuurlijke merken waar het minste zooi aan toegevoegd is.
Ze krijgen 1 keer per week natvoer omdat ze zo idioot selectief zijn en dan nog heb ik soms een merk wat ze de vorige keer wel aten en nu niet meer :')

Heb vanalles ook geprobeerd, warm maken, water door doen, hogere bakjes, weghalen als ze geen interesse tonen, juist laten staan.

Toen ik ze een keer voor vakantie naar het pension bracht vroeg die vrouw wat ze graag aten. Ik gaf aan dat ze totaal niet geïnteresseerd zijn in voer en al helemaal niet in natvoer. Die vrouw had zoiets van "dat zullen we wel zien" en geloofde mij duidelijk niet.

Toen ik ze weer op kwam halen was ze helemaal flabbergasted en zei ze dat ik inderdaad gelijk had :')

Sommige katten hebben gewoon bijna geen interesse in voer, het zijn er niet veel, maar ze bestaan :P

Het voordeel is wel dat ze ook totaal geen interesse hebben in mijn eten. Ik kan ze naast mijn bord zetten en ze doen er niks mee. Ja, behalve een spruitje oid proberen te jatten om ermee te voetballen :P
Twiddel
  Moderator woensdag 2 april 2025 @ 13:52:32 #27
382129 crew  Donna
pi_217262747
quote:

Nee hoor, mijn dame lust alleen Felix Soup en die krijgt ze niet elke dag. Als ik het wel elke dag doe, slobbert ze de soep op en laat ze de stukjes vlees liggen. Dus gewoon brokjes vindt ze prima.
En zo nu en dan een liquid snack of een snoepje/stukje gedroogde eend. Maar snoepje of gedroogd vlees vindt ze maar zozo.

Brokjes dus. _O_
  Moderator woensdag 2 april 2025 @ 13:53:21 #28
382129 crew  Donna
pi_217262757
Oh en andere merken natvoer krijgt ze dunne poep van en laat ze ook half liggen. Vandaag soms een Felix soupke.
  roze woensdag 2 april 2025 @ 13:53:50 #29
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217262761
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 13:52 schreef Donna het volgende:

[..]
Nee hoor, mijn dame lust alleen Felix Soup en die krijgt ze niet elke dag. Als ik het wel elke dag doe, slobbert ze de soep op en laat ze de stukjes vlees liggen. Dus gewoon brokjes vindt ze prima.
En zo nu en dan een liquid snack of een snoepje/stukje gedroogde eend. Maar snoepje of gedroogd vlees vindt ze maar zozo.

Brokjes dus. _O_
Dat soep vond ze nog wel het minst boeiend van allemaal. _O-
  woensdag 2 april 2025 @ 14:14:19 #30
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217262971
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 13:18 schreef mvdejong het volgende:
maar na en dosis anti-depressiva ging hij gelukkig 's middags drinken en 's nachts eten, en bleef dat doen.
Mirtazapine? Wat je in het oor smeert?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 2 april 2025 @ 14:27:17 #31
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_217263080
quote:
2s.gif Op woensdag 2 april 2025 14:14 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Mirtazapine? Wat je in het oor smeert?
Ja, ik kreeg ook een tube mee om het eenmaal daags te herhalen. Maar toen ik 's middags even bij hem in de slaapkamer ging liggen hoorde ik plotseling slebbergeluiden : hij was aan het drinken. En 's nachts werd ik wakker van krakende geluiden : hij was droogvoer aan het wegwerken. Dus ik heb het niet herhaald.

Er was voldoende te eten :
• 2 soorten droogvoer;
• 2 soorten natvoer;
• rauwe en gekookte kipfilet;
• rauwe en gebakken vis.
Maar de Hill's was het enige dat hij at. Maar ik was blij, hij at, en bleef eten, wat de basis legde om verder een relatie met hem op te bouwen. Duurde nog wel even, ik heb hem in februari opgehaald, in juni naast mijn slaapkamer ook de overloop en zolder ter beschikking gesteld (hij begon door te draaien van de beperkte ruimte), en een paar weken later kon ik hem buiten laten lopen. Aanvankelijk nog alleen onder begeleiding (hij bleef dicht bij me want de wereld was eng), maar later leerde hij hoe het kattenluik werkte en kon op eigen gelegenheid buitenspelen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  woensdag 2 april 2025 @ 16:25:13 #32
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_217264756
Wat goed dat 'ie toch wat is losgekomen :)

Wij hadden een vlindervriendelijke tuin. Voordat Robin kwam dus. Scheelde dat ik gisteren niks hoefde op te ruimen binnen, want ze at 'm helemaal op :X

Ik ging overigens met haar naar de dierenarts, gewoon ook voor een checkup en zodat ze ingeschreven staat enzo. Booster vaccinatie, ontworming enzo. Bleek haar gebitje ontstoken en niet zo zuunig ook. Herhaling van zetten. Onze vorige, via een stichting, had dit ook en moest meteen onder het mes. Deze dame zit nu aan de antibiotica, pijnstilling en tandgel (as if...). Ze heeft er overigens weinig last van en dartelt rond.
  donderdag 3 april 2025 @ 13:59:44 #33
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217274827
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 16:25 schreef Quoi het volgende:
Wat goed dat 'ie toch wat is losgekomen :)

Wij hadden een vlindervriendelijke tuin. Voordat Robin kwam dus. Scheelde dat ik gisteren niks hoefde op te ruimen binnen, want ze at 'm helemaal op :X

Ik ging overigens met haar naar de dierenarts, gewoon ook voor een checkup en zodat ze ingeschreven staat enzo. Booster vaccinatie, ontworming enzo. Bleek haar gebitje ontstoken en niet zo zuunig ook. Herhaling van zetten. Onze vorige, via een stichting, had dit ook en moest meteen onder het mes. Deze dame zit nu aan de antibiotica, pijnstilling en tandgel (as if...). Ze heeft er overigens weinig last van en dartelt rond.
Een van mijn rode katers heeft dat ook. Volgens mij komt dat bij rode katten ook vaker voor.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 14 april 2025 @ 12:11:58 #34
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_217366937
The story continues....

Na 2 weken antibiotica is het gebitje van Robin niet opgeknapt. Ook nog steeds vergrote lymfeklieren. Dierenarts heeft nu dus bloedgeprikt vanmorgen om Felv en Fiv uit te sluiten. Daarna pas ok inplannen voor gebitsreiniging en evt. trekken van 'eenheden', "want bij Felv of Fiv neem je toch andere keuzes" (zijn woorden).

Woensdag de uitslag :{ Ik zou het heel verdrietig vinden, vooral met mijn zoon, die helemaal dikke mik is met haar. Ze slapen samen, knuffelen en spelen continu. Ik hou de verdenkingen nog maar even onder de radar voor 'm.

Maar goed, what are the odds? Ze is levendig, heeft veel eetlust en we merken niks aan haar. En dan nog onze andere poes, die toch wat gestresst oogt (doffere vacht, eetlust minder, slomer), maar wellicht zijn dat wel juist symptomen van een of ander. Ze vindt overigens wel genoeg eigen comfortabele plekjes in huis en ze slapen soms wel naast elkaar; er zit verbetering in.

Enfin, genoeg zorgen. Eerst de uitslag maar afwachten.
  dinsdag 15 april 2025 @ 13:37:06 #35
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217375779
Felv of FIV is geen doodsvonnis he?
  dinsdag 15 april 2025 @ 16:58:36 #36
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_217377363
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 april 2025 13:37 schreef SEMTEX het volgende:
Felv of FIV is geen doodsvonnis he?
Nou idd! Ik dacht dat eerder dus al, maar heb dat inmiddels ook door eigen research een beetje gezien. De dierenarts had het dus wel over euthanasie enzo en dat zo'n gebitsreiniging misschien dan niet gaat gebeuren :o Ik geloof dat ik dat dus even ga challengen, mocht het zo zijn.
  donderdag 17 april 2025 @ 16:48:13 #37
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_217393900
Uitslag was negatief :)
pi_217416213
Voor degene met een katten fontein, gebruiken jullie die koolstof filters ook daadwerkelijk? In het begin toen ik de fontein had gebruikte ik ze nog, maar ik merk dat (zal mede komen door vloerverwarming) dat er al na 3-5 dagen een glibberig laagje aan de binnenkant van de bak ontstaat.

Dus ik maak het fonteintje elke 2-3 dagen of met de hand of in de vaatwasser schoon. Sinds ik het fonteintje om de 2-3 dagen schoonmaak gebruik ik ook geen filters meer en ik merk geen verschil? Ik heb nog ruim voldoende maar volgens mij zijn juist die filters ook potentiele kweekvijvers voor bacterien. Dus ben benieuwd of anderen ze wel gebruiken.
pi_217416688
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 23:37 schreef Anton91 het volgende:
Voor degene met een katten fontein, gebruiken jullie die koolstof filters ook daadwerkelijk? In het begin toen ik de fontein had gebruikte ik ze nog, maar ik merk dat (zal mede komen door vloerverwarming) dat er al na 3-5 dagen een glibberig laagje aan de binnenkant van de bak ontstaat.

Dus ik maak het fonteintje elke 2-3 dagen of met de hand of in de vaatwasser schoon. Sinds ik het fonteintje om de 2-3 dagen schoonmaak gebruik ik ook geen filters meer en ik merk geen verschil? Ik heb nog ruim voldoende maar volgens mij zijn juist die filters ook potentiele kweekvijvers voor bacterien. Dus ben benieuwd of anderen ze wel gebruiken.
Ik gebruik ze wel, maar vervang ze eens in de 3-4 maanden. Ik spoel ze dan even door met heet water bij schoonmaken vd fonteinen en ben het evt haar eraf, en als er sponsjes bij zitten (hier bv voor het pompje) dan was ik die ook ff met Dreft. Hier overigens niet zo snel al slijmerig laagje ondanks ook vloerverwarming, maar ik voel ook vrij weinig van mijn vloerverwarming ook in de winter enz, als die wel echt warm aan de voeten zou voelen dan zou dat mss anders zijn.
pi_217416874
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 02:13 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik gebruik ze wel, maar vervang ze eens in de 3-4 maanden. Ik spoel ze dan even door met heet water bij schoonmaken vd fonteinen en ben het evt haar eraf, en als er sponsjes bij zitten (hier bv voor het pompje) dan was ik die ook ff met Dreft. Hier overigens niet zo snel al slijmerig laagje ondanks ook vloerverwarming, maar ik voel ook vrij weinig van mijn vloerverwarming ook in de winter enz, als die wel echt warm aan de voeten zou voelen dan zou dat mss anders zijn.
Dan kun je er wel vrij lang mee doen! Die spons die erbij zit was ik ook elke keer uit tijdens het afwassen en daar heb ik ook reserve van en die blijf ik ook gebruiken omdat het het pompje direct beschermt. Maar van dat andere filter heb ik tot nu toe nog geen effect van ondervonden of vuiligheid ingezien. Ik heb juist alleen het idee dat als er een slijmerig laagje inkomt dat filter een broeinest zal zijn en daarom verving ik ze ook sneller. De vloerverwarming staat hier in de stookmaanden 24/7 aan vanwege een warmtepomp, maar niet echt heel warm. Watertemperatuur zal schommelen tussen de 25-35 graden of zo en de vloer zal eerder rond de 25-28 graden of zo zijn.
pi_217416926
De kat van mijn onlangs overleden moeder is een verwend mormel. Hij wil geen harde brokjes eten, en lust alleen maar zachtvoer. Hij is een buitenkat, woont nog bij haar huis, en heeft toegang tot de schuur waar brokken staan. Volgens mij eten de buurkatten daar alleen maar van. :{
Wat moet je daar nou mee.
pi_217417638
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 08:07 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Dan kun je er wel vrij lang mee doen! Die spons die erbij zit was ik ook elke keer uit tijdens het afwassen en daar heb ik ook reserve van en die blijf ik ook gebruiken omdat het het pompje direct beschermt. Maar van dat andere filter heb ik tot nu toe nog geen effect van ondervonden of vuiligheid ingezien. Ik heb juist alleen het idee dat als er een slijmerig laagje inkomt dat filter een broeinest zal zijn en daarom verving ik ze ook sneller. De vloerverwarming staat hier in de stookmaanden 24/7 aan vanwege een warmtepomp, maar niet echt heel warm. Watertemperatuur zal schommelen tussen de 25-35 graden of zo en de vloer zal eerder rond de 25-28 graden of zo zijn.
Bij mij zitten er vooral haren op het filter. Die worden er dan dus wel deels door tegengehouden, waardoor er minder bij de pomp in de buurt komen. Daarom gebruik ik ze nog wel :). Maar of die filters verder echt doen wat ze beloven weet ik ook niet hoor, dus als het op deze manier voor jullie werkt zou ik het lekker zo doen.
pi_217431200
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2025 08:26 schreef Seeburg54 het volgende:
De kat van mijn onlangs overleden moeder is een verwend mormel. Hij wil geen harde brokjes eten, en lust alleen maar zachtvoer. Hij is een buitenkat, woont nog bij haar huis, en heeft toegang tot de schuur waar brokken staan. Volgens mij eten de buurkatten daar alleen maar van. :{
Wat moet je daar nou mee.
Kan je hem niet adopteren?
Dan moet hij wel een tijdje in huis blijven...
pi_217431308
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 16:22 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]
Kan je hem niet adopteren?
Dan moet hij wel een tijdje in huis blijven...
Dat wil ik wel, maar we hebben zelf 2 vreselijk territoriale katten. Ik voorzie een hoop stress en ellende dan.
Maar we zijn bezig met familie die het huis willen kopen. Dan mag de kat blijven, en is er voor hem minder stress. Ze hechten toch aan huis en omgeving. Ik denk dat de kans groot is dat dat doorgaat.
Maar meneer slaapt vannacht binnen. We komen elke dag bij hem en dan is hij ook wel binnen bij ons. Dit keer wilde hij niet meer naar buiten, dus kattenbak en grit gehaald. Het is hier ook flutweer, dus ik snap hem wel. Het is voor hem ook Pasen. O+
pi_217439852
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 16:44 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Dat wil ik wel, maar we hebben zelf 2 vreselijk territoriale katten. Ik voorzie een hoop stress en ellende dan.
Maar we zijn bezig met familie die het huis willen kopen. Dan mag de kat blijven, en is er voor hem minder stress. Ze hechten toch aan huis en omgeving. Ik denk dat de kans groot is dat dat doorgaat.
Maar meneer slaapt vannacht binnen. We komen elke dag bij hem en dan is hij ook wel binnen bij ons. Dit keer wilde hij niet meer naar buiten, dus kattenbak en grit gehaald. Het is hier ook flutweer, dus ik snap hem wel. Het is voor hem ook Pasen. O+
Oh nee dat moet je niet willen,je eigen katten zullen hem als indringer zien.
Ik hoop dat hij dan mag blijven bij dat huis, ik denk dat dat voor de kat de beste/meest gelukkige optie is O+
pi_217443730
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 16:36 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]
Oh nee dat moet je niet willen,je eigen katten zullen hem als indringer zien.
Ik hoop dat hij dan mag blijven bij dat huis, ik denk dat dat voor de kat de beste/meest gelukkige optie is O+
Precies, daarom gaan we er alles aan doen om het huis van mijn overleden moeder te verkopen aan de familie. We helpen de jeugd, de kat, en ik hoef niet voorgoed afscheid van het huis te nemen waar mijn jeugd ligt. :{
  donderdag 24 april 2025 @ 14:02:18 #47
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_217455975
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 06:36 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Precies, daarom gaan we er alles aan doen om het huis van mijn overleden moeder te verkopen aan de familie. We helpen de jeugd, de kat, en ik hoef niet voorgoed afscheid van het huis te nemen waar mijn jeugd ligt. :{
Wat verdrietig allemaal en wat mooi dat je je zo met de kat omgaat O+
  donderdag 24 april 2025 @ 14:06:03 #48
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_217456007
Onze Rob (is inmiddels haar nickname) gaat morgenochtend onder het mes voor een gebitsreiniging. Vorige keer bij Saar was dat de jackpot, dus hoop dat het meevalt. Wat niet gaat meevallen is haar nuchter houden vanaf vanavond. Dat beest is zo'n food-addict!

Ze springt trouwens probleemloos heen en weer door het onofficiële kattenluik in de achterpui. Die was er om Saar te checken of ze het gebruikt (voordat we 'm laten plaatsen - hij zat eerst in de voordeur, maar achtertuin is favoriet voor ze), maar die doet dat tot op heden nog niet.
pi_217456089
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 14:06 schreef Quoi het volgende:
Onze Rob (is inmiddels haar nickname) gaat morgenochtend onder het mes voor een gebitsreiniging. Vorige keer bij Saar was dat de jackpot, dus hoop dat het meevalt. Wat niet gaat meevallen is haar nuchter houden vanaf vanavond. Dat beest is zo'n food-addict!

Ze springt trouwens probleemloos heen en weer door het onofficiële kattenluik in de achterpui. Die was er om Saar te checken of ze het gebruikt (voordat we 'm laten plaatsen - hij zat eerst in de voordeur, maar achtertuin is favoriet voor ze), maar die doet dat tot op heden nog niet.
Dat soort dingen geeft mij ook altijd stress. :{
pi_217456118
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 14:02 schreef Quoi het volgende:

[..]
Wat verdrietig allemaal en wat mooi dat je je zo met de kat omgaat O+
Ja, het is een verdrietige en hectische tijd. Maar we maken er maar het beste van, het beestje kan er ook niks aan doen. Het is wel een heel heen en weer gevlieg, vooral nu het regent. Het is eigenlijk een buitenkat, maar ja..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')