https://www.rtl.nl/nieuws(...)zen-en-jan-smit-ahoyquote:Bild meldt aanslagplan op feest Chantal Janzen en Jan Smit in Ahoy, NCTV op de hoogte
Evenementenlocatie Ahoy in Rotterdam staat in contact met de politie over een aanslagplan dat op een Duitstalige website van terreurgroep IS staat. De Duitse krant Bild meldt dat het Festival der Liebe, op 7 en 8 maart in Ahoy, een mogelijk doelwit kan zijn voor radicale moslims.
De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) zegt bekend te zijn met het bericht uit Duitsland. De dienst wijst erop dat het huidige dreigingsniveau in Nederland sinds december 2023 op 4 staat, het één na hoogste niveau. "Dit houdt in dat er in Nederland nog steeds sprake is van een substantiële dreiging wat betekent dat er een reële kans is dat er een aanslag in Nederland plaatsvindt." De NCTV zegt te kijken 'op welke wijze eventuele aanvullende maatregelen nodig zijn'.
Het NCTV-bericht wordt vanochtend op X gedeeld door justitieminister David van Weel.
"Wij zijn op de hoogte van de berichtgeving in de media en hebben op dit moment geen verdere informatie", zegt ook de woordvoerder van Ahoy. "Vanzelfsprekend hebben wij contact opgenomen met de politie. Uiteraard staat veiligheid centraal voor Rotterdam Ahoy, haar bezoekers en medewerkers."
Ook de gemeente Rotterdam is op de hoogte van het bericht. "De politie doet er onderzoek naar", is wat een woordvoerster van burgemeester Carola Schouten erover kan zeggen.
Het Festival der Liebe wordt gepresenteerd door Chantal Janzen en Jan Smit. Janzen neemt het bericht voor een aanslagplan 'zeer serieus' en heeft contact erover met Ahoy, laat ze weten via een woordvoerder van haar mediabedrijf &C. Ook Volendam Music, het management van Smit, laat weten dat er contact is geweest met de Rotterdamse zaal over de berichten in de Duitse media.
Zo is hetquote:Op woensdag 26 februari 2025 12:59 schreef inslagenreuring het volgende:
Niet buigen voor terroristen.
Daarom weg met Jan Smit!quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:59 schreef inslagenreuring het volgende:
Niet buigen voor terroristen.
hij maakt hem gewoonquote:Op woensdag 26 februari 2025 13:04 schreef Haags het volgende:
De muziek van Jan Smit is ook een aanslag op m'n oren
Inderdaad. Bommen op Rotterdam.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:05 schreef Caland het volgende:
Dat zou dan de eerste keer zijn dat ik het eens ben met IS.
Ahoy is vreselijk verouderd, waarschijnlijk wordt zo'n schlagerfestival alleen maar bezocht door boomers. Ik zie alleen maar winnaars.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja leuk. Maar dit zijn geen Moslims.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:05 schreef DrDentz het volgende:
Zou voor het eerst zijn dat moslims hier iets moois doen.
quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:04 schreef Haags het volgende:
De muziek van Jan Smit is ook een aanslag op m'n oren
Ik las de TT en ik dacht nog: "Nee ik maak hem niet"quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:05 schreef Caland het volgende:
Dat zou dan de eerste keer zijn dat ik het eens ben met IS.
Veel veertigers en vijftigers die weer eens een keertje gek willen doen, gok ik.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Ahoy is vreselijk verouderd, waarschijnlijk wordt zo'n schlagerfestival alleen maar bezocht door boomers. Ik zie alleen maar winnaars.
Die verdraaide boeddhisten weer.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:13 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
[..]
Ja leuk. Maar dit zijn geen Moslims.
Je lijkt het wat sarcastisch te brengen maar het is inderdaad de religie van de vrede. Om maar een voorbeeld te geven, wij groeten elkaar altijd met "Vrede zij met u."quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:20 schreef matspontius het volgende:
De religie van de vrede wil een aanslag plegen op het festival der liebe - toepasselijk
hoepel opquote:Op woensdag 26 februari 2025 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je lijkt het wat sarcastisch te brengen maar het is inderdaad de religie van de vrede. Om maar een voorbeeld te geven, wij groeten elkaar altijd met "Vrede zij met u."²
Inderdaad. Jan Smit en Chantal Janzen terug naar hun eigen land!quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De echte dreiging bevind zich niet buiten Europa (Rusland en China), maar is de afgelopen decennia geïmporteerd en bevindt zich inmiddels binnen onze grenzen.
Wat zijn het dan, boze linedancers?quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:13 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
[..]
Oh, dat compenseert alles wel inderdaad. Waar heeft men het nou toch altijd over? Ze groeten elkaar immers met "Vrede zij met u"!!!quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je lijkt het wat sarcastisch te brengen maar het is inderdaad de religie van de vrede. Om maar een voorbeeld te geven, wij groeten elkaar altijd met "Vrede zij met u."²
Ik ga een end met je mee. Toch heb ik liever dat dat kleine groepje raddraaiers zich net als het overgrote merendeel ook gaat gedragen.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:34 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Oh, dat compenseert alles wel inderdaad. Waar heeft men het nou toch altijd over? Ze groeten elkaar immers met "Vrede zij met u"!!!
Die mensen storen me al jaren.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:34 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Wat zijn het dan, boze linedancers?
Hebben geen islamitische migratieachtergrond.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Inderdaad. Jan Smit en Chantal Janzen terug naar hun eigen land!
Leg ze de islam op, maar dan de eckte eckte islam, niet die variant die zij aanhangen. Doe het desnoods met geweld!quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ga een end met je mee. Toch heb ik liever dat dat kleine groepje raddraaiers zich net als het overgrote merendeel ook gaat gedragen.²
De haat is veel uitgebreider. Zoals al eerder door iemand uitgelegd zijn de Islamieten natuurlijk de uitverkorenen - yeah surequote:Op woensdag 26 februari 2025 13:55 schreef LXIV het volgende:
Waarom in hemelsnaam een aanslag op een Festival der Liebe? In welk opzicht druist dat tegen de islam in? Het is noch Joods, nog homoseksueel noch militair/overheid....
Het punt is dat er 1000 meer voor de hand liggende doelwitten zijn.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:59 schreef matspontius het volgende:
[..]
De haat is veel uitgebreider. Zoals al eerder door iemand uitgelegd zijn de Islamieten natuurlijk de uitverkorenen - yeah sure![]()
Alles wat in die shithole landen misgaat is natuurlijk de schuld van het verderfelijke Westen en hun niet te tolereren moraal. In hun ogen zijn dit soort aanslagen dan ook gelegitimeerd. Want het Westen en Amerika is de schuld van al hun ellende. Ondanks dat zij de uitverkorenen zijn gaat het niet voorspoedig - dus dan maar wraak op die ongelovige honden
Zodat zij uiteindelijke in het Walhalla met de oneindige hoeveelheilheid maagden terechtkomen
![]()
De gematigde en hoogopgeleide moslims zouden ook die gewelddadige laagopgeleide raddraaiers bij verdacht gedrag kunnen verraden aan de Nederlandse politie.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ga een end met je mee. Toch heb ik liever dat dat kleine groepje raddraaiers zich net als het overgrote merendeel ook gaat gedragen.²
Punt is dat zij zoveel mogelijk slachtoffers willen maken en de Westerse maatschappij willen ontwrichten.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het punt is dat er 1000 meer voor de hand liggende doelwitten zijn.
Scorpion wins. Flawless victory.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:08 schreef Caland het volgende:
Palingsoundterrorisme versus moslimterrorisme.
Choose your fighter
Nee pas op! Anders sluiten ze het topicquote:Op woensdag 26 februari 2025 14:15 schreef RotatoR het volgende:
Mag je zeker weer niet aan de massa-immigratie linken dit.
Hoe kan je dat nou zeggen?quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:16 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee pas op! Anders sluiten ze het topic
Zoals een joodse school, willekeurige voorbijgangers, winkelcentrum of kerstmarkt?quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zo zou je Volendammers ook kunnen omschrijven ja.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De echte dreiging bevind zich niet buiten Europa (Rusland en China), maar is de afgelopen decennia geïmporteerd en bevindt zich inmiddels binnen onze grenzen.
De gebruikelijke targetsquote:Op woensdag 26 februari 2025 14:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zoals een joodse school, willekeurige voorbijgangers, winkelcentrum of kerstmarkt?
Carnavalsvierders in het zuiden.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
even reminder: ONZ / BansheeBoy heeft altijd gelijkquote:Op woensdag 26 februari 2025 14:03 schreef torentje het volgende:
[..]
De gematigde en hoogopgeleide moslims zouden ook die gewelddadige laagopgeleide raddraaiers bij verdacht gedrag kunnen verraden aan de Nederlandse politie.
Dat is toch niet teveel gevraagd?
Verkleed met een bomgordel de meute inquote:Op woensdag 26 februari 2025 16:59 schreef maily het volgende:
[..]
Carnavalsvierders in het zuiden.
Die zijn met nog veel meer.
Aldus onze geopolitieke Fok!-expert. En nu naar het weerbericht voor morgen: ...quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Misschien is dat wel dankzij Russische inmenging gebeurd. Het is immers Rusland dat profiteert van de verdeelheid die het met zich heeft meegebracht.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Iemand die zichzelf moslim noemt is voor mij een moslim. Onderlinge onenigheid daaroverr tussen moslims is zoals ik het al benoem voor mij onenigheid tussen moslims. Voor de rest van de reliwappies gaat uiteraard precies hetzelfde op.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:13 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
[..]
Shalomquote:Op woensdag 26 februari 2025 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Behalve Joden en ongelovigen..quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
'Elkaar' ja, maar anderen niet. Zo wensen jullie Christenen ook geen gelukkig of zalig Kerstfeest, maar verlangen wel dat Nederlanders jullie een gezegende ramadan wensen. Ik ben daar mee gestopt.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het zal wel carnavalesk zijn, gezien de titel. En Carnaval is natuurlijk verderfelijk.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:55 schreef LXIV het volgende:
Waarom in hemelsnaam een aanslag op een Festival der Liebe? In welk opzicht druist dat tegen de islam in? Het is noch Joods, nog homoseksueel noch militair/overheid....
https://www.bndestem.nl/h(...)ke-aanslag~ac22c958/quote:Honderden bezoekers Festival der Liebe willen van kaartje af na bericht over mogelijke aanslag
AhoyHet aantal kaartjes dat op doorverkoopsite Ticketswap wordt aangeboden voor het Festival der Liebe in Ahoy, is met bijna 50 procent gestegen na het nieuws dat het concert mogelijk doelwit wordt van een aanslag. Dinsdagavond werden er tweehonderd kaarten te koop aangeboden, donderdagochtend waren dat er bijna driehonderd. Het aantal verkochte kaarten is nauwelijks gestegen.
Duitse media meldden dinsdag dat er een plan voor een mogelijke aanslag op een Duitstalige website van Islamitische Staat (IS) staat. De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) liet woensdag weten op de hoogte te zijn van het bericht dat het Festival der Liebe in Rotterdam een mogelijk doelwit is. Volgens een woordvoerder staat de dreiging in ons land nog altijd op het op een na hoogste niveau (4 van 5), wat betekent dat er een reële kans is dat in Nederland een aanslag plaatsvindt.
Ahoy en de gemeente Rotterdam hebben contact met de politie over de mogelijke dreiging, laten ze weten. Het Festival der Liebe wordt gepresenteerd door Chantal Janzen en Jan Smit. Janzen stelde woensdag de dreiging ‘zeer serieus’ te nemen.
En gisteren. Gisteren niets gebeurd, maar veel mensen gaan toch maar liever niet. Denk dat zoiets ook wel wat doet met de sfeer in de zaal.quote:
Laten we hopen dat er niets gebeurt, maar van een fijn, onbezorgd feestje is sowieso geen sprake.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Je moet maar zo denken, vanavond weer een kans
R.I.P.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Radio NL zou uberhaupt geen luisteraars moeten hebbenquote:Op woensdag 26 februari 2025 13:11 schreef Tjoent het volgende:
Bij RadioNL kun je al weken kaarten winnen voor dit feest. Die willen zeker graag van hun luisteraars af
FOK zou ook beter af zijn zonder jou, maar ja... Zo werkt het niet Henk.quote:Op zondag 9 maart 2025 06:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Radio NL zou uberhaupt geen luisteraars moeten hebben
Hoor je het vaak, opgedrongen op je werk oid?quote:Op zondag 9 maart 2025 06:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Radio NL zou uberhaupt geen luisteraars moeten hebben
Hou toch eens op met het napraten van anderen (hint: vice president VS).quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Nee, gelukkig nooit.quote:Op zondag 9 maart 2025 07:23 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Hoor je het vaak, opgedrongen op je werk oid?
Zo ja: sterkte --> https://onlineradiobox.com/nl/radionl/playlist/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |