abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 februari 2025 @ 22:22:42 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216835035
https://nos.nl/artikel/25(...)e-wereld-beschikbaar

quote:
Utrechtse infuusfiets nu ook in rest van de wereld beschikbaar

De infuusfiets van het Prinses Máxima Centrum in Utrecht is vanaf vandaag ook beschikbaar voor andere ziekenhuizen in binnen- en buitenland. Volgens het ziekenhuis is er veel belangstelling voor de driewieler waarmee jonge patiëntjes meer bewegingsvrijheid hebben.

De infuusfiets is in 2020 bedacht door arts-onderzoeker Bernadette Jeremiasse. De Infuuts werd in september vorig jaar in gebruik genomen in het Utrechtse ziekenhuis. Aan het fietsje kan een infuuspaal worden vastgemaakt zodat kinderen zelfstandig (maar onder toezicht van een ouder) door de gangen kunnen fietsen.

Het Prinses Máxima Centrum heeft al meerdere infuusfietsjes in gebruik. Vanwege de vele reacties besloot het ziekenhuis met fabrikant TechniCare de fietsjes op grotere schaal te produceren.

"We kregen honderden berichtjes en mails van mensen die de Infuuts zo mooi vonden, waaronder ook ziekenhuizen in binnen- en buitenland", zegt een woordvoerder tegen RTV Utrecht. Hoeveel fietsjes besteld zijn, is niet bekendgemaakt. "We hopen dat straks zoveel mogelijke zieke kinderen op het fietsje kunnen stappen", aldus de woordvoerder.
O+ Wat fijn. Moet je eens voorstellen hoeveel meer vreugde zo'n uitvinding brengt voor deze kinderen _O_
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 25 februari 2025 @ 22:23:06 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216835043
De uitvinder _O_
pi_216835128
Dit vind ik nou een mooie uitvinding.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_216835135
die constructie lijkt mij op het eerste oog nogal onhandig. maar wat weet ik. leuk voor de kinders
pi_216835203
Goed in het gat van de markt gesprongen dat de bierfiets heeft achtergelaten.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 22:36:02 #6
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216835204
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:30 schreef gwn_een_user het volgende:
die constructie lijkt mij op het eerste oog nogal onhandig. maar wat weet ik. leuk voor de kinders
Ja, kwetsbaar.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 22:45:03 #7
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_216835289
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:29 schreef recursief het volgende:
Dit vind ik nou een mooie uitvinding.
Ik vind het ergens wel mooi natuurlijk. Maar hoe is dit een uitvinding? Dit is gewoon een samenvoeging van 2 bestaande dingen.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 25 februari 2025 @ 22:48:01 #8
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216835317
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:36 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ja, kwetsbaar.
Dit team arts-onderzoekers zullen er vast wel langer over hebben nagedacht dan 'op het eerste oog'
pi_216835372
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:23 schreef Mikeytt het volgende:
De uitvinder _O_
[ afbeelding ]
Zou raken.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 23:34:55 #10
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216835753
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:48 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Dit team arts-onderzoekers zullen er vast wel langer over hebben nagedacht dan 'op het eerste oog'
En ik heb twee ogen.
pi_216836202
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik vind het ergens wel mooi natuurlijk. Maar hoe is dit een uitvinding? Dit is gewoon een samenvoeging van 2 bestaande dingen.

:{²
Ik heb een keycord en. Een flessenopener gecombineerd, wereld idee
pi_216836790
Fijn dat dit er is
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_216837149
Oneindig veel geld voor kinderkankeronderzoek omdat het zo zielig is, maar volwassenen met kanker, wat 1000 keer vaker voorkomt, liggen te creperen in een aftands ziekenhuis. _O_
gr gr
pi_216837243
quote:
81s.gif Op woensdag 26 februari 2025 08:17 schreef Quyxz_ het volgende:
Oneindig veel geld voor kinderkankeronderzoek omdat het zo zielig is, maar volwassenen met kanker, wat 1000 keer vaker voorkomt, liggen te creperen in een aftands ziekenhuis. _O_
Ten eerste is er niet oneindig veel geld voor onderzoek naar kinderkanker.
Ten tweede zijn er wereldwijd jaarlijks ook enorme bedragen beschikbaar voor onderzoek naar kanker bij volwassenen.
Ten derde zullen veel ontdekkingen op het gebied van kinderkanker óók bijdragen aan ontwikkelingen rondom behandeling en preventie van kanker bij volwassenen.

Ten vierde heeft je zure post niet veel met het onderwerp te maken.

Heel fijn voor de kinderen dat ze niet langdurig aan een stoel of bed gekluisterd zijn en met hun infuus nu lekker het ziekenhuis door kunnen crossen op ontdekkingstocht. Dat zal de vervelende ziekenhuisbezoeken iets draaglijker maken dan wanneer ze door het infuus "vast" zitten in hun kamer.
pi_216837644
quote:
Doe inspiratie op, en maak een infuusfiets voor volwassenen!
pi_216837666
quote:
Oh ja? Is dat zo omdat jij dat zegt of is dat echt zo? Mijn ervaring is namelijk heel anders, maar verlicht mij.
pi_216837704
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:48 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Je wou er ook 1 hebben met je fakelongkanker?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  woensdag 26 februari 2025 @ 10:40:48 #18
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216838414
quote:
Ook goedemorgen zeg
Huilen dan.
pi_216839275
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 08:35 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Ten eerste is er niet oneindig veel geld voor onderzoek naar kinderkanker.
Ten tweede zijn er wereldwijd jaarlijks ook enorme bedragen beschikbaar voor onderzoek naar kanker bij volwassenen.
Ten derde zullen veel ontdekkingen op het gebied van kinderkanker óók bijdragen aan ontwikkelingen rondom behandeling en preventie van kanker bij volwassenen.

Ten vierde heeft je zure post niet veel met het onderwerp te maken.

Heel fijn voor de kinderen dat ze niet langdurig aan een stoel of bed gekluisterd zijn en met hun infuus nu lekker het ziekenhuis door kunnen crossen op ontdekkingstocht. Dat zal de vervelende ziekenhuisbezoeken iets draaglijker maken dan wanneer ze door het infuus "vast" zitten in hun kamer.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 09:21 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Doe inspiratie op, en maak een infuusfiets voor volwassenen!
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 09:23 schreef recursief het volgende:

[..]
Oh ja? Is dat zo omdat jij dat zegt of is dat echt zo? Mijn ervaring is namelijk heel anders, maar verlicht mij.
quote:
10s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ook goedemorgen zeg
Ik geef toe dat mijn opmerking ietwat gechargeerd was om een punt te maken en dat lijkt wel gelukt. :D

Ziekenhuizen in Nederland zijn zeker niet aftands. Echter, een plek als het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht ziet er veel en veel strakker uit dan een gemiddeld ziekenhuis. Er zijn ook meer artsen per patiënt. Er is simpelweg veel meer geld voor kinderziektes (zeker kinderoncologie). Ik denk dat de oorzaak hiervan is dat mensen onevenredig veel geld doneren aan Kika t.o.v. het KWF, 'omdat het zielig is'. Daarom is er ook geld beschikbaar voor dit infuusfiets-project.

Ik zeg niet of dit alles goed of slecht is, het is alleen een observatie.
gr gr
pi_216839424
quote:
3s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:54 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Ik geef toe dat mijn opmerking ietwat gechargeerd was om een punt te maken en dat lijkt wel gelukt. :D

Ziekenhuizen in Nederland zijn zeker niet aftands. Echter, een plek als het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht ziet er veel en veel strakker uit dan een gemiddeld ziekenhuis. Er zijn ook meer artsen per patiënt. Er is simpelweg veel meer geld voor kinderziektes (zeker kinderoncologie). Ik denk dat de oorzaak hiervan is dat mensen onevenredig veel geld doneren aan Kika t.o.v. het KWF, 'omdat het zielig is'. Daarom is er ook geld beschikbaar voor dit infuusfiets-project.

Ik zeg niet of dit alles goed of slecht is, het is alleen een observatie.
De kinder- en jeugdtijd is de tijd bij uitstek dat je enorm in ontwikkeling bent. Niet alleen motorisch en lichamelijk maar ook geestelijk, emotioneel en cognitief. Ingrijpende behandelingen en langdurige ziekenhuisopnames kunnen die ontwikkeling behoorlijk verstoren en dat heeft levenslang invloed.

Daarom is extra aandacht voor de ontwikkeling van kinderen op ieder gebied tijdens behandeling en opname ook enorm belangrijk. Dat dat soms overkomt als "luxe" die volwassenen niet of minder krijgen begrijp ik, maar dat is onterecht. Het is van groot belang dat naast de bestrijding van hun ziekte de verstoring van de ontwikkeling minimaal is, op ieder aspect daarvan.

Daarnaast is er ook medisch gezien verschil tussen de behandeling van kanker bij kinderen en volwassenen. Zo blijken kinderen veel hogere doses chemotherapie aan te kunnen dan volwassenen, maar er zijn meer verschillen.
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:11:51 #21
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_216839445
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:23 schreef Mikeytt het volgende:
De uitvinder _O_
[ afbeelding ]
Zou geven na wat pilsjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties