quote:Utrechtse infuusfiets nu ook in rest van de wereld beschikbaar
De infuusfiets van het Prinses Máxima Centrum in Utrecht is vanaf vandaag ook beschikbaar voor andere ziekenhuizen in binnen- en buitenland. Volgens het ziekenhuis is er veel belangstelling voor de driewieler waarmee jonge patiëntjes meer bewegingsvrijheid hebben.
De infuusfiets is in 2020 bedacht door arts-onderzoeker Bernadette Jeremiasse. De Infuuts werd in september vorig jaar in gebruik genomen in het Utrechtse ziekenhuis. Aan het fietsje kan een infuuspaal worden vastgemaakt zodat kinderen zelfstandig (maar onder toezicht van een ouder) door de gangen kunnen fietsen.
Het Prinses Máxima Centrum heeft al meerdere infuusfietsjes in gebruik. Vanwege de vele reacties besloot het ziekenhuis met fabrikant TechniCare de fietsjes op grotere schaal te produceren.
"We kregen honderden berichtjes en mails van mensen die de Infuuts zo mooi vonden, waaronder ook ziekenhuizen in binnen- en buitenland", zegt een woordvoerder tegen RTV Utrecht. Hoeveel fietsjes besteld zijn, is niet bekendgemaakt. "We hopen dat straks zoveel mogelijke zieke kinderen op het fietsje kunnen stappen", aldus de woordvoerder.
Ja, kwetsbaar.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:30 schreef gwn_een_user het volgende:
die constructie lijkt mij op het eerste oog nogal onhandig. maar wat weet ik. leuk voor de kinders
Ik vind het ergens wel mooi natuurlijk. Maar hoe is dit een uitvinding? Dit is gewoon een samenvoeging van 2 bestaande dingen.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:29 schreef recursief het volgende:
Dit vind ik nou een mooie uitvinding.
Dit team arts-onderzoekers zullen er vast wel langer over hebben nagedacht dan 'op het eerste oog'quote:
En ik heb twee ogen.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit team arts-onderzoekers zullen er vast wel langer over hebben nagedacht dan 'op het eerste oog'
Ik heb een keycord en. Een flessenopener gecombineerd, wereld ideequote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het ergens wel mooi natuurlijk. Maar hoe is dit een uitvinding? Dit is gewoon een samenvoeging van 2 bestaande dingen.²
Ten eerste is er niet oneindig veel geld voor onderzoek naar kinderkanker.quote:Op woensdag 26 februari 2025 08:17 schreef Quyxz_ het volgende:
Oneindig veel geld voor kinderkankeronderzoek omdat het zo zielig is, maar volwassenen met kanker, wat 1000 keer vaker voorkomt, liggen te creperen in een aftands ziekenhuis.
Doe inspiratie op, en maak een infuusfiets voor volwassenen!quote:Op woensdag 26 februari 2025 08:17 schreef Quyxz_ het volgende:
Oneindig veel geld voor kinderkankeronderzoek omdat het zo zielig is, maar volwassenen met kanker, wat 1000 keer vaker voorkomt, liggen te creperen in een aftands ziekenhuis.
Oh ja? Is dat zo omdat jij dat zegt of is dat echt zo? Mijn ervaring is namelijk heel anders, maar verlicht mij.quote:Op woensdag 26 februari 2025 08:17 schreef Quyxz_ het volgende:
Je wou er ook 1 hebben met je fakelongkanker?quote:Op dinsdag 25 februari 2025 22:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit team arts-onderzoekers zullen er vast wel langer over hebben nagedacht dan 'op het eerste oog'
Ook goedemorgen zegquote:Op woensdag 26 februari 2025 08:17 schreef Quyxz_ het volgende:
quote:Op woensdag 26 februari 2025 08:35 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ten eerste is er niet oneindig veel geld voor onderzoek naar kinderkanker.
Ten tweede zijn er wereldwijd jaarlijks ook enorme bedragen beschikbaar voor onderzoek naar kanker bij volwassenen.
Ten derde zullen veel ontdekkingen op het gebied van kinderkanker óók bijdragen aan ontwikkelingen rondom behandeling en preventie van kanker bij volwassenen.
Ten vierde heeft je zure post niet veel met het onderwerp te maken.
Heel fijn voor de kinderen dat ze niet langdurig aan een stoel of bed gekluisterd zijn en met hun infuus nu lekker het ziekenhuis door kunnen crossen op ontdekkingstocht. Dat zal de vervelende ziekenhuisbezoeken iets draaglijker maken dan wanneer ze door het infuus "vast" zitten in hun kamer.
quote:Op woensdag 26 februari 2025 09:21 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Doe inspiratie op, en maak een infuusfiets voor volwassenen!
quote:Op woensdag 26 februari 2025 09:23 schreef recursief het volgende:
[..]
Oh ja? Is dat zo omdat jij dat zegt of is dat echt zo? Mijn ervaring is namelijk heel anders, maar verlicht mij.
Ik geef toe dat mijn opmerking ietwat gechargeerd was om een punt te maken en dat lijkt wel gelukt.quote:
De kinder- en jeugdtijd is de tijd bij uitstek dat je enorm in ontwikkeling bent. Niet alleen motorisch en lichamelijk maar ook geestelijk, emotioneel en cognitief. Ingrijpende behandelingen en langdurige ziekenhuisopnames kunnen die ontwikkeling behoorlijk verstoren en dat heeft levenslang invloed.quote:Op woensdag 26 februari 2025 11:54 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik geef toe dat mijn opmerking ietwat gechargeerd was om een punt te maken en dat lijkt wel gelukt.![]()
Ziekenhuizen in Nederland zijn zeker niet aftands. Echter, een plek als het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht ziet er veel en veel strakker uit dan een gemiddeld ziekenhuis. Er zijn ook meer artsen per patiënt. Er is simpelweg veel meer geld voor kinderziektes (zeker kinderoncologie). Ik denk dat de oorzaak hiervan is dat mensen onevenredig veel geld doneren aan Kika t.o.v. het KWF, 'omdat het zielig is'. Daarom is er ook geld beschikbaar voor dit infuusfiets-project.
Ik zeg niet of dit alles goed of slecht is, het is alleen een observatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |