abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216841847
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
.... niet alle moslims over één kam willen scheren en de ontelbaar vele vredelievende moslims hun godsdienstvrijheid niet af willen pakken omdat er een paar idioten, die je volgens diverse imams geen moslim kunt noemen, aanslagen plegen.

Pak terroristen aan. Niet mensen die gewoon in vrede hun geloof willen uiten.
We kunnen inmiddels gerust stellen dat er te veel niet vredelievende moslims zijn.

De Islam is namelijk ook helemaal geen vredelievende religie. Kijk naar bepaalde teksten uit de heilige boeken en kijk naar die wie Mohamed was, dat is een schril contrast met een Mozes of Jezus.

Kijk ook naar een gemiddeld Islamitisch land, daar is het over het algemeen kommer en kwel. Een ernstige onderdrukking van vrouwen, homo's en andere minderheden zijn de norm en niet de uitzondering.

En dan komen we natuurlijk ook bij Islamitisch terrorisme uit, er zijn de afgelopen 40 jaar, bijna 70,000 Islamtische aanslagen geweest met een kwart miljoen slachtoffers. En hierin zijn oorlogssituaties nog niet eens meegenomen, kortom, het merendeel van de acties van pakweg Hamas of Hezbollah zijn hier nog buiten beschouwing gelaten.

Ik begrijp dat jij als Christen voor de vrijheid van religie bent en ook voor moslims wilt opkomen. Maar je bent ontzettend naïef als je geen verschil ziet tussen het Christendom, het Jodendom en de Islam.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 26 februari 2025 @ 15:52:01 #152
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_216842163
quote:
14s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We kunnen inmiddels gerust stellen dat er te veel niet vredelievende moslims zijn.

De Islam is namelijk ook helemaal geen vredelievende religie. Kijk naar bepaalde teksten uit de heilige boeken en kijk naar die wie Mohamed was, dat is een schril contrast met een Mozes of Jezus.

Kijk ook naar een gemiddeld Islamitisch land, daar is het over het algemeen kommer en kwel. Een ernstige onderdrukking van vrouwen, homo's en andere minderheden zijn de norm en niet de uitzondering.

En dan komen we natuurlijk ook bij Islamitisch terrorisme uit, er zijn de afgelopen 40 jaar, bijna 70,000 Islamtische aanslagen geweest met een kwart miljoen slachtoffers. En hierin zijn oorlogssituaties nog niet eens meegenomen, kortom, het merendeel van de acties van pakweg Hamas of Hezbollah zijn hier nog buiten beschouwing gelaten.

Ik begrijp dat jij als Christen voor de vrijheid van religie bent en ook voor moslims wilt opkomen. Maar je bent ontzettend naïef als je geen verschil ziet tussen het Christendom, het Jodendom en de Islam.
Daar wil ik wel even wat nuance in aanbrengen. Uit naam van het Christendom en Jodendom is ook heel veel ellende en wreedheid voortgekomen en nog steeds voortdurend. Het geloof an sich is natuurlijk een lachwekkend iets zodra er dwang, onderdrukking, ongelijkheid, wreedheid aan te pas moet komen om je overtuiging door te zetten. Alsof een vredelievende schepper dat goed zou vinden _O- _O- Daarbij is geloven iets voor angstige mensen die menen verder te moeten leven na hun dood. Yeah sure en dan? De mens is gewoon een heel beperkt subject dat heel weinig ruimte laat voor anders denkenden. Zie hier maar eens op Fok ............
"Hoka Hey!"
  woensdag 26 februari 2025 @ 15:52:42 #153
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216842174
quote:
14s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:12 schreef HowardRoark het volgende:

Hier is geen sprake van een morele equivalent. Een Islamtische terrorist is niet hetzelfde als een PVV-stemmer. De PVV is juist ontstaan omdat omdat Islamtische terrorisme een probleem is gaan vormen in het Westen.

De PVV is gewoon een ander ondermijnend gevaar in een westers land. Gebruikt andere methoden dan extreme moslims, maar uiteindelijk ook gewoon een zeer schadelijk gedachtegoed.
  woensdag 26 februari 2025 @ 15:54:04 #154
287741 matspontius
pi_216842195
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De PVV is gewoon een ander ondermijnend gevaar in een westers land. Gebruikt andere methoden dan extreme moslims, maar uiteindelijk ook gewoon een zeer schadelijk gedachtegoed.
Ach, je naald blijft hangen, wordt erg eentonig deze neurotische fixatie op de PVV 8)7
"Hoka Hey!"
  woensdag 26 februari 2025 @ 15:55:26 #155
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216842211
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:54 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ach, je naald blijft hangen, wordt erg eentonig deze neurotische fixatie op de PVV 8)7
Gezien jouw bijdrage in dit topic vooral bestaat uit eindeloos gescheld, onderbouwt dat de niet al te frisse karaktereigenschappen van de PVV.
  woensdag 26 februari 2025 @ 16:01:29 #156
287741 matspontius
pi_216842266
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Gezien jouw bijdrage in dit topic vooral bestaat uit eindeloos gescheld, onderbouwt dat de niet al te frisse karaktereigenschappen van de PVV.
Ok, geef eens voorbeelden van dat eindeloze gescheld want daar herken ik mij niet in
"Hoka Hey!"
  woensdag 26 februari 2025 @ 16:05:07 #157
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216842306
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
.... niet alle moslims over één kam willen scheren en de ontelbaar vele vredelievende moslims hun godsdienstvrijheid niet af willen pakken omdat er een paar idioten, die je volgens diverse imams geen moslim kunt noemen, aanslagen plegen.

Pak terroristen aan. Niet mensen die gewoon in vrede hun geloof willen uiten.
Lol. Dat heet de "no true Scotsman fallacy" die je hier beschrijft.
  woensdag 26 februari 2025 @ 16:27:49 #158
287741 matspontius
pi_216842582
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 16:01 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ok, geef eens voorbeelden van dat eindeloze gescheld want daar herken ik mij niet in
En toen bleef het stil ....................
"Hoka Hey!"
  woensdag 26 februari 2025 @ 16:29:07 #159
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_216842607
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 16:27 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ik zie je eigenlijk zelden schelden. Qua inhoud kun je denk ik nog wel wat van je niveau opkrikken. Als je wilt trekken we samen op.

Het voordeel is dus wel dat er nog voldoende rek in zit.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 26 februari 2025 @ 16:32:43 #160
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_216842655
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 16:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dit soort stelregels zijn er niet voor de uitzonderingen. En die zijn er altijd.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_216842896
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 16:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat het geen moslims zijn. Ik geef alleen aan dat veel moslims zich helemaal niet identificeren met die paar aanslagplegers.

En ja, het zijn er een paar. Er wonen zo'n 20 miljoen moslims in de EU, hoeveel hebben daarvan een aanslag gepleegd?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 26 februari 2025 @ 17:34:30 #162
396550 Richestorags
pi_216843274
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 16:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat het geen moslims zijn. Ik geef alleen aan dat veel moslims zich helemaal niet identificeren met die paar aanslagplegers.

En ja, het zijn er een paar. Er wonen zo'n 20 miljoen moslims in de EU, hoeveel hebben daarvan een aanslag gepleegd?
Het gaat niet alleen om aanslagen. Het gaat om:

-De asielmigranten die hiernaartoe zijn gekomen zijn van een conservatiever profiel en brengen een push terug naar conservatisme in de geloofsbeleving. Dit zorgt voor extra schisma met de samenleving. Dit is in een fenomeen dat bijvoorbeeld in Bosnië is waargenomen met strijders die daar tijdens de oorlog kwamen, vervolgens bleven en spanningen met de lokale bevolking veroorzaken omdat zij vinden dat de Islambeleving van de lokale bevolking te laks is
-Beschreven toename in spanningen zien we in Engeland gewoon voor onze ogen gebeuren
-De huidige migrantengroepen veroorzaken al grote druk op de samenleving (uitkeringen, misdaad etc.). Dit in een tijd dat het geld nog tegen de plinten klotste. Het sociale voorzieningenstelsel wordt verder en verder afgebroken en tegelijkertijd hebben de nieuwe asielgroepen niet de skills om hierin mee te komen. Hun kinderen ook niet direct. Kijk maar naar de achterstanden die er nu nog zijn onder de 3e generatie. Er gaat een moment ontstaan waarin het criminele pad het enige is dat hen nog rest.
-Het aantal aanslagen neemt al jaren toe. Wat jij niet meeneemt is hoe goed de inlichtingendiensten hun werk verrichten en hoeveel we niet meekrijgen. De gaten in het systeem beginnen zichtbaar te worden en dat gaat alleen maar toenemen, we zien een stijgende trend in aanslagen
-We zien veel te weinig tegenprotest vanuit de "gematigde" groep. Waar waren de moslims die Hijab en co niet op hun Ramadan event wilden hebben? Waar waren de protesten? Waar waren de protesten tegen de genocide van IS op de Yazidi? Waarom kon de dader van de Bataclan maandenlang in Molenbeek wonen? Tegenover een kleine groep daders hebben we een grote groep wegkijkers / faciliteerders.
-Dan hebben we nog historische data over de verspreiding van het geloof en wat de doctrine voorschrijft over de geloofsbeleving. Daarin is het klip en klaar dat er geen vreedzame vorm van samenleven wordt gepropageerd. We hebben dat ook keer op keer terug kunnen zien in de gebieden die werden veroverd: de keuze is bekeren, zo niet Jizya, dood of verbanning. Kopten en Christenen in het MO ondergaan tot op de dag van vandaag dit lot.
  woensdag 26 februari 2025 @ 17:41:19 #163
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_216843342
Kunnen we het nog even over de islamitische aanslagen hebben ik vind dat een beetje een onderbelicht onderwerp hier.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_216843377
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 17:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het gaat niet alleen om aanslagen. Het gaat om:

-De asielmigranten die hiernaartoe zijn gekomen zijn van een conservatiever profiel en brengen een push terug naar conservatisme in de geloofsbeleving. Dit zorgt voor extra schisma met de samenleving. Dit is in een fenomeen dat bijvoorbeeld in Bosnië is waargenomen met strijders die daar tijdens de oorlog kwamen, vervolgens bleven en spanningen met de lokale bevolking veroorzaken omdat zij vinden dat de Islambeleving van de lokale bevolking te laks is
-Beschreven toename in spanningen zien we in Engeland gewoon voor onze ogen gebeuren
-De huidige migrantengroepen veroorzaken al grote druk op de samenleving (uitkeringen, misdaad etc.). Dit in een tijd dat het geld nog tegen de plinten klotste. Het sociale voorzieningenstelsel wordt verder en verder afgebroken en tegelijkertijd hebben de nieuwe asielgroepen niet de skills om hierin mee te komen. Hun kinderen ook niet direct. Kijk maar naar de achterstanden die er nu nog zijn onder de 3e generatie. Er gaat een moment ontstaan waarin het criminele pad het enige is dat hen nog rest.
-Het aantal aanslagen neemt al jaren toe. Wat jij niet meeneemt is hoe goed de inlichtingendiensten hun werk verrichten en hoeveel we niet meekrijgen. De gaten in het systeem beginnen zichtbaar te worden en dat gaat alleen maar toenemen, we zien een stijgende trend in aanslagen
-We zien veel te weinig tegenprotest vanuit de "gematigde" groep. Waar waren de moslims die Hijab en co niet op hun Ramadan event wilden hebben? Waar waren de protesten? Waar waren de protesten tegen de genocide van IS op de Yazidi? Waarom kon de dader van de Bataclan maandenlang in Molenbeek wonen? Tegenover een kleine groep daders hebben we een grote groep wegkijkers / faciliteerders.
-Dan hebben we nog historische data over de verspreiding van het geloof en wat de doctrine voorschrijft over de geloofsbeleving. Daarin is het klip en klaar dat er geen vreedzame vorm van samenleven wordt gepropageerd. We hebben dat ook keer op keer terug kunnen zien in de gebieden die werden veroverd: de keuze is bekeren, zo niet Jizya, dood of verbanning. Kopten en Christenen in het MO ondergaan tot op de dag van vandaag dit lot.
Tja, dit beeld herken ik totaal niet in de vele contacten die ik met verschillende moslims heb gehad. En dan ook gewoon van A tot Z niet. Ook niet dat ze zoveel werkloos zouden zijn, echt onzin. Het klinkt ook allemaal als 'van horen zeggen' en andere aannames.

Behalve dan dat moslims geen afstand zouden nemen van aanslagplegers... heb jij je publiekelijk gedistantieerd van de moordenaar van Pim Fortuyn en Els Borst? Of van de aanslagplegers op de moskee in Enschede? Of zelfs maar van de waxinelichtjesgooier? Dat waren Nederlanders, dus jouw 'groep'. Jij moet je dan dus onmiddelijk van hen distantiëren. Of telt dat dan weer niet?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 26 februari 2025 @ 17:45:20 #165
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216843386
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 16:27 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ik zit niet de hele dag hier.

Maar je wilde dit hieronder inhoudelijke discussie noemen? Het is vooral de tegenstander proberen te overschreeuwen. Argumentatie komt er niet aan te pas.

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 09:04 schreef matspontius het volgende:

[..]
Verdiep je eerst eens in Wilders voordat je dit soort kots uitbraakt!
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 09:11 schreef matspontius het volgende:

[..]
Lachwekkende reactie die aantoont dat je je helemaal niet verdiept hebt maar onzin uitkraamt, meeloopt met de meute die mensen in een bepaalde hoek wegzet. Makkelijk en veilig!
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 19:59 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ja, geconfronteerd worden met de tekortkomingen en wellicht volledige onzin van je geloof is natuurlijk moeilijk te verkroppen kerel. Begrijp ik helemaal en ik heb met je te doen. Kun je maar beter de bijdehand gaan uithangen ipv inhoudelijk te reageren 🙃
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 07:24 schreef matspontius het volgende:

[..]
Doe die f...... oogkleppen eens af en zie wat er in Europa gebeurt!!
  woensdag 26 februari 2025 @ 17:46:54 #166
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216843403
quote:
16s.gif Op woensdag 26 februari 2025 17:41 schreef FlippingCoin het volgende:
Kunnen we het nog even over de islamitische aanslagen hebben ik vind dat een beetje een onderbelicht onderwerp hier.
Nou dat is zeker een probleem. Maar ontkent werkelijk niemand in de politiek.

Alleen willen de meesten dat niet oplossen met het inperken van burgerrechten van iedereen met een bepaalde religie.
  woensdag 26 februari 2025 @ 17:53:04 #167
459912 FlippingCoin
pi_216843455
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 17:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou dat is zeker een probleem. Maar ontkent werkelijk niemand in de politiek.

Alleen willen de meesten dat niet oplossen met het inperken van burgerrechten van iedereen met een bepaalde religie.
Nee dat lijkt mij ook ver gaan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  woensdag 26 februari 2025 @ 17:54:15 #168
459912 FlippingCoin
pi_216843466
Ik zou alleen wel willen zien wat een oplossing zou kunnen zijn, ik vind dat wel een van de grotere hedendaagse porblemen pereoonlijk.
pi_216843495
quote:
16s.gif Op woensdag 26 februari 2025 17:54 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik zou alleen wel willen zien wat een oplossing zou kunnen zijn, ik vind dat wel een van de grotere hedendaagse porblemen pereoonlijk.
Dat willen de meesten niet horen, maar meer bevoegdheden naar de veiligheidsdiensten wat mij betreft. Ze worden in het kader van privacy teveel beperkt.
  woensdag 26 februari 2025 @ 18:00:33 #170
396550 Richestorags
pi_216843516
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 17:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, dit beeld herken ik totaal niet in de vele contacten die ik met verschillende moslims heb gehad. En dan ook gewoon van A tot Z niet. Ook niet dat ze zoveel werkloos zouden zijn, echt onzin. Het klinkt ook allemaal als 'van horen zeggen' en andere aannames.
In tegenstelling tot jou praat ik vanuit cijfers. Of ben je alweer vergeten dat ik je 0,5% van de moslims wereldwijd wil Sharia helemaal omver heb geblazen?

Leuk hoor, die "vele contacten" maar jouw persoonlijke avonturen kunnen we niet zoveel mee als we over een maatschappij praten.

quote:
Behalve dan dat moslims geen afstand zouden nemen van aanslagplegers... heb jij je publiekelijk gedistantieerd van de moordenaar van Pim Fortuyn en Els Borst?
Nee, zij hebben dat niet gedaan vanuit een geloof dat ik deel of een ideologie die ik deel.

quote:
Of van de aanslagplegers op de moskee in Enschede? Of zelfs maar van de waxinelichtjesgooier? Dat waren Nederlanders, dus jouw 'groep'. Jij moet je dan dus onmiddelijk van hen distantiëren. Of telt dat dan weer niet?
Wijs even de gedeelde ideologie of religie die wij aanhangen dan? Ik zou niet willen dat mijn ideologie of religie wordt vertroebeld door dat soort figuren, dus als die er is...

M.a.w. nee het telt niet.
  woensdag 26 februari 2025 @ 18:01:16 #171
396550 Richestorags
pi_216843526
quote:
16s.gif Op woensdag 26 februari 2025 17:41 schreef FlippingCoin het volgende:
Prima.
pi_216843546
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 18:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]
[..]
Nee, zij hebben dat niet gedaan vanuit een geloof dat ik deel of een ideologie die ik deel.
[..]
Wijs even de gedeelde ideologie of religie die wij aanhangen dan? Ik zou niet willen dat mijn ideologie of religie wordt vertroebeld door dat soort figuren, dus als die er is...

M.a.w. nee het telt niet.
Dus jij mag mensen wel in hokjes duwen en dan boos worden als anderen niet voldoen aan wat jij eist van dat zelfgemaakte hokje, maar jij mag niet in een hokje worden geduwd?

Niemand hoeft excuses te maken voor de misdaden van een ander.
  woensdag 26 februari 2025 @ 18:03:07 #173
459912 FlippingCoin
pi_216843553
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 17:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat willen de meesten niet horen, maar meer bevoegdheden naar de veiligheidsdiensten wat mij betreft. Ze worden in het kader van privacy teveel beperkt.
Ja daar kan ik mij aan de ene kant wel in vinden, aan de andere kant vind zoals het in de VS gaat of is gegaan een heel eng antivoorbeeld.
  woensdag 26 februari 2025 @ 18:05:52 #174
396550 Richestorags
pi_216843585
quote:
16s.gif Op woensdag 26 februari 2025 17:54 schreef FlippingCoin het volgende:
-Aanpakken geldstromen uit het buitenland
-Sluiten moskeeën bij radicaal geluid en imams uitzetten
-Religieus onderwijs verbieden. Alleen in de privétijd toestaan buiten het reguliere schoolsysteem om en Islamitisch onderwijs onder curatele.
-Paspoorten van alle IS gangers in Syrië afpakken
-Verblijfsvergunningen intrekken bij één misdaad en aanvraag stopzetten bij één misdaad
-Verblijfsvergunningen sowieso tijdelijk maken
-Geloof terugdringen naar achter de voordeur zodat het niet genormaliseerd wordt dat de geloofsbelijdenis steeds meer terugkeert naar het openbare leven
  woensdag 26 februari 2025 @ 18:07:30 #175
287741 matspontius
pi_216843608
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 17:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar je wilde dit hieronder inhoudelijke discussie noemen? Het is vooral de tegenstander proberen te overschreeuwen. Argumentatie komt er niet aan te pas.
[..]
[..]
[..]
[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 17:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

[..]
[..]
[..]
[..]

Definitie van schelden:
Een scheldwoord of scheldnaam (ook: schimpnaam) is een woord dat bedoeld is om iemand te beledigen of te krenken. Het valt onder de zogenaamde schuttingtaal, oftewel onbehoorlijk taalgebruik, een verwijzing naar onbehoorlijke teksten op schuttingen en muren.

Weet je dat ook weer :!
"Hoka Hey!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')