abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216791673

Toleranz wird zum Verbrechen, wenn sie dem Bösen gilt.

[ Bericht 95% gewijzigd door sigme op 22-02-2025 10:27:02 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_216791728
Die moet ik eens herlezen trouwens. Misschien zet ik het wel op mijn e-reader voor de trip naar nw-zeeland.
24u vliegen...
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_216791738
@Lonaa heb je goede verhalen?
pi_216791842
Ik heb een neefje met een allergie voor alle dierlijk eiwit.

Een collega van hem vond het eens nodig om 1 lepeltje te gebruiken voor het roeren van alle kopjes koffie.
Dat was kantje boord.
pi_216791915
Ik heb een vis intolerantie. In de vroegere vriendengroep zat een vrouw die heerlijke bolognese saus kon maken en altijd wanneer ik dat had gegeten was ik ‘s nachts beroerd (misselijk). Ik weet het er altijd aan dat ik teveel gegeten had, want echt, zo lekker. Later hoorde ik dat ze er gewoon ansjovis in deed want ze vond dat maar onzin. Dit van een vrouw met een zware lactose intolerantie waar iedereen altijd rekening mee hield.
We have far more in common than that which devides us..
pi_216792009
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 10:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb een vis intolerantie. In de vroegere vriendengroep zat een vrouw die heerlijke bolognese saus kon maken en altijd wanneer ik dat had gegeten was ik ‘s nachts beroerd (misselijk). Ik weet het er altijd aan dat ik teveel gegeten had, want echt, zo lekker. Later hoorde ik dat ze er gewoon ansjovis in deed want ze vond dat maar onzin. Dit van een vrouw met een zware lactose intolerantie waar iedereen altijd rekening mee hield.
Lekker asociaal -O-
pi_216792017
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 10:29 schreef Tele6 het volgende:
@:Lonaa heb je goede verhalen?
Niet zo out of the top of my head, maar we krijgen wel vreemde verzoeken. Ergste vind ik nog als we heel erg ons best doen en iemand dan niet eet. :{

Laatst was er iemand glutenvrij + nog wat allergieen. Allemaal speciale dingen en bordjes voor gemaakt, bijna alles onaangeraakt retour gekregen. Well fuck you then, volgende keer wapper ik alle gluten je kant op. oO<
Sterkheidsbaas van alles.
pi_216792021
Vanmiddag een Harry Potter Boek- en bierproeverij met onze boekenclub. Helaas heeft er net een deel moeten afzeggen met buikgriep -O-
pi_216792057
quote:
87s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 10:21 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Toleranz wird zum Verbrechen, wenn sie dem Bösen gilt.
De bieb heeft 'm, is het een aanradert?
pi_216792068
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 10:52 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Niet zo out of the top of my head, maar we krijgen wel vreemde verzoeken. Ergste vind ik nog als we heel erg ons best doen en iemand dan niet eet. :{

Laatst was er iemand glutenvrij + nog wat allergieen. Allemaal speciale dingen en bordjes voor gemaakt, bijna alles onaangeraakt retour gekregen. Well fuck you then, volgende keer wapper ik alle gluten je kant op. oO<
Dat is wel k*t maar het kan ook komen door angst door ervaringen in het verleden.
pi_216792109
Toen jaren geleden duidelijk werd dat golfer lactose-intolerant was geworden (door een onbehandelde helicobacter pylori) en we voor het eerst met die wetenschap uit eten gingen en het tevoren aangaven bij het restaurant, kreeg hij nergens sausjes bij en over en was het voor hem allover maar een karig maal ;(

Nu heeft hij lactase-pillen die hij dan gedurende het eten (ook bij anderen al zeggen ze er rekening mee gehouden te hebben) inneemt. Dat gaat 9 van de 10x goed gelukkig.
pi_216792151
10 uur geslapen!
Virus :W ~O> ~O>

Ik heb er vertrouwen in dat we vanaaf kunnen koken voor broer/schzus g en later met hen het bos in kunnen.

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 22% gewijzigd door Blues op 22-02-2025 11:08:02 ]
pi_216792154
Ook ooit eens bij vliegen aangegeven dat ik deze intolerantie had want lange vlucht. Ik kreeg toen 2 rijstwafels, bakje water en onaangemaakte komkommer/tomatensalade en nog iets smakeloos. Dat omzeilde alle intoleranties _O- gelukkig was er één passagier die niet hoefde te eten en kreeg ik zijn maaltijd
pi_216792165
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 10:57 schreef Blues het volgende:

[..]
Dat is wel k*t maar het kan ook komen door angst door ervaringen in het verleden.
Kan, maar als je dat weet van jezelf kun je dat ook gewoon van te voren aangeven. Dan hoef ik er niet anderhalf uur druk mee te zijn los van het normale buffet voor 50 personen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_216792171
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 11:02 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Kan, maar als je dat weet van jezelf kun je dat ook gewoon van te voren aangeven. Dan hoef ik er niet anderhalf uur druk mee te zijn los van het normale buffet voor 50 personen.
Eens.
pi_216792197
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 11:02 schreef Blues het volgende:
10 uur geslapen!
Virus :W ~O> ~O>

Ik heb er vertrouwen in dat we vanaaf kunnen koken voor broer/schzus g en later met hen het bos in kunnen.
^O^
pi_216792214
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 10:56 schreef Blues het volgende:

[..]
De bieb heeft 'm, is het een aanradert?
Het is een echt grote Europese klassieker.
Te lang geleden dat ik 'm las om me nog te herinneren. Vaak weet ik nog wel een en ander van boeken die ik >30 jaar geleden maar één keer gelezen heb, maar deze niet.
pi_216792309
Ik heb natuurlijk geen voedselintoleranties, maar ik heb wel de ervaring dat in veel gevallen je er echt als klant met je neus bovenop moet blijven zitten wil het niet toch ergens onbedoeld fout gaan. Nu wordt ik er gelukkig niet snel ziek van, maar ik begrijp wel dat als je echt een intolerantie/ allergie hebt, je sneller terughoudend bent.

Dus dat iemand met een gluten allergie voor de zekerheid al het brood afzweert, dat kan ik me wel voorstellen. Wel jammer voor degene die het wel echt met aandacht en kennis aanpast natuurlijk.

Mogguh trouwens! Ik ga weer eens schilderen.
pi_216792544
En voor de mensen, die graag meezingen en galmen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu ken ik de hele radiozender niet 8)7 de d.j. namen klinken bekend.

Helpen met tillen morgen: die zit in Parijs, die in Noordwijk, op bezoek bij vader in
Deventer, herstellende van griep.
Beide studenten op de rij hebben hun zondag baan. 8)7
Logisch allemaal.
Edit: ja, hulp gevonden. w/
pi_216792551
Potver. Ik zit met iets in Excel te klooien en ik kom er niet uit -O- Wie was er hier ook weer goed met Excel? @sigme?

edit: heb het al *O*

[ Bericht 17% gewijzigd door Dr_Flash op 22-02-2025 11:46:02 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_216792581
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 11:16 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb natuurlijk geen voedselintoleranties, maar ik heb wel de ervaring dat in veel gevallen je er echt als klant met je neus bovenop moet blijven zitten wil het niet toch ergens onbedoeld fout gaan. Nu wordt ik er gelukkig niet snel ziek van, maar ik begrijp wel dat als je echt een intolerantie/ allergie hebt, je sneller terughoudend bent.

Dus dat iemand met een gluten allergie voor de zekerheid al het brood afzweert, dat kan ik me wel voorstellen. Wel jammer voor degene die het wel echt met aandacht en kennis aanpast natuurlijk.

Mogguh trouwens! Ik ga weer eens schilderen.
Schilderze!

Ik luisterde afgelopen week deze podcast en was verbijsterd ;(
Weet niet of je spotify hebt?
Verhaal van je Leven · Episode

Of hier:
https://podcastluisteren.(...)tappen-dan-gemiddeld
pi_216792604
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 11:35 schreef AnneX het volgende:
En voor de mensen, die graag meezingen en galmen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu ken ik de hele radiozender niet 8)7 de d.j. namen klinken bekend.

Helpen met tillen morgen: die zit in Parijs, die in Noordwijk, op bezoek bij vader in
Deventer, herstellende van griep.
Beide studenten op de rij hebben hun zondag baan. 8)7
Logisch allemaal.
Edit: ja, hulp gevonden. w/
Ik hoorde JOE voor het eerst in de taxi naar schiphol vorig jaar.

Gelukkig hulp gevonden *G*
pi_216792726
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 10:57 schreef Blues het volgende:

[..]
Of omdat diegene dat uit één en dezelfde keuken ziet komen.
pi_216792754
Maar goed, ik had wekelijks mensen in de bakkerij die vroegen naar glutenvrij brood. Liefst spelt. :{

Dat zijn geen mensen met een allergie, want die kwamen bij mij überhaupt niet binnen, aangezien de lucht één en al gluut was.
pi_216793008
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 11:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Maar goed, ik had wekelijks mensen in de bakkerij die vroegen naar glutenvrij brood. Liefst spelt. :{

Dat zijn geen mensen met een allergie, want die kwamen bij mij überhaupt niet binnen, aangezien de lucht één en al gluut was.
Kennis heeft glutenintolerantie. Moet iedereen rekening mee houden en da’s prima. Totdat het stokbrood bij de bbq lekkerder is dan het speciaal gekochte glutenvrije brood _O- dan ga ik toch twijfelen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')