Iets wat je veel te vaak hoort: dat er zo nodig muziek moet worden gedraaid onder het nieuws op de radioquote:Op maandag 5 mei 2025 15:21 schreef De_Melkboer het volgende:
Iets wat je meer en meer hoort, in TV programma's of op straat: Iemand speelt een mooi stukje muziek en dan daarna zo hard mogelijk dat 'Woew' 'Woew' geroep. Doe dat nou niet, wat is er mis met een applaus?
Amerika is dat gebruikelijk.quote:Op maandag 5 mei 2025 15:31 schreef maily het volgende:
Kantoorscenes met mensen met afhaalkoffie![]()
Hebben ze daar geen koffiezetapparaten?
Dat uit Amerika gekopiëerde hyena-gehuil inderdaad. Maar goed, dan kunnen we het ook over "wajooo" roepen gaan hebben en roomblanke pubertjes met "Marokkaans" accentje of ons onvermogen om onze eigen woorden nog te vinden om met dingen te dealen (<-quote:Op maandag 5 mei 2025 15:21 schreef De_Melkboer het volgende:
Iets wat je meer en meer hoort, in TV programma's of op straat: Iemand speelt een mooi stukje muziek en dan daarna zo hard mogelijk dat 'Woew' 'Woew' geroep. Doe dat nou niet, wat is er mis met een applaus?
Ik denk ook meteen aan het 'woop woop' van een bepaald soort hele blije mensen. Sommige tikken het lekkerlijk in hun social media-posts.quote:Op maandag 5 mei 2025 15:21 schreef De_Melkboer het volgende:
Ik zou ze gewoon luid verkondigen dat jij de klant bent en dat ze wel eens wat beleefder mogen zijn. Dat zal ze leren!quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:35 schreef Eightyone het volgende:
Scankassa's die je al snel luid toespreken (ja, inderdaad met geluid) dat je op moet schieten.
Sommige Kruidvat-filialen hebben ze.
Anglicisme is het goede Nederlandse woordquote:Op maandag 12 mei 2025 00:23 schreef Telefoonvork het volgende:
Anglismen. Woorden of zinsdelen die uit het Engels rechtstreeks naar het Nederlands worden "vertaald".
Zo erger ik mij groen en geel aan het verkeerd gebruikte woord "tarieven" terwijl in werkelijkheid "heffingen" wordt bedoeld. Leer NEDERLANDS.
Ook erger ik mij aan fietsers die 's avonds (in volle duisternis) of met dikke mist zonder licht aan rijden. Als er toevallig een auto achter ze rijdt (dus met licht aan) zie ik ze totaal niet.
Bestaat zoiets? Wat een eikelsquote:Op donderdag 15 mei 2025 12:35 schreef Eightyone het volgende:
Scankassa's die je al snel luid toespreken (ja, inderdaad met geluid) dat je op moet schieten.
Sommige Kruidvat-filialen hebben ze.
quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:10 schreef Eightyone het volgende:
Dat je nog maar beperkt papieren stadsplattegronden aan kunt komen.
Ja, leuk die telefoon, en ik ga hem op vakantie zeker gebruiken. Maar een echt totaaloverzicht krijg je op dat kleine schermpje niet. In oorden die compleet nieuw voor je zijn is het best handig om die telefoon aan te vullen met zo'n groot stuk papier.
Gewoon niet aanklikken.quote:Op maandag 26 mei 2025 23:55 schreef Forumtijger het volgende:
Die uberstomme, zinloze filmpjes op facebook van 10-15 minuten die nergens toe leiden en die maar eindeloos gerekt worden, en waarbij de clou pas helemaal op het eind komt, waarbij bv iemand verrast moet gaan worden, of waarbij ze iets doen met water in een ballon, een lucifer en een munt. Of die echt belachelijke AI-filmpjes. Grrrrr....
Die heb je nu in een nog ergere variant, eindigend met een "Watch part 2 for more" op het allereind. Eens met bovenstaande; gewoon niet aanklikken.quote:Op maandag 26 mei 2025 23:55 schreef Forumtijger het volgende:
Die uberstomme, zinloze filmpjes op facebook van 10-15 minuten die nergens toe leiden en die maar eindeloos gerekt worden, en waarbij de clou pas helemaal op het eind komt, waarbij bv iemand verrast moet gaan worden, of waarbij ze iets doen met water in een ballon, een lucifer en een munt. Of die echt belachelijke AI-filmpjes. Grrrrr....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |