En waar hier 'Eindstand 2024' staat, moet dat 'Tussendstand 2025' zijn.quote:
Midden boven heeft een bekend gezicht.quote:
Ja, dit dus. Dacht precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 17:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Midden boven heeft een bekend gezicht.
Hij is geen Adam Curry en de band zeker geen Clouseau. Lijkt wel een beetje op Jan Vain.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 17:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Midden boven heeft een bekend gezicht.
Helaas.quote:
Dus een Britse band uit de jaren 80.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:47 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Helaas.
Je zit in het goede decennium en in het goede land van oorsprong.
Kwa bandnaam zit je iig in het goede continent!
quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:50 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dus een Britse band uit de jaren 80.
I know.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:05 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
en dan heb je de belangrijkste hint gemist
China crisis? Hoewel supergroep....quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:05 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
en dan heb je de belangrijkste hint gemist
Zekerquote:
Zekerquote:
Dat was er toch maar één?quote:Op woensdag 26 februari 2025 09:16 schreef iggyinthehouse het volgende:
Voor de zekerheid:
Brothers Beyond
Dit waren er toch 2quote:Op woensdag 26 februari 2025 08:10 schreef mitt het volgende:
Brothers on the Fourth Floor
Verder kom ik ff niet
1quote:
2quote:
Vooruit, 3quote:Op woensdag 26 februari 2025 08:10 schreef mitt het volgende:
Brothers on the Fourth Floor
Verder kom ik ff niet
4-8quote:Op woensdag 26 februari 2025 08:37 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Gibson Brothers
Walker Brothers
Righteous Brothers
Brothers Johnson
Blues Brothers
....
kop maar in
Dan hebben we er 10quote:Op woensdag 26 februari 2025 08:40 schreef PPL het volgende:
Jungle Brothers
Bellamy Brothers
Bonus: BeeGees (Brothers Gibb)
Duran Duranquote:Op woensdag 26 februari 2025 13:19 schreef PPL het volgende:
• Een bandnaam geinspireerd door een karakter uit de film Barbarella.
• Drie bandleden met dezelfde achternaam die geen familie van elkaar zijn.
• Favoriete band van Princess Diana.
• De huidige zanger was nog geen lid van de band bij de oprichting in 1978 in Birmingham.
Dus niet dit boek: minimaal 3 bands...quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:25 schreef pipster het volgende:
Ik ken alleen het boek Brave New World van Aldous. Kan daar niet meteen een band aan hangen.
quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:31 schreef Burnett het volgende:
Ik zoek eigenlijk de bekendste band geïnspireerd door zijn boeken: zie nu meerdere bands
Gaat om een deel van de titel van een boek uit 1954.
Stand:quote:
quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:22 schreef Burnett het volgende:
Welke band?
Aldous Huxley
Ik zoek eigenlijk de bekendste band geïnspireerd door zijn boeken: zie nu meerdere bands
Gaat om een deel van de titel van een boek uit 1954.
The Doors voldoen aan die omschrijving.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:29 schreef Burnett het volgende:
[..]
60s/70s band.
Reunie deze eeuw met een 80s zanger.
Die zijn inderdaad vernoemd naar een boek, the Doors of Deceptionquote:Op woensdag 26 februari 2025 16:16 schreef Berkery het volgende:
[..]
The Doors voldoen aan die omschrijving.
Met Ian Astbury van The Cult.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:16 schreef Berkery het volgende:
[..]
The Doors voldoen aan die omschrijving.
The Doors zonder Jim Morrison.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:29 schreef Burnett het volgende:
[..]
60s/70s band.
Reunie deze eeuw met een 80s zanger.
Dat hebben ze al eerder gedaan volgens mij, met de zanger van the Cult, dacht ikquote:
quote:She was born in November 1963
The day Aldous Huxley died
Run baby run van Sheryl Crowquote:Op woensdag 26 februari 2025 18:43 schreef Berkery het volgende:
Welk nummer begint met deze tekst?
[..]
Genauquote:Op woensdag 26 februari 2025 19:31 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Run baby run van Sheryl Crow
quote:Proxy Music is an album of songs composed by British singerperformed by various artists, released on 21 June 2024 through Storysound Records. The album includes new songs written by
performed by musicians including her daughter
, her son
, and her ex-husband
, due to
's spasmodic dysphonia, which prevents her from being able to sing. It received positive reviews from critics.
The album cover is a parody of the cover for Roxy Music's 1972 self-titled debut album, with its title also being a play on that of the band's name, as artists are performing songs composed byfor her by proxy.
PJ Harvey ?quote:
Een jaar of 20 ouder en iets meer folkyquote:
quote:Ze begon haar muzikale carrière in het midden van de jaren 60 als zangeres in clubs. In 1968 en 1969 bracht ze onder de naamPeters samen met Paul McNeill twee singles uit, waaronder een cover van Bob Dylans You Ain't Going Nowhere. Het duo noemde zich Paul &
In 1969 leerde zekennen, met wie ze vanaf 1972 ook opnames maakte. In dezelfde tijd sloot ze zich aan bij the Bunch, een folkrockgroep, waar ze ook kennismaakte met Sandy Denny en Ashley Hutchings. Samen met hen nam ze een album getiteld Rock on op. In de daaropvolgende jaren bracht ze samen met
nog een aantal albums uit, tot de twee in 1982 uit elkaar gingen. Dit wekte alom verbazing, omdat ze net hun succesvolste album hadden uitgebracht en samen een derde kind hadden gekregen.
Cynday ?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:15 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Aangezien nog niemand het licht gezien heeft nog maar een hint:
[..]
hè, hèquote:Op maandag 3 maart 2025 18:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik zie veel overeenkomsten met Linda Thompson
Thompson Twinsquote:Op maandag 3 maart 2025 18:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hoe kennen we Tom Bailey, Alannah Currie en Joe Leeway beter?
quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:26 schreef pipster het volgende:
Mijnheer Thompson, ik gok van een skaband. Specials?
quote:
Stand:quote:
Sister Morphine ?quote:Op dinsdag 11 maart 2025 09:44 schreef PippenScottie het volgende:
Welk nummer verbindt de volgende albums
Rolling Stones - Sticky Fingers
The Smiths - The Smiths
Anohni and the Johnsons - Antony and the Johnsons
Wilde horses ?quote:Op dinsdag 11 maart 2025 12:07 schreef PippenScottie het volgende:
Mea culpa. Verkeerde album van Antony and the Johnsons
Maar wel om een nummer?quote:Op woensdag 12 maart 2025 09:24 schreef PippenScottie het volgende:
Kleine hint. Het gaat niet om een track op de albums, maar om de albumhoezen
De personen die op de albumhoezen staan worden allemaal benoemd in één liedje dat elk jaar in de Top 2000 heeft gestaan.quote:Op woensdag 12 maart 2025 10:28 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Maar wel om een nummer?
501?
Die staat niet meer in de Top 2000quote:
Schandalig!quote:Op woensdag 12 maart 2025 12:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Die staat niet meer in de Top 2000
Nope. Maar dit gaat alvast een beetje de goede kant opquote:Op woensdag 12 maart 2025 18:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Iggy en Kate dan? Al stond die er vast niet in in 1999
Juistem.quote:Op woensdag 12 maart 2025 19:14 schreef pipster het volgende:
Take a walk on the wild site - Lou Reed
en weer compleet.quote:
pipster 2quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is dat dit: MUZ / Boyband Five is terug! ?
Talking Heads ?quote:Op donderdag 13 maart 2025 16:35 schreef MadMaster het volgende:
Er is vandaag nog meer heugelijk nieuws over een (mogelijk) aanstaande reünie.
Voor wie kunnen we in dat geval binnenkort massaal in de Ticketmaster rij staan voor concertkaarten?
quote:K2; Tales of Triumph and Tragedy is het debuutalbum vanuit 1989. Van debuutalbum is eigenlijk geen sprake;
heeft dan al op tientallen muziekalbums meegespeeld van bekende en minder bekende musici. Het album is gewijd aan de desastreuze beklimming van de K2 in 1986, waarbij dertien mensen om het leven kwamen.
Yes!quote:Op donderdag 13 maart 2025 20:33 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Don Airey.
Ken ik ook alleen maar uit de TROS CD Show top 25 allertijden ergens eind jaren 80.
Stond ook ergens tussen de Marillions, Vangelisen en Alan Parsons Projecten.
Zeker.quote:
quote:You tell me that you love me every day
When we're alone I really feel in love
But when you're out with friends I see a change
You treat me bad, I feel like second best
pipster 3quote:
Comment ça va?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:15 schreef Blogman het volgende:
Welke single hield IOU van de eerste plaats in de Top 40?
Nee, helaas. Wel Nederlandsche waer.quote:
Instrumentaalquote:Op zaterdag 15 maart 2025 19:26 schreef Blogman het volgende:
[..]
Nee, helaas. Wel Nederlandsche waer.
Zeker!quote:
quote:Op zondag 16 maart 2025 16:10 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Champaign - How 'bout us = #2
June Lodge -Someone loves you honey
Bangles - Eternal Flame = gedeelde #3
Dan kan ik in de 80s maar aan één film denken en kom ik tot Don't you forget about me Time of my lifequote:
En je weet vast wel wie de uitvoerenden daarvan zijn…quote:Op zondag 16 maart 2025 17:24 schreef PPL het volgende:
[..]
Dan kan ik in de 80s maar aan één film denken en kom ik tot Don't you forget about me Time of my life
Bill Medley…quote:Op zondag 16 maart 2025 17:32 schreef PPL het volgende:
De uitvoerende(n) houd ik voor mijzelf ivm vervolgvraag.
Wat is de (muzikale) link tussen (I've had) the time of my life kwam en dat andere Patrick Swayze vehicel Ghost?
Okay, okay. Bill Medley dan.quote:
Maar dan is het dus eigenlijk een numner van de Righteous Brothers?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Unchained Melody is juist geen duet
Puntje erbij, puntje eraf.quote:
Nee, een beetje langer geleden. Ook een iets andere muziekstijlquote:
The Monks?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:39 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Nee, een beetje langer geleden. Ook een iets andere muziekstijl
Beetje obscuur, maar toch onmiskenbaar herkenbaar, dacht ik...quote:
quote:
Si!quote:
Welk nummer van wie?quote:(Sensual) Un movimiento sensual (Sensual)
Un movimiento muy sexy (Sexy)
Un movimiento muy sexy (Sexy)
King Africa - La Bombaquote:
Si!quote:
Wat van wie?quote:Something flavored,.
Hello?
Shh, solo escucha
Son las cinco 'e la mañana y yo no he dormido nada
Pensando en tu belleza, en loco voy a parar
Si!quote:
quote:Assembled by producer(formerly of Brit-funk band Touchdown), the group consisted of
, Mick Walsh and singer Melody Washington. Their most successful single was "
", a 1990 dance hit that crossed over to pop radio and hit No. 2 on the UK Singles Chart, as well as peaking at No. 25 on the US Billboard Hot 100 in 1990. An album,
followed, with a further two singles reaching the charts
quote:Op maandag 24 maart 2025 09:49 schreef PPL het volgende:
Van Aventura naar The Adventures of Stevie V.
Fleetwood Mac - Rumoursquote:Op maandag 24 maart 2025 10:26 schreef PPL het volgende:
Maandagochtendvraagje: welk album en van wie?
SHN
D
NGBA
DS
GYOW
S
TC
YMLF
IDWTK
OD
GDW
pipster 4quote:
Van welke grote hit van vorig jaar zijn dit de eerste regels?quote:Sun is going down, time is running out
No one else around but me
Steady losing light
Steady losing my mind
Moving shadows and grinding teeth
Yesquote:Op maandag 24 maart 2025 10:39 schreef iggyinthehouse het volgende:
1 van mijn favos: Bad Dreams van Teddy Swims
quote:komt ter ere van het vijftigjarig bestaan van de fanclub van de Amerikaanse rockband weer even bij elkaar.
ik dus ookquote:
Neequote:
Neequote:Op maandag 24 maart 2025 14:30 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
The Rivers of Babylon van Boney M?
Euh...quote:Op maandag 24 maart 2025 13:06 schreef Bargehassus het volgende:
Benny Nijman - Alles wat ademt is mijn gok.
Kudt, Rob de Nijs natuurlijk. Werken en FOK!ken gaat niet altijd goed.quote:
quote:Op maandag 24 maart 2025 13:06 schreef Bargehassus het volgende:
Benny Nijman - Alles wat ademt is mijn gok.
pipster 4quote:Op maandag 24 maart 2025 15:07 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Kudt, Rob de Nijs natuurlijk. Werken en FOK!ken gaat niet altijd goed.
Nee, niet echt.quote:Op maandag 24 maart 2025 18:04 schreef PPL het volgende:
Iets van Live?
Staat wmb ver weg van Nirvana, maar reli rock is niet mijn forte.
Ja, die!quote:
Inderdaad, die!quote:
yesquote:Op maandag 24 maart 2025 20:00 schreef iggyinthehouse het volgende:
Op 1 of andere manier is die blijven hangen
Wie zijn dit?
[ afbeelding ]
Als je het zo opschrijft klinkt zijn naam nog lulligerquote:
Kanye als vervolgvraag?quote:
quote:Op woensdag 26 maart 2025 13:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Red Snapper
Gonnie Baars
Seahorses
Carp
Flipper
Whale
Jellyfish
Walter Trout
Eels
Joris Voorn
quote:You are my girl and you don't even know it
I am livin' out the life of a poet
I am the jester in the ancient court
And you're thein my throat
Holy cow helemaal vergeten deze parelquote:Op woensdag 26 maart 2025 13:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Lekkerbek!
Bekijk deze YouTube-video
Welk nummer van wie?quote:-----------------------
Step on the stones
Flesh becomes water
Wood becomes bone
quote:Op woensdag 26 maart 2025 16:44 schreef iggyinthehouse het volgende:
Toad the wet sprocket - walk on the ocean
quote:You were my shepherd
You were my guide
I followed your dark eyes
Right into the night
pipster 6quote:
quote:is een Britse triphop-, drum-and-bass- en rockgroep, afkomstig uit Bristol. Het trio bestaat uit de producers Markee Substance en Darren Decoder en zangeres Sian Evans.
pipster 6quote:
quote:The most recent members ofare Martin and Bobby Boer, Dutch singer Desray, and rapper D-Rock
Ik was al begonnen met typen in letters en was te lui om het aan te passen…quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:19 schreef iggyinthehouse het volgende:
Officieel 2 brothers on the 4th floor
Maar het is Limahl niet…quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:41 schreef PPL het volgende:
Als dat Limahl is, dan Neverending Story.
Indien je doelt op de band Kajagoogoo, dan denk ik dat je Too Shy zoekt.
pipster 6quote:
Vervolgvraag qua genre…quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik was al begonnen met typen in letters en was te lui om het aan te passen…
[ afbeelding ]
Wat was zijn grootste hit?
Dur dur d'etre bebequote:Op donderdag 27 maart 2025 19:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik was al begonnen met typen in letters en was te lui om het aan te passen…
[ afbeelding ]
Wat was zijn grootste hit?
Nee, deze persoon was persoonlijk de maker van enkele eigen hitsongs die hij onder zijn pseudoniem (een vrije vertaling van zijn achternaam) uitbracht.quote:
quote:Samen met Ben Liebrand zette hij in de jaren 80 de toon voor de dj- en remixcultuur in Nederland.
Ik vind het een goed antwoord.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 13:35 schreef slaveloos het volgende:
Hh Hithouse die zo jong overleed. Hij heette in t echt Peter Slachthuis of zoiets. Hij kwam niet ver bij mij uit de buurt vandaan in Den Haag of Rijswijk. Zijn hit weet ik ff niet meer.
In een keer goed!quote:
Gecheckt en goed. Waarnemend puntje namens @Burnettquote:
Johan ?quote:Op donderdag 3 april 2025 09:36 schreef bartrid het volgende:
In welke band speelde de broer van Wouter (Dolf) dan?
Ik heb verder geen idee. Hintje misschien ?quote:
Yes! (nou ja,Notting)quote:
9x goedquote:Op vrijdag 4 april 2025 13:31 schreef PPL het volgende:
Better days
Born in the usa
Born to run
Brilliant disguise
Dancing in the dark
Glory days
Human touch
Hungry hart
My hometown
Streets of Philidelphia
The river
Thunder road
We are the world(telt niet als individueel BS nummer)
We take care of our own
14x
4x goedquote:Op vrijdag 4 april 2025 13:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
The Rising
Working on a Dream
No Surrender
Bobby Jean
Tougher than the Rest
Secret Garden
I’m on Fire
Dan mist er nog 1 denk ik want bij de vorige waren er 11 goed zegt mijn gevoel. Trapped wellicht?
quote:Op vrijdag 4 april 2025 13:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik gooi War nog even voor de zekerheid.
ik was ook verrast, vooral door die Born to Run....quote:Op vrijdag 4 april 2025 13:58 schreef Bargehassus het volgende:
Wel grappig trouwens dat een aantal (voor mij) heel bekende nummers de Top 40 blijkbaar niet hebben gehaald. (Born to run, Hungry Heart)
Broes brak in Nederland pas door met the River eigenlijk. En ten tijde van Born in the USA begon het pas echt, toen stonden ineens al zijn voorgaande albums in de album top zoveelquote:Op vrijdag 4 april 2025 14:00 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
ik was ook verrast, vooral door die Born to Run....
Oh...quote:
Nog 4...quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:13 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Oh...Fire? Ook bekend van de Pointer Sisters.
quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Tunnel of love, 57 channels and nothing on
Zo kan ik ze wel raden, denk ik, al heb ik niet van ze gehoord. Dus ik zou zeggen punten naar degene die de laatste hiervoor geraden heeft.quote:Op zondag 6 april 2025 08:45 schreef iggyinthehouse het volgende:
LOF: Jump van geloof
OSU: stap omhoog
quote:Engineer Phill Brown stated that the album, like its predecessor, was "recorded by chance, accident, and hours of trying every possible overdub idea."The band split up following its release.
Nee denk meer post rock.quote:Op woensdag 9 april 2025 15:23 schreef Bargehassus het volgende:
Niet geschoten is altijd mis: Yazoo?
Zeker. Er zijn er nog meer zoals Rustin' Man en eventueel Heligoland zelfs.quote:Op donderdag 10 april 2025 08:01 schreef bartrid het volgende:
O'rang.
Toevallig deze week veel geluisterd, want Laughing Stock is ons weekelijkse RYM album.
pipster 6quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |