Je plaat hangt vast.quote:Op donderdag 20 februari 2025 23:44 schreef Discombobulate het volgende:
Maar dat het oneindig lang een patstelling meatgrinder zou blijven was wel duidelijk. Op zich kun je ook wel zeggen dat een oneerlijke vrede beter is dan een rechtvaardige oorlog, wat iemand als Ewald Engelen beweert. Ik heb hier geen oordeel over.
Sjonge jonge.. dan lever je als ambassadeur bij de VN toch ook je ontslag in als je niet voor die motie mag stemmenquote:
Je zal maar zo'n mening loze marionet zijn.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 11:09 schreef nixxx het volgende:
[..]
Sjonge jonge.. dan lever je als ambassadeur bij de VN toch ook je ontslag in als je niet voor die motie mag stemmen
Er is natuurlijk de (conspiracy) theorie dat Europa en vooral de VS net genoeg helpen om Rusland af te zwakken, maar de Oekrainers niet genoeg ondersteuen om die Russen echt het land uit te jagen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 23:44 schreef Discombobulate het volgende:
Maar dat het oneindig lang een patstelling meatgrinder zou blijven was wel duidelijk. Op zich kun je ook wel zeggen dat een oneerlijke vrede beter is dan een rechtvaardige oorlog, wat iemand als Ewald Engelen beweert. Ik heb hier geen oordeel over.
Sommige mensen beweren zelfs 3 dagen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 09:47 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Als Amerikaanse intel en Starlink etc wegvallen, waarschijnlijk niet eens 1.5 week. Men heeft het bad laten vollopen en nu gaat de stop eruit.
Ik vind dat het beroep ambassadeur met de moderne communicatie middelen natuurlijk ook een boel belang heeft ingeleverd.. en zeker US ambassadeur bij de VN. Dan ben je echt een doorgeefluik vanuit minister van buitenlandse zaken.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 11:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je zal maar zo'n mening loze marionet zijn.![]()
Zou zo iemand trots zijn op wat hij doet?
Nouja je bent ambassadeur, dan is je eigen mening sowieso niet echt van belang mag ik hopen (oja dat bedoel jij ook zie ik nu). Als je het niet eens bent met waar je voor staan moet je uiteraard gewoon ontslag nemen, dat wel.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 11:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je zal maar zo'n mening loze marionet zijn.![]()
Zou zo iemand trots zijn op wat hij doet?
Helaas hebben de EU en Zelensky niet de luxe om zoals Trump maar inhoudsloze bullshit de wereld in te spuien. Het gaat om mensen - nu en straks Een plan vraagt toch enige tijd. Uitwerking van scenario's ook. Het zal niet zijn dat het allemaal from scratch verzonnen moet worden, maar ik denk ook niet dat men heeft geanticipeerd op de afslagen die de VS nu lijken te nemen. Dus het kost gewoon even tijd. De kunst is dan om je niet te laten verleiden om elke keer als er weer braaksel uit het witte huis komt daarop te reageren.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 11:19 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Er is natuurlijk de (conspiracy) theorie dat Europa en vooral de VS net genoeg helpen om Rusland af te zwakken, maar de Oekrainers niet genoeg ondersteuen om die Russen echt het land uit te jagen.
Hoe de oorlog gevoerd wordt schiet inderdaad ook weinig op.
Eigenlijk moet de EU met Zelenksy ook met een voorstel komen, ze blijven ook veel te veel afwachten. Als het voorstel is alle Russen moeten het land uit, kan je als Europa niet eindeloos langs de lijn meekijken af en toe een afgedankte F16 opsturen, wat helmpjes en miljarden aan geld (waar dat alles precies heengaat, who knows). Zelensky is al jarenlang aan de bedelkraan en gaat constant de wereld over voor een paar kogels en een zak geld.Anders blijft die situatie ook onveranderd.
Tijdens onderhandelingen gebruik maken van moderne communicatiemiddelen is een beetje eng. Dus heb je poppetjes nodig die zo goed mogelijk de belangen van een land kunnen behartigen, zonder elke keer op instructies te wachten. Dan wordt je de volgende keer niet meer uitgenodigd, want de rest heeft geen trek in slappe hap.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 11:29 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik vind dat het beroep ambassadeur met de moderne communicatie middelen natuurlijk ook een boel belang heeft ingeleverd.. en zeker US ambassadeur bij de VN. Dan ben je echt een doorgeefluik vanuit minister van buitenlandse zaken.
quote:Oekraïne zou direct NAVO-lid kunnen worden als Rusland vredesovereenkomst Trump schendt'
Het Witte Huis zou een clausule overwegen waardoor Oekraïne snel lid kan worden van de NAVO als Rusland de vredesovereenkomst, die Amerikaans president Donald Trump onderhandelt, zou schenden. Dat meldt de Britse krant The Telegraph.
Dit zou een manier zijn om te voorkomen dat Rusland een staakt-het-vuren zou gebruiken om zich te hergroeperen en een nieuwe invasie te lanceren.
Oekraïne zou hierdoor een aantal obstakels kunnen omzeilen om te bewijzen dat het geschikt is om toe te treden tot de westerse militaire alliantie.
Hoewel de VS in het openbaar niet heeft aangedrongen op toetreding van Oekraïne, zouden functionarissen zeggen dat het Oekraïense lidmaatschap op tafel kan liggen bij de onderhandelingen tussen Moskou en Washington.
Dit zou bedoeld zijn om zowel Kiev als de Europese bondgenoten ervan te overtuigen dat de VS in de toekomst betrokken zal zijn bij de bescherming van Oekraïens grondgebied.
Ondertussen hebben Westerse functionarissen gezegd dat Washington gevraagd zou worden om straaljagers in Polen en Roemenië te stationeren als reactie op eventuele Russische aanvallen.
Roemenië heeft ook zijn zorgen geuit dat Moskou probeert Trump ervan te overtuigen om akkoord te gaan met het terugtrekken van NAVO-troepen uit Oost-Europa.
Oekraine NAVO lid is optie en tegelijk is Zelensky een dictator en Kremlin geweldig? Is dit tactisch of zitten ze achter de schermen ook niet een lijn daar?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 12:51 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)nkomst-trump-schendt
[..]
De bron is nog wat vaag, maar dat zou gezien de huidige ontwikkelingen heel goed nieuws zijn.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 12:51 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)nkomst-trump-schendt
[..]
ach je moet trump niet zo letterlijk nemenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 12:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Oekraine NAVO lid is optie en tegelijk is Zelensky een dictator en Kremlin geweldig? Is dit tactisch of zitten ze achter de schermen ook niet een lijn daar?
Ik vraag me af hoeveel tijd en goodwill sommige mensen nog nodig hebben voordat ze ook eindelijk tot de conclusie komen dat het een schadelijke randdebiel is.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ach je moet trump niet zo letterlijk nemen
vooralsnog geef ik hem het voordeel van de twijfel of hoe heet dat?
Dat heet struisvogelgedrag.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ach je moet trump niet zo letterlijk nemen
vooralsnog geef ik hem het voordeel van de twijfel of hoe heet dat?
ja ik vertrouw hem ook niet , maar tot op heden is alles nog recht te pratenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel tijd en goodwill sommige mensen nog nodig hebben voordat ze ook eindelijk tot de conclusie komen dat het een schadelijke randdebiel is.
ze zijn wel allebei een tikkie gestoord , maart als de ene gek de andere gek in bedwang kan houden dan is t goedquote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:20 schreef Hyperdude het volgende:
Trump is net zo betrouwbaar als Poetin.
Geen twijfel nodig.
Wat dacht je van een factuur voor de vele honderden miljarden euro’s die Europese landen hebben gespendeerd aan de opvang van miljoenen vluchtelingen en migranten als gevolg van de Amerikaanse avonturen in het Midden-Oosten?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 05:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
[..]
We moeten de VS nog een rekening sturen vanwege de kosten van onze hulp toen ze artikel 5 gebruikten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |