abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217629324
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 10:18 schreef Momo het volgende:
Mads Pedersen tekent ook een contract voor het leven
https://www.instagram.com/p/DJoG1t9s_un/
Wel opvallend dat er nergens iets wordt gezegd over een daadwerkelijke contractverlenging. Ook in dit persbericht staat niets over het tekenen van een contract 'voor het leven'.
pi_217629378
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 11:49 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Die zal met zijn contracten bij Sky,Ineos en Visma wel al binnen zijn. Vergeet niet dat hij geen cent belasting betaalt :r wanneer gaan we die ellende net als Frankrijk al decennia geleden gedaan heeft eens oplossen.
Hij woont toch in Monaco omdat je daar zo lekker kunt trainen, net als Bauke en co? :{w
  woensdag 14 mei 2025 @ 10:32:01 #178
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217629383
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 10:31 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Hij woont toch in Monaco omdat je daar zo lekker kunt trainen, net als Bauke en co? :{w
Affini genot woont gewoon lekker in Drenthe omdat ie het sociale leven van zijn vriendin belangrijk vindt _O_
pi_217629624
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 10:32 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Affini genot woont gewoon lekker in Drenthe omdat ie het sociale leven van zijn vriendin belangrijk vindt _O_
Terecht. Het is ook mooi wonen in die omgeving _O_

Zoals VDP doet, grotendeels in Zuid-Spanje, lijkt me ook wel fijn. Bijna altijd goed weer daar.
pi_217629670
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 11:11 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Terecht. Het is ook mooi wonen in die omgeving _O_

Zoals VDP doet, grotendeels in Zuid-Spanje, lijkt me ook wel fijn. Bijna altijd goed weer daar.
Daar kan ik me met het weer hier in de winter vanalles bij voorstellen. Neem aan dat hij officieel gewoon in België woont. In beide gevallen betaalt hij wel gewoon belasting. Hij zal ongetwijfeld een goede adviseur hebben om dat te beperken maar dat is toch helemaal anders dan helemaal niets betalen wat in mijn ogen asociaal is.
pi_217629726
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 10:23 schreef Kloit het volgende:

[..]
Wel opvallend dat er nergens iets wordt gezegd over een daadwerkelijke contractverlenging. Ook in dit persbericht staat niets over het tekenen van een contract 'voor het leven'.
Het is ook geen contractverlenging toch? Het is een contract dat gewoon door blijft gaan ;)

Kan me, net als bij Wout, ook voorstellen dat ze het juridisch verplicht zijn op deze manier te doen als je al een aantal keer een “tijdelijk” contract hebt getekend. Alleen kun je het op deze manier wat mooier verkopen richting de buitenwereld
pi_217630096
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 11:34 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Het is ook geen contractverlenging toch? Het is een contract dat gewoon door blijft gaan ;)

Kan me, net als bij Wout, ook voorstellen dat ze het juridisch verplicht zijn op deze manier te doen als je al een aantal keer een “tijdelijk” contract hebt getekend. Alleen kun je het op deze manier wat mooier verkopen richting de buitenwereld
Als het een contract voor onbepaalde tijd is, geeft dat op een bepaalde manier juist minder zekerheid. Je hebt relatief korte opzegtermijnen, zeker voor de werknemer en er is vrij veel dwingend recht in Nederland waar je als werknemer op kunt beroepen. Maar zoals altijd hangt veel af van de exacte teksten.
pi_217636612
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 11:34 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Voor wielrenners gelden daarvoor andere voorwaarden dan voor 'gewone' werknemers. Juristen verschillen van mening of profrenners het af zouden kunnen dwingen via de rechter. Misschien wel, maar wie onderneemt zo'n stap en gooit zodoende een bom onder het hele systeem?
pi_217637070
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 22:17 schreef Halcon het volgende:

[..]
Voor wielrenners gelden daarvoor andere voorwaarden dan voor 'gewone' werknemers. Juristen verschillen van mening of profrenners het af zouden kunnen dwingen via de rechter. Misschien wel, maar wie onderneemt zo'n stap en gooit zodoende een bom onder het hele systeem?
Hoe zit dat dan? Als Visma LAB als Nederlandse onderneming arbeidsovereenkomsten sluit geldt het Nederlands arbeidsrecht (waar de Europese wetgeving in verwerkt is). Is er dan in de wet iets speciaals geregeld waardoor niet alle wetgeving op deze werknemers van toepassing is? En gaat niet in tegen een aantal grondrechten?
pi_217641162
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 10:32 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Plus lekker trainen op de VAM-berg natuurlijk ^O^
pi_217641630
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 22:51 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Hoe zit dat dan? Als Visma LAB als Nederlandse onderneming arbeidsovereenkomsten sluit geldt het Nederlands arbeidsrecht (waar de Europese wetgeving in verwerkt is). Is er dan in de wet iets speciaals geregeld waardoor niet alle wetgeving op deze werknemers van toepassing is? En gaat niet in tegen een aantal grondrechten?
Er zijn UCI-regels en er is een wielren-CAO.

Ja, je kunt natuurlijk proberen je recht te halen met het Nederlandse of Europese arbeidsrecht in de hand. Zoals bv. Bosman ooit deed.

Of je je daar heel populair mee gaat maken, is natuurlijk maar de vraag, Je zet dan een heel systeem op de kop.

Veneberg heeft bijvoorbeeld eens het niet verlengen van z'n contract aangevochten bij de rechter, omdat hij het er niet mee eens wat dat hij onvoldoende had gepresteerd en er geen functioneringsgesprekken of zo waren gevoerd. Daar is op internet vast nog wel iets over te vinden.
  donderdag 15 mei 2025 @ 14:49:47 #187
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217641731
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 22:51 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Volgens mij werkt het voor sporters inderdaad wel anders. Überhaupt met tijdelijke duur contracten van 4-5 jaar, dat is volgens mij normaal ook niet mogelijk. Al is dat bij PhD's weer anders, maar misschien zijn dat projectcontracten
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_217641768
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:49 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Volgens mij werkt het voor sporters inderdaad wel anders. Überhaupt met tijdelijke duur contracten van 4-5 jaar, dat is volgens mij normaal ook niet mogelijk. Al is dat bij PhD's weer anders, maar misschien zijn dat projectcontracten
Er is in principe geen limiet aan de duur van een arbeidsovereenkomst voor een bepaalde tijd. (Bron)

Na een contract voor bepaalde tijd van drie jaar of langer, mag de werkgever dit één keer verlengen met maximaal drie maanden. Of je moet iemand een contract voor onbepaalde tijd geven.

Drie maanden heb je in de wielerwereld natuurlijk niet zoveel aan.
pi_217653087
Kruijswijk nog 1 jaartje extra bij Visma en dan met pensioen
pi_217655080
Nu nog van Baarle snel vast leggen voor Quick Step 'm weg kaapt :')
pi_217655107
Misschien is Jos van Emden nog wel te porren voor een comeback.
  Moderator zaterdag 17 mei 2025 @ 11:13:37 #192
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_217660921
twitter

Geen idee waarom AS dit zou weten, maar volgens hunnie heeft Evenepoel al sinds de winter een overeenkomst om volgend jaar voor Ineos te rijden.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_217661473
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 11:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]

Geen idee waarom AS dit zou weten, maar volgens hunnie heeft Evenepoel al sinds de winter een overeenkomst om volgend jaar voor Ineos te rijden.
Mannetje van Italiaanse Eurosport wist het ook al te melden (en tevens dat Ineos dan van de Pinarello af stapt).

twitter
pi_217662380
Quick Step lijkt, gezien de renners waar ze belangstelling voor hebben, voorzichtig weer voor de klassieke kern te gaan.

Dus of ze hebben ergens een zak geld gevonden (niks over gehoord) of ze weten dat R.EV vertrekt en kunnen z'n knechtenarsenaal af gaan bouwen.
  maandag 19 mei 2025 @ 09:42:35 #195
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217685844
twitter
pi_217686507
Mas vier jaar bijgetekend bij Movistar. Hij wil een grote ronde winnen. :')
pi_217687015
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 09:42 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Sow
pi_217687269
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 15:17 schreef Halcon het volgende:
Quick Step lijkt, gezien de renners waar ze belangstelling voor hebben, voorzichtig weer voor de klassieke kern te gaan.

Dus of ze hebben ergens een zak geld gevonden (niks over gehoord) of ze weten dat R.EV vertrekt en kunnen z'n knechtenarsenaal af gaan bouwen.
Dat die eind volgend jaar weg is, lijkt een zekerheid. Misschien nog een deal voor volgend jaar zodat ze er wat geld voor kunnen vangen.
  Moderator maandag 19 mei 2025 @ 18:08:52 #199
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_217690804
twitter

Ach, FDJ.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_217691269
Vorig jaar in de Vuelta leek ie er toch aardig door te komen, maar vooralsnog is het allemaal maar weer matig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')