Wel opvallend dat er nergens iets wordt gezegd over een daadwerkelijke contractverlenging. Ook in dit persbericht staat niets over het tekenen van een contract 'voor het leven'.quote:Op woensdag 14 mei 2025 10:18 schreef Momo het volgende:
Mads Pedersen tekent ook een contract voor het leven
https://www.instagram.com/p/DJoG1t9s_un/
Hij woont toch in Monaco omdat je daar zo lekker kunt trainen, net als Bauke en co?quote:Op maandag 12 mei 2025 11:49 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Die zal met zijn contracten bij Sky,Ineos en Visma wel al binnen zijn. Vergeet niet dat hij geen cent belasting betaaltwanneer gaan we die ellende net als Frankrijk al decennia geleden gedaan heeft eens oplossen.
Affini genot woont gewoon lekker in Drenthe omdat ie het sociale leven van zijn vriendin belangrijk vindtquote:Op woensdag 14 mei 2025 10:31 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hij woont toch in Monaco omdat je daar zo lekker kunt trainen, net als Bauke en co?
Terecht. Het is ook mooi wonen in die omgevingquote:Op woensdag 14 mei 2025 10:32 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Affini genot woont gewoon lekker in Drenthe omdat ie het sociale leven van zijn vriendin belangrijk vindt
Daar kan ik me met het weer hier in de winter vanalles bij voorstellen. Neem aan dat hij officieel gewoon in België woont. In beide gevallen betaalt hij wel gewoon belasting. Hij zal ongetwijfeld een goede adviseur hebben om dat te beperken maar dat is toch helemaal anders dan helemaal niets betalen wat in mijn ogen asociaal is.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Terecht. Het is ook mooi wonen in die omgeving
Zoals VDP doet, grotendeels in Zuid-Spanje, lijkt me ook wel fijn. Bijna altijd goed weer daar.
Het is ook geen contractverlenging toch? Het is een contract dat gewoon door blijft gaanquote:Op woensdag 14 mei 2025 10:23 schreef Kloit het volgende:
[..]
Wel opvallend dat er nergens iets wordt gezegd over een daadwerkelijke contractverlenging. Ook in dit persbericht staat niets over het tekenen van een contract 'voor het leven'.
Als het een contract voor onbepaalde tijd is, geeft dat op een bepaalde manier juist minder zekerheid. Je hebt relatief korte opzegtermijnen, zeker voor de werknemer en er is vrij veel dwingend recht in Nederland waar je als werknemer op kunt beroepen. Maar zoals altijd hangt veel af van de exacte teksten.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het is ook geen contractverlenging toch? Het is een contract dat gewoon door blijft gaan
Kan me, net als bij Wout, ook voorstellen dat ze het juridisch verplicht zijn op deze manier te doen als je al een aantal keer een “tijdelijk” contract hebt getekend. Alleen kun je het op deze manier wat mooier verkopen richting de buitenwereld
Voor wielrenners gelden daarvoor andere voorwaarden dan voor 'gewone' werknemers. Juristen verschillen van mening of profrenners het af zouden kunnen dwingen via de rechter. Misschien wel, maar wie onderneemt zo'n stap en gooit zodoende een bom onder het hele systeem?quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het is ook geen contractverlenging toch? Het is een contract dat gewoon door blijft gaan
Kan me, net als bij Wout, ook voorstellen dat ze het juridisch verplicht zijn op deze manier te doen als je al een aantal keer een “tijdelijk” contract hebt getekend. Alleen kun je het op deze manier wat mooier verkopen richting de buitenwereld
Hoe zit dat dan? Als Visma LAB als Nederlandse onderneming arbeidsovereenkomsten sluit geldt het Nederlands arbeidsrecht (waar de Europese wetgeving in verwerkt is). Is er dan in de wet iets speciaals geregeld waardoor niet alle wetgeving op deze werknemers van toepassing is? En gaat niet in tegen een aantal grondrechten?quote:Op woensdag 14 mei 2025 22:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voor wielrenners gelden daarvoor andere voorwaarden dan voor 'gewone' werknemers. Juristen verschillen van mening of profrenners het af zouden kunnen dwingen via de rechter. Misschien wel, maar wie onderneemt zo'n stap en gooit zodoende een bom onder het hele systeem?
Plus lekker trainen op de VAM-berg natuurlijkquote:Op woensdag 14 mei 2025 10:32 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Affini genot woont gewoon lekker in Drenthe omdat ie het sociale leven van zijn vriendin belangrijk vindt
Er zijn UCI-regels en er is een wielren-CAO.quote:Op woensdag 14 mei 2025 22:51 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan? Als Visma LAB als Nederlandse onderneming arbeidsovereenkomsten sluit geldt het Nederlands arbeidsrecht (waar de Europese wetgeving in verwerkt is). Is er dan in de wet iets speciaals geregeld waardoor niet alle wetgeving op deze werknemers van toepassing is? En gaat niet in tegen een aantal grondrechten?
Volgens mij werkt het voor sporters inderdaad wel anders. Überhaupt met tijdelijke duur contracten van 4-5 jaar, dat is volgens mij normaal ook niet mogelijk. Al is dat bij PhD's weer anders, maar misschien zijn dat projectcontractenquote:Op woensdag 14 mei 2025 22:51 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan? Als Visma LAB als Nederlandse onderneming arbeidsovereenkomsten sluit geldt het Nederlands arbeidsrecht (waar de Europese wetgeving in verwerkt is). Is er dan in de wet iets speciaals geregeld waardoor niet alle wetgeving op deze werknemers van toepassing is? En gaat niet in tegen een aantal grondrechten?
Er is in principe geen limiet aan de duur van een arbeidsovereenkomst voor een bepaalde tijd. (Bron)quote:Op donderdag 15 mei 2025 14:49 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Volgens mij werkt het voor sporters inderdaad wel anders. Überhaupt met tijdelijke duur contracten van 4-5 jaar, dat is volgens mij normaal ook niet mogelijk. Al is dat bij PhD's weer anders, maar misschien zijn dat projectcontracten
Mannetje van Italiaanse Eurosport wist het ook al te melden (en tevens dat Ineos dan van de Pinarello af stapt).quote:Op zaterdag 17 mei 2025 11:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Geen idee waarom AS dit zou weten, maar volgens hunnie heeft Evenepoel al sinds de winter een overeenkomst om volgend jaar voor Ineos te rijden.
Dat die eind volgend jaar weg is, lijkt een zekerheid. Misschien nog een deal voor volgend jaar zodat ze er wat geld voor kunnen vangen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:17 schreef Halcon het volgende:
Quick Step lijkt, gezien de renners waar ze belangstelling voor hebben, voorzichtig weer voor de klassieke kern te gaan.
Dus of ze hebben ergens een zak geld gevonden (niks over gehoord) of ze weten dat R.EV vertrekt en kunnen z'n knechtenarsenaal af gaan bouwen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |