Het zal ook een kwestie zijn van niet kunnen. Je kunt je centen maar één keer uitgeven natuurlijk. Bij Visma zal er veel van het budget richting Vingegaard en van Aert gaan elk jaar. Jorgenson zal ook wel opgewaardeerd zijn.quote:Op maandag 12 mei 2025 07:22 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Heel leuk dat Plugge en de Roodhoofdjes principieel weigeren hoge salarissen te betalen voor knechten en subtoppers. Maar dan sta je straks dus wel met een gevulde bankrekening maar een zeer middelmatige ploeg buiten de kopmannen om.
Van Benoot naar Kielich is een forse downgrade. Dan ook nog Covi en Piganzoli erbij, tsja. Het tijdperk Visma is echt definitief voorbij.
Alpecin heeft ook een GROOT probleem. Van de ploeg die dit jaar aan de start stond van de RvV vertrekken er dus 5. Dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
Alpecin zit vooral met het probleem dat DeCeunink er eind dit jaar mee stopt. En zo lang ze geen nieuwe tweede naamsponsor hebben, lijkt er geen budget te zijn om de tweede lijn te behouden. Dit kan natuurlijk wel een flink probleem worden als iedereen die het in de klassieke ploeg goed gedaan heeft in ondersteunende rollen al vertrokken is voordat die sponsor er is. Meest opvallende is misschien wel Gianni Vermeersch die toch tot het meubilair hoort daar. Maar ja die komt op leeftijd en als dat een goede aanbieding ligt van RB Bora, zal iedereen ook begrijpen dat hij zekerheid wil.quote:Op maandag 12 mei 2025 08:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het zal ook een kwestie zijn van niet kunnen. Je kunt je centen maar één keer uitgeven natuurlijk. Bij Visma zal er veel van het budget richting Vingegaard en van Aert gaan elk jaar. Jorgenson zal ook wel opgewaardeerd zijn.
Als Benoot dan elders meer kan verdienen en voor eigen kansen kan rijden... Idem dito met Kooij straks: al verdient die elders niet meer, maar mag hij wel naar de Tour en wordt er in ritten waar hij zou kunnen winnen voluit zijn kaart getrokken...
Visma heeft een groot probleem inderdaad. Als het gaat om goede renners, dan zijn ze kansloos als UAE, Red Bull of Lidl er ook voor gaan. En de talenten staan, op Brennan na, eigenlijk vrijwel allemaal in het beste geval stil. Dus "investeren in jezelf" kun je ook niet meer als verhaal gebruiken richting talenten als je moet concurreren met die ploegen.
Ben wel benieuwd wat Rabobank gaat doen. Ze gaan er geld in steken en neem aan dat ze dan ook wel wat Nederlandse vlaggetjes willen zien.
Die zijn er eigenlijk amper nog. Kooij zal wel vertrekken, dus dan heb je in elk geval al geen Nederlander meer die iets kan winnen. Kelderman blijft nog even, maar zal niet beter worden uiteraard. Kruijswijk en/of van Baarle zijn al met pensioen, maar zullen ze wel proberen te verlengen. Graat, van Belle en Huising staan stil. En Lemmen is gewoon een nuttige knecht. In de opleidingsploeg fietst alleen Lugthart nog rond, maar die bakt er niet veel van. Vond dat als junior nu ook niet direct een van de grootste talenten uit z'n lichting, maar zal wel ergens goede waarden hebben getrapt.
Bij de juniorenploeg zijn de renners die wat kunnen vooral buitenlandse renners. En de Nederlandse junioren / beloften die wel wat kunnen, zitten al in de opleiding bij andere teams: Mouris en Schoonvelde bij Red Bull, Remijn bij Alpecin. Die analyse zal Rabobank ook wel gemaakt hebben, dus wellicht dat ze, net zoals bij het vorige instapmoment, vanaf de basis beginnen, bij de jeugd. Dat zou wel mooi zijn en kan het Nederlandse wielrennen ook wel gebruiken.
Bij Alpecin zal ook een flink deel van het budget richting de kopmannen gaan. Dan blijft er automatisch minder over voor de rest. Dat zie je ook wel aan dat ze middelmatige renners uit het opleidingsteam al contracten geven. Alpecin zal qua budget wel rechterrijtje zijn.
Er is simpelweg ook meer concurrentie, omdat andere ploegen fors vooruit zijn gegaan in wat ze kunnen besteden. Niet alleen in de WT, maar ook bv. Q36.5 en Tudor.
Ik ben KielichN1Fan, maar van Benoot naar Kielich gaan is wel echt een downgrade inderdaad. Vooral omdat Visma niet meer de magische gave heeft om iedere aankoop twee keer zo hard te laten rijden.quote:Op maandag 12 mei 2025 07:36 schreef Pistolero het volgende:
Ook erg benieuwd naar de mening van de ontdekker van het fenomeen Timo Kielich over deze transfer. @:Rellende_Rotscholier
Er komt echt een gigantische bak met geld vrij bij Visma met het vertrek van Kooij, Benoot en van Baarle. Hoe kom je dan in godsnaam uit bij Kielich, Piganzoli en Covi?quote:Op maandag 12 mei 2025 10:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Wie trapt er in Van Baarle? Lijkt me eigenlijk ook wel wat voor Doug.
had verwacht dat hij wel zou blijven, zeker nu PFP er ook rijdt en nog contract tm 2027 heeft. Maar misschien merken ze dat ze elkaar niet teveel moeten willen zienquote:Op maandag 12 mei 2025 10:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Wie trapt er in Van Baarle? Lijkt me eigenlijk ook wel wat voor Doug.
Ik neem aan dat Brennan er ook nog wel wat bij krijgt?quote:Op maandag 12 mei 2025 10:26 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Er komt echt een gigantische bak met geld vrij bij Visma met het vertrek van Kooij, Benoot en van Baarle. Hoe kom je dan in godsnaam uit bij Kielich, Piganzoli en Covi?
Volgens de geruchten gaat Jorgenson t/m 2029 bijtekenen, dat moet dan wel een monstercontract zijn.
Kop over kop met Tiborgod, komt goedquote:Op maandag 12 mei 2025 10:19 schreef DeeBee het volgende:
Matje heeft een GROOT probleem
Op naar Movistar!
Vraag me af of die zelf al zo snel zijn contract wil verlengen of liever nog even wil afwachten.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Brennan er ook nog wel wat bij krijgt?
Maar ik kan me ook niet voorstellen dat Visma nog lang puur voor het klassement gaat.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:11 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Vraag me af of die zelf al zo snel zijn contract wil verlengen of liever nog even wil afwachten.
Over een paar jaar komt die in dezelfde situatie als Kooij, als je dan nog langdurig vastligt heb je wel een probleem.
Misschien denkt Quick Step dat ze 'm aan de praat krijgen. Willen de klassieke kern weer wat uitbouwen. Als van Baarle flink in wil leveren (wat wel zal moeten uiteraard)...quote:Op maandag 12 mei 2025 10:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Wie trapt er in Van Baarle? Lijkt me eigenlijk ook wel wat voor Doug.
Die zal met zijn contracten bij Sky,Ineos en Visma wel al binnen zijn. Vergeet niet dat hij geen cent belasting betaaltquote:Op maandag 12 mei 2025 11:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien denkt Quick Step dat ze 'm aan de praat krijgen. Willen de klassieke kern weer wat uitbouwen. Als van Baarle flink in wil leveren (wat wel zal moeten uiteraard)...
Vergeet niet dat Visma, PON(Lease-a-Bike en Cervelo) en Rabobank gigantische miljardenbedrijven zijn. En dan heb je ook nog SKIL en tientallen kleinere sponsoren. Sterker nog, het zou me niet verbazen als Visma de meeste sponsoren van alle WT-teams heeft.quote:Op maandag 12 mei 2025 12:06 schreef Halcon het volgende:
Denk dat het budget ook wel terug is gelopen of in elk geval minder hard stijgt dan bij de concurrentie? Met het afbouwen van de bijdragen van Jumbo.
De contracten van Wout en Vingegaard zullen ook fors zijn. Jorgenson zal opgewaardeerd zijn. Brennan zal wel opgewaardeerd moeten worden, ook al heeft hij nog een contract... Wout ligt dan ook nog eens levenslang vast. Geen idee of er zekerheden voor de ploeg in zijn gebouwd, maar als hij besluit een Froompje te doen, dan zit je jaren vast aan een duur contract, terwijl hij misschien niet meer levert.
Als Vingegaard de Tour niet wint, is het natuurlijk ook een dure vogel. Plus dat hij natuurlijk veel minder uitstraling heeft dan Matje, Pogacar....
Toen Jumbo aankondigde te gaan stopte, mikte Plugge op een grote sponsor voor, wat hij noemde, "The Next Step". In realiteit zou dat gewoon een geldschieter zijn om mee te kunnen met UAE, Lidl-Trek e.d. Die is niet gevonden. LAB is een leuke subsponsor om de boel draaiende te houden, maar niet meer dan dat.
Rabobank komt er bij, maar BetShitty valt weg.
Jumbo stak er eigenlijk ook veel te veel in natuurlijk, omdat er wielerliefhebbers in de top zaten, voor wie het een beetje prestige begon te worden. De meeste andere bedrijven bekijken zo'n sponsoring wat zakelijker en dan steek je er meestal minder in.
En Lidl dan? Maar ja, die zitten in 32 landen. Jumbo zit alleen in Nederland en in Vlaanderen.
Dat kan ook bij verschillende ploegen toch?quote:Op maandag 12 mei 2025 10:37 schreef franklop het volgende:
[..]
had verwacht dat hij wel zou blijven, zeker nu PFP er ook rijdt en nog contract tm 2027 heeft. Maar misschien merken ze dat ze elkaar niet teveel moeten willen zien
Klopt, dat zijn flinke bedrijven. Maar bedrijven die dat wel puur zakelijk bekijken. Waar bijvoorbeeld Jumbo wat wielergekken in de top had zitten. Puur zakelijk bekeken was het voor een supermarkt met enkel belangen in Nederland en wat winkeltjes in België een wat royale investering.quote:Op maandag 12 mei 2025 12:20 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Visma, PON(Lease-a-Bike en Cervelo) en Rabobank gigantische miljardenbedrijven zijn. En dan heb je ook nog SKIL en tientallen kleinere sponsoren. Sterker nog, het zou me niet verbazen als Visma de meeste sponsoren van alle WT-teams heeft.
Budget is echt niet het probleem bij Visma. Het is eerder een kwestie van principieel niet willen dan niet kunnen.
En opzich is het juist best goed beleid om een gezonde salarishuishouding te hebben en geen megacontracten aan subtoppers en knechten te geven. Alleen als andere ploegen dat wel doen verlies je de rat-race en raak je steeds verder achterop.
QuickStep had Segaert ook een aanbieding gedaan, maar het zal inderdaad wel Bahrain worden.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 20:20 schreef Halcon het volgende:
Alec heeft nu ook een (dikke) aanbieding van Bahrain op zak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |