abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217198176
Peuter hypoglykemie maar dan voor pubers ;) Oudste heeft hiervoor onderzoeken gehad toen ie 6 was. De suikerspiegel daalt te ver in de nacht. Komt voor bij peuters vandaar de naam maar ook bij pubers en zeker als ze daar gevoelig voor zijn en/of weinig wegen in verhouding met de lengte. Truc is wat eten voor opstaan of meer eten voor de nacht. Dat was bij ons tijdelijk in de vorm van maïzena in de appelmoes en dat is echt vies. Nu worden er gewoon extra boterhammen gegeten in de avond.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_217199427
Dank voor jullie input! Het zou idd best zoiets kunnen zijn. Ik heb het net gevraagd en hij is eigenlijk al duizelig en misselijk voordat hij uit bed komt (dus bij omdraaien van rug naar buik bijv). Dan lijkt POTS niet waarschijnlijk.

Hij is door het sporten behoorlijk gespierd/pezig maar heeft weinig reserves zeg maar. Dus daar is wel iets te winnen. Maar gisteravond at hij om 20.30 ongeveer een bord stamppot leeg, ging daarna direct slapen. Alsnog last vanmorgen. Wel lastig als zelfs dat niet voldoende helpt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217200266
Het klinkt als iets wat ik soms periodes had Phaidra, maar bij mij kwam het incidenteel ook overdag soms op. Wellicht kan hij hier iets mee in het kader van baat het niet dan schaadt het niet, als de symptomen hem bekend voorkomen? https://www.thuisarts.nl/(...)-epley-beweging-doen
pi_217200286
De truc is zorgen dat later in de nacht nog koolhydraten vrijkomen zodat de bloedsuikerspiegel op peil blijft. Vandaar ook die maizena, dat verteerd langzaam en helpt op die manier de nacht door. Meteen eten als je wakker wordt zou ook moeten helpen als het dit is, dat kan ook druivensuiker zijn.
Pezig en weinig vet is precies wat niet helpt, het lichaam moet vet verbranden als er geen suiker is, maar dan moet je dat wel hebben. En anders pakt je lichaam de spieren en verzuurt je bloed en daar voel je je akelig door.
Of het dit is, is redelijk makkelijk te achterhalen door nuchter de bloedsuikerspiegel te bepalen.

Oudste blijft gevoelig hiervoor, bij koorts gaat hij spugen en wordt zo ziek dat hij in no time veel te laag zit. Dus wij hebben anti-misselijkheid medicijnen in huis liggen en hij is zelfs alweer op de eerste hulp beland twee jaar terug. Op kleine schaal zien we het ook bij gewone inspanning: de persoon uit de snickers reclame zien we dan terug op het hockeyveld. Er valt gewoonweg op sommige dagen niet tegenop te eten en alle energie gaat in de lengte zitten. Het is en blijft de -2 lijn voor gewicht bij lengte.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_217202570
@Phaidra ik werd als kind (en nu nog steeds, maar minder vaak) ook heel duizelig en misselijk als ik niet genoeg gegeten had. En eten hielp dan niet, ik werd dan alleen maar misselijker. Ik had het vanaf m'n 8e al, eerst vooral na zwemles maar later ook op andere momenten als ik te lang niet gegeten had of als ik heel actief was geweest. Idd ook wel in de ochtend, vooral als ik de dag ervoor heb gesport maar niet genoeg erbij gegeten voor hoeveel beweging ik heb gehad.

Hier was de oplossing kleine slokjes vruchtensap. Ik had altijd een pakje sinaasappelsap in m'n tas. Inmiddels doe ik dan meestal sportdrank of sterke aanmaaklimonade.

Je zou kunnen proberen of het helpt om een glas vruchtensap langzaam op te drinken? Of een andere zoete drank die hij goed weg krijgt.
pi_217203832
Dank weer voor het meedenken! @Tele6 dit klinkt wel heel herkenbaar. Ik maak me wel al langer zorgen of hij genoeg eet gedurende de dag, vooral met veel sporten ernaast en flink in de groei, geen idee hoeveel hij zou moeten eten. Hij eet goed hoor, over het algemeen. Maar hij eet vaak zijn avondeten al om 16.30, dan eet hij wel minder dan hij zou doen rond 18.00. Dan komt hij na training om 21.15 thuis, dan eet hij nog wel wat (boterhammen/noodles/bak yoghurt, dat soort dingen) maar we willen vooral dat hij zo snel mogelijk naar bed kan ook. Voor hij slaapt is het 22 uur en dat vind ik voor een 12-jarige best laat.

We merken ook dat hij maar langzaam opknapt als hij ziek is geweest. Naar aanleiding daarvan heeft hij een keer bloedonderzoek gehad, maar daar kwam niks uit. Ik herinner me niet meer of dat nuchter was, eigenlijk. Ik denk het niet.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217203908
Zou je niet eens bij een diëtist een consult kunnen doen voor een voedingsadvies?
Dat werd bij oudste op school ook aangeraden. Hebben wij ook nog in de planning staan,maar door de beenbreuk sportte ze niet, dus nog even uitgesteld.
*poef* nu is het weg
pi_217258262
Hoi @Phaidra, ik zag toevallig dit topic omdat ik zocht op POTS. Ik heb zelf POTS en ben in de twintig. Ik ben inderdaad geregeld duizelig als ik me opdraai in bed. Je zou iets van een goedkope saturatiemeter kunnen kopen (of smartwatch als je die hebt) en eens zijn hartslag hiermee meten. Bijvoorbeeld wanneer hij nog rustig in bed ligt en wanneer hij na het opstaan een tijdje rechtop staat. Als deze ongeveer hetzelfde blijft zal het waarschijnlijk iets anders zijn. Wanneer deze een stuk hoger wordt zou je inderdaad bij de huisarts kunnen vragen om getest te worden op POTS.
in de middag/avond zijn bij de meeste mensen de klachten wat minder omdat je dan al wat hebt gedronken en wat zouts hebt gegeten. En juist in de ochtend omdat je de hele nacht niet hebt gedronken.
Ik hoop dat je snel een oorzaak vindt voor je zoon!

[ Bericht 1% gewijzigd door potspots1234 op 02-04-2025 01:45:35 (details bijgewerkt) ]
pi_217325180
Zoon heeft het werken ontdekt. Sinds begin dit schooljaar loopt hij twee volle dagen stage bij een auto-garage (komt elke keer terug als roetveeg-piet :D ), dus lekker onbetaald arbeid verrichten. De voorjaarsvakantie is hij voor het eerst fulltime van 8:00 tot 17:00 aan de slag gegaan, een weekje. Aankomende meivakantie heeft hij drie weken vrij en alledrie de weken gaat hij aan het werk. Ze zijn echt he-le-maal weg van hem bij die garage (ik stond daar met m'n auto vorige week): "Davin dit, Davin dat, Davin sus, Davin zo", zei de eigenaar. Machtig mooi! Hij kan hard werken; werken zonder klagen, dus dat zullen ze daar ook wel ervaren. En hij gebruikt al vakjargon waar ik geen kaas van heb gegeten. :D

Werkethiek is er goed ingeslopen dus en dat terwijl hij drie jaar geleden nog stond te huilen toen ik hem begeleidde naar een afwassers-baantje bij een restaurant (afgelopen weekend nog samen om gelachen), omdat hij in eerste instantie niet durfde. Dat baantje op vrijdag- en/of zaterdagavond houdt hij ook nog steeds aan overigens.

Jammer genoeg gaat al het verdiende geld (en zakgeld) nog altijd net zo hard eruit als erin. :+ Hij zal immers ergens de peuken van moeten betalen; hij is inmiddels overgestapt op sigaretten: "gezonder, toch?" _O- Door de collega's van die garage, zucht.

En hij heeft nu officieel een vriendinnetje, maar zij is bang van mij, dus ik ken haar nog niet. :+

[ Bericht 3% gewijzigd door DjVero op 09-04-2025 11:41:15 ]
pi_217330844
Ow is zo zenuwachtig… hij heeft al twee nachten niet goed geslapen…

Gisteren was de centrale loting voor het VO en voor maandag krijgen we de uitslag.
Maar Ow wil zo graag naar zijn nummer 1.
Zijn nummer 2 en 3 hadden geen loting, maar zitten nu wel helemaal vol hebben we gehoord. Dus ik ben sowieso benieuwd wat er gebeurd als hij wordt uitgeloot..
  donderdag 10 april 2025 @ 06:27:04 #86
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217330849
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2025 06:21 schreef Loj het volgende:

Gisteren was de centrale loting voor het VO en voor maandag krijgen we de uitslag.
Zijn nummer 2 en 3 hadden geen loting, maar zitten nu wel helemaal vol hebben we gehoord. Dus ik ben sowieso benieuwd wat er gebeurd als hij wordt uitgeloot..
Oh, dat zijn altijd spannende zaken, Loj. Elk jaar opnieuw weer die lotingsverhalen. Gelukkig komt het meestal (alsnog) goed, maar ik snap de zenuwen. Hopelijk krijgen jullie de uitslag snel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 10 april 2025 @ 06:27:42 #87
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217330851
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 11:36 schreef DjVero het volgende:
Zoon heeft het werken ontdekt. Sinds begin dit schooljaar loopt hij twee volle dagen stage bij een auto-garage (komt elke keer terug als roetveeg-piet :D ), dus lekker onbetaald arbeid verrichten. De voorjaarsvakantie is hij voor het eerst fulltime van 8:00 tot 17:00 aan de slag gegaan, een weekje. Aankomende meivakantie heeft hij drie weken vrij en alledrie de weken gaat hij aan het werk. Ze zijn echt he-le-maal weg van hem bij die garage (ik stond daar met m'n auto vorige week): "Davin dit, Davin dat, Davin sus, Davin zo", zei de eigenaar. Machtig mooi! Hij kan hard werken; werken zonder klagen, dus dat zullen ze daar ook wel ervaren. En hij gebruikt al vakjargon waar ik geen kaas van heb gegeten. :D

Werkethiek is er goed ingeslopen dus en dat terwijl hij drie jaar geleden nog stond te huilen toen ik hem begeleidde naar een afwassers-baantje bij een restaurant (afgelopen weekend nog samen om gelachen), omdat hij in eerste instantie niet durfde. Dat baantje op vrijdag- en/of zaterdagavond houdt hij ook nog steeds aan overigens.

Jammer genoeg gaat al het verdiende geld (en zakgeld) nog altijd net zo hard eruit als erin. :+ Hij zal immers ergens de peuken van moeten betalen; hij is inmiddels overgestapt op sigaretten: "gezonder, toch?" _O- Door de collega's van die garage, zucht.

En hij heeft nu officieel een vriendinnetje, maar zij is bang van mij, dus ik ken haar nog niet. :+
Leuke update DjVero. Kleine pubers worden grote pubers O+
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_217331357
quote:

Dat is wel spannend dan inderdaad, zeker als de nummer 2 en 3 vol zitten (dan hadden ze daar wellicht ook een loting nodig gehad?)
  Moderator donderdag 10 april 2025 @ 08:48:13 #89
5428 crew  miss_sly
pi_217331432
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 11:36 schreef DjVero het volgende:

Wat goed dat hij in ieder geval het werken en zelf geld verdienen heeft ontdekt. Dat het opgaat aan minder verstandige zaken is zijn eigen probleem. Er komt vast een moment dat ie dat jammer gaat vinden.

Hoezo is het vriendinnetje bang voor je? Wat heb je gedaan? :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 10 april 2025 @ 08:48:51 #90
5428 crew  miss_sly
pi_217331438
quote:

Stom systeem toch, dat loten. Ik duim dat Ow op zijn nummer 1 is ingeloot.
pi_217336051
quote:
7s.gif Op donderdag 10 april 2025 08:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat goed dat hij in ieder geval het werken en zelf geld verdienen heeft ontdekt. Dat het opgaat aan minder verstandige zaken is zijn eigen probleem. Er komt vast een moment dat ie dat jammer gaat vinden.

Hoezo is het vriendinnetje bang voor je? Wat heb je gedaan? :D
Boos of nors kijken, denk ik, voor de rest géén idee. Maar goed, alleen maar beter dat ze bang is voor me, schoonpapa's horen ook eng te zijn... :+
  Moderator maandag 14 april 2025 @ 17:37:28 #92
5428 crew  miss_sly
pi_217369834
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 20:04 schreef DjVero het volgende:

[..]
Boos of nors kijken, denk ik, voor de rest géén idee. Maar goed, alleen maar beter dat ze bang is voor me, schoonpapa's horen ook eng te zijn... :+
Nee joh! Schoonpapa's horen hartstikke lief te zijn en daar horen schoondochters dol op te zijn O+
  Moderator maandag 14 april 2025 @ 17:38:14 #93
5428 crew  miss_sly
pi_217369843
Wij ontvingen zojuist de acceptance e-mail met startdatum van het nieuwe schooljaar. Het gaat dus echt gebeuren, ze gaat het huis uit :o
pi_217370122
quote:
7s.gif Op maandag 14 april 2025 17:38 schreef miss_sly het volgende:
Wij ontvingen zojuist de acceptance e-mail met startdatum van het nieuwe schooljaar. Het gaat dus echt gebeuren, ze gaat het huis uit :o
Gaaf!
Gefelicteerd

En geniet nog maar even lekker van elkaar!
  Moderator maandag 14 april 2025 @ 18:13:44 #95
5428 crew  miss_sly
pi_217370166
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 18:08 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Gaaf!
Gefelicteerd

En geniet nog maar even lekker van elkaar!
Ja! Ik ga haar echt wel enorm missen. Wij gaan het samen ook wel weer fijn hebben, daar twijfel ik geen moment aan, maar het gekwebbel, de verhalen over school, de knuffels en gezelligheid....dat wordt enorm wennen.
pi_217384396
quote:
7s.gif Op maandag 14 april 2025 18:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja! Ik ga haar echt wel enorm missen. Wij gaan het samen ook wel weer fijn hebben, daar twijfel ik geen moment aan, maar het gekwebbel, de verhalen over school, de knuffels en gezelligheid....dat wordt enorm wennen.
Gefeliciteerd! Voor haar echt een fantastische kans, maar het versneld loslaten lijkt me heel lastig.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217384465
Wel echt een leuke kans voor haar miss_sly! En Maastricht is dan nog relatief in de buurt gelukkig.

@Loj, hoe is de loting bij jullie verlopen?
  Moderator woensdag 16 april 2025 @ 15:28:01 #98
5428 crew  miss_sly
pi_217385166
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 14:07 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! Voor haar echt een fantastische kans, maar het versneld loslaten lijkt me heel lastig.
Het versneld loslaten is niet heel gemakkelijk. En nu het zo echt is, vindt ze het zelf ook wel heel spannend. Gelukkig is Maastricht inderdaad dichtbij en wil ze dit heel erg graag.
Gaandeweg het proces van de aanmelding en selectie begon ik wel een beetje aan het idee te wennen, maar ik vind Maastricht dan wel een prima uitkomst :)
  woensdag 16 april 2025 @ 15:41:26 #99
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_217385248
quote:
7s.gif Op maandag 14 april 2025 17:38 schreef miss_sly het volgende:
Waah, spannend zeg, miss_sly! En ook heel leuk! Ik hoop dat ze het er erg naar haar zin gaat hebben.
in de haak.
pi_217389504
Ik stel de vraag even hier in de hoop op tips. De 8 jarige heeft onwijs veel moeite met rekenen, en dan vooral de tafels. Het automatiseren wil haar gewoonweg niet lukken en ze weigert te oefenen omdat ze na 1 fout al dichtklapt.

Ze zit in groep 4 dus tafels zijn een big deal, de frustratie voor haar des te groter dat het andere kinderen uit haar klas wel lukt en haar niet. Komt dit bekend voor voor iemand en zo ja, hoe zouden wij haar hierbij kunnen helpen?

Ze oefent al op speelse wijze op verschillende sites op de computer en de tablet, we proberen de tafels ook steeds samen met haar te oefenen, we oefenen met plus en min sommen tot 10 (op aanraden van de juf, omdat ze haar niet willen frustreren, alles boven de 10 pakt de juf al met haar op), op school oefent ze 1 op 1 met de juf begreep ik van de 8 jarige en zit ze geregeld aan de instructietafel. Kortom, we proberen al best veel :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')