Oh, dat zijn altijd spannende zaken, Loj. Elk jaar opnieuw weer die lotingsverhalen. Gelukkig komt het meestal (alsnog) goed, maar ik snap de zenuwen. Hopelijk krijgen jullie de uitslag snel.quote:Op donderdag 10 april 2025 06:21 schreef Loj het volgende:
Ow is zo zenuwachtig… hij heeft al twee nachten niet goed geslapen…
Gisteren was de centrale loting voor het VO en voor maandag krijgen we de uitslag.
Maar Ow wil zo graag naar zijn nummer 1.
Zijn nummer 2 en 3 hadden geen loting, maar zitten nu wel helemaal vol hebben we gehoord. Dus ik ben sowieso benieuwd wat er gebeurd als hij wordt uitgeloot..
Leuke update DjVero. Kleine pubers worden grote pubersquote:Op woensdag 9 april 2025 11:36 schreef DjVero het volgende:
Zoon heeft het werken ontdekt. Sinds begin dit schooljaar loopt hij twee volle dagen stage bij een auto-garage (komt elke keer terug als roetveeg-piet), dus lekker onbetaald arbeid verrichten. De voorjaarsvakantie is hij voor het eerst fulltime van 8:00 tot 17:00 aan de slag gegaan, een weekje. Aankomende meivakantie heeft hij drie weken vrij en alledrie de weken gaat hij aan het werk. Ze zijn echt he-le-maal weg van hem bij die garage (ik stond daar met m'n auto vorige week): "Davin dit, Davin dat, Davin sus, Davin zo", zei de eigenaar. Machtig mooi! Hij kan hard werken; werken zonder klagen, dus dat zullen ze daar ook wel ervaren. En hij gebruikt al vakjargon waar ik geen kaas van heb gegeten.
Werkethiek is er goed ingeslopen dus en dat terwijl hij drie jaar geleden nog stond te huilen toen ik hem begeleidde naar een afwassers-baantje bij een restaurant (afgelopen weekend nog samen om gelachen), omdat hij in eerste instantie niet durfde. Dat baantje op vrijdag- en/of zaterdagavond houdt hij ook nog steeds aan overigens.
Jammer genoeg gaat al het verdiende geld (en zakgeld) nog altijd net zo hard eruit als erin.Hij zal immers ergens de peuken van moeten betalen; hij is inmiddels overgestapt op sigaretten: "gezonder, toch?"
Door de collega's van die garage, zucht.
En hij heeft nu officieel een vriendinnetje, maar zij is bang van mij, dus ik ken haar nog niet.
Dat is wel spannend dan inderdaad, zeker als de nummer 2 en 3 vol zitten (dan hadden ze daar wellicht ook een loting nodig gehad?)quote:Op donderdag 10 april 2025 06:21 schreef Loj het volgende:
Gisteren was de centrale loting voor het VO en voor maandag krijgen we de uitslag.
Zijn nummer 2 en 3 hadden geen loting, maar zitten nu wel helemaal vol hebben we gehoord. Dus ik ben sowieso benieuwd wat er gebeurd als hij wordt uitgeloot..
Wat goed dat hij in ieder geval het werken en zelf geld verdienen heeft ontdekt. Dat het opgaat aan minder verstandige zaken is zijn eigen probleem. Er komt vast een moment dat ie dat jammer gaat vinden.quote:Op woensdag 9 april 2025 11:36 schreef DjVero het volgende:
Zoon heeft het werken ontdekt. Sinds begin dit schooljaar loopt hij twee volle dagen stage bij een auto-garage (komt elke keer terug als roetveeg-piet), dus lekker onbetaald arbeid verrichten. De voorjaarsvakantie is hij voor het eerst fulltime van 8:00 tot 17:00 aan de slag gegaan, een weekje. Aankomende meivakantie heeft hij drie weken vrij en alledrie de weken gaat hij aan het werk. Ze zijn echt he-le-maal weg van hem bij die garage (ik stond daar met m'n auto vorige week): "Davin dit, Davin dat, Davin sus, Davin zo", zei de eigenaar. Machtig mooi! Hij kan hard werken; werken zonder klagen, dus dat zullen ze daar ook wel ervaren. En hij gebruikt al vakjargon waar ik geen kaas van heb gegeten.
Werkethiek is er goed ingeslopen dus en dat terwijl hij drie jaar geleden nog stond te huilen toen ik hem begeleidde naar een afwassers-baantje bij een restaurant (afgelopen weekend nog samen om gelachen), omdat hij in eerste instantie niet durfde. Dat baantje op vrijdag- en/of zaterdagavond houdt hij ook nog steeds aan overigens.
Jammer genoeg gaat al het verdiende geld (en zakgeld) nog altijd net zo hard eruit als erin.Hij zal immers ergens de peuken van moeten betalen; hij is inmiddels overgestapt op sigaretten: "gezonder, toch?"
Door de collega's van die garage, zucht.
En hij heeft nu officieel een vriendinnetje, maar zij is bang van mij, dus ik ken haar nog niet.
Stom systeem toch, dat loten. Ik duim dat Ow op zijn nummer 1 is ingeloot.quote:Op donderdag 10 april 2025 06:21 schreef Loj het volgende:
Boos of nors kijken, denk ik, voor de rest géén idee. Maar goed, alleen maar beter dat ze bang is voor me, schoonpapa's horen ook eng te zijn...quote:Op donderdag 10 april 2025 08:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat goed dat hij in ieder geval het werken en zelf geld verdienen heeft ontdekt. Dat het opgaat aan minder verstandige zaken is zijn eigen probleem. Er komt vast een moment dat ie dat jammer gaat vinden.
Hoezo is het vriendinnetje bang voor je? Wat heb je gedaan?
Nee joh! Schoonpapa's horen hartstikke lief te zijn en daar horen schoondochters dol op te zijnquote:Op donderdag 10 april 2025 20:04 schreef DjVero het volgende:
[..]
Boos of nors kijken, denk ik, voor de rest géén idee. Maar goed, alleen maar beter dat ze bang is voor me, schoonpapa's horen ook eng te zijn...
Gaaf!quote:Op maandag 14 april 2025 17:38 schreef miss_sly het volgende:
Wij ontvingen zojuist de acceptance e-mail met startdatum van het nieuwe schooljaar. Het gaat dus echt gebeuren, ze gaat het huis uit
Ja! Ik ga haar echt wel enorm missen. Wij gaan het samen ook wel weer fijn hebben, daar twijfel ik geen moment aan, maar het gekwebbel, de verhalen over school, de knuffels en gezelligheid....dat wordt enorm wennen.quote:Op maandag 14 april 2025 18:08 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Gaaf!
Gefelicteerd
En geniet nog maar even lekker van elkaar!
Gefeliciteerd! Voor haar echt een fantastische kans, maar het versneld loslaten lijkt me heel lastig.quote:Op maandag 14 april 2025 18:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja! Ik ga haar echt wel enorm missen. Wij gaan het samen ook wel weer fijn hebben, daar twijfel ik geen moment aan, maar het gekwebbel, de verhalen over school, de knuffels en gezelligheid....dat wordt enorm wennen.
Het versneld loslaten is niet heel gemakkelijk. En nu het zo echt is, vindt ze het zelf ook wel heel spannend. Gelukkig is Maastricht inderdaad dichtbij en wil ze dit heel erg graag.quote:Op woensdag 16 april 2025 14:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Voor haar echt een fantastische kans, maar het versneld loslaten lijkt me heel lastig.
Waah, spannend zeg, miss_sly! En ook heel leuk! Ik hoop dat ze het er erg naar haar zin gaat hebben.quote:Op maandag 14 april 2025 17:38 schreef miss_sly het volgende:
Wij ontvingen zojuist de acceptance e-mail met startdatum van het nieuwe schooljaar. Het gaat dus echt gebeuren, ze gaat het huis uit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |