abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217170175
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 21:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
S krijgt een flinke beurs. Natuurlijk moeten we ook nog een flink bedrag zelf betalen, maar met de beurs is het wel te doen.
T kan zich altijd aanmelden via de procedure. Kan volgend jaar ook nog in haar geval, want ze wordt volgend jaar jul 17, dus qua leeftijd kan het.
Misschien wil de volgend jaar. Volgens mij moesten wij minstens 10k zelden betalen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 21:51:10 #52
5428 crew  miss_sly
pi_217170194
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 21:47 schreef Vicky het volgende:

[..]
Misschien wil de volgend jaar. Volgens mij moesten wij minstens 10k zelden betalen.
Dat is moeilijk vooraf te bepalen. Je moet je financiële gegevens aanleveren en op basis daarvan wordt het ouderaandeel bepaald.

De aanmeldingsperiode is ook al erg leuk en leerzaam. En in november is er vast weer een open dag in Maastricht. Tot op het laatste moment kun je beslissen om het toch niet te doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_217170255
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 21:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is moeilijk vooraf te bepalen. Je moet je financiële gegevens aanleveren en op basis daarvan wordt het ouderaandeel bepaald.

De aanmeldingsperiode is ook al erg leuk en leerzaam. En in november is er vast weer een open dag in Maastricht. Tot op het laatste moment kun je beslissen om het toch niet te doen.
Misschien volgens jaar. We gaan het zien.
Ze is gisteren thuisgekomen van een week Frankrijk (uitwisseling). Heeft het ontzettend naar haar zin gehad. Is naar de Mont St. Michel geweest, is gaan wadlopen, heeft een visproeverij gehad terwijl ze helemaal niet van vis houdt (ze heeft wel alles geproefd van garnaal, oester tot kreeft).
In 6vwo gaan ze met BSM op wintersport en dat vindt ze ook wel heel erg leuk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator maandag 24 maart 2025 @ 22:12:31 #54
5428 crew  miss_sly
pi_217170440
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 21:56 schreef Vicky het volgende:

[..]
Misschien volgens jaar. We gaan het zien.
Ze is gisteren thuisgekomen van een week Frankrijk (uitwisseling). Heeft het ontzettend naar haar zin gehad. Is naar de Mont St. Michel geweest, is gaan wadlopen, heeft een visproeverij gehad terwijl ze helemaal niet van vis houdt (ze heeft wel alles geproefd van garnaal, oester tot kreeft).
In 6vwo gaan ze met BSM op wintersport en dat vindt ze ook wel heel erg leuk.
Wat een toffe week heeft ze gehad. Wanneer komt die leerling dan naar jullie? Of is dat al geweest?

Als S niet naar UWC zou gaan, zou ze volgend jaar naar Gambia of Boston gaan. Verder hebben ze weinig reisjes gedaan helaas. Alleen naar Kent begint tweede klas.
pi_217170576
Wat gaaf voor S zeg. Een groot avontuur.

Onze oudste wil heel graag na haar havo (ze zit nu in de derde) naar Amerika met een sportbeurs. Ik zie het haar nog wel doen ook.

Ze is nu na haar breuken in haar been zo goed als helemaal gerevalideerd. 5 maanden na de breuk sport ze weer de hele wedstrijden en ze traint op 1 training na alles weer. Ze heeft nog 1 keer per week fysio om kracht op te bouwen. Er is nog iets te veel krachtverschil tussen links en rechts.

Voor haar school resultaten was het goed die beenbreuken, ze had ineens veel meer tijd voor huiswerk en leren (alle 6 de sporturen die ze had, werden zelfstudie uren op school) en dan had ze ook al 4 zelfstudie uren. Maar nu ze weer sport zie ik haar weer enorm genieten. Ze huppelt weer op t veld en straalt weer. Zo fijn om dr weer gelukkig te zien.
*poef* nu is het weg
pi_217170820
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2025 22:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat een toffe week heeft ze gehad. Wanneer komt die leerling dan naar jullie? Of is dat al geweest?

Als S niet naar UWC zou gaan, zou ze volgend jaar naar Gambia of Boston gaan. Verder hebben ze weinig reisjes gedaan helaas. Alleen naar Kent begint tweede klas.
Afgelopen november is ze hier geweest. Leuke meid alleen sprak erg slecht Engels terwijl de afspraak was dat de voertaal Engels was. Och was weer goed om mijn Frans weer een beetje op te halen en lang leve Google Translate.

Wow ook gave plekken!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 25 maart 2025 @ 07:05:05 #57
100412 mefke79
komt goed!
pi_217171493
O wat tof Miss_sly! En wat een omschakeling zo.
Oudste heeft zijn vmbo-t tto er bijna opzitten en zou zoiets ook graag doen, maar het kan niet na het vmbo. Nou gaat ie wel havo doen, maar om daarna nog IB te doen is eigenlijk weer raar. Zijn Engels is er wel goed genoeg voor. Hij is net terug van een midweek Dublin, oefenen voor de Cambridge examens in april. Over die examens maak ik me niet druk, dat komt goed. Spreken, luisteren en lezen zit op C1 en dat is hoger dan nodig en schrijven is op niveau. En dan in mei de gewone eindexamens.
Na zijn examens gaat hij hoogstwaarschijnlijk van school wisselen voor de havo. Na vier jaar in de binnenstad naar school wordt het dan een scholengemeenschap in een dorp verderop. De sfeer op de huidige school wordt steeds minder en hij verwacht dat het op de havo niet beter is. En voor het tto stuk hoeft ie niet te blijven, hij kan op de nieuwe school ook nog weer Cambridge doen. Na een dag meelopen op de nieuwe school deed hij de uitspraak 'zich voor het eerst in jaren geen buitenbeentje te voelen' :@
Als het goed is, is er plek op zijn nieuwe school, zeker met zijn profiel. Hij hoopt daar Engels versneld te mogen doen en eventueel met een extra vak examen. Hij heeft nu twee extra vakken dus het aantal vakken wordt er niet anders van. En dan volgend jaar echt goed gaan oriënteren op een vervolgopleiding, als het aan hem ligt in het Engels. Die zijn er op het hbo meer dan op het mbo, dus hopelijk vindt hij wat.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator dinsdag 25 maart 2025 @ 08:41:53 #58
5428 crew  miss_sly
pi_217171948
Mooie plannen van je oudste, mefke! Wat leuk ook dat hij een midweek naar Dublin is geweest.
Dat zijn toch de leukere kanten van school, de buitenlandse trips. Zo jammer dat dat op de school van S zo in de verdrukking is gekomen.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 10:17:03 #59
100412 mefke79
komt goed!
pi_217172980
Oudste heeft geluk, hij heeft alle geplande reizen kunnen maken en vorig jaar had hij ook de keuze voor Praag of Berlijn als voor-examenreis. Dat hoorde niet bij het tto gedeelte. Dit jaar gingen die reizen niet door, te weinig mensen hadden op tijd betaald. De tto bijdrage is dit jaar ook ineens ongeveer verdubbeld. Andere scholen in de stad hebben nieuwe gebouwen en nu merkt de school van oudste dat die mede daardoor meer leerlingen trekken. Dat heeft dus ook gevolgen voor de financiering. En er is ook iets met werkdruk denk ik, heel veel uitval onder docenten en een managementteam dat nieuw is en eigenlijk de school niet goed genoeg kent. Nou ja,als alles loopt zoals gepland is het nog een paar maanden.

Miss_sly wanneer hoor je definitief of het doorgaat?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator dinsdag 25 maart 2025 @ 10:33:44 #60
5428 crew  miss_sly
pi_217173172
Ik denk een deze dagen. Het zou min of meer een formaliteit moeten zijn. Gisteren kregen alle leerlingen die genomineerd waren hun collegetoewijzing gemaild. Bij de meeste colleges wordt de aanmelding door het National Committee die ook de selectie heeft gedaan geregeld, maar Maastricht heeft dit jaar als nieuwe regel dat de ouders van de genomineerde leerlingen zelf de aanmelding moeten doen. Het NC levert dan overige documenten aan die tijdens het selectieproces zijn ontstaan. Wij hebben gisteren dus ons deel gedaan. Ik verwacht dat de NC de rest ook deze week doet en dat we dan een officiele bevestiging krijgen.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 12:32:28 #61
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217174543
Wat bijzonder miss_sly en wat leuk dat S. is toegelaten. Lijkt me een enorme kans voor haar!
En Maastricht is echt een leuke studentenstad.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_217187270
Wat een gaaf avontuur!

Ik heb een puber met rijbewijs in huis :D
Nog een paar maandjes ernaast zitten en dan kan hij helemaal zelf op pad.
(Al zit zijn HBO van volgend jaar dichterbij dan zijn VO school nu. Dus daarvoor hoeft hij het niet :P
pi_217193746
Sorry om even heel asociaal tussen al jullie leuke dingen te komen maar ik heb vanmorgen nogal een blunder begaan 😬

A. heeft twee juffen. Eentje die hij leuk vindt (juf A) en eentje die hij wat minder leuk vindt (Juf B). Op donderdag geeft Juf B altijd les, dus het was een verrassing voor hem om juf A te zien. Ik bracht hem naar haar en ik zei dat hij het altijd leuk vindt om haar te zien, maar ook dat hij wat meer met haar heeft dan met juf B. Maar nu komt het (en dit gebeurt normaal nooit), juf B was ook in het lokaal en ze had alles gehoord... Ik geloof niet dat ze het heel leuk vond om te horen en ik kon eigenlijk wel door de grond zakken :')
pi_217195147
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 08:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik geloof niet dat ze het heel leuk vond om te horen en ik kon eigenlijk wel door de grond zakken
Oeps..

Maar zou zo'n leerkracht dat al niet doorhebben? We hebben hier ook weleens gehad. En die 2e juf deed echt wel haar best, maar de klik was er echt niet. Maar daar hebben we het bij een oudergesprek ook gewoon over gehad. En we hebben ook samen naar de "allergie" punten van het kind gekeken en wat je daarmee kan om hem meer dan een halve week te laten functioneren.
pi_217195153
quote:
Sorry om even heel asociaal tussen al jullie leuke dingen te komen maar ik heb vanmorgen nogal een blunder begaan 😬

A. heeft twee juffen. Eentje die hij leuk vindt (juf A) en eentje die hij wat minder leuk vindt (Juf B). Op donderdag geeft Juf B altijd les, dus het was een verrassing voor hem om juf A te zien. Ik bracht hem naar haar en ik zei dat hij het altijd leuk vindt om haar te zien, maar ook dat hij wat meer met haar heeft dan met juf B. Maar nu komt het (en dit gebeurt normaal nooit), juf B was ook in het lokaal en ze had alles gehoord... Ik geloof niet dat ze het heel leuk vond om te horen en ik kon eigenlijk wel door de grond zakken :')
Niet zo druk om maken. Ik ben zelf ook docent en als je een beetje normaal functioneert, ben je je hier als docent (of meester/juf) toch wel van bewust. Met de één heb je meer dan met de ander, net als in het 'echte' leven. En misschien ziet juf B dit als leermoment en steekt ze er (meer) moeite in om wat beter met jouw kind om te gaan. Of niet, en dan weer door.
  Moderator donderdag 27 maart 2025 @ 11:55:22 #66
5428 crew  miss_sly
pi_217195256
quote:

Ik snap dat je het zo voelt, maar ik ben het wel met de andere twee eens. Niet te druk over maken. Natuurlijk vindt ze het niet leuk om te horen. Het is aan haar om er iets mee te doen. Of niet.
  Moderator donderdag 27 maart 2025 @ 11:56:58 #67
5428 crew  miss_sly
pi_217195265
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 14:56 schreef Deepfreeze het volgende:
Wat een gaaf avontuur!

Ik heb een puber met rijbewijs in huis :D
Nog een paar maandjes ernaast zitten en dan kan hij helemaal zelf op pad.
(Al zit zijn HBO van volgend jaar dichterbij dan zijn VO school nu. Dus daarvoor hoeft hij het niet :P
Gaaf hoor, een kind met rijbewijs. Lijkt me zo leuk.

S wil eigenlijk ook wel graag beginnen als ze 16,5 is, maar als het goed is, zit ze dan dus in Maastricht, dus ik weet niet of het een goed idee is :)
pi_217195715
Dank voor de input, dan laat ik het verder zo. Wilde er misschien op terug komen, maar ik lees en begrijp nu dat het overbodig is :)
pi_217195752
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2025 11:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Gaaf hoor, een kind met rijbewijs. Lijkt me zo leuk.

S wil eigenlijk ook wel graag beginnen als ze 16,5 is, maar als het goed is, zit ze dan dus in Maastricht, dus ik weet niet of het een goed idee is :)
C is begonnen toen hij net geen 17 was. Hij wilde wel eerder, maar de wachtlijsten waren nogal lang. Maar hij moet nu nog 4-5 maanden rijden met een begeleider. Als ze in Maastricht zit is dat misschien niet handig, want dan zou ze tussen het slagen en haar 18e verjaardag maanden geen oefening hebben. Daar iemand regelen die af en toe een rondje met haar rijdt lijkt me niet echt te doen..
Gemiddeld doen ze er een les of 40 over, dus dan zou ik haar een paar maand naar haar 17e verjaardag laten beginnen? Dan is ze rond haar 18e verjaardag wel klaar.
  Moderator donderdag 27 maart 2025 @ 13:14:13 #70
5428 crew  miss_sly
pi_217195781
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 13:11 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
C is begonnen toen hij net geen 17 was. Hij wilde wel eerder, maar de wachtlijsten waren nogal lang. Maar hij moet nu nog 4-5 maanden rijden met een begeleider. Als ze in Maastricht zit is dat misschien niet handig, want dan zou ze tussen het slagen en haar 18e verjaardag maanden geen oefening hebben. Daar iemand regelen die af en toe een rondje met haar rijdt lijkt me niet echt te doen..
Gemiddeld doen ze er een les of 40 over, dus dan zou ik haar een paar maand naar haar 17e verjaardag laten beginnen? Dan is ze rond haar 18e verjaardag wel klaar.
Ja, dat samen rijden gaat inderdaad een tijdje niet lukken. Maar ik wil eigenlijk ook wel weten wat ze erna gaat doen. Mocht ze in een of andere grote (buitenlandse) stad gaan studeren, heeft ze nog even niks aan een rijbewijs.

Ach we zien het wel.
pi_217196364
Van mij ook iets heel anders. Onze oudste (12,5 jaar) heeft sinds een tijdje af en toe periodes dat hij bij het opstaan heel duizelig en misselijk is. In de loop van de ochtend neemt dit langzaam af en lijkt er niks meer aan de hand te zijn. Maar de volgende ochtend weer precies het zelfde. Vorige maand is hij al een keer 2 dagen thuis geweest hierdoor en deze week ook 3 dagen. Vandaag toch maar weer naar school laten gaan, in de wetenschap dat het vanzelf wegtrekt.

Ik dacht dat het misschien kon samenhangen met hormoonveranderingen en ben wat gaan googelen (gister wel huisarts gebeld, maar die is met vakantie en vond het niet echt spoed genoeg om de vervanger te bellen). Daar kwam ik dit tegen. Dat schijnt bij kinderen het meest voor te komen na een groeispurt. Is iemand hier misschien bekend mee? Of met vergelijkbare klachten in de puberteit?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217196615
Ik dacht dat bij POTS de klachten wel vrij direct zijn, en ook vrij vlot weer wegtrekken - dus niet in de loop van uren steeds minder worden. Maar dat kan ik verkeerd hebben! Ik heb er zelf geen ervaring mee, ik krijg wel op insta soms filmpjes als suggestie langs van (met name) Amerikaanse mensen die het in vrij ernstige mate hebben, en ik weet dat het een van de symptomen is die bij long covid ook kan voorkomen. Adviezen die ze dan geven zijn 3 liter water per dag drinken en genoeg zout binnen krijgen en evt een steunpanty (voor compressie). Maar dat zou ik pas gaan proberen als dat het daadwerkelijk blijkt te zijn en jullie ook dat advies krijgen, want teveel zout kan op termijn schadelijk zijn als je dat niet hebt (ivm hoge bloeddruk veroorzaken enz).

Ik heb overigens wel soms als ik te snel opsta dat ik beetje duizelig word, met zwart voor mn ogen. Dan moet ik even me vasthouden en rustig blijven staan en trekt het bij. Geen idee wanneer het precies begonnen is, maar ik heb dat wel al heel lang. Maar dat is wel dus vrijwel direct weer weg als ik even paar seconden rustig blijf staan, dus langer dan een minuut ofzo duurt dat niet. Kan me niet herinneren dat ik er ook misselijk bij ben.
pi_217196745
Misschien duurt het bij hem inderdaad langer, al is het lastig in te schatten bij iemand anders/kinderen. Ik bedoel: ik functioneer op zich wel als ik niet helemaal fit ben, terwijl de kinderen al snel vinden dat ze echt niet naar school kunnen (terwijl ze dan wel 10 min later door de kamer rennen :')). In hoeverre hij na 10 min echt nog klachten heeft of dat het meer 'angst voor klachten' is, dat durf ik niet te zeggen. De rest van de dag eet en drinkt hij gewoon normaal, eetlust is prima buiten de ochtenden om.

Een vriendin zei al: "Is hij zwanger??" _O- Maar dat zette me wel aan het denken dat die plotselinge hormonen misschien best rare klachten kunnen veroorzaken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217196776
@Phaidra Zou het een lage bloedsuiker kunnen zijn, dat zijn groeiende lichaam eigenlijk net te weinig suikers binnenkrijgt om de nacht door te komen?
Tijdens mijn puberteit en zwangerschappen nam ik regelmatig vlak voor bedtijd nog een boterham, dat scheelde mij in de ochtend behoorlijk.
pi_217196985
B zit met zijn 11 jaar alweer even in de puberteit en die kan zich echt heel naar voelen van de honger. Vooral misselijk en ook licht in zijn hoofd. Hij vreet in de ochtend ook echt veel en voordat ie gaat slapen, gaat er ook nog van alles in (banaan, yoghurt dat soort dingen).
Geen idee of het vergelijkbaar is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')