https://www.nu.nl/politie(...)in-91-overleden.htmlquote:Oud-VVD-leider Frits Bolkestein is op 91-jarige leeftijd overleden in Laren. Dat heeft de VVD dinsdag laten weten.
Belangrijk nieuws
Meldingen bij belangrijk nieuws
Bolkestein was al lange tijd ziek en overleed maandag in het Rosa Spier Huis, waar hij sinds 2022 woonde.
Hij was van 1990 tot 1998 partijleider en fractieleider van de VVD in de Tweede Kamer. Tussen 1990 en 1994 was Bolkestein de informele oppositieleider van het centrumlinkse kabinet-Lubbers III. Hij trad met de VVD toe tot het paarse kabinet-Kok in 1994.
Van 1999 tot 2004 was Bolkestein Europees commissaris voor Interne markt, de Douane-Unie en Belastingen.
Dit bericht wordt aangevuld.
Hij heeft de VVD geleid in de jaren '90. Gelukkig in plaats van opnieuw Hans Wiegel, wat sommige VVD-ers toen graag wilden na Ed Nijpels.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:13 schreef Richestorags het volgende:
Een politicus die Jetten, Klaver en Timmerman tot de absolute lichtgewichten degradeerde die ze zijn.
Had graag gezien dat hij de VVD had geleid in plaats van Mark Rutte.
Vreemd, want die zijn in een hele andere tijd actief dan Frits Bolkestein.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:13 schreef Richestorags het volgende:
Een politicus die Jetten, Klaver en Timmerman tot de absolute lichtgewichten degradeerde die ze zijn.
Had je denk ik weinig aan gehad op die leeftijd aangezien ze qua tijdperk toch wel een eind uit elkaar functioneerden.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:13 schreef Richestorags het volgende:
Had graag gezien dat hij de VVD had geleid in plaats van Mark Rutte.
Neequote:Op dinsdag 18 februari 2025 11:03 schreef luxerobots het volgende:
Bolkestein was toch die shownieuws- en Hollywooddeskundige?
Bekijk deze YouTube-video
Iets met intelligentie en beschaving...quote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De echte ziener van het eerste uur was natuurlijk Hans Janmaat van de CD die als eerste de immigratieproblematiek aan de kaak stelde en al die tijd gelijk heeft gehad. De beste man is altijd verguisd en krijgt weinig credits, waarom Bolkestein wel?
Ah ja, het grote probleem van Nederland was Ruud Gullit, Frank Rijkaard en Gerald Vanenburg.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De echte ziener van het eerste uur was natuurlijk Hans Janmaat van de CD die als eerste de immigratieproblematiek aan de kaak stelde en al die tijd gelijk heeft gehad. De beste man is altijd verguisd en krijgt weinig credits, waarom Bolkestein wel?
Aangezien Bolkestein niet iedereen die uit een ander land kwam gelijk stelde aan crimineel/terrorist/profiteur/verkrachter, verantwoordelijk voor ieder denkbaar probleem.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Nou.... Ik weet niet hoe oud je bent maar de CD/CP waren gewoon racisten, dat had niet zoveel met immigratie te maken omdat dat in die tijd gewoon als iets handigs werd gezien.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 12:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De lobby voor gifgasleveranties aan Saddam om Koerden mee uit te roeien waren dan weer minder sympathiek.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Aangezien Bolkestein niet iedereen die uit een ander land kwam gelijk stelde aan crimineel/terrorist/profiteur/verkrachter, verantwoordelijk voor ieder denkbaar probleem.
De man bracht een zekere nuance aan en dan is er ineens best over te praten.
Mwah, Bolkestein zou hem de baas geweest maar Timmermans is in tegenstelling tot het zooitje op rechts intellectueel gezien in ieder geval iemand van statuur.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:13 schreef Richestorags het volgende:
Hij is van ver voor mijn tijd. Heb wel een aantal filmpjes/docu's op YouTube bekeken waarin hij welbespraakt en goed beargumenteerd over kwam. Het helpt natuurlijk ook niet als alle journalisten maar wat op hem in lopen te hakken en nauwelijks laten uitpraten. Dat de wijze waarop Janmaat behandeld is geen schoonheidsprijs verdient staat buiten kijf.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou.... Ik weet niet hoe oud je bent maar de CD/CP waren gewoon racisten, dat had niet zoveel met immigratie te maken omdat dat in die tijd gewoon als iets handigs werd gezien.
Er is bijna niemand van statuur in de kamer.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, Bolkestein zou hem de baas geweest maar Timmermans is in tegenstelling tot het zooitje op rechts intellectueel gezien in ieder geval iemand van statuur.
Oh eens hoor, maar de man was gewoon een vreemde snuiter, daarnaast heeft hij ook uit populisme een beetje zijn toon gematigd, maar het was allemaal erg oppervlakkig.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hij is van ver voor mijn tijd. Heb wel een aantal filmpjes/docu's op YouTube bekeken waarin hij welbespraakt en goed beargumenteerd over kwam. Het helpt natuurlijk ook niet als alle journalisten maar wat op hem in lopen te hakken en nauwelijks laten uitpraten. Dat de wijze waarop Janmaat behandeld is geen schoonheidsprijs verdient staat buiten kijf.
Zeker na het vertrek van Charlie Aptroot, echt we missen dit soort parels.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er is bijna niemand van statuur in de kamer.
Er zijn er niet veel inderdaad, maar Timmermans is wel een van die weinigen, evenals Bontenbal.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen zeggen dat hij met zijn stellingnames op migratiegebied extreem-rechts juist de vliegen afving.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:31 schreef Vincent_student het volgende:
Ik had weinig met de man, was een beetje de voorloper van de rechtse populistische partijen. Maar veel sterkte gewenst aan de nabestaanden.
Zo zou je het kunnen zien, maar dat is niet het enige. Maar ik heb ook helemaal niets met een Wiegel of een Rutte. Dat zijn mensen die geen aandacht hebben voor mensen die het minder hebben. Heb helemaal niets met de VVD. Zelf stem ik links, PvdA/GL is me nog te veel naar het midden (was PSP-stemmer, net geen CPN omdat ik die verdacht van samenwerking met Moskou). Gelukkig is VVD ook iets meer naar het midden en in het huidige kabinet trekt VVD nog een beetje de boel op orde.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen zeggen dat hij met zijn stellingnames op migratiegebied extreem-rechts juist de vliegen afving.
En ironisch genoeg als eurocommissaris verantwoordelijk voor de grote intra-europese migratie van Oost naar West. Waarvan je denk ik wel kan zeggen dat het tot een toename van radicaal rechts heeft geleid, uitholling van de arbeidspositie aan de onderkant (althans, in het Westen) en afname van links.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen zeggen dat hij met zijn stellingnames op migratiegebied extreem-rechts juist de vliegen afving.
Bolkesteinrichtlijn!quote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
En ironisch genoeg als eurocommissaris verantwoordelijk voor de grote intra-europese migratie van Oost naar West.
Dat is waar, maar zegt helaas meer over de andere coalitiepartijen dan over de VVD.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:46 schreef Vincent_student het volgende:
in het huidige kabinet trekt VVD nog een beetje de boel op orde.
Jawel hoor, die vetklap tuinkabouter - maar dan hebben we het niet over zijn intellect of debat vermogenquote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die heeft een maagverkleining gehad, anders vrat hij zich dood. Ziet er inmiddels weer wat minder vadsig uit.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:43 schreef matspontius het volgende:
[..]
Jawel hoor, die vetklap tuinkabouter - maar dan hebben we het niet over zijn intellect of debat vermogen
Die vond ik net iets te makkelijk. Ik denk dat het expres was opgeschreven om deze reactie uit te lokken.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:43 schreef matspontius het volgende:
[..]
Jawel hoor, die vetklap tuinkabouter - maar dan hebben we het niet over zijn intellect of debat vermogen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |