abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 zondag 16 februari 2025 @ 22:42:23 #26
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216711491
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:37 schreef skysherrif het volgende:
Er zijn naar mijn weten geen systemen tegen wire-guided drones.
Detectie is mogelijk en er zijn verschillende old-school-tech oplossingen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216711520
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:42 schreef Ulx het volgende:

[..]
Detectie is mogelijk en er zijn verschillende old-school-tech oplossingen.
Je kan ze uiteraard uit de lucht geschieten, maar is niet echt een goede oplossing of cost effective zoals hoe effectief jammers over het algemeen werken tegen FPV drones ( of zelfs Lancets).
  Moderator zondag 16 februari 2025 @ 22:46:18 #28
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216711538
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee.
Trump gaat dossiers aan elkaar koppelen en wil dingen ervoor terug krijgen.
Hij gaat zelf behoorlijk saneren in het defensie apparaat.

Ik denk dat de autonomie voor de Baltics en/of Groenland heel onzeker aan het worden is. Trump wil denk ik Groenland hebben in ruil voor veiligheidsgaranties Baltics. Anders zullen de onderhandelingen daarin niet voorzien. En de EU is niet/moeilijk in staat om te voorkomen dat de Russen de baltics ontsluiten door het innemen van de Suwalki Gap.
Je bent elke keer behoorlijk trots op Trump en gaat er ook van uit dat hij alles voor elkaar krijgt wat hij zegt. Maar heb jij geen enkele loyaliteit meer aan Nederland en/of Europa? Jij vind dat wel prachtig die grote bullebakken met veel militaire kracht die kleintjes in elkaar kunnen slaan als ze dat willen. Je vind dat we alle emoties moeten uitzetten. Moraliteit kan in de prullenbak. Maar jij woont zelf in een "kleintje"
  zondag 16 februari 2025 @ 22:46:22 #29
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216711540
Ikben bang dat betrokken worden bij onderhandelingen , zal inhouden dat Mark met een paar mensen op het laatste dag mag komen om accoord te zeggen en tekenen

en dan trekt de USA zich terug uit de oorlog
https://www.telegraaf.nl/(...)gen-betrokken-worden
quote:
Buitenlandminister VS: Oekraïne en Europa moeten bij echte onderhandelingen betrokken worden

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio vindt het essentieel dat zowel Oekraïne als de Europeanen bij daadwerkelijke vredesonderhandelingen met Rusland worden betrokken.

Rubio reist zondag naar Saudi-Arabië voor gesprekken met een Russische delegatie over een route naar vrede. Aan die gesprekken nemen Oekraïne en Europese landen niet deel.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216711560
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Je bent elke keer behoorlijk trots op Trump en gaat er ook van uit dat hij alles voor elkaar krijgt wat hij zegt. Maar heb jij geen enkele loyaliteit meer aan Nederland en/of Europa? Jij vind dat wel prachtig die grote bullebakken met veel militaire kracht die kleintjes in elkaar kunnen slaan als ze dat willen. Je vind dat we alle emoties moeten uitzetten. Moraliteit kan in de prullenbak. Maar jij woont zelf in een "kleintje"
De Baltische staten gaan never nooit hun onafhankelijkheid kwijt raken, de suggestie alleen al is obsceen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  Overall beste user 2022 zondag 16 februari 2025 @ 22:48:49 #31
3928 Ulx
pi_216711571
quote:

[..]
Nee.

Ik denk dat de autonomie voor de Baltics en/of Groenland heel onzeker aan het worden is. Trump wil denk ik Groenland hebben in ruil voor veiligheidsgaranties Baltics. Anders zullen de onderhandelingen daarin niet voorzien. En de EU is niet/moeilijk in staat om te voorkomen dat de Russen de baltics ontsluiten door het innemen van de Suwalki Gap.
En hoe voorkomt Rusland dan dat NAVO troepen vanuit Finland 100km naar St Peterburg racen, daar rechtsaf slaan en die de Russen in Estland en Letland in de rug aanvallen? En als NAVO soldaten vanuit Polen een slinger noordwaarts maken worden die Russen gewoon omsingeld en vervolgens vernietigd.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator zondag 16 februari 2025 @ 22:49:14 #32
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216711574
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:48 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
De Baltische staten gaan never nooit hun onafhankelijkheid kwijt raken, de suggestie alleen al is obsceen.
5 jaar geleden hoorde wij dat Rusland noooit de rest van Oekraine zal binnen vallen. Dat ze daar massaal aan de grens stonden was gewoon provocatie.
  zondag 16 februari 2025 @ 22:49:14 #33
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216711575
quote:

[..]
O nee,

nou dat zal poetin niet met je eens zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 16 februari 2025 @ 22:51:19 #34
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216711604
quote:

[..]
Daarvoor zal:
a) Poetin moeten geloven dat iemand met serieuze militaire macht ze gaat verdedigen.
b) Iemand ze ook daadwerkelijk moeten kunnen en willen verdedigen als Poetin a) niet gelooft.

Met de dreigende overwinning van Poetin in Oekraïne, de huidige opstelling van de VS richting Europa en de huidige zwakke opstelling van Europa zelf worden zowel a) als b) steeds wankeler.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 16 februari 2025 @ 22:52:25 #35
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_216711621
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik vind het serieus vreselijk dat dit Europa moet overkomen. Het is een vernedering.
Maar het is denk ik onafwendbaar geworden. Ik vind het ge-wel-dig hoe de heersende klasse aan alle kanten enorme klappen krijgen. De gifbeker kan mij niet groot genoeg zijn. En daarna hoop ik dat wij er wat van geleerd hebben en een serieus naar de bevolking hier gaan luisteren, normaal beleid gaan voeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 16-02-2025 22:59:04 ]
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_216711632
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:49 schreef Momo het volgende:

[..]
5 jaar geleden hoorde wij dat Rusland noooit de rest van Oekraine zal binnen vallen. Dat ze daar massaal aan de grens stonden was gewoon provocatie.
Ik reageerde op de suggestie van die putinpijper dat ze werden overgedragen aan Putin....
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_216711635
quote:

[..]
Nee.

Groenland is eigendom van Denemarken. Daar moet hij af blijven!
Cindy De Vuyst
  zondag 16 februari 2025 @ 22:53:44 #38
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216711647
quote:

[..]
Dan moet je daar ter verdediging een brigade of 30 plaatsen en verdedigingslinies bouwen, dan is een Russische inval kansloos.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 16 februari 2025 @ 22:55:05 #39
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216711667
De laatste crazy ivan:

twitter
&lt;signature here&gt;.
  zondag 16 februari 2025 @ 22:55:34 #40
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216711674
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
En hoe voorkomt Rusland dan dat NAVO troepen vanuit Finland 100km naar St Peterburg racen, daar rechtsaf slaan en die de Russen in Estland en Letland in de rug aanvallen?
The n-word.
  zondag 16 februari 2025 @ 22:55:45 #41
201761 phpmystyle
pi_216711678
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
En hoe voorkomt Rusland dan dat NAVO troepen vanuit Finland 100km naar St Peterburg racen, daar rechtsaf slaan en die de Russen in Estland en Letland in de rug aanvallen? En als NAVO soldaten vanuit Polen een slinger noordwaarts maken worden die Russen gewoon omsingeld en vervolgens vernietigd.
De EU (NAVO sowieso niet) zal Rusland in de huidige militaire staat niet kunnen aanvallen. Er zullen maar weinig landen dat willen.

En met EU reken ik sowieso Turkije niet mee, maar ook Hongarije niet. En ik moet maar zien of de Zuid-Europese landen gaan leveren. Ik moet het allemaal maar zien. Ik heb gisteren best een lang betoog uiteengezet, en dat doe ik nog niet eens. Maar ik moet maar zien hoe groot de animo is om levens te gaan offeren voor Oek of the Baltics. Er is geen moreel verhaal. Zie je het al gebeuren dat uit allemaal verschillende landen mensen gaan strijden voor Rutte of Von der Leyen? Oorlog voeren is iets heel lastigs.

Een proxy oorlog voeren is makkelijk. Kost alleen maar geld en spullen. Maar zelf vlees en bloed leveren is heel lastig.
pi_216711680
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:46 schreef michaelmoore het volgende:
Ikben bang dat betrokken worden bij onderhandelingen , zal inhouden dat Mark met een paar mensen op het laatste dag mag komen om accoord te zeggen en tekenen

en dan trekt de USA zich terug uit de oorlog
https://www.telegraaf.nl/(...)gen-betrokken-worden
[..]

Mark heeft op dat vlak geen ruggengraat! Die wordt zo de tafel onder gepraat door Trump, Poetin, Kim Jong-un, Xi Jinping en Erdogan.

Laat je niets wijsmaken!
Cindy De Vuyst
  zondag 16 februari 2025 @ 22:56:16 #43
201761 phpmystyle
pi_216711685
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:53 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Groenland is eigendom van Denemarken. Daar moet hij af blijven!
Dat zal hij ook doen. Hij is niet gek.
Maar als de EU het zelf aanbiedt, dan mag hij dat wel aannemen.
pi_216711695
Ik denk dat dit de volgende stappen zullen zijn:
- Trump & Putin bekokstoven een ongunstige deal met Oekraine
- Oekraine weigert -> Trump stopt hulp & Putin kan nu zeggen dat hij wel wilde maar Oekraine niet
- Europa blijft uiteraard Oekraine steunen en moet de wegvallende hulp opvangen
- Trump en Putin kunnen nu zeggen dat Europa de agressor is -> Trump stapt uit NAVO

Putin blij. Trump blij. En sommige fokkers hier blij.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Overall beste user 2022 zondag 16 februari 2025 @ 22:57:37 #45
3928 Ulx
pi_216711701
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:44 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Je kan ze uiteraard uit de lucht geschieten, maar is niet echt een goede oplossing of cost effective zoals hoe effectief jammers over het algemeen werken tegen FPV drones ( of zelfs Lancets).
Zat mogelijkheden. Vogelradars om die dingen op te pikken en te volgen. Die koppelen aan een 20/14.5/12.7mm kanon en je hebt een redelijk lo-tech oplossing. Je hoeft er tenslotte geen kruisraketten mee neer te schieten. Je kunt drones voorzien van messen om de draad door te snijden zodat je ze niet meteen kwijtraakt na een interceptie..
En Oekraïne is ook bezig met een hi-tech oplossing. Ukraine Announces Successful Use of First Laser Weapon on Battlefield
pi_216711702
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:49 schreef Momo het volgende:

[..]
Zelfs al komt er een vredesakkoord.
Van zodra over 4 jaar Trump president af is, zal Poetin gewoon opnieuw binnenvallen. Staat toch in de sterren geschreven?
Cindy De Vuyst
pi_216711703
quote:
Minister VS: 'Europa en Oekraïne welkom bij echte onderhandelingen'

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Marco Rubio, vindt het noodzakelijk dat zowel Oekraïne als de Europeanen bij daadwerkelijke vredesonderhandelingen met Rusland worden betrokken. "Als er echte onderhandelingen zijn - daar zijn we nog niet -, maar als die er komen, dan moet Oekraïne betrokken worden omdat het binnengevallen is", zei Rubio tegen CBS.

Een Amerikaanse delegatie is naar Saudi-Arabië gegaan voor een gesprek met Russische onderhandelaars over vrede in Oekraïne. Bij die gesprekken zijn Oekraïne en Europese landen niet welkom. Dat leidde tot grote verontwaardiging.

Toch moeten ook Europese landen uiteindelijk betrokken worden, zei Rubio. "Omdat ook zij sancties hebben opgelegd aan Rusland, en omdat zij aan de oorlogsinspanningen hebben bijgedragen."
NOS
pi_216711708
twitter

Heel INteressant, oorlogsjournalist Butusov plaatst een video met de ranking van Oekraiense drone units. Tot ieders verbazing kwam Magyars flying birds (van Robert Magyar dus) op plek 2.

Die Lasar group NSU had nog nooit iemand van gehoord (in de OSINT sfeer dan) en blijkt dus de meest effectieve eenheid. Laat ook nog maar eens zien dat zelfs al zijn er zoveel voertuigen en personeels doden gefilmd, het komt nog niet in de buurt van de werkelhijkheid.

Zie oo opmerking kofman:
twitter
  zondag 16 februari 2025 @ 22:58:42 #49
201761 phpmystyle
pi_216711709
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:57 schreef Knipoogje het volgende:
Ik denk dat dit de volgende stappen zullen zijn:
- Trump & Putin bekokstoven een ongunstige deal met Oekraine
- Oekraine weigert -> Trump stopt hulp & Putin kan nu zeggen dat hij wel wilde maar Oekraine niet
- Europa blijft uiteraard Oekraine steunen en moet de wegvallende hulp opvangen
- Trump en Putin kunnen nu zeggen dat Europa de agressor is -> Trump stapt uit NAVO

Putin blij. Trump blij. En sommige fokkers hier blij.
Over gesimplificeerd, maar is een scenario.
We moeten afwachten of er ook zaken worden afgesproken over de baltics.
pi_216711712
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik vind het serieus vreselijk dat dit Europa moet overkomen. Het is een vernedering.
Maar ik denk onafwendbaar geworden. Ik vind het ge-wel-dig hoe de heersende klasse aan alle kanten enorme klappen krijgen. De gifbeker kan mij niet groot genoeg zijn. En daarna hoop ik dat wij er wat van geleerd hebben en een serieus naar de bevolking hier gaan luisteren, normaal beleid gaan voeren.
Heersende klasse :?
Trump, Musk,oligarchen, techno-miljardairs en Putin zijn de heersende klasse. Die krijgen geen enorme klappen? Voor hun is het win na win momenteel.
beter een knipoog dan een blauw oog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')