Detectie is mogelijk en er zijn verschillende old-school-tech oplossingen.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:37 schreef skysherrif het volgende:
Er zijn naar mijn weten geen systemen tegen wire-guided drones.
Je kan ze uiteraard uit de lucht geschieten, maar is niet echt een goede oplossing of cost effective zoals hoe effectief jammers over het algemeen werken tegen FPV drones ( of zelfs Lancets).quote:Op zondag 16 februari 2025 22:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Detectie is mogelijk en er zijn verschillende old-school-tech oplossingen.
Je bent elke keer behoorlijk trots op Trump en gaat er ook van uit dat hij alles voor elkaar krijgt wat hij zegt. Maar heb jij geen enkele loyaliteit meer aan Nederland en/of Europa? Jij vind dat wel prachtig die grote bullebakken met veel militaire kracht die kleintjes in elkaar kunnen slaan als ze dat willen. Je vind dat we alle emoties moeten uitzetten. Moraliteit kan in de prullenbak. Maar jij woont zelf in een "kleintje"quote:Op zondag 16 februari 2025 22:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee.
Trump gaat dossiers aan elkaar koppelen en wil dingen ervoor terug krijgen.
Hij gaat zelf behoorlijk saneren in het defensie apparaat.
Ik denk dat de autonomie voor de Baltics en/of Groenland heel onzeker aan het worden is. Trump wil denk ik Groenland hebben in ruil voor veiligheidsgaranties Baltics. Anders zullen de onderhandelingen daarin niet voorzien. En de EU is niet/moeilijk in staat om te voorkomen dat de Russen de baltics ontsluiten door het innemen van de Suwalki Gap.
quote:Buitenlandminister VS: Oekraïne en Europa moeten bij echte onderhandelingen betrokken worden
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio vindt het essentieel dat zowel Oekraïne als de Europeanen bij daadwerkelijke vredesonderhandelingen met Rusland worden betrokken.
Rubio reist zondag naar Saudi-Arabië voor gesprekken met een Russische delegatie over een route naar vrede. Aan die gesprekken nemen Oekraïne en Europese landen niet deel.
De Baltische staten gaan never nooit hun onafhankelijkheid kwijt raken, de suggestie alleen al is obsceen.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Je bent elke keer behoorlijk trots op Trump en gaat er ook van uit dat hij alles voor elkaar krijgt wat hij zegt. Maar heb jij geen enkele loyaliteit meer aan Nederland en/of Europa? Jij vind dat wel prachtig die grote bullebakken met veel militaire kracht die kleintjes in elkaar kunnen slaan als ze dat willen. Je vind dat we alle emoties moeten uitzetten. Moraliteit kan in de prullenbak. Maar jij woont zelf in een "kleintje"
En hoe voorkomt Rusland dan dat NAVO troepen vanuit Finland 100km naar St Peterburg racen, daar rechtsaf slaan en die de Russen in Estland en Letland in de rug aanvallen? En als NAVO soldaten vanuit Polen een slinger noordwaarts maken worden die Russen gewoon omsingeld en vervolgens vernietigd.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee.
Ik denk dat de autonomie voor de Baltics en/of Groenland heel onzeker aan het worden is. Trump wil denk ik Groenland hebben in ruil voor veiligheidsgaranties Baltics. Anders zullen de onderhandelingen daarin niet voorzien. En de EU is niet/moeilijk in staat om te voorkomen dat de Russen de baltics ontsluiten door het innemen van de Suwalki Gap.
5 jaar geleden hoorde wij dat Rusland noooit de rest van Oekraine zal binnen vallen. Dat ze daar massaal aan de grens stonden was gewoon provocatie.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:48 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De Baltische staten gaan never nooit hun onafhankelijkheid kwijt raken, de suggestie alleen al is obsceen.
O nee,quote:Op zondag 16 februari 2025 22:48 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De Baltische staten gaan never nooit hun onafhankelijkheid kwijt raken, de suggestie alleen al is obsceen.
Daarvoor zal:quote:Op zondag 16 februari 2025 22:48 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik vind het serieus vreselijk dat dit Europa moet overkomen. Het is een vernedering.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Je bent elke keer behoorlijk trots op Trump en gaat er ook van uit dat hij alles voor elkaar krijgt wat hij zegt. Maar heb jij geen enkele loyaliteit meer aan Nederland en/of Europa? Jij vind dat wel prachtig die grote bullebakken met veel militaire kracht die kleintjes in elkaar kunnen slaan als ze dat willen. Je vind dat we alle emoties moeten uitzetten. Moraliteit kan in de prullenbak. Maar jij woont zelf in een "kleintje"
Ik reageerde op de suggestie van die putinpijper dat ze werden overgedragen aan Putin....quote:Op zondag 16 februari 2025 22:49 schreef Momo het volgende:
[..]
5 jaar geleden hoorde wij dat Rusland noooit de rest van Oekraine zal binnen vallen. Dat ze daar massaal aan de grens stonden was gewoon provocatie.
Groenland is eigendom van Denemarken. Daar moet hij af blijven!quote:Op zondag 16 februari 2025 22:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee.
Dan moet je daar ter verdediging een brigade of 30 plaatsen en verdedigingslinies bouwen, dan is een Russische inval kansloos.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:48 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
The n-word.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
En hoe voorkomt Rusland dan dat NAVO troepen vanuit Finland 100km naar St Peterburg racen, daar rechtsaf slaan en die de Russen in Estland en Letland in de rug aanvallen?
De EU (NAVO sowieso niet) zal Rusland in de huidige militaire staat niet kunnen aanvallen. Er zullen maar weinig landen dat willen.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
En hoe voorkomt Rusland dan dat NAVO troepen vanuit Finland 100km naar St Peterburg racen, daar rechtsaf slaan en die de Russen in Estland en Letland in de rug aanvallen? En als NAVO soldaten vanuit Polen een slinger noordwaarts maken worden die Russen gewoon omsingeld en vervolgens vernietigd.
Mark heeft op dat vlak geen ruggengraat! Die wordt zo de tafel onder gepraat door Trump, Poetin, Kim Jong-un, Xi Jinping en Erdogan.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:46 schreef michaelmoore het volgende:
Ikben bang dat betrokken worden bij onderhandelingen , zal inhouden dat Mark met een paar mensen op het laatste dag mag komen om accoord te zeggen en tekenen
en dan trekt de USA zich terug uit de oorlog
https://www.telegraaf.nl/(...)gen-betrokken-worden
[..]
Dat zal hij ook doen. Hij is niet gek.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:53 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Groenland is eigendom van Denemarken. Daar moet hij af blijven!
Zat mogelijkheden. Vogelradars om die dingen op te pikken en te volgen. Die koppelen aan een 20/14.5/12.7mm kanon en je hebt een redelijk lo-tech oplossing. Je hoeft er tenslotte geen kruisraketten mee neer te schieten. Je kunt drones voorzien van messen om de draad door te snijden zodat je ze niet meteen kwijtraakt na een interceptie..quote:Op zondag 16 februari 2025 22:44 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Je kan ze uiteraard uit de lucht geschieten, maar is niet echt een goede oplossing of cost effective zoals hoe effectief jammers over het algemeen werken tegen FPV drones ( of zelfs Lancets).
Zelfs al komt er een vredesakkoord.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:49 schreef Momo het volgende:
[..]
5 jaar geleden hoorde wij dat Rusland noooit de rest van Oekraine zal binnen vallen. Dat ze daar massaal aan de grens stonden was gewoon provocatie.
NOSquote:Minister VS: 'Europa en Oekraïne welkom bij echte onderhandelingen'
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Marco Rubio, vindt het noodzakelijk dat zowel Oekraïne als de Europeanen bij daadwerkelijke vredesonderhandelingen met Rusland worden betrokken. "Als er echte onderhandelingen zijn - daar zijn we nog niet -, maar als die er komen, dan moet Oekraïne betrokken worden omdat het binnengevallen is", zei Rubio tegen CBS.
Een Amerikaanse delegatie is naar Saudi-Arabië gegaan voor een gesprek met Russische onderhandelaars over vrede in Oekraïne. Bij die gesprekken zijn Oekraïne en Europese landen niet welkom. Dat leidde tot grote verontwaardiging.
Toch moeten ook Europese landen uiteindelijk betrokken worden, zei Rubio. "Omdat ook zij sancties hebben opgelegd aan Rusland, en omdat zij aan de oorlogsinspanningen hebben bijgedragen."
Over gesimplificeerd, maar is een scenario.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:57 schreef Knipoogje het volgende:
Ik denk dat dit de volgende stappen zullen zijn:
- Trump & Putin bekokstoven een ongunstige deal met Oekraine
- Oekraine weigert -> Trump stopt hulp & Putin kan nu zeggen dat hij wel wilde maar Oekraine niet
- Europa blijft uiteraard Oekraine steunen en moet de wegvallende hulp opvangen
- Trump en Putin kunnen nu zeggen dat Europa de agressor is -> Trump stapt uit NAVO
Putin blij. Trump blij. En sommige fokkers hier blij.
Heersende klassequote:Op zondag 16 februari 2025 22:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind het serieus vreselijk dat dit Europa moet overkomen. Het is een vernedering.
Maar ik denk onafwendbaar geworden. Ik vind het ge-wel-dig hoe de heersende klasse aan alle kanten enorme klappen krijgen. De gifbeker kan mij niet groot genoeg zijn. En daarna hoop ik dat wij er wat van geleerd hebben en een serieus naar de bevolking hier gaan luisteren, normaal beleid gaan voeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |