quote:Op zaterdag 15 februari 2025 04:56 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Met eten kan je nooit fout genoeg zijn hoor
Ik hoef alleen over Killem heen. Dan ben ik tevredenquote:Op zaterdag 15 februari 2025 05:18 schreef _UserName_ het volgende:
How, ik zie dat ik minimaal 25 punten moet halen
quote:Op zaterdag 15 februari 2025 05:20 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik hoef alleen over Killem heen. Dan ben ik tevreden
In januari heb ik ruim 2 weken een ban gehadquote:Op zaterdag 15 februari 2025 05:21 schreef _UserName_ het volgende:
Ja je bent lekker op weg deze maand
Vorige maand gig ik wel lekker maar sinds ik mijn slaap terug heb, heb ik moeite met de top10Als ik maar boven twee bepaalde mensen blijf is het goed
Staat me iets van bij idd.. had je niet fittie met een niet nader te noemen gevoelloos iemand? Geloof dat ik daar ook bij was die nachtquote:Op zaterdag 15 februari 2025 05:23 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
In januari heb ik ruim 2 weken een ban gehadEn dan nog mezelf de top 20 ingebolkt
CTG is toch met die plakkertjes op de borst en een mutsje op om alles te meten wat er in het hoofd gebeurd?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 05:28 schreef _UserName_ het volgende:
Vandaag mijn stief-schoonmoeder mee naar de CTG, die wilde eens zien hoe dat gaat
Nee, CTG is hartfilmpje, (met 2 apparaatjes op de buik om de hartslag te meten van de baby) wat jij bedoeld is een CT scanquote:Op zaterdag 15 februari 2025 05:30 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
CTG is toch met die plakkertjes op de borst en een mutsje op om alles te meten wat er in het hoofd gebeurd?
Ah zo.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 05:32 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Nee, CTG is hartfilmpje, (met 2 apparaatjes op de buik om de hartslag te meten van de baby) wat jij bedoeld is een CT scan
CT is een scan geloof ik.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 05:32 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Nee, CTG is hartfilmpje, (met 2 apparaatjes op de buik om de hartslag te meten van de baby) wat jij bedoeld is een CT scandat klopt niet.. Kenelijk EEG wel (https://www.isala.nl/patientenfolders/5148-eeg-24-uur/)
Daar had ons kleintje ook verhoogde kans op, daarom NIPT gedaan.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 05:35 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ah zo.
Dochter heeft het syndroom van Down. Verhoogde kans op epilepsie dus en als baby moest ze dus van die plakkertjes en een mutsje.
Vage herinnering. Heb de foto's nog. Indrukwekkend was het wel.
Klopt, de donutscan, zeg maarquote:Op zaterdag 15 februari 2025 05:36 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
CT is een scan geloof ik.
Dat was er in mijn tijd nog niet. Zou het ook niet gedaan hebben.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 05:36 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Daar had ons kleintje ook verhoogde kans op, daarom NIPT gedaan.
Staat ook nog in de kinderschoenen, jaar of 2 is dat nog maar. Bij ons werd dat wel aangeraden vanwege de medicatie die ijn vrouw slikte aan het begin van de zwangerschap en de epilepsie.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 05:38 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dat was er in mijn tijd nog niet. Zou het ook niet gedaan hebben.
Mogguhquote:
De NIPT bestaat al heelveel langerquote:Op zaterdag 15 februari 2025 05:41 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Staat ook nog in de kinderschoenen, jaar of 2 is dat nog maar. Bij ons werd dat wel aangeraden vanwege de medicatie die ijn vrouw slikte aan het begin van de zwangerschap en de epilepsie.
Hoezo zou jij dat niet hebben gedaan? Uit die test kan komen dat het kind een niet tot haast onmogeijke leefbare aandoening heeft.
nee de laatste tijd niet meer.. heb gister veel geslapen (9+ uur)quote:Op zaterdag 15 februari 2025 05:48 schreef DJMO het volgende:
Elke dag wel, jij bent meestal niet zo vroeg.
#jaloersquote:Op zaterdag 15 februari 2025 05:49 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
nee de laatste tijd niet meer.. heb gister veel geslapen (9+ uur)
Dan zal dat een ander onderzoek zijn geweest, dat daarop volgt. Staat me iig iets bij dat het 2-3 jaar was nog maar. En ja, als er geen aanleiding is snap ik dat je dat niet doet. Dat het leven niet zo maakbaar is hebben we ondervonde, 5+ jaar over kindje gedaan.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 05:48 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
De NIPT bestaat al heelveel langer
Verder was ik pas 24 toen ik zwanger werd, dus geen verhoogde kans op een kind met Down. Dus waarom testen?
Het leven is niet maakbaar wat mij betreft. Wel fijn dat een NIPT bestaat en dat mensen een keuze hebben.
Had ik van een tweede zwanger geweest had ik wel laten testen.
Ben al bijna 25 jaar moeder en heb me altijd verdiept in de onderzoeken.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 05:50 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dan zal dat een ander onderzoek zijn geweest, dat daarop volgt. Staat me iig iets bij dat het 2-3 jaar was nog maar. En ja, als er geen aanleiding is snap ik dat je dat niet doet. Dat het leven niet zo maakbaar is hebben we ondervonde, 5+ jaar over kindje gedaan.
Ik denk dat je op een gegeven moment ook wel weet hoe het gaat met een kind met Down, dan wil je er denk ik ook niet meer in blijven hangen maar vooruit met je kind, voor zover dat gaat want er zijn natuurlijk verscillende gradaties van Down. Er kan prima mee te leven zijnquote:Op zaterdag 15 februari 2025 05:53 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ben al bijna 25 jaar moeder en heb me altijd verdiept in de onderzoeken.
Inmiddels heb ik het wel losgelaten en zit ik niet meer in het downwereldje. Heb nog een paar vriendinnen met een kind met down en daar houdt het ook gewoon op.
Dit dus betekent dat er nog steeds gewerkt moet worden aan de beeldvorming van mensen met het syndroom van Downquote:Op zaterdag 15 februari 2025 05:55 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Ik denk dat je op een gegeven moment ook wel weet hoe het gaat met een kind met Down, dan wil je er denk ik ook niet meer in blijven hangen maar vooruit met je kind, voor zover dat gaat want er zijn natuurlijk verscillende gradaties van Down. Er kan prima mee te leven zijn
Is mijn idee daarover niet juist dan? Ik dek dat ik jouw opmerking niet snap. Ik zit natuurlijk niet in dat wereldje, behalve dat ik dat programma met Gordon heb gekeken destijds en de Belgische variant. Maar op zekere hoogte is er wel een zelfstandigheid te vinden, het is niet zo dat Down per definitie betekent dat het handje altijd vastgehouden moet worden. Met juiste begeleiding is er veel mogelijk, kijk bijvoorbeeld naar sommige winkels, in Winterswijk zit Bijzonder gewoon, een lunchroom waar verschillende mensen met Down werken.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 06:01 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dit dus betekent dat er nog steeds gewerkt moet worden aan de beeldvorming van mensen met het syndroom van Down
Ruim 20 jaar mee bezig geweest, en nog steeds blijkbaar![]()
Er is een nieuwe generatie aan ouders die het stokje hebben overgenomen.
En nu verwoord je het prima.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 06:05 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Is mijn idee daarover niet juist dan? Ik dek dat ik jouw opmerking niet snap. Ik zit natuurlijk niet in dat wereldje, behalve dat ik dat programma met Gordon heb gekeken destijds en de Belgische variant. Maar op zekere hoogte is er wel een zelfstandigheid te vinden, het is niet zo dat Down per definitie betekent dat het handje altijd vastgehouden moet worden. Met juiste begeleiding is er veel mogelijk, kijk bijvoorbeeld naar sommige winkels, in Winterswijk zit Bijzonder gewoon, een lunchroom waar verschillende mensen met Down werken.
3e ronde dan maar (deze keer mét nieuwe pad)quote:Op zaterdag 15 februari 2025 06:10 schreef DJMO het volgende:
Het is zes uur geweest dus...
Bekijk deze YouTube-video
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |