Ja, zoals Faber altijd zegt: de randen van de wet opzoeken. Zo hard mogelijk schoppen, terwijl het nog net binnen de wet blijft. Of liefst net daarbuiten, totdat de rechter je terugfluit. Als ze dat niet overleven is dat een bonus waar we reclame voor moeten maken.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 23:14 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Merendeel wel ja. Het is effectiever om ze het leven hier zo zuur mogelijk te maken. Dan gaan ze vanzelf naar een land waar meer te halen valt.
Laten we dat niet doen, daar zit niemand op te wachten.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 23:22 schreef Glazenmaker het volgende:
Deze minister moet met de billen bloot
Als ze hun eigen ideaal maar aan een ander kunnen opleggen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:16 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, dit toont weer eens aan hoe activisme en het politiseren van de rechtstaat een steeds groter probleem aan het worden is. Een activistisch bolwerk zoals Vluchtenlingwerk, dat natuurlijk allemaal behalve onpartijdig is, zullen elk mogelijk beleid om de migratie in te berken en ook hun macht in te bereken, aanvechten bij rechters.
Dit gaan we steeds vaker zien. Uit een bepaalde hoek heeft men inmiddels wel besloten dat verkiezingen winnen niet meer lukt, dus dan maar zo. Of het niet om migratie, het klimaat, stikstof of zelfs buitenlandbeleid gaat, men zal naar de rechter gaan stappen (waar genoeg geestverwanten zitten) om zo alsnog de eigen zin door te drukken tegen de wil in van het volk.
Rechters worden benoemd voor het leven volgens de grondwet dus zo simpel is het nietquote:Op vrijdag 14 februari 2025 22:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als nou meer dan de helft van de kiezers op Wilders stemt, kan hij alle rechters ontslaan, of minimaal verbieden uitspraken te doen over zijn beleid. En ook alleen nog noodwetten uitvaardigen, zodat alleen de leden van zijn partij er nog wat over te zeggen hebben. Hijzelf, dus.
Dan hebben we toch wel een serieus probleem in dit landje. Of nou ja, jullie meer. Ik ben toch van plan te vertrekken tzt.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 07:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Rechters worden benoemd voor het leven volgens de grondwet dus zo simpel is het niet.
Lijkt me een goed idee. Ik denk dat je in landen als Turkije of Rusland meer op je plek bent gezien je opvattingen over de rechtsstaat.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 08:05 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dan hebben we toch wel een serieus probleem in dit landje. Of nou ja, jullie meer. Ik ben toch van plan te vertrekken tzt.
Vertel mij eens wat mijn opvattingen over de rechtstaat zijn dan en hoe deze goed aansluiten bij de door jou genoemde landen. Ik zie Duitsland meer als het beloofde land eerlijk gezegd, al ben ik inderdaad van mening dat we Europees gezien de banden met Rusland wel moeten zien aan te halen.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 08:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Lijkt me een goed idee. Ik denk dat je in landen als Turkije of Rusland meer op je plek bent gezien je opvattingen over de rechtsstaat.
Nou aangezien je het een probleem vind dat rechters de regering aan de wet houden, en niet zomaar te ontslaan zijn. Dan vind je die rechtsstaat dus eigenlijk maar lastig.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 08:51 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Vertel mij eens wat mijn opvattingen over de rechtstaat zijn
Opmerkelijke constatering. Ik vind het prima als kundige rechters hun aandeel in de trias politica vervullen. Ik ben echter wat minder gecharmeerd van onnozele wichten die op de één of andere manier even plaats hebben mogen nemen op de stoel van de rechter en op basis van hun gevoel zaken maar "wettig en overtuigend bewezen" verklaren.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 09:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou aangezien je het een probleem vind dat rechters de regering aan de wet houden, en niet zomaar te ontslaan zijn. Dan vind je die rechtsstaat dus eigenlijk maar lastig.
Wat zijn "kundige rechters". Rechters die Wilders en Faber niet lastig vallen?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 09:09 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Opmerkelijke constatering. Ik vind het prima als kundige rechters hun aandeel in de trias politica vervullen. Ik ben echter wat minder gecharmeerd van onnozele wichten die op de één of andere manier even plaats hebben mogen nemen op de stoel van de rechter en op basis van hun gevoel zaken maar "wettig en overtuigend bewezen" verklaren.
Rechters die het volledige dossier behandelen en inconsistente verklaringen niet voor waarheid aannemen. Dus niet op basis van gevoel zomaar ineens veroordelen en denken dat het dan wettig en overtuigend is. Mijn ervaring is meer met onkunde dan met kunde, vergeef me als ik geen goede definitie kan geven van kunde.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 09:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat zijn "kundige rechters". Rechters die Wilders en Faber niet lastig vallen?
Sowieso een beetje eng om uitspraken van rechters politiek te willen toetsen…quote:Op zaterdag 15 februari 2025 09:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat zijn "kundige rechters". Rechters die Wilders en Faber niet lastig vallen?
De linkse oppositie heeft 44 zetels dus die zijn helemaal niet in staat om het kabinet tegen te werken. Dat dit kabinet niets voor elkaar krijgt komt door hun eigen incompetentie waar deze uitspraak een voorbeeld van is. Waaruit blijkt dat ze hard werken?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 09:37 schreef DutchPandora het volgende:
Kunnen jullie eens positief zijn over het harde werken van dit kabinet. Azijnzeikerds. Al sinds het ontstaan van deze coalitie en kabinet is men de BBB en vooral de PVV aan het afbranden. Geef het een kans en maak je eens zo druk om dat tegenwerken van de gehele linkse oppositie en de linkse D66 rechters.
Ze zijn al een flink eind onderweg en gezien de onderlinge verhoudingen moeten ze niet te lang meer wachten om echt beleid te maken. Als je dan grote wijzigingen in het beleid aankondigt, dan is het toch niet raar dat er wat commentaar komt als dat faalt?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 09:37 schreef DutchPandora het volgende:
Kunnen jullie eens positief zijn over het harde werken van dit kabinet. Azijnzeikerds. Al sinds het ontstaan van deze coalitie en kabinet is men de BBB en vooral de PVV aan het afbranden. Geef het een kans en maak je eens zo druk om dat tegenwerken van de gehele linkse oppositie en de linkse D66 rechters.
Weet je waar ik op mijn beurt dan weer een teringhekel aan heb? Onnozele mongolen die op basis van hun gevoel - zonder de uitspraak gelezen te hebben - rechters verdacht zitten te maken. Vertel op z’n minst eens even bij welke rechtsoverweging jij zo je bedenkingen hebt en waarom je die hebt.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 09:09 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Opmerkelijke constatering. Ik vind het prima als kundige rechters hun aandeel in de trias politica vervullen. Ik ben echter wat minder gecharmeerd van onnozele wichten die op de één of andere manier even plaats hebben mogen nemen op de stoel van de rechter en op basis van hun gevoel zaken maar "wettig en overtuigend bewezen" verklaren.
Dat staat je vrij. Mijn bedenkingen zijn gestoeld op uitspraken in mijn eigen situatie waarbij het dossier ook een buurtonderzoek bevat. Hier is echter niets mee gedaan en er is letterlijk gezegd dat mevrouw de rechter zich heel goed kan inleven in geveinsd gevoel van individuen met tegenstrijdige verklaringen.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 21:52 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Weet je waar ik op mijn beurt dan weer een teringhekel aan heb? Onnozele mongolen die op basis van hun gevoel - zonder de uitspraak gelezen te hebben - rechters verdacht zitten te maken. Vertel op z’n minst eens even bij welke rechtsoverweging jij zo je bedenkingen hebt en waarom je die hebt.
Hier kunnen we natuurlijk helemaal niets meequote:Op zaterdag 15 februari 2025 21:55 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat staat je vrij. Mijn bedenkingen zijn gestoeld op uitspraken in mijn eigen situatie waarbij het dossier ook een buurtonderzoek bevat. Hier is echter niets mee gedaan en er is letterlijk gezegd dat mevrouw de rechter zich heel goed kan inleven in geveinsd gevoel van individuen met tegenstrijdige verklaringen.
Vervelend voor jullie.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 21:56 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Hier kunnen we natuurlijk helemaal niets mee
Dat doet Trump dan wel weer goed want die knikkert zulke dwarsliggers gewoon de laan uit.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 18:41 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Rechters moeten grondwettelijk beperkt worden om zich te bemoeien met politiek.
Mijn stem heeft het.
Open er een topic over. Wat heeft dat te maken met deze rechter en deze uitspraak?quote:Op zaterdag 15 februari 2025 21:55 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat staat je vrij. Mijn bedenkingen zijn gestoeld op uitspraken in mijn eigen situatie waarbij het dossier ook een buurtonderzoek bevat. Hier is echter niets mee gedaan en er is letterlijk gezegd dat mevrouw de rechter zich heel goed kan inleven in geveinsd gevoel van individuen met tegenstrijdige verklaringen.
Lekker politieke zuiveringen toejuichen. Nixon stapte voor minder op.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 21:58 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat doet Trump dan wel weer goed want die knikkert zulke dwarsliggers gewoon de laan uit.
Iemand stelt me een vraag en ik geef er antwoord op. Het geeft vooral inzicht in mijn vertrouwen in de Nederlandse rechtspraak, maar verder is het redelijk offtopic inderdaad. Ik zal er na deze post dus ook geen post meer aan wijden in dit topic.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 22:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Open er een topic over. Wat heeft dat te maken met deze rechter en deze uitspraak?
Hij bereikt inderdaad meer in een maand dan Wilders in 25 jaar.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 21:58 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat doet Trump dan wel weer goed want die knikkert zulke dwarsliggers gewoon de laan uit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |