abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216677050
Graag ontopic
Beste,

Ik heb onlangs via een online veiling een auto gekocht. De mogelijkheid tot bezichtiging was niet aanwezig, aangezien de tijd om de auto te bezichtigen was verstreken en de veiling maar een paar dagen duurde. Voor ¤1500 heb ik de auto gewonnen, het betreft een Citroën C3 uit 2006. In de advertentie werden geen meldingen gemaakt van mogelijke problemen. De verkoper is een zakelijk verkoper, dus geen particulier.

Na het ophalen van de auto bleek er echter veel mis te zijn. De auto begon te tikken en maakte vreemde geluiden. Daarom heb ik de auto naar de garage gebracht om deze te laten controleren.

De garage heeft vastgesteld dat de volgende onderdelen vervangen moesten worden:

Versnellingsbak
Koppelingset
Koppakking
Kopvlakken
Motorolie
Koelvloeistof
Luchtfilterhuis
De totale kosten voor deze reparaties bedragen ¤1750.

Ik heb contact opgenomen met de veilingsite, maar zij gaven aan niet verantwoordelijk te zijn voor dergelijke problemen en verwezen me door naar de verkoper.

Ik heb de verkoper inmiddels een e-mail gestuurd, maar helaas heb ik nog geen antwoord ontvangen (dit was twee dagen geleden). Ik dacht dat ik rechtsbijstand had via mijn ANWB Compleet-pakket, maar dat blijkt niet het geval te zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee? Denk je dat ik een zaak heb om dit voor te leggen aan een advocaat, zodat zij namens mij een brief kunnen sturen naar de verkoper? De bedrijfsnaam en het adres van de verkoper staan online in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel.

Alvast bedankt voor jullie advies!

Met vriendelijke groet,

Graag ontopic
  vrijdag 14 februari 2025 @ 11:08:19 #2
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216677075
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:06 schreef Policy3 het volgende:
Graag ontopic
Beste,

Ik heb onlangs via een online veiling een auto gekocht. De mogelijkheid tot bezichtiging was niet aanwezig, aangezien de tijd om de auto te bezichtigen was verstreken en de veiling maar een paar dagen duurde. Voor ¤1500 heb ik de auto gewonnen, het betreft een Citroën C3 uit 2006. In de advertentie werden geen meldingen gemaakt van mogelijke problemen. De verkoper is een zakelijk verkoper, dus geen particulier.

Na het ophalen van de auto bleek er echter veel mis te zijn. De auto begon te tikken en maakte vreemde geluiden. Daarom heb ik de auto naar de garage gebracht om deze te laten controleren.

De garage heeft vastgesteld dat de volgende onderdelen vervangen moesten worden:

Versnellingsbak
Koppelingset
Koppakking
Kopvlakken
Motorolie
Koelvloeistof
Luchtfilterhuis

Ik heb contact opgenomen met de veilingsite, maar zij gaven aan niet verantwoordelijk te zijn voor dergelijke problemen en verwezen me door naar de verkoper.

Ik heb de verkoper inmiddels een e-mail gestuurd, maar helaas heb ik nog geen antwoord ontvangen (dit was twee dagen geleden). Ik dacht dat ik rechtsbijstand had via mijn ANWB Compleet-pakket, maar dat blijkt niet het geval te zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee? Denk je dat ik een zaak heb om dit voor te leggen aan een advocaat, zodat zij namens mij een brief kunnen sturen naar de verkoper? De bedrijfsnaam en het adres van de verkoper staan online in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel.

Met vriendelijke groet,

Graag ontopic
Kom je nu maar weer met het volgende lulverhaal over een auto?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_216677099
zoek een juridisch loket op. Zij kan je adviseren..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_216677129
Gefeliciteerd met je gewonnen Citroen met gebreken.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_216677168
Wat had je verwacht van een Citroen van 20 jaar oud die je via een veiling ongezien koopt ?
Wat een kansloze aankoop
pi_216677174
Had je iets anders verwacht van een auto van 1500 uit 2006 (waarschijnlijk met 3 ton op de teller)?

Dat de verkoper een zakelijke partij is, gewoon een autohandelaar vermoedelijk, zegt precies niks.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 14 februari 2025 @ 11:17:33 #7
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216677189
Het is toch altijd wel weer aanlokkelijk om aan zoiets mee te doen, maar gelukkig zegt het gezonde verstand dan dat het een te opzichtige poging is om in je de maling te nemen (of zogenaamd een lesje te leren).

Het viel te verwachten.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216677461
Wat denk je nou godverdomme zelf :')
  Moderator vrijdag 14 februari 2025 @ 11:44:39 #9
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_216677500
Verkoop hem aan je oom
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_216677575
Laat iemand anders je huiswerk maken :')
pi_216677591
Ik vind 1750 niet zo een hoog bedrag, je hebt nu dus voor 3250 een goed werkende auto uit 2006. Dit kan je krijgen als je zonder proefrit een auto koopt voor zo een laag bedrag.

Laat hem fiksen en nog veel rijplezier.
pi_216677929
quote:
Graag ontopic
Beste,

Versnellingsbak
Koppelingset
Koppakking
Kopvlakken
Motorolie
Koelvloeistof
Luchtfilterhuis

Met vriendelijke groet,

Graag ontopic
Dit kan toch niet serieus zijn? Mensen zijn toch niet zó dom?
pi_216677933
Tuurlijk, ik zou hier gewoon een advocaat inschakelen en kijken of dit nog gestorneerd kan worden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_216677993
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:09 schreef Ludachrist het volgende:
Tuurlijk, ik zou hier gewoon een advocaat inschakelen en kijken of dit nog gestorneerd kan worden.
De storneerkoning heeft hier al gereageerd en niet dit advies gegeven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_216677997
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:09 schreef Ludachrist het volgende:
Die advocaatkosten zijn na een paar uur al hoger dan dat wrak heeft gekost.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_216678162
Hou eens op met die verzonnen topics. Het is niet grappig en verpest het hele forum.
pi_216678178
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:13 schreef Caland het volgende:

[..]
Die advocaatkosten zijn na een paar uur al hoger dan dat wrak heeft gekost.
Dan storneer je die kosten toch ook.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_216678452
Dit soort onzin is zonde van het forum. Aan de andere kant, wel even gegniffeld om zoveel domheid :')
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:44:19 #19
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216678477
quote:
Graag ontopic

Wel lekker weertje vandaag zo.
Huilen dan.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:47:36 #20
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_216678535
ik sweer dit zijn users gegenereerd door chatgpt ofzo. en constant trolltopics bedenken.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_216678554
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wel lekker weertje vandaag zo.
Mooi weer om een stukje te gaan rijden :)
pi_216678558
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:47 schreef junkiesietze het volgende:
ik sweer dit zijn users gegenereerd door chatgpt ofzo. en constant trolltopics bedenken.
Dat zou zomaar eens kunnen. Ken je de dead Internet theory?
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:50:01 #23
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_216678570
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:49 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:

[..]
Dat taalmodellen leren van content die ze zelf uitgespuugd hebben?
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
  vrijdag 14 februari 2025 @ 12:50:11 #24
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_216678576
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:49 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:

[..]
gister een filmpje op youtube over voorbij zien komen, maar niet aangeklikt, dus nee.
en ik heb ook een auto.
pi_216678883
quote:
Graag ontopic

Versnellingsbak
Koppelingset
Koppakking
Kopvlakken
Motorolie
Koelvloeistof
Luchtfilterhuis

Laat je moeder erin rijden naar je oom; misschien knapt ie wel op!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator vrijdag 14 februari 2025 @ 14:06:30 #26
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_216679625
quote:
Graag ontopic
Beste,

Versnellingsbak
Koppelingset
Koppakking
Kopvlakken
Motorolie
Koelvloeistof
Luchtfilterhuis

Met vriendelijke groet,

Graag ontopic
En dit heb je allemaal gedaan tijdens het gedoe met de auto van je oom? Waar je op een gegeven moment niet meer op gereageerd hebt.

Dus tenzij je een goede uitleg hebt hoe dit in elkaar past zie ik dit topic als getroll en getroll in WGR doen we niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_216679651
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 12:47 schreef junkiesietze het volgende:
sweer :?
  vrijdag 14 februari 2025 @ 14:36:20 #28
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_216679936
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:08 schreef CarbonC het volgende:

[..]
sweer :?
of met een z whatever, jesus
en ik heb ook een auto.
  Moderator vrijdag 14 februari 2025 @ 14:50:02 #29
16180 crew  CoolGuy
pi_216680105
Laten we even wachten op TS.
pi_216680203
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:50 schreef CoolGuy het volgende:
Laten we even wachten op TS.
Hoe lang is "even" ?
pi_216680483
quote:
De mogelijkheid tot bezichtiging was niet aanwezig, aangezien de tijd om de auto te bezichtigen was verstreken
Hier ben ik gestopt met lezen.

Kansloos.
Next.
pi_216680505
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:03 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:

[..]
Hoe lang is "even" ?
We zouden kunnen gaan aftellen, net als met oud en nieuw. Mag ik beginnen?

10!
  Moderator vrijdag 14 februari 2025 @ 15:29:32 #33
16180 crew  CoolGuy
pi_216680513
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:28 schreef r_one het volgende:

[..]
We zouden kunnen gaan aftellen, net als met oud en nieuw. Mag ik beginnen?

10!
Nee.
pi_216680532
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee.
Ach kom, dit is weer een hit'n'run
quote:
laatste bezoek: 4 uur, 22 minuten geleden.
quote:
pi_216680553
Veel plezier met je mooie aankoop. Leuke Citroen!
Slim van je om op een veiling te kopen, scheelt bakken met geld. Garantie heb je niet nodig.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator vrijdag 14 februari 2025 @ 15:33:28 #37
16180 crew  CoolGuy
pi_216680556
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:31 schreef r_one het volgende:

[..]
Ach kom, dit is weer een hit'n'run
[..]

Dat is prima, maar technisch gezien hoeft niet iedereen 24/7 hier te zijn. Ik snap wat je denkt, ik denk hetzelfde, maar dat betekent niet per definitie dat het waarheid is, dus het is niet nodig om hier af te gaan tellen of weet ik veel wat allemaal.

Het is simpel, TS komt of niet terug, óf wel maar laat dit topic dan links liggen of heeft geen goeie uitleg. Nou, dat topic links laten liggen heeft ie al een keer eerder gedaan, dus als dat nu weer zo is gaat het topic gewoon dicht.
pi_216680578
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat is prima, maar technisch gezien hoeft niet iedereen 24/7 hier te zijn. Ik snap wat je denkt, ik denk hetzelfde, maar dat betekent niet per definitie dat het waarheid is, dus het is niet nodig om hier af te gaan tellen of weet ik veel wat allemaal.

Het is simpel, TS komt of niet terug, óf wel maar laat dit topic dan links liggen of heeft geen goeie uitleg. Nou, dat topic links laten liggen heeft ie al een keer eerder gedaan, dus als dat nu weer zo is gaat het topic gewoon dicht.
Wat jij wilt chef.

Tegenwoordig wel veel topics om "links te laten liggen"
  Moderator vrijdag 14 februari 2025 @ 15:37:37 #39
16180 crew  CoolGuy
pi_216680603
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:36 schreef r_one het volgende:

[..]
Wat jij wil chef.

Tegenwoordig wel veel topics om "links te laten liggen"
Nee, nee het is niet wat ík wil (believe me), maar het is wel wat de policy is.
pi_216680634
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, nee het is niet wat ík wil (believe me),
I believe U.
quote:
maar het is wel wat de policy is.
Ja, de policy .... krijg er effe flashbacks van :{w
  Moderator vrijdag 14 februari 2025 @ 15:42:03 #41
16180 crew  CoolGuy
pi_216680661
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:40 schreef r_one het volgende:

[..]
I believe U.
[..]
Ja, de policy .... krijg er effe flashbacks van :{w
Ja naja goed, maar los van wat de mening van een ieder is, het is en blijft natuurlijk wel een feit dat niet iedereen hier continue rondhangt, en nogmaals, ook al denk ik wat jij ook denkt, dan nog mag dat geen reden zijn om het topic zomaar dicht te gooien. TS moet de kans krijgen om te reageren.
pi_216680684
Wat ik niet begrijp is dat je een C3 uit 2006 voor dat bedrag op een veiling gaat kopen. Nog wel van een handelaar ook nog. Als het nou van Domeinen was. Op internet stikt het van de C3's uit 2006 voor datzelfde bedrag zonder dat gedoe met de versnellingsbak en de koppeling. En daar kun je nog gaan kijken ook nog met iemand die er verstand van heeft.
TS, ben jij trouwens die kwast uit Ierland die hier ook over en alles en nog wat zat te klagen?
pi_216680686
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja naja goed, maar los van wat de mening van een ieder is, het is en blijft natuurlijk wel een feit dat niet iedereen hier continue rondhangt, en nogmaals, ook al denk ik wat jij ook denkt, dan nog mag dat geen reden zijn om het topic zomaar dicht te gooien. TS moet de kans krijgen om te reageren.
Goed (TS heeft immers toch 16 posts in 2 topics op zijn naam staan).

Dan terug naar de vraag: wat is "even"?

(dat 'aftellen' was trouwens een practical joke)
  Moderator vrijdag 14 februari 2025 @ 15:48:09 #44
16180 crew  CoolGuy
pi_216680742
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:43 schreef r_one het volgende:

[..]
Goed (TS heeft immers toch 16 posts in 2 topics op zijn naam staan).

Dan terug naar de vraag: wat is "even"?
Simpel; TS komt online (of niet) en laat zijn topic links liggen, óf niet. In dat laatste geval blijft imho overeind dat WGR geen speeltuin is, en dús komt er een goede uitleg of het topic gaat wél dicht, omdat het dan gewoon getroll is. Als TS vrolijk door gaat met topics openen maar dit topic links gaat liggen ook.

Het topic op zich is niks mis mee, het is hoogstens erg naïef/onhandig/whatever, maar icm het andere topic wat min of meer gelijktijdig hiermee loopt wordt het wél raar, en daarom zeg ik; TS moet de kans krijgen om te reageren, en daar hoeven wij met zijn allen niet moeilijk over te doen, dus wachten we gewoon op de reactie van TS.
pi_216680787
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:48 schreef CoolGuy het volgende:
In dat laatste geval blijft imho overeind dat WGR geen speeltuin is
Ben blij dit te horen ^O^

Tot zover (anders wordt het FB).
  vrijdag 14 februari 2025 @ 16:07:00 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216680987
Okay, dus eerst koop je een auto van je oom die niet overgeschreven kan worden, waarschijnlijk omdat de BD beslag gelegd heeft.
Hoop toestanden en gezeik later vind je een veiling wel een goeie plek om een auto te kopen, en dan niet een auto die je kon bezichtigen, maar een auto waarvan de bezichtigingstermijn al verlopen was.

Je had nog niet genoeg gezeik gehad met de auto van je oom en je dacht "Laten we een gokje wagen door ongezien een barrel op een veiling te kopen?"
En dat alles terwijl je zelf zo te lezen amper tot geen verstand van auto's lijkt te hebben, dus als je hem wel had kunnen bezichtigen is de kans groot dat je de auto ook gewoon gekocht had.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_216681076
@CoolGuy Verplaats dit topic gewoon naar ONZ, dan is iedereen toch blij?
  vrijdag 14 februari 2025 @ 16:16:02 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216681086
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:14 schreef GereDathan het volgende:
@:coolguy Verplaats dit topic gewoon naar ONZ, dan is iedereen toch blij?
Of VER, daar lijkt het ook thuis te horen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 14 februari 2025 @ 16:22:00 #49
16180 crew  CoolGuy
pi_216681142
Nee, ik wacht tot TS zich heeft laten zien. Ik weet daarnaast prima wat ik met het topic doe als TS zich niet laat zien of niet met een plausibel antwoord komt, maar als ik het nou niét weet, dan zijn jullie de eersten waar ik aan vraag wat ik moet doen.

Tot die tijd hoeven we het daar niet continue over te hebben.
pi_216681287
Veel onderdelen van je nieuwe auto zijn nog wel goed. De verlichting, het plaatwerk, het interieur, de cilinderkop van de motor. Je kunt deze onderdelen zo op marktplaats zetten en de rest afvoeren of op gratis af te halen zetten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')