Kom je nu maar weer met het volgende lulverhaal over een auto?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:06 schreef Policy3 het volgende:
Graag ontopic
Beste,
Ik heb onlangs via een online veiling een auto gekocht. De mogelijkheid tot bezichtiging was niet aanwezig, aangezien de tijd om de auto te bezichtigen was verstreken en de veiling maar een paar dagen duurde. Voor ¤1500 heb ik de auto gewonnen, het betreft een Citroën C3 uit 2006. In de advertentie werden geen meldingen gemaakt van mogelijke problemen. De verkoper is een zakelijk verkoper, dus geen particulier.
Na het ophalen van de auto bleek er echter veel mis te zijn. De auto begon te tikken en maakte vreemde geluiden. Daarom heb ik de auto naar de garage gebracht om deze te laten controleren.
De garage heeft vastgesteld dat de volgende onderdelen vervangen moesten worden:
Versnellingsbak
Koppelingset
Koppakking
Kopvlakken
Motorolie
Koelvloeistof
Luchtfilterhuis
De totale kosten voor deze reparaties bedragen ¤1750.
Ik heb contact opgenomen met de veilingsite, maar zij gaven aan niet verantwoordelijk te zijn voor dergelijke problemen en verwezen me door naar de verkoper.
Ik heb de verkoper inmiddels een e-mail gestuurd, maar helaas heb ik nog geen antwoord ontvangen (dit was twee dagen geleden). Ik dacht dat ik rechtsbijstand had via mijn ANWB Compleet-pakket, maar dat blijkt niet het geval te zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee? Denk je dat ik een zaak heb om dit voor te leggen aan een advocaat, zodat zij namens mij een brief kunnen sturen naar de verkoper? De bedrijfsnaam en het adres van de verkoper staan online in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel.
Alvast bedankt voor jullie advies!
Met vriendelijke groet,
Graag ontopic
Dit kan toch niet serieus zijn? Mensen zijn toch niet zó dom?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:06 schreef Policy3 het volgende:
Graag ontopic
Beste,
Ik heb onlangs via een online veiling een auto gekocht. De mogelijkheid tot bezichtiging was niet aanwezig, aangezien de tijd om de auto te bezichtigen was verstreken en de veiling maar een paar dagen duurde. Voor ¤1500 heb ik de auto gewonnen, het betreft een Citroën C3 uit 2006. In de advertentie werden geen meldingen gemaakt van mogelijke problemen. De verkoper is een zakelijk verkoper, dus geen particulier.
Na het ophalen van de auto bleek er echter veel mis te zijn. De auto begon te tikken en maakte vreemde geluiden. Daarom heb ik de auto naar de garage gebracht om deze te laten controleren.
De garage heeft vastgesteld dat de volgende onderdelen vervangen moesten worden:
Versnellingsbak
Koppelingset
Koppakking
Kopvlakken
Motorolie
Koelvloeistof
Luchtfilterhuis
Ik heb contact opgenomen met de veilingsite, maar zij gaven aan niet verantwoordelijk te zijn voor dergelijke problemen en verwezen me door naar de verkoper.
Ik heb de verkoper inmiddels een e-mail gestuurd, maar helaas heb ik nog geen antwoord ontvangen (dit was twee dagen geleden). Ik dacht dat ik rechtsbijstand had via mijn ANWB Compleet-pakket, maar dat blijkt niet het geval te zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee? Denk je dat ik een zaak heb om dit voor te leggen aan een advocaat, zodat zij namens mij een brief kunnen sturen naar de verkoper? De bedrijfsnaam en het adres van de verkoper staan online in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel.
Met vriendelijke groet,
Graag ontopic
De storneerkoning heeft hier al gereageerd en niet dit advies gegeven.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:09 schreef Ludachrist het volgende:
Tuurlijk, ik zou hier gewoon een advocaat inschakelen en kijken of dit nog gestorneerd kan worden.
Die advocaatkosten zijn na een paar uur al hoger dan dat wrak heeft gekost.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:09 schreef Ludachrist het volgende:
Tuurlijk, ik zou hier gewoon een advocaat inschakelen en kijken of dit nog gestorneerd kan worden.
Dan storneer je die kosten toch ook.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Die advocaatkosten zijn na een paar uur al hoger dan dat wrak heeft gekost.
Dat zou zomaar eens kunnen. Ken je de dead Internet theory?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:47 schreef junkiesietze het volgende:
ik sweer dit zijn users gegenereerd door chatgpt ofzo. en constant trolltopics bedenken.
Dat taalmodellen leren van content die ze zelf uitgespuugd hebben?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:49 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Dat zou zomaar eens kunnen. Ken je de dead Internet theory?
gister een filmpje op youtube over voorbij zien komen, maar niet aangeklikt, dus nee.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:49 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Dat zou zomaar eens kunnen. Ken je de dead Internet theory?
Laat je moeder erin rijden naar je oom; misschien knapt ie wel op!quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:06 schreef Policy3 het volgende:
Graag ontopic
Versnellingsbak
Koppelingset
Koppakking
Kopvlakken
Motorolie
Koelvloeistof
Luchtfilterhuis
En dit heb je allemaal gedaan tijdens het gedoe met de auto van je oom? Waar je op een gegeven moment niet meer op gereageerd hebt.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:06 schreef Policy3 het volgende:
Graag ontopic
Beste,
Versnellingsbak
Koppelingset
Koppakking
Kopvlakken
Motorolie
Koelvloeistof
Luchtfilterhuis
Met vriendelijke groet,
Graag ontopic
sweerquote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:47 schreef junkiesietze het volgende:
ik sweer dit zijn users gegenereerd door chatgpt ofzo. en constant trolltopics bedenken.
Hier ben ik gestopt met lezen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:06 schreef Policy3 het volgende:
De mogelijkheid tot bezichtiging was niet aanwezig, aangezien de tijd om de auto te bezichtigen was verstreken
Nee.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 15:28 schreef r_one het volgende:
[..]
We zouden kunnen gaan aftellen, net als met oud en nieuw. Mag ik beginnen?
10!
Dat is prima, maar technisch gezien hoeft niet iedereen 24/7 hier te zijn. Ik snap wat je denkt, ik denk hetzelfde, maar dat betekent niet per definitie dat het waarheid is, dus het is niet nodig om hier af te gaan tellen of weet ik veel wat allemaal.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 15:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Ach kom, dit is weer een hit'n'run
[..]
Wat jij wilt chef.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 15:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is prima, maar technisch gezien hoeft niet iedereen 24/7 hier te zijn. Ik snap wat je denkt, ik denk hetzelfde, maar dat betekent niet per definitie dat het waarheid is, dus het is niet nodig om hier af te gaan tellen of weet ik veel wat allemaal.
Het is simpel, TS komt of niet terug, óf wel maar laat dit topic dan links liggen of heeft geen goeie uitleg. Nou, dat topic links laten liggen heeft ie al een keer eerder gedaan, dus als dat nu weer zo is gaat het topic gewoon dicht.
Nee, nee het is niet wat ík wil (believe me), maar het is wel wat de policy is.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 15:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat jij wil chef.
Tegenwoordig wel veel topics om "links te laten liggen"
I believe U.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 15:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, nee het is niet wat ík wil (believe me),
Ja, de policy .... krijg er effe flashbacks vanquote:maar het is wel wat de policy is.
Ja naja goed, maar los van wat de mening van een ieder is, het is en blijft natuurlijk wel een feit dat niet iedereen hier continue rondhangt, en nogmaals, ook al denk ik wat jij ook denkt, dan nog mag dat geen reden zijn om het topic zomaar dicht te gooien. TS moet de kans krijgen om te reageren.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 15:40 schreef r_one het volgende:
[..]
I believe U.
[..]
Ja, de policy .... krijg er effe flashbacks van
Goed (TS heeft immers toch 16 posts in 2 topics op zijn naam staan).quote:Op vrijdag 14 februari 2025 15:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja naja goed, maar los van wat de mening van een ieder is, het is en blijft natuurlijk wel een feit dat niet iedereen hier continue rondhangt, en nogmaals, ook al denk ik wat jij ook denkt, dan nog mag dat geen reden zijn om het topic zomaar dicht te gooien. TS moet de kans krijgen om te reageren.
Simpel; TS komt online (of niet) en laat zijn topic links liggen, óf niet. In dat laatste geval blijft imho overeind dat WGR geen speeltuin is, en dús komt er een goede uitleg of het topic gaat wél dicht, omdat het dan gewoon getroll is. Als TS vrolijk door gaat met topics openen maar dit topic links gaat liggen ook.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 15:43 schreef r_one het volgende:
[..]
Goed (TS heeft immers toch 16 posts in 2 topics op zijn naam staan).
Dan terug naar de vraag: wat is "even"?
Ben blij dit te horenquote:Op vrijdag 14 februari 2025 15:48 schreef CoolGuy het volgende:
In dat laatste geval blijft imho overeind dat WGR geen speeltuin is
Of VER, daar lijkt het ook thuis te horen.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:14 schreef GereDathan het volgende:
@:coolguy Verplaats dit topic gewoon naar ONZ, dan is iedereen toch blij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |