abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221517267
Ha dit topic ook even goed im. De gaten houden. Vier lekker mijn zomervakantoe in Noord-Spanje, sowieso een fantastische plek, maar ben er niet voor niets op 12 augustus...

Met een kwartiertje lopen sta ik op de rand van hoge kliffen met vrij zocht op jet Westen en Noorden dus nu nog een wolkeloze avond en ik ben helemaal oke.

Alleen dat laatste gaat ook hier nog even spannend worden...
pi_221520772
Hopelijk werkt het IJslandse weer mee!

Hier een domper op de voorpret: gisteren is een van mijn katten ontsnapt. Dus vandaag stond in het teken van aanmelden, flyeren en zoeken.
Ik verwacht dat ik evengoed op vakantie ga. Nog een kat thuis waar de catsits voor komen, zitten wachten heeft weinig zin en ik kan het gelukkig zo inrichten dat poes, als ze thuiskomt, naar binnen komt en niet meer naar buiten. Maar hopelijk duikt ze eerder op, dan kan ik de vakantie-knop weer sneller omzetten.

Ik ben heel benieuwd wat het weer doet. Als het aan de kust helder blijft kan het zomaar zijn dat ik mijn plannen alsnog omgooi en meer in de buurt van mijn accomodatie blijf. In theorie kan ik met 20 minuten wandelen al aan een strandje zijn, maar daar is het uitzicht matig en totaliteit heel kort.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:06:30 #253
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221521426
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hopelijk werkt het IJslandse weer mee!

Hier een domper op de voorpret: gisteren is een van mijn katten ontsnapt. Dus vandaag stond in het teken van aanmelden, flyeren en zoeken.
Ik verwacht dat ik evengoed op vakantie ga. Nog een kat thuis waar de catsits voor komen, zitten wachten heeft weinig zin en ik kan het gelukkig zo inrichten dat poes, als ze thuiskomt, naar binnen komt en niet meer naar buiten. Maar hopelijk duikt ze eerder op, dan kan ik de vakantie-knop weer sneller omzetten.

Ik ben heel benieuwd wat het weer doet. Als het aan de kust helder blijft kan het zomaar zijn dat ik mijn plannen alsnog omgooi en meer in de buurt van mijn accomodatie blijf. In theorie kan ik met 20 minuten wandelen al aan een strandje zijn, maar daar is het uitzicht matig en totaliteit heel kort.
Hopelijk komt de kat weer terug :'( Gelukkig heb je mogelijkheid dat hij zelf naar binnen kan!

Hoe kort is kort? Als het weer goed is en is maar 20 minuten lopen is het misschien wel het overwegen waard. Scheelt filegedoe :)
pi_221521764
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 19:06 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hopelijk komt de kat weer terug :'( Gelukkig heb je mogelijkheid dat hij zelf naar binnen kan!

Hoe kort is kort? Als het weer goed is en is maar 20 minuten lopen is het misschien wel het overwegen waard. Scheelt filegedoe :)
30 seconden vs 90 seconden. Ik vind het nogal wat.
Maar files en drukte (huurauto terugvinden in het donker op een giga tijdelijke parkeerplaars :X ) en urenlange hitte ook.
Dus avond ervoor of op de dag zelf knoop doorhakken. Stukje rijden richting langere totaliteit doe ik sowieso wel verwacht ik.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 20:25:27 #255
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221521850
Oei ja. Dat is wel heel weinig inderdaad. Dan zou ik inderdaad toch maar zoveel mogelijk de drukte proberen te vermijden en toch in de zone te komen met minuut er bovenop.
pi_221522113
@Starhopper waar zit je nu? Hoe vond je de vlucht en alles er omheen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Cat-astrophe op 07-08-2026 21:12:45 ]
pi_221523112
Eclipse Guide
See exactly what the total solar eclipse does in your own sky:
the times, how much of the sun disappears, and where to look.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 augustus 2026 @ 09:42:41 #258
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221523748
Nou, bij IJsland is het inmiddels wel echt duidelijk dat het hopen op een gat in de bewolking wordt in plaats van helder weer. Kaarten geven weinig hoop meer.

Ach ja, toch wel fijn om die duidelijkheid nu al te hebben. Hier is het inmiddels hopen op droog weer ergens op de dag geworden zodat we die berg kunnen trotseren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221524268
Balen @Nattekat -O- De duisternis en de veranderingen in de natuur ga je in ieder geval wel meemaken. Maar absoluut jammer als je de rest niet kan zien.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 augustus 2026 @ 11:16:19 #260
284411 crew  heywoodu
pi_221524815
Hier gisteren even een rondje in de buurt gereden, twee prima opties dicht bij elkaar in de buurt van het Veluwemeer, dat moet wel gaan lukken :)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 augustus 2026 @ 14:38:10 #261
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221525799
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 10:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
Balen @:Nattekat -O- De duisternis en de veranderingen in de natuur ga je in ieder geval wel meemaken. Maar absoluut jammer als je de rest niet kan zien.

Dat stuk lichtere bewolking in het middelste schiereiland lijkt het te moeten gaan doen. Het is er niet helder, maar in ieder geval geen hele dikke bewolking.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 16:30:21 #262
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221526528
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 20:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:starhopper waar zit je nu? Hoe vond je de vlucht en alles er omheen?
We zijn nu onderweg van Barcelona naar plaatsje ergens bij Leon. Halverwege nu ong. 35 graadjes maar war aangenaam vergeleken met 30 in Nederland _O- En wauw wat een landschappen _O_ Die lieve mini dorpjes met kerkje op de bergtoppen O+ Ben jij al gearriveerd?

En ja vliegen was eigenlijk super simpel :D Veel minder gedoe dan ik dacht. Allen de turbulentie toen we door onweersbui vlogen was niet echt tof. Want geen orientatie. Maar verder wel gaaf die bui van dichtbij
pi_221526846
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 16:30 schreef Starhopper het volgende:

[..]
We zijn nu onderweg van Barcelona naar plaatsje ergens bij Leon. Halverwege nu ong. 35 graadjes maar war aangenaam vergeleken met 30 in Nederland _O- En wauw wat een landschappen _O_ Die lieve mini dorpjes met kerkje op de bergtoppen O+ Ben jij al gearriveerd?

En ja vliegen was eigenlijk super simpel :D Veel minder gedoe dan ik dacht. Allen de turbulentie toen we door onweersbui vlogen was niet echt tof. Want geen orientatie. Maar verder wel gaaf die bui van dichtbij
Droge hitte vs vochtige hitte :Y
Landschappen O+

Ik vertrek maandag. Vliegen is inderdaad een eitje :+ Behalve voor de piloot dan, die moet er heel hard voor studeren. En de rest van de crew ook.
pi_221529730
Ooo wat heb ik hier zin in! O+
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 23:56:51 #265
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_221530135
Met behulp van https://www.sunsetatlas.ch/?lang=nl een paar plekken in de buurt gemarkeerd. Wil ik morgen alvast even gaan bekijken.

Allemaal redelijk dicht in de buurt van mijn accommodatie, ik heb bedacht dat ik de kust ga mijden, verwacht daar extra veel drukte dus ik hoop dat het binnenland wat rustiger is.

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  zondag 9 augustus 2026 @ 07:19:22 #266
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221530825
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 17:33 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Droge hitte vs vochtige hitte :Y
Landschappen O+

Ik vertrek maandag. Vliegen is inderdaad een eitje :+ Behalve voor de piloot dan, die moet er heel hard voor studeren. En de rest van de crew ook.
JA! Is echt een wereld van verschil hoor. En ja de landschappen. Ik weet niet wat ik zie hier. De mooiste dingen komen voorbij in de auto. Wat is Spanje mooi O+

Spannend! Morgen :D Goede vlcuht!
  zondag 9 augustus 2026 @ 07:23:12 #267
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221530829
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 23:56 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Met behulp van https://www.sunsetatlas.ch/?lang=nl een paar plekken in de buurt gemarkeerd. Wil ik morgen alvast even gaan bekijken.

Allemaal redelijk dicht in de buurt van mijn accommodatie, ik heb bedacht dat ik de kust ga mijden, verwacht daar extra veel drukte dus ik hoop dat het binnenland wat rustiger is.

[ link | afbeelding ]
Plaatje doet het helaas niet. Maar verstandig idd om de plekken even te bekijken :) Check ook even de lokale nieuwsberichten, ook handig voor @Cat-astrophe . Zo kwamen wij erachter dat een prachtig plekje met wijds uitzicht onbereikbaar zal zijn die dag: verbod op motorvoertuigen op landweggetjes en bospaadjes die dag. Een uur lopen en sjouwen met 39 graden is niet echt handig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Starhopper op 09-08-2026 07:30:13 ]
pi_221530862
Ja, ivm risico op bosbranden en versperring van bet wegennetwerk is men erg streng op parkeren in de berm of in de natuur. En afsluitingen horen er ook bij.

Afhankelijk van waar je heen gaat moet je ook vooraf een gratis een ticket aanschaffen voor toegang tot een georganiseerd event of gebied. Die heb ik al voor een plek geregeld. Optie 3 van mijn lijstje als de eerste twee niet bereikbaar zijn door te ver weg parkeren of afsluiting.

Ik heb nu weer stress over de huurauto... Verhalen dat men je gereserveerde auto weggeeft als je iets te laat komt, of geen auto heeft omdat voorgaande huurders hem te laat terugbrengen :X Gelukkig dan nog een dag om evt wat te regelen en gelukkig zit ik wel al in de totaliteitszone qua accomodatie dus missen ga ik het niet. Net voor vakanties ga.ik altijd doemdenken. Handig voor goede voorbereiding, onhandig qua stress levels.
pi_221534427
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 07:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ja, ivm risico op bosbranden en versperring van bet wegennetwerk is men erg streng op parkeren in de berm of in de natuur. En afsluitingen horen er ook bij.

Afhankelijk van waar je heen gaat moet je ook vooraf een gratis een ticket aanschaffen voor toegang tot een georganiseerd event of gebied. Die heb ik al voor een plek geregeld. Optie 3 van mijn lijstje als de eerste twee niet bereikbaar zijn door te ver weg parkeren of afsluiting.

Ik heb nu weer stress over de huurauto... Verhalen dat men je gereserveerde auto weggeeft als je iets te laat komt, of geen auto heeft omdat voorgaande huurders hem te laat terugbrengen :X Gelukkig dan nog een dag om evt wat te regelen en gelukkig zit ik wel al in de totaliteitszone qua accomodatie dus missen ga ik het niet. Net voor vakanties ga.ik altijd doemdenken. Handig voor goede voorbereiding, onhandig qua stress levels.
Waaaaat? O, jee, ik heb geen plek gereserveerd en ik kom woensdagochtend pas aan. Duimen dat we nog een leuk plekje kunnen vinden
pi_221534674
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 14:16 schreef Yinny het volgende:

[..]
Waaaaat? O, jee, ik heb geen plek gereserveerd en ik kom woensdagochtend pas aan. Duimen dat we nog een leuk plekje kunnen vinden
Lang niet alle zichtplekken hoef je vooraf te boeken hoor. Gaat vooral om locaties waar iets georganiseerd is qua voorzieningen en entertainment. Spanje is groot :)
Ik hoop wel dat je vervoer en accommodatie hebt geregeld? Want dat is uitverkocht of astronomisch duur nu.

Sowieso slim om vooraf een paar zichtplekken opgezocht te hebben, zodat je op de dag zelf niet als een malle rondrijdt stilstaat in de files. Wegen worden ook afgesloten. Ik verwacht gekkenhuis en ga vroeg in de buurt van mijn locatie zijn.

En het is rond zonsondergang dus moet je ergens zijn met vrij blikveld op het westen. Anders heb je wel 30-90 seconden duisternis, maar mis je de andere fases én de vurige bol die door de maan wordt afgedekt tijdens totaliteit.
  zondag 9 augustus 2026 @ 15:13:27 #271
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221534943
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 07:43 schreef Cat-astrophe het volgende:

Ja zoiets las ik idd. Maar voor deze locatie waren geen beperkingen. Nieuwsbericht voor de betreffende gemeente kwam blijkbaar eergisteren pas. Maar gelukkig mobiel en dus flexibel en ook andere plekjes op oog.

Oei ;( niet stressen komt uiteindelijk wel goed hoor O+ Zo te horen heb je ook speling dus genoeg ruimte voor oplossing mocht er toch iets zijn. Maarja, qua stress is lastig ;( En blijft maar rondspoken
pi_221535129
Waarom is dit de TT van het topic. Eerder wel gezien, maar genegeerd want ik woon in Nederland. En nu blijkt er hier ook 90% zonsverduistering te zijn. IK BEN TE LAAT VOOR EEN ECLIPSBRIL
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_221535278
quote:
13s.gif Op zondag 9 augustus 2026 15:27 schreef Mortaxx het volgende:
Waarom is dit de TT van het topic. Eerder wel gezien, maar genegeerd want ik woon in Nederland. En nu blijkt er hier ook 90% zonsverduistering te zijn. IK BEN TE LAAT VOOR EEN ECLIPSBRIL
RIP aan de nabestaanden ;(
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 9 augustus 2026 @ 15:56:07 #274
284411 crew  heywoodu
pi_221535494
quote:
Ik vermoed omdat het over een totale zonsverduistering gaat en die is hier niet :+

Maar goed, wellicht zou het handiger kunnen, alleen geen idee hoe. @Frutsel?
  zondag 9 augustus 2026 @ 16:01:50 #275
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221535535
quote:
Koop een lasbril 8-)
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')