Hopelijk komt de kat weer terugquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 17:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hopelijk werkt het IJslandse weer mee!
Hier een domper op de voorpret: gisteren is een van mijn katten ontsnapt. Dus vandaag stond in het teken van aanmelden, flyeren en zoeken.
Ik verwacht dat ik evengoed op vakantie ga. Nog een kat thuis waar de catsits voor komen, zitten wachten heeft weinig zin en ik kan het gelukkig zo inrichten dat poes, als ze thuiskomt, naar binnen komt en niet meer naar buiten. Maar hopelijk duikt ze eerder op, dan kan ik de vakantie-knop weer sneller omzetten.
Ik ben heel benieuwd wat het weer doet. Als het aan de kust helder blijft kan het zomaar zijn dat ik mijn plannen alsnog omgooi en meer in de buurt van mijn accomodatie blijf. In theorie kan ik met 20 minuten wandelen al aan een strandje zijn, maar daar is het uitzicht matig en totaliteit heel kort.
30 seconden vs 90 seconden. Ik vind het nogal wat.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 19:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hopelijk komt de kat weer terugGelukkig heb je mogelijkheid dat hij zelf naar binnen kan!
Hoe kort is kort? Als het weer goed is en is maar 20 minuten lopen is het misschien wel het overwegen waard. Scheelt filegedoe
quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 10:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
Balen @:NattekatDe duisternis en de veranderingen in de natuur ga je in ieder geval wel meemaken. Maar absoluut jammer als je de rest niet kan zien.
We zijn nu onderweg van Barcelona naar plaatsje ergens bij Leon. Halverwege nu ong. 35 graadjes maar war aangenaam vergeleken met 30 in Nederlandquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 20:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:starhopper waar zit je nu? Hoe vond je de vlucht en alles er omheen?
Droge hitte vs vochtige hittequote:Op zaterdag 8 augustus 2026 16:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
We zijn nu onderweg van Barcelona naar plaatsje ergens bij Leon. Halverwege nu ong. 35 graadjes maar war aangenaam vergeleken met 30 in NederlandEn wauw wat een landschappen
Die lieve mini dorpjes met kerkje op de bergtoppen
Ben jij al gearriveerd?
En ja vliegen was eigenlijk super simpelVeel minder gedoe dan ik dacht. Allen de turbulentie toen we door onweersbui vlogen was niet echt tof. Want geen orientatie. Maar verder wel gaaf die bui van dichtbij
JA! Is echt een wereld van verschil hoor. En ja de landschappen. Ik weet niet wat ik zie hier. De mooiste dingen komen voorbij in de auto. Wat is Spanje mooiquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 17:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Droge hitte vs vochtige hitte
Landschappen![]()
Ik vertrek maandag. Vliegen is inderdaad een eitjeBehalve voor de piloot dan, die moet er heel hard voor studeren. En de rest van de crew ook.
Plaatje doet het helaas niet. Maar verstandig idd om de plekken even te bekijkenquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 23:56 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Met behulp van https://www.sunsetatlas.ch/?lang=nl een paar plekken in de buurt gemarkeerd. Wil ik morgen alvast even gaan bekijken.
Allemaal redelijk dicht in de buurt van mijn accommodatie, ik heb bedacht dat ik de kust ga mijden, verwacht daar extra veel drukte dus ik hoop dat het binnenland wat rustiger is.
[ link | afbeelding ]
Waaaaat? O, jee, ik heb geen plek gereserveerd en ik kom woensdagochtend pas aan. Duimen dat we nog een leuk plekje kunnen vindenquote:Op zondag 9 augustus 2026 07:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ja, ivm risico op bosbranden en versperring van bet wegennetwerk is men erg streng op parkeren in de berm of in de natuur. En afsluitingen horen er ook bij.
Afhankelijk van waar je heen gaat moet je ook vooraf een gratis een ticket aanschaffen voor toegang tot een georganiseerd event of gebied. Die heb ik al voor een plek geregeld. Optie 3 van mijn lijstje als de eerste twee niet bereikbaar zijn door te ver weg parkeren of afsluiting.
Ik heb nu weer stress over de huurauto... Verhalen dat men je gereserveerde auto weggeeft als je iets te laat komt, of geen auto heeft omdat voorgaande huurders hem te laat terugbrengenGelukkig dan nog een dag om evt wat te regelen en gelukkig zit ik wel al in de totaliteitszone qua accomodatie dus missen ga ik het niet. Net voor vakanties ga.ik altijd doemdenken. Handig voor goede voorbereiding, onhandig qua stress levels.
Lang niet alle zichtplekken hoef je vooraf te boeken hoor. Gaat vooral om locaties waar iets georganiseerd is qua voorzieningen en entertainment. Spanje is grootquote:Op zondag 9 augustus 2026 14:16 schreef Yinny het volgende:
[..]
Waaaaat? O, jee, ik heb geen plek gereserveerd en ik kom woensdagochtend pas aan. Duimen dat we nog een leuk plekje kunnen vinden
Ja zoiets las ik idd. Maar voor deze locatie waren geen beperkingen. Nieuwsbericht voor de betreffende gemeente kwam blijkbaar eergisteren pas. Maar gelukkig mobiel en dus flexibel en ook andere plekjes op oog.quote:Op zondag 9 augustus 2026 07:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ja, ivm risico op bosbranden en versperring van bet wegennetwerk is men erg streng op parkeren in de berm of in de natuur. En afsluitingen horen er ook bij.
Afhankelijk van waar je heen gaat moet je ook vooraf een gratis een ticket aanschaffen voor toegang tot een georganiseerd event of gebied. Die heb ik al voor een plek geregeld. Optie 3 van mijn lijstje als de eerste twee niet bereikbaar zijn door te ver weg parkeren of afsluiting.
Ik heb nu weer stress over de huurauto... Verhalen dat men je gereserveerde auto weggeeft als je iets te laat komt, of geen auto heeft omdat voorgaande huurders hem te laat terugbrengenGelukkig dan nog een dag om evt wat te regelen en gelukkig zit ik wel al in de totaliteitszone qua accomodatie dus missen ga ik het niet. Net voor vakanties ga.ik altijd doemdenken. Handig voor goede voorbereiding, onhandig qua stress levels.
RIP aan de nabestaandenquote:Op zondag 9 augustus 2026 15:27 schreef Mortaxx het volgende:
Waarom is dit de TT van het topic. Eerder wel gezien, maar genegeerd want ik woon in Nederland. En nu blijkt er hier ook 90% zonsverduistering te zijn. IK BEN TE LAAT VOOR EEN ECLIPSBRIL
Ik vermoed omdat het over een totale zonsverduistering gaat en die is hier nietquote:Op zondag 9 augustus 2026 15:27 schreef Mortaxx het volgende:
Waarom is dit de TT van het topic. Eerder wel gezien, maar genegeerd want ik woon in Nederland. En nu blijkt er hier ook 90% zonsverduistering te zijn. IK BEN TE LAAT VOOR EEN ECLIPSBRIL
Koop een lasbrilquote:Op zondag 9 augustus 2026 15:27 schreef Mortaxx het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |