Voor de beste kwaliteit ga ik wel naar een artisanale koffiebrander. Daar gaat het hier niet over. Het gaat hier over supermarktkoffie.quote:Op maandag 17 maart 2025 22:23 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat het 100% arabica is, wil niet zeggen dat het goede koffie is. De koffie die de grote jongens inkopen is over het algemeen niet van de beste kwaliteit.
Waar heb ik het over de beste kwaliteit? Ik het het over dat 100% arabica op de koffiesoort na niet zo veel zegt en dan maakt het niet uit waar je het vandaan haalt.quote:Op maandag 17 maart 2025 23:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Voor de beste kwaliteit ga ik wel naar een artisanale koffiebrander. Daar gaat het hier niet over. Het gaat hier over supermarktkoffie.
quote:Moederbedrijf DE verhoogt koffieprijs mogelijk nog verder om duurdere bonen
Het moederbedrijf van Douwe Egberts en Senseo, JDE Peet’s, overweegt opnieuw de prijzen voor hun producten te verhogen, zo schrijft het in een persverklaring. Reden is de gestegen inkoopprijs van koffiebonen, zegt de wereldspeler in koffie en thee.
De koffieboon laat volgens de in Amsterdam gevestigde multinational in de eerste vier maanden van dit jaar een prijstoename zien van 28 procent ten opzichte van de tweede helft van vorig jaar. Volgens een woordvoerder wil het bedrijf ‘alleen doorberekenen wat strikt noodzakelijk is, om de betaalbaarheid voor de consument te beschermen’.
https://www.volkskrant.nl(...)dere-bonen~bd8c50df/
Wat is daarquote:Op woensdag 2 juli 2025 18:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Geen Douwe Egberts meer in de Jumbo en bij Picnic. Ze zwichten niet voor de belachelijke prijsstijgingen die JDE wil doorvoeren![]()
[ x ]
Het moet niet vanzelfsprekend worden dat supermarkten onbeperkt prijsstijgingen van fabrikanten doorvoeren.quote:Op woensdag 2 juli 2025 20:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat is daaraan? Ik zeg altijd "beter duur dan niet te koop"
Echt schijt irritant dat sommige producten soms langere tijd niet bij Jumbo te koop zijn, dan ben ik eerder geneigd een andere supermarkt te gaan dan voor Jumbo eigen merk te gaan.
(Niets mis met Jumbo eigen merk, maar met sommige dingen wil ik gewoon keuze hebben)
Dit conflict gaat toch tussen JDE en de internationale inkooporganisaties waarbij Jumbo en Picnic zijn aangesloten en niet tussen JDE en Jumbo en Picnic?quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het moet niet vanzelfsprekend worden dat supermarkten onbeperkt prijsstijgingen van fabrikanten doorvoeren.
Tot nu toe gebeurde dat min of meer wel. Dezelfde koffie is in het buitenland een stuk goedkoper en ook andere fabrikanten hebben niet zulke grote prijsstijgingen doorgevoerd. Sterker: de prijzen van koffiebonen zijn zelfs in prijs gedaald recentelijk.
Volgens mij gaat dit
De vraag is waarom hele volkstammen DE blijven kopen, al kost het 30 euro per pak.quote:Op woensdag 2 juli 2025 21:55 schreef derLudolf het volgende:
Jumbo die doet zulke boycots echt niet omdat de consument anders teveel betaalt, dat is puur omdat hun winst in gedrang komt. Ze doen nu niet alsof ze een soort van Robin Hood zijn
Consumenten kunnen ook zelf aangeven dat iets te duur is, door het te laten liggen.
Omdat ze dat al sinds mensenheugenis doen, en omdat ze zichzelf hebben wijsgemaakt dat andere merken niet te drinken zijn.quote:Op donderdag 3 juli 2025 16:21 schreef CarbonC het volgende:
[..]
De vraag is waarom hele volkstammen DE blijven kopen, al kost het 30 euro per pak.
Omdat die goed te drinken is en je een geld weg gooit als blijkt dat dat ene merk van ¤26 niet te zuipen is?quote:Op donderdag 3 juli 2025 16:21 schreef CarbonC het volgende:
[..]
De vraag is waarom hele volkstammen DE blijven kopen, al kost het 30 euro per pak.
Geen idee, ik koop voor filterkoffie de goudmerk van de Aldi, is trouwens ook flink duurder geworden. 7.99 het pond.quote:Op donderdag 3 juli 2025 16:21 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Jacobs is smerig, veel dingen zijn goedkoper in Duitsland, maar koffie is duurder, en de kwaliteit is doorgaans minder. Er zit hier een per kilo 2,19 Euro aan koffiebelasting op, daar komt dan nog BTW overheen, kortom, op een pond koffie betaal je daar alleen al 1,30 aan belasting extra op.quote:Op donderdag 3 juli 2025 16:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Omdat die goed te drinken is en je een geld weg gooit als blijkt dat dat ene merk van ¤26 niet te zuipen is?
Ik drink zelf geen koffie dus dan is DE wel een veilige keuze. Bestaan Van Nelle en Kanis en Gunnik nog?
Ik las dat het conflict tussen de internationale inkooporganisatie van Jumbo en JDE was. Volgende keer bij de Edeka eens kijken of daar wel Jakobs koffie is.
Jup, is me bekend dat koffie een stuk duurder isquote:Op donderdag 3 juli 2025 18:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jacobs is smerig, veel dingen zijn goedkoper in Duitsland, maar koffie is duurder, en de kwaliteit is doorgaans minder. Er zit hier een per kilo 2,19 Euro aan koffiebelasting op, daar komt dan nog BTW overheen, kortom, op een pond koffie betaal je daar alleen al 1,30 aan belasting extra op.
De Aral in Elten heeft een extra winkel geplaatst uit 8 containers waar ze tabak verkopen, wordt heel veel verkocht. In Winterswijk zit richting Woold een klein industrieterreintje waar een Aldi zit en een winkel waar ze Jacobs koffie enzo verkopen, hele karren vol. Aan de Deense grens bij Harrislee zit een gigantische Deense supermarkt waar je niet met Euro betalen kan (ze nemen alleen DK) waar ze vooral zaken verkopen waar in Denemarken hoge belastingen op zitten, kortom, Snoep, Alcohol, Worstjes vol vet en kleurstof, dat soort dingen, Komen mensen met aanhangwagens uit heel Denemarken, gaan hele Pallets bier in. Heb ze zien inladen. De Denen zijn aan het controleren de autos bij de grens, maar die kijken alleen naar de passagiers, of die een kleurtje hebben. Denen kunnen doorrijden.quote:Op donderdag 3 juli 2025 18:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup, is me bekend dat koffie een stuk duurder isSommige tankstations hier in de regio verkopen meer Duitse koffie dan brandstof.
vind ik niet, liever dat ze wat doen aan die prijsstijgingen anders kan je straks wel volle schappen hebben maar kan je niets meer betalenquote:Op woensdag 2 juli 2025 20:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat is daaraan? Ik zeg altijd "beter duur dan niet te koop"
Echt schijt irritant dat sommige producten soms langere tijd niet bij Jumbo te koop zijn, dan ben ik eerder geneigd een andere supermarkt te gaan dan voor Jumbo eigen merk te gaan.
(Niets mis met Jumbo eigen merk, maar met sommige dingen wil ik gewoon keuze hebben)
Perla is meer dan OK.quote:Op donderdag 3 juli 2025 18:59 schreef Bocaj het volgende:
Ik drink nu tijdelijk Perla van de AH. (Was bonus, 1+1 gratizzzzzzzzzzz)
Maar ik drink alles wat lekker is. Wel eerder goedkoper dan duurder natuurlijk.
Niet om het een of ander, maar van cafeïne kun je redelijk snel ‘afkicken’. Na een week ben je wel van ontwenningsverschijnselen af en heb je de koffie/cafeïne niet meer nodig om wakker te worden/blijven.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Voortaan maar aan de cafeïnepillen, wegspoelen met een kopje thee.
Ik ben nooit afhankelijk geweest van cafeïne. En ik geloof zeker dat je er met wat wilskracht vanaf komt als je dat wel bent, maar niet iedereen heeft dat.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar van cafeïne kun je redelijk snel ‘afkicken’. Na een week ben je wel van ontwenningsverschijnselen af en heb je de koffie/cafeïne niet meer nodig om wakker te worden/blijven.
Zelf een stuk minder koffie op een daggaan drinken. Geen last van (gehad).
De andere kant is dat koffie niet per se slecht voor je is (in tegendeel).quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik ben nooit afhankelijk geweest van cafeïne. En ik geloof zeker dat je er met wat wilskracht vanaf komt als je dat wel bent, maar niet iedereen heeft dat.
Mensen zeggen dat, maar ik heb nog nooit iemand iemand koffie zien drinken "voor de gezondheid". Het is een genotmiddel, het is lekker. Niks mis mee, is een prima reden om het te drinken.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De andere kant is dat koffie niet per se slecht voor je is (in tegendeel).
Maar om nou de koffie dan maar te laten en aan de cafeïnepillen te gaan (ik weet dat het een grapje was).
Dat was het punt ook niet echt, dat mensen het zouden drinken voor hun gezondheid. Maar je hoeft er (uitzonderingen daargelaten) niet mee te stoppen omdat het ongezond is. Zoals sommige andere genotsmiddelen wel ongezond zijn.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Mensen zeggen dat, maar ik heb nog nooit iemand iemand koffie zien drinken "voor de gezondheid". Het is een genotmiddel, het is lekker. Niks mis mee, is een prima reden om het te drinken.
Dat klopt.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat was het punt ook niet echt, dat mensen het zouden drinken voor hun gezondheid. Maar je hoeft er (uitzonderingen daargelaten) niet mee te stoppen omdat het ongezond is. Zoals sommige andere genotsmiddelen wel ongezond zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |