abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216652970
Voor zo'n alleenheerser als Wilders is een minderheidsregering toch een uitkomst? Gewoon overal een noodwet van maken, zodat het niet door de kamers moet.
pi_216654799
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 18:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
Je kijkt ALLEEN naar wat het bedrijfsleven er aan over houd. Dat is voor jou (en veel anderen) het enige wat van belang is. Maar dat is het natuurlijk niet. Een land is geen bedrijf, maar een maatschappij, waar veel mensen fijn samen moeten kunnen leven. Het doel is niet het geld van onder naar boven te verplaatsten, maar er voor zorgen dat iedereen het deel krijgt dat ze daarvoor nodig hebben.

Dus in plaats van het geld zo veel mogelijk en zo snel mogelijk aan de bedrijven en aandeelhouders te geven, laten we die ook meebetalen aan onze welvaart. Ja ik weet het, een heel extreem standpunt. Dan moeten ze al hun megawinsten gaan afromen. Zeker als je niet beter weet omdat je hebt geleerd dat marktwerking en geld verdienen het hoogste goed is.
Zeer goed. ^O^

Ontstaat best een waardevolle discussie die we niet vaak meer zien hier.

Het is verder duidelijk een tegenstelling tussen overal moet altijd ergens winst gemaakt worden en het standpunt misschien hoeft dat niet overal. Ik ben ook van het laatste. Kapitaal stroomt al heel hard stroomopwaarts. Dat mag best een beetje minder.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_216655127
Faber gedagvaard
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bron
pi_216655308
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 20:32 schreef recursief het volgende:
Faber gedagvaard
Prachtig _O-
  woensdag 12 februari 2025 @ 21:17:40 #130
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216655871
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 18:09 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ah, het is niet dat we niet willen, we hebben gewoon geen keus. We zijn te dichtbevolkt, maar we moeten wel blijven groeien, want anders gaat onze economie achteruit?
Aah, de oneindige groei. Je gelooft in sprookjes. Vertel, waarom moeten we blijven groeien? Wie is daarbij gebaat?

Tevens, je snapt nog steeds het elementaire gegeven niet dat groei van buitenaf iets anders is dan groei van binnen. Groei van buitenaf kan namelijk niet voor extra leraren, agenten, dokters, psychologen, brandweermannen etc. zorgen.

Groei van binnen wel.

Daarnaast negeer je het feit dat we weliswaar groeien in bevolking maar dat de asielzoekers veelal aan de staatstiet hangen. Onze welvaart gaat achteruit, niet vooruit.

quote:
En ik zeg helemaal niet dat alle problemen komen door neoliberaal beleid. Dank zij dat neoliberale beleid gaat het uitstekend met ons bedrijfsleven, het geld komt alleen steeds minder bij de burgers terecht. Maar een land is geen bedrijf. Dat is om er voor te zorgen dat iedereen een goed leven heeft, niet alleen de rijken een heel goed leven. Alles wat eerlijk verdelen.
Je praat hier in de lucht. Als je mijn posts gelezen had, had je kunnen weten dat ik tegen neoliberaal beleid ben. Hoe kan ik jou nog serieus nemen?

quote:
Ja, het integratiebeleid faalt, waardoor er een steeds grotere groep is die geen Nederlands spreekt. Dat is omdat het geprivatiseerd is. Je moet eigenlijk geïntegreerd zijn voordat je je eigen integratie kan regelen. Het was zelfs zo erg, dat het grootste deel van het geld daarvoor naar oplichters ging. Dat is nu wel verbeterd, maar het is nog steeds een zwakke schakel.
Afgezaagd verhaaltje. En voor je eigen gemak "vergeet" je in te gaan op het feit dat het Iraniërs en Bosniërs wel is gelukt. Want dat komt je niet zo handig uit. Want dan moet je toegeven dat er verschillen zijn in bereidheid tussen groepen. Dus ik gooi hem er nog een keer in.

quote:
Het probleem is niet de vergrijzende bevolking, maar de marktwerking.
Deze gaat in mijn ondertitel. Alle hemel, hoe krijg je dit uit je toetsenbord :')

quote:
Daarom moet het steeds meer geld opbrengen en mag het steeds minder kosten. De verzekeringen mogen (nog) geen winst maken, maar wel hun personeel, hun dochterbedrijven en samenwerkingsverbanden dik betalen. En de kosten meer dan verdubbelen door belachelijke administratieve eisen te stellen.
Is allemaal waar. Neemt nog steeds niet weg dat de vergrijzing alleen al ervoor zorgt dat je een heleboel arbeidspotentieel uit de economie moet trekken om a) of mantelzorg te verlenen of b) in de zorg te werken.

quote:
Dat los je niet op met meer marktwerking, maar met nationaliseren. Elimineer de verzekeringen en maak van de rest weer ambtenaren.
Je praat hier in het luchtledige wederom. Jij introduceert dit punt ineens. Het heeft nul met asielzoekers te maken. Daarnaast is nationaliseren geen heilige graal. De overheid is een groeiend monster en heeft geen efficiëntieoogmerk. Als het geld tegen de plinten klotst is dat mooi, in een vergrijzende bevolking leidt dat tot uit de klauwen lopende kosten of een maximum op de kosten zonder duidelijke efficiëntieslag waardoor er niks gedaan wordt.

quote:
Je draait het om. Wonen moet zo duur mogelijk zijn, dan kan er maximaal aan verdiend worden. Je lost het probleem niet op door wonen nog duurder te maken. Wonen moet weer betaalbaar worden. Goedkope huizen. Dus goedkope grond, waar de gemeentes nu hun begrotingstekort mee dichten. Zonder huursubsidie of hypotheekrenteaftrek moeten de prijzen drastisch omlaag, want anders kan niemand zich meer een huis veroorloven. Al die verdienmodellen moeten er tussenuit.
Wederom een verhaal waar ik niks mee kan. Ik vraag je af waar het geld voor al jouw ideeën vandaan komt.

quote:
Die mensen komen hier naar toe om een nieuw leven op te bouwen. Zij zijn wel degelijk gemotiveerd. En wat doen we er mee? In de bijstand dumpen omdat ze geen Nederlands spreken. Je zou ze natuurlijk ook kunnen integreren, maar daar hebben we het al over gehad.
Bla bla bla. Ze komen hier omdat we hier gratis geld weggeven. Nederland ligt noordelijk in Europa, heeft een kutklimaat en is dichtbevolkt. Toevallig dat landen als Portugal en Kroatië worden overgeslagen. Toevallig dat het aantal asielzoekers in Denemarken afnam toen Denemarken ineens veel tegeneisen begon te stellen. Je verhaal negeert ook weer dat het Bosniërs en Iraniërs wel is gelukt, dus verklaart niet dat het die andere groepen niet lukt. Dat wil jij, dus schrijf je het op, zonder cijfers en zonder onderbouwing.

quote:
Ja, want met alleen roomblanke burgers is er geen misdaad meer?
Ongeldig nihilistisch argument. Door vrede te sluiten in Oekraïne is er geen oorlog meer op de wereld? Waarom zouden we het dan doen????? Dat is jouw argumentatiestructuur.

quote:
Je kijkt ALLEEN naar wat het bedrijfsleven er aan over houd. Dat is voor jou (en veel anderen) het enige wat van belang is. Maar dat is het natuurlijk niet. Een land is geen bedrijf, maar een maatschappij, waar veel mensen fijn samen moeten kunnen leven. Het doel is niet het geld van onder naar boven te verplaatsten, maar er voor zorgen dat iedereen het deel krijgt dat ze daarvoor nodig hebben.
Gozer, ik heb letterlijk nul keer het bedrijfsleven genoemd en heb gezegd dat ik tegen neoliberaal afbraakbeleid ben. Het vervelende van figuren zoals jij, is dat het gewoon niet binnenkomt. Of dat onbewust of bewust is laat ik in het midden maar het maakt dat er gewoon niet te discussiëren valt en dat je ook niet een discussie waard bent. Dit is dan ook de laatste post die ik aan je besteed. Je hoeft me ook niet meer te quoten.

quote:
Dus in plaats van het geld zo veel mogelijk en zo snel mogelijk aan de bedrijven en aandeelhouders te geven, laten we die ook meebetalen aan onze welvaart. Ja ik weet het, een heel extreem standpunt. Dan moeten ze al hun megawinsten gaan afromen. Zeker als je niet beter weet omdat je hebt geleerd dat marktwerking en geld verdienen het hoogste goed is.
Je zegt zelf dat onze economie moet blijven groeien. Ik trek in elk topic waar het kan tegen het neoliberalisme ten strijde. Je verzint dit gewoon.

Hier rest maar één reactie op: :') :') :')
pi_216655977
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 21:17 schreef Richestorags het volgende:
Je praat hier in het luchtledige wederom. Jij introduceert dit punt ineens. Het heeft nul met asielzoekers te maken.
Precies. Dat is het hele punt.
pi_216657831
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 20:13 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Zeer goed. ^O^

Ontstaat best een waardevolle discussie die we niet vaak meer zien hier.

Het is verder duidelijk een tegenstelling tussen overal moet altijd ergens winst gemaakt worden en het standpunt misschien hoeft dat niet overal. Ik ben ook van het laatste. Kapitaal stroomt al heel hard stroomopwaarts. Dat mag best een beetje minder.
Er is geen echte vrije markt in nederland. Zie bijvoorbeeld de zorg. Dat is een gelegaliseerde kartel middels die zorgverzekerings wet. Niet zo gek dat zorgverleners 80 pleuro voor het zetten van een pleister mogen declareren. Binnen een gelegaliseerde kartel mag je prijzen vragen wat je wilt. Zonder dat de consument daar wat tegen kan doen. Hier is ook links verantwoordelijk voor geweest.
pi_216701806
Yeşilgöz :r :r Een grotere kontlikker als dit bestaat niet. :r

Eng wijf.
Aan het typen...
pi_216701827
Een oprechte vraag aan de PVV stemmers. Waarom stemmen jullie nog op deze partij?
pi_216702235
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 23:01 schreef Jeo_Boden het volgende:

[..]
Er is geen echte vrije markt in nederland. Zie bijvoorbeeld de zorg. Dat is een gelegaliseerde kartel middels die zorgverzekerings wet. Niet zo gek dat zorgverleners 80 pleuro voor het zetten van een pleister mogen declareren. Binnen een gelegaliseerde kartel mag je prijzen vragen wat je wilt. Zonder dat de consument daar wat tegen kan doen. Hier is ook links verantwoordelijk voor geweest.
Ik was het tot de laatste zijn met je eens. Want wie heeft de zorg geprivatiseerd? De VVD.

Linkje.
pi_216702410
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 12:43 schreef Chadi het volgende:
Een oprechte vraag aan de PVV stemmers. Waarom stemmen jullie nog op deze partij?
Omdat charismatische figuren populair zijn als het volk niet tevreden is, of angstig is.

En ja, daar zijn er nou eenmaal niet zoveel van.

En de illusie dat alle problemen opgelost zijn zodra het asielprobleem is aangepakt.
pi_216702468
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 13:10 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik was het tot de laatste zijn met je eens. Want wie heeft de zorg geprivatiseerd? De VVD.

Linkje.
Je vergeet het vierde Balkenende (einde crisis over Uruzgan in 2010) met pvda minister Bussemaker die al het voorwerk deed. Kunnen we over Simons in de jaren '90 ook beweren. Was ook al bezig met hervormen zorgstelsel.
  zondag 16 februari 2025 @ 14:05:41 #138
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_216703048
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 13:22 schreef Richestorags het volgende:
Een menswaardig asielbeleid betekent trouwens ook dat je rekening houdt met:
-De leefbaarheid van de omgeving waar de mensen worden opgevangen
-De druk op de GGZ en de gezondheidszorg die asielzoekers met zich meebrengen waar we geen antwoord op hebben
-De druk op de sociale woningmarkt. Er wordt vaak met cijfers gegoocheld (MAAR 1 op de 10 sociale huurwoningen gaan naar asielzoekers!!!!!) maar wat men vergeet daarbij te vermelden is dat dit vele malen meer concurrentie voor starterswoningen betreft en dat de route voor een starterswoning daardoor vrijwel helemaal dichtzit. Het zijn niet de woningen voor de 30+ jaar ingeschreven Henk en Ingrid die overal uit kunnen kiezen die uit het bestand worden gehaald...
-De demografische veranderingen in de wijken waar toch al veel kwetsbare mensen wonen en de invloed daarvan op de sociale cohesie en hun perspectief op de leefbaarheid van de wijk. Dit is geduid door de zogeheten "verkiezingsgeograaf" als één van de belangrijkste redenen waarom mensen in toch al kwetsbare wijken op de PVV stemmen.
-De druk op het justitieapparaat.
-Het feit dat elke vorm van migratie, dus ook arbeids- en studentenmigratie, niet wordt gecompenseerd door een toename in het aantal diensten (OV, verpleegkundigen, agenten, leraren, dokters etc.) en we nu al zien dat dit steeds meer onder druk komt te staan. Nederland zou gewoon een nullijn voor elke vorm van migratie moeten hanteren.
De zaken die je opnoemt zijn (inderdaad) allemaal aantoonbaar verslechterd onder 12 jaar VVD-geleide kabinetten. Toch denk je dat de oplossing ervoor van VVD+ gaat komen? Wilders' partij maakt veel bombarie over migranten, maar heeft gedurende die 12 jaar beleidsmatig zeer consistent met de VVD meegestemd.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  zondag 16 februari 2025 @ 14:09:07 #139
396550 Richestorags
pi_216703125
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 14:05 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
De zaken die je opnoemt zijn (inderdaad) allemaal aantoonbaar verslechterd onder 12 jaar VVD-geleide kabinetten. Toch denk je dat de oplossing ervoor van VVD+ gaat komen? Wilders' partij maakt veel bombarie over migranten, maar heeft gedurende die 12 jaar beleidsmatig zeer consistent met de VVD meegestemd.
Dat heb ik nergens beweerd. Ik denk dat de enige partijen die er misschien serieus werk van zouden maken SGP en JA21 zijn maar die zijn te klein en om andere redenen niet wenselijk.

We hebben op dit moment alleen Eerste Divisie in het kabinet.
pi_216703328
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 13:24 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Omdat charismatische figuren populair zijn als het volk niet tevreden is, of angstig is.

En ja, daar zijn er nou eenmaal niet zoveel van.

En de illusie dat alle problemen opgelost zijn zodra het asielprobleem is aangepakt.
Zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die de tell-sellproducten kopen? “Iedereen weet dat het te goed klinkt om waar te zijn, maar het is 70% korting en de tweede gratis!”
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  zondag 16 februari 2025 @ 14:23:09 #141
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_216703391
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 14:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat heb ik nergens beweerd. Ik denk dat de enige partijen die er misschien serieus werk van zouden maken SGP en JA21 zijn maar die zijn te klein en om andere redenen niet wenselijk.

We hebben op dit moment alleen Eerste Divisie in het kabinet.
Dat laatste ben ik deels met je eens. Maar het zou je dan wel sieren om bij het benoemen van de problematiek niet voornamelijk een tirade tegen linkse politici te houden, terwijl veel van de huidige maatschappelijke problemen die je opnoemt rechtstreeks terug te voeren zijn op centrumrechtse kabinetten met steun van de PVV. En dus niet zozeer op de in jouw ogen hypocriete personages van Timmermans en Rosenmuller. Dat maakt je argumentatie dus niet heel begrijpelijk.
  zondag 16 februari 2025 @ 14:25:33 #142
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_216703446
quote:
Dat is toch heel gemakkelijk?

Wat is hun alternatief? Of denk je dat ze nu weer op Frenske & Co gaan stemmen? Die komen nooit meer terug.

Het enige wat je misschien kunt zien, is dat er gewoon niet meer gestemd gaat worden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 16 februari 2025 @ 14:37:56 #143
396550 Richestorags
pi_216703681
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 14:23 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Dat laatste ben ik deels met je eens. Maar het zou je dan wel sieren om bij het benoemen van de problematiek niet voornamelijk een tirade tegen linkse politici te houden, terwijl veel van de huidige maatschappelijke problemen die je opnoemt rechtstreeks terug te voeren zijn op centrumrechtse kabinetten met steun van de PVV. En dus niet zozeer op de in jouw ogen hypocriete personages van Timmermans en Rosenmuller. Dat maakt je argumentatie dus niet heel begrijpelijk.
Ik schrijf regelmatig over de puinhopen van 4 kabinetten neoliberaal Rutte.

Waarom ik me nog feller afzet tegen Timmermans en Rosenmöller (en Jetten en Klaver) is omdat bij veel mensen die vanuit de linkerzijde zich afzetten tegen Rutte de beeldvorming is dat dit wél degelijke politici zijn en dat zij het probleem béter zouden managen. De beeldvorming dat dit überhaupt degelijke politici zijn die in staat zijn deze problematiek op te lossen ageer ik tegen.

De standaard beeldvorming is al dat 4 kabinetten neoliberaal Rutte desastreus waren. Wat moet ik daar nog aan toevoegen / weerleggen? Ik ben het er namelijk helemaal mee eens. Ik ben het er ook mee eens dat dit kabinet tot nu toe weinig tot niks heeft geleverd op dat vlak. Ik weerleg alleen dat Timmermans of Jetten het beter zouden doen.

Dus ja, misschien dat het zo overkomt, echter is er gewoon interne consistentie in mijn standpunten. Voor mij is links progressief gedachtengoed net zo schadelijk als neoliberaal gedachtengoed.

[ Bericht 3% gewijzigd door Richestorags op 16-02-2025 14:44:07 ]
pi_216703691
quote:
https://www.telegraaf.nl/(...)k-syrier-23-opgepakt

Mensen willen niet dat dit dagelijkse kost wordt, dus immigratie moet aangepakt worden. Ook heeft het indirect impact op andere zaken zoals de huizenmarkt.
Zie het als een wanhoopstem om de huidige problematiek aan te pakken, alleen tot op heden gebeurt dat vooralsnog niet. Dus ja, welke partij moet je dan kiezen?
pi_216703834
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 14:37 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Waarom ik me nog feller afzet tegen Timmermans en Rosenmöller (en Jetten en Klaver) is omdat bij veel mensen die vanuit de linkerzijde zich afzetten tegen Rutte de beeldvorming is dat dit wél degelijke politici zijn en dat zij het probleem béter zouden managen. De beeldvorming dat dit überhaupt degelijke politici zijn die in staat zijn deze problematiek op te lossen ageer ik tegen.

De standaard beeldvorming is al dat 4 kabinetten neoliberaal Rutte desastreus waren. Wat moet ik daar nog aan toevoegen / weerleggen? Ik ben het er namelijk helemaal mee eens. Ik ben het er ook mee eens dat dit kabinet tot nu toe weinig tot niks heeft geleverd op dat vlak. Ik weerleg alleen dat Timmermans of Jetten het beter zouden doen.

Dus ja, misschien dat het zo overkomt, echter is er gewoon interne consistentie in mijn standpunten.
Heel goed. Dus alhoewel je regelmatig schrijft over de puinhopen van 4 kabinetten neoliberaal Rutte, vind je het allemaal heel logisch dat het zo gelopen is en zie je geen andere mogelijkheden. Je trekt de conclusie niet door. Het is een puntenlijst, geen coherent geheel met oorzaken en gevolgen. En uiteindelijk ben je het met de neoliberalisten eens, dat het allemaal de schuld van de immigranten is. Je had zelf hetzelfde gedaan.
pi_216703872
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 14:38 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)k-syrier-23-opgepakt

Mensen willen niet dat dit dagelijkse kost wordt, dus immigratie moet aangepakt worden. Ook heeft het indirect impact op andere zaken zoals de huizenmarkt.
Zie het als een wanhoopstem om de huidige problematiek aan te pakken, alleen tot op heden gebeurt dat vooralsnog niet. Dus ja, welke partij moet je dan kiezen?
Promoot de harde en gewelddadige aanpak, dan zullen ze het wel laten wordt iedereen harder en gewelddadiger!
pi_216704087
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 14:46 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Promoot de harde en gewelddadige aanpak, dan zullen ze het wel laten wordt iedereen harder en gewelddadiger!
Waarom moet het een gewelddadige aanpak zijn volgens jou?
Je kan ook gewoon kijken naar een humane oplossing. We leven niet in de middeleeuwen, al gedraagt het import zich hier wel naar.
  zondag 16 februari 2025 @ 15:06:01 #148
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_216704215
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 14:37 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dus ja, misschien dat het zo overkomt, echter is er gewoon interne consistentie in mijn standpunten. Voor mij is links progressief gedachtengoed net zo schadelijk als neoliberaal gedachtengoed.
OK, duidelijk, dan heb ik te weinig van je gelezen om die positie te herkennen. Ik meende er een reactie in te zien van iemand uit de groeiende groep stemmers die het politieke gefaal dat we nu zien lijkt te verwelkomen, zolang het maar retorisch gekant blijft tegen linkse partijen (of met name: politici), maar dat is dan onterecht.
  zondag 16 februari 2025 @ 15:08:24 #149
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_216704242
"Wilders herhaalt...."

Wilders moet zijn vochtige wijnmondje houden en eens gaan werken voor zijn centen. Maar dat kan hij denk ik niet eens. Schreeuwen en dreigen is zoveel makkelijker.

Weten we meteen hoe serieus zijn vaderlandsliefde is. :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 16 februari 2025 @ 15:10:23 #150
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_216704268
Gewoon laten klappen en dan straks 55 zetels want niemand heeft zin in nog meer asielzoekers of sterven voor Oekraïne.
Graag op anoniem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')